Aihe: Uusi kesätyörahankulutuskirjoitus
1
Strutsi
27.05.2005 15:44:24
Näitä varmaan riittää täällä m.netissä, mutta lisätäänpä sitten vielä yksi.
(Haku toistaiseksi poissa käytöstä arkisin kello 12-18.
Pahoittelut.
)

Palkkani on 380 euroa, jotka saan varmaan tuossa kesäkuun loppupuolella. Ajattelin tässä jotain Dunlopin Cry Babyä ostaa ja sitten vielä käväisi mielessä Delay. Tuleeko sitä Delaytä käytettyä oikeasti niin paljon?
Tuossa meninkin jo Tubescreamerin ostamaan, kun niin kauhea tuhlari olen.
Vai säästäisikö rahat ja ostaisi parin vuoden päästä uutta vahvistinta, vaikka jonkun ENGL Thunderin?
"I've gone where the hand of man has never set foot."
tommiot
27.05.2005 15:52:10 (muokattu 27.05.2005 15:53:12)
Kyllä delaylle käyttöä löytyy... Osta molemmat :)

Mullakin 1½ viikon päästä alkaa duunit. Ekana on varmaan pari viikkoa(tai miten sitä työtä riittää) faijan työpaikalla duunia, jotain 500€ siitä tulis. Heinäkuussa kaupungille kuukaudeksi... Palkkaa tulee siis yhteensä arviolta 1200-1500€.
Vahvarin osto taitaa olla edessä, pitäis nyt vaan päättää mikä... Kyllä se varmaan joku JCM800 on...
Pastilli?
biibob
27.05.2005 15:53:08
Delay on mukava efekti, kaikkeen se ei sovi, mutta yllättävän moneen sopii. Se on itsestäsi kiinni, että halautko alkaa säästämään vahvistimeen. Jos tiedät tarvitsevasi enemmän uutta vahvistinta, kuin efektejä, niin sitten kannattaa vaan säästää. Ja toisinpäin.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Strutsi
27.05.2005 15:54:54
Delay on mukava efekti, kaikkeen se ei sovi, mutta yllättävän moneen sopii. Se on itsestäsi kiinni, että halautko alkaa säästämään vahvistimeen. Jos tiedät tarvitsevasi enemmän uutta vahvistinta, kuin efektejä, niin sitten kannattaa vaan säästää. Ja toisinpäin.

Kyllä varmasti olisi paremmalle vahvarille käyttöä, mutta kun Wah ja Delay on vähän sellaisia joka kitaristin "must-have"
-efektejä
biibob
27.05.2005 15:55:30
itselläni on ollut pidempään jo ajatuksena uuden kitaran osto, ja nyt kesällä se saattaa tulla ajankohtaiseksi. Vaihtoehtoina on joko gibson les paul standard tai fender 62 american vintage strato. Tällä hetkellä se olisi strato, mutta pitää vielä kesällä tehdä testailuja.
Ben_D
27.05.2005 15:56:44

Kyllä varmasti olisi paremmalle vahvarille käyttöä, mutta kun Wah ja Delay on vähän sellaisia joka kitaristin "must-have"
-efektejä

Ei ole. Itselle ei löytyisi mitään käyttöä. Osta kunnon vahvistin. Efektejä saa aina. Vahvistin on kuitenkin se soundin perusta.
biibob
27.05.2005 15:56:54 (muokattu 27.05.2005 15:57:49)
-efektejä

Jos tunnet vähänkin tarvetta noille niin suosittelen ostamaan. 2vuotta on kuitenkin yllättävän pitkä aika, jos ei saa mitään uutta. Ja kyllä nuokin parantavat soundia. Ehkä hieman toisella tavalla, mutta luovat ainakin tunnetta. Ei ne kuitenkaan vahvistinta korvaa. Ja se se oleellisin soundin luoja on.
Strutsi
27.05.2005 16:01:04
Mikähän olisi vielä sellainen hirmuinen rahantulolähde?
En oikein muitakaan työpaikkoja tiedä kuin kunnan kautta hakeminen yhteen työhön per kesä.
Mansikkamaalle voisi ehkä mennä, mutta se on aika paskaduunia.
Paljonko muuten maksaisitte moitteettomassa kunnossa olevasta Fender Champion 30:stä?
Joees
27.05.2005 16:17:22
En oikein muitakaan työpaikkoja tiedä kuin kunnan kautta hakeminen yhteen työhön per kesä.
Mansikkamaalle voisi ehkä mennä, mutta se on aika paskaduunia.
Paljonko muuten maksaisitte moitteettomassa kunnossa olevasta Fender Champion 30:stä?

