Aihe: Vuosisadan nerokkain idea
1 2 3 4
teroyk
20.05.2005 13:21:30
Analoginen on termi, jota käytetään elektronisten signaalien yhteydessä. Eli suomeksi sanottuna: hävisit.

Eli tarkoittaako se sitä, että jos minä mikitän sen, niin sitten se on analoginen.
teroyk
20.05.2005 13:25:04
Siinä olisi ehdottomasti maailman kovin katusoittajan soittopeli. Huomenna saan käsiini haitarin, josta sitten alkaa MIDI:ttämisen tutkiminen.

Joo siis aiheeseen palatakseni...oliskos mitään pattereillakin toimivaa MIDI-modulia? meinaan jos MIDIittäis ton haitarin ja sitten heittäis MIDImodulin ja sitten jollain akulla toimi PA ja ei muuta kuin kesällä kadulle soittaa musaa ja kerjäämään.
Juho L
20.05.2005 17:12:14
Joo siis aiheeseen palatakseni...oliskos mitään pattereillakin toimivaa MIDI-modulia? meinaan jos MIDIittäis ton haitarin ja sitten heittäis MIDImodulin ja sitten jollain akulla toimi PA ja ei muuta kuin kesällä kadulle soittaa musaa ja kerjäämään.

Aika JPQ:mainen postaus. Hoho.. Mutta siis tuohan se juuri on ideana. Räkkivehkeet toimivat aika usein ulkoisen muuntajan kautta ja nekin, joissa on sisäinen PSU, voidaan modata patterikäyttöisiksi.
Ostetaan romuhaitari, Access Virus rack, Alesis QSR ja Rollen JV1010. Ks. tori
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
teroyk
25.05.2005 15:25:22
Aika JPQ:mainen postaus. Hoho.. Mutta siis tuohan se juuri on ideana. Räkkivehkeet toimivat aika usein ulkoisen muuntajan kautta ja nekin, joissa on sisäinen PSU, voidaan modata patterikäyttöisiksi.

Ei nyt aivan...he he...Niin no modata voi, olen peräti nähnyt toisinkin päin modauksen...ajattelin vain, että jos joku olis suunniteltu valmiiksi patterikäyttöä ajatellen, ettei söis niin älyttömästi pattereita...Miksei joku kännykkävalmistaja tee MIDI-liitäntäistä muusikon kännykkää :)
JPQ
25.05.2005 21:45:53

Ei lähelläkään mun kirjoituksia eli aika luokkaavaa verrata mun
postauksiin ette taida havaita eroa niihin eli minä en pelleile tuosta
toisesta en tiedä.
Snowblind
26.05.2005 01:02:03

Akustiset äänet ne vasta tosi analogisia onkin :)

Joo, niissä ei oo digitaalista suhinaa!
I'm not insane, I'm just smarter than you.
Leikari
26.05.2005 08:36:38 (muokattu 26.05.2005 08:44:12)
Onko olemassa muita kuin akustisia ääniä?

taannoin mentiin yhden ao. paikkakunnalla tunnetun saksofonistiduon kanssa & nimissä "jatsia" soittamaan "Akustisen musiikin iltaan" - järjestäjät veti tosissaan herneen nenään kun pystytin pari syntikkaa ja keyboard -vahvistimen lavalle. Totesin niille, että "eikös kaikki musiikki ole akustista" - - sain soittaa - - vedin jotain digitaalista huminaa ja solinaa niiden kahden p...lellisesti tuuttavan sekopään taustalle - yleisö oli tyytyväistä osuuteeni ;-)
joopa joo
baron
26.05.2005 08:49:58

taannoin mentiin yhden ao. paikkakunnalla tunnetun saksofonistiduon kanssa & nimissä "jatsia" soittamaan "Akustisen musiikin iltaan" - järjestäjät veti tosissaan herneen nenään kun pystytin pari syntikkaa ja keyboard -vahvistimen lavalle. Totesin niille, että "eikös kaikki musiikki ole akustista" - - sain soittaa - - vedin jotain digitaalista huminaa ja solinaa niiden kahden p...lellisesti tuuttavan sekopään taustalle - yleisö oli tyytyväistä osuuteeni ;-)

Kyllä mä ymmärrän järjestäjien tunteen kun ne oli odottaneet sun raijaavan sinne vähintään jotain Yamaha C113 uprightia.
garyfey
26.05.2005 10:54:48
>>Haitarikin voi olla rock, kun oikein palkeisiin katsotaan.

Sinä päivänä kun haitari on ROCK on maailmasta loppunut kaikki järki!!!!!
baron
26.05.2005 11:02:30 (muokattu 26.05.2005 11:03:25)

>>Haitarikin voi olla rock, kun oikein palkeisiin katsotaan.

Freddie Bell and The Bellboys, 50-luvun rokin uranuurtajia.

Hitti "Giddy-Up Ding-Dong"
(Ding-Dong oli hevosen nimi)

Haitari kuului peruskokoonpanoon.
garyfey
26.05.2005 11:13:35
Freddie Bell and The Bellboys, 50-luvun rokin uranuurtajia.

Hitti "Giddy-Up Ding-Dong"
(Ding-Dong oli hevosen nimi)

Haitari kuului peruskokoonpanoon.

..mutta ei se tee haitarista yhtään ROCKimpaa.
Nakkiso
26.05.2005 12:21:33
..mutta ei se tee haitarista yhtään ROCKimpaa.

Kimmo Pohjonen tekee haitarista ROCKin.
Juho L
26.05.2005 15:40:56
toisesta en tiedä.

Eiq tarkoitin tuota Teroykin kehittämää lauserakennetta. Ja eipä tässä kukaan ole pilaillut.
Ostetaan romuhaitari, Access Virus rack, Alesis QSR ja Rollen JV1010. Ks. tori
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
JPQ
26.05.2005 15:54:43

Eiq tarkoitin tuota Teroykin kehittämää lauserakennetta. Ja eipä tässä kukaan ole pilaillut.

No sitten ei mitään. Tiedän että huonoa tekstiä kirjoitan.
teroyk
27.05.2005 15:22:16
toisesta en tiedä.

En minäkään pelleile...minä vain yritin herätellä haitarin itsensä ääneen, eli periaatteessa sitäkin voi ajatella oscilaattorina.
teroyk
27.05.2005 15:23:31

Se on sitten loppunut...kuunteleppa jotain uudempaa Ismo Alangon tuotantoa.
garyfey
29.05.2005 08:34:20
Se on sitten loppunut...kuunteleppa jotain uudempaa Ismo Alangon tuotantoa

Ja Alankoko on sitten Rock? Voi pyhä yksinkertaisuus...
Leikari
29.05.2005 13:21:32
Ja Alankoko on sitten Rock? Voi pyhä yksinkertaisuus...

pankinjohtajan "nuorisokapinallinen" sellonsoittajapoika väänsi vallattomia sähkökitaralla soitettavia ralleja ja joka isompana vakavoitui tekemään "taidemusiikkia" - keskiluokkaisuus paistaa pahasti läpi - -- mikä on vahinko - Sielun Veljien aikaan osoitti, että potentiaalia on & tekivätkin hyvää musiikkia - vaan tuli pelko persiisiin vanhetessa ja asettui eläkeuralle - - mikä on inhimillisesti katsoen ymmärrettävää so. vaihtoehtoina olisi ryhtyä talkkariksi tai juopoksi ja kuolla (se olisi rock) kun nuoruuden yleisö on vanhentunut eikä osta enää levyjä/käy keikoilla & tanssimuusikoksikaan ei voi sillä taustalla itseään kunniottava muusikko ryhtyä - - (keskiluokan kakaroista ei ikinä tule kunnon rock - - myös esim. syrjän veljekset - - aina ryhdytään jossain välissä varmistelemaan mukavia oloja: talo, auto, vaimo ja lapset, kultainen noutaja & suomen lippu tangossa - - on sitten kiva viittailla, että "kyllähän minäkin silloin ennen...")

kimmo pohjonen puolestaan ei ole itse keksinyt mitään uutta.
joopa joo
teroyk
31.05.2005 19:10:19
pankinjohtajan "nuorisokapinallinen" sellonsoittajapoika väänsi vallattomia sähkökitaralla soitettavia ralleja ja joka isompana vakavoitui tekemään "taidemusiikkia" -

No se mitä sinä kutsut "taidemusiikiksi" on kuitenkin paljon mielenkiintoisempaa, kuin tavallisten peruskitarabändien musiikki. Ei sentään ole eksynyt siihen tyhjänpäiväisten biisien tekoon, niinkuin eput. Mutta täytyy myöntää, että itsekkin olen kallellaan miehen vanhempaan tuotantoon...mistähän sais L'Amouder nimellä tehtyä englanninkielistä tuotantoa...:)...ja kun kosketinsoitin alueella ollaan, niin kannattaa kuunnella muuten Jäätyneitä lauluja-levyn syntikkasoundien käyttöä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)