Tehtaat on hyviä rahantulolähteitä. Niihin pääsee kohtuu helposti. Jos on suhteita niin pääsee lähes varmasti. Mä olin viime kesänä tehtaassa duunissa josta sai *kröh* hyvää palkkaa. Yritä ensi kesänä johonkin tehtaaseen jos kiinnostaa.
Groooove is in heart!
aleksi
27.05.2005 16:19:07 (muokattu 27.05.2005 16:20:48)
Delayn olen todennut ihan käyttökelpoiseksi. Wahia en ainakaan itse hirveästi lopulta tarvinnutkaan, ja siksi se on tullut jo myytyä.

Ite olen tämän kesän painolla töissä. Sieltä saa mielestäni hyvää liksaa.
"open hands to the wind"
päänahka
27.05.2005 16:22:04
Varastoilta saa yleensä työtä. Siellä kun vähän jaksaa sykkiä, niin voi saada suoritelisää, ja ihan mukavasti palkkaa.
Soolot on perseestä.
Wolffie
27.05.2005 16:24:19
Jos nyt alat uutta lisätyötä hankkimaan niin taitaa se mansikkamaa olla niitä ainoita vaihtoehtoja. Kesätyöhakemukset kannattaa laittaa menemään mielellään jo tammikuussa, paikat täyttyvät nopeasti :)

Mutta ensi kesän varalta, tehtaista saa mukavasti, etenkin paperilta. Ne kyllä ottavat yleensä täysi-ikäisiä ja juuri ylioppilaita ketkä pystyvät työskentelemään pidempään.

Itselläni on siitä mukava että sain hyödynnettyä omat yläasteen taxvärkki ja työharjoittelujutut silleen että nyt lähtee neljäs kesä samassa firmassa. Rahat kyllä taitaa mennä säästöön kun katsoo tuota ostoslistaa mitä on tullut tän vuoden puolella ostettua :o
Mitäköhän tästäkin taas tulee...
Strutsi
27.05.2005 16:34:27
En minä minnekkään tehtaille vielä pääse. Jos tutkitte jäsenkuvausta, niin huomaatte että olen 16-vuotias.

Veli tosin on sellulla. Saa parempaa palkkaa kuin vanhemmat.
tommiot
27.05.2005 16:36:39 (muokattu 27.05.2005 16:37:08)
En minä minnekkään tehtaille vielä pääse. Jos tutkitte jäsenkuvausta, niin huomaatte että olen 16-vuotias.

Veli tosin on sellulla. Saa parempaa palkkaa kuin vanhemmat.

Kauan oikein oot siellä kunnalla kun 380€ vaan saat? Vantaalta saa peruskoululaiset 800€ ja lukiolaiset 1000€ kuukaudessa.
Pastilli?
Hombre
27.05.2005 16:59:00

No jos flaksi on sun yksi sun tavaramerkeistä ja ehkäpä urheilustakin jotain tiedät niin kokeile vaikka veikkausta. =)

Ja kyllä kunnon vahvari on pidemmän päälle ilman muuta parempi, kun waakusta ja muista härpäkkeistä voi alkuinnostuksen jälkeen hiipua hohtoa, hyvää 'perus'soundin hommaamista harvemmin katuu.

Tosin jos kunnon vahvarin hommaaminen budjetin takia vie vuosia niin jaksaako...

Eipä tule yhtään opiskeluaikoja ikävä.. ;)
Että sellaista tällä kertaa sitten..
Vyötiäinen
27.05.2005 17:28:07
Kauan oikein oot siellä kunnalla kun 380€ vaan saat? Vantaalta saa peruskoululaiset 800€ ja lukiolaiset 1000€ kuukaudessa.

Taitaa olla jotain 20 työpäivää. Itsekin menossa moiseen huonopalkkaiseen virkaan. Täällä jumalan selän takana on tuo palkkaus kehnonlaista, ja koska kaiki paikalliset ovat sukua toisilleen, parempipalkkaiset duunit menevät suhteilla. Joten:
Ei suhteita=Ei rahaa
Vyötiäinen nukkuu 15 tai 18 tuntia päivässä.
Artist
27.05.2005 17:30:08 (muokattu 27.05.2005 17:30:20)
Joten:
Ei suhteita=Ei rahaa

Tuommoinen on kyllä perseestä. Saisivat ottaa nuoria musikantteja töihin. He sentään kuluttavat palkkansa soittokamoihin, eivätkä muuhun "kamaan".
I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker! *Bella Italia #10*
la m quina
27.05.2005 17:47:33
Tuommoinen on kyllä perseestä. Saisivat ottaa nuoria musikantteja töihin. He sentään kuluttavat palkkansa soittokamoihin, eivätkä muuhun "kamaan".

Vittu viinaan ne rahat kuitenkin menee.
Instrumentit juodaan kurkusta alas, saatana.
Strutsi
27.05.2005 17:58:14
Ehkä sitten ylioppilasrahoilla joskus...
Tai sitten jos jotain stipendejä tulisi vaikka musiikista. Nekin parhaimmillaan satasen. Tai jos pappa betalar.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)