inot88 26.05.2005 23:36:00 (muokattu 26.05.2005 23:37:31) | |
---|
Onko kukaan testannu rinnakkain Randallin RG100SC:tä tai Tech21 TM60:stä tai onko kokemuksia molemmista ni kumpi ois parempi kotisoittoon? Randall on hintansa puolesta todella kiinnostava ja mallintavaa en oikeastaan tartte koska omistan multiefektin.. Onko Randallit miten huoltovapaita? |
MikkoPaskavasara 26.05.2005 23:43:23 (muokattu 26.05.2005 23:47:35) | |
---|
Itselläni on koti- ja studiokäytössä Tech21 TM10 se on mielestäni aivan mahtava pikku peli. Kesällä tulee putkinuppi, mutta Techistä en tule luopumaan, sen verran upeankuuloinen on. Pointtini on se, että mitä olen lukenut ihmisten kirjoituksia Tech21 Trademarkeista (10, 30, 60), niin suurin osa on hyvin tyytyväisiä. Jo tuo oma TM10:ni on hyvin äänekäs, joten TM60 lähtee varmaan enemmän kuin tarpeeksi ääntä. Oletko miettinyt noiden väliltä TM30:stä? Muuten, Tech21:set eivät ole varsinaisesti mitään mallintavia vahvareita. Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens! |
Jucciz 27.05.2005 00:00:29 | |
---|
Itselläni oli parin vuoden ajan Trademark 60 ja vieläkin toisinaan vähän mietityttää, että olisikohan se pitänyt pitää. Vaivaton, hyväsoundinen pikkuvahvistin, jonka sisällä ei ole tietokonetta, vaan signaalitie on analoginen. Mallintavahan tuo ei ole, ellei vehkeestä tee mallintavaa se, että ohjekirjassa on suuntaa-antavia suosituksia tyyliin "väännä vivut tähän asentoon, niin saat suurin piirtein jonkun tunnetun vahvistimen kuuloista ääntä". Pääsipä lähelle esikuvaansa tai ei, se ei minusta ole olennaista, sillä Tech21 kuulostaa hyvältä Tech21:ltä ja se on hyvä juttu se. |
inot88 27.05.2005 00:02:28 | |
---|
no ostan vahvistimen mistä lähtee myös mökää jos joskus tulee bändi ni soveltuis sit myös siihen:9 Eikös tech21 oo tavallaan mallintava mut analoogisesti:P |
Jucciz 27.05.2005 00:25:11 | |
---|
Eikös tech21 oo tavallaan mallintava mut analoogisesti:P No lue tuo yllä oleva teksti. :) Ei Tech21:ssä ole Marshall-nappia, Fender-nappia tai mitään sellaista. Preseteistä nyt puhumattakaan. On vain ohjekirja, jossa joitakin soundisuosituksia. |
LaXu 27.05.2005 00:35:53 (muokattu 27.05.2005 00:36:15) | |
---|
No lue tuo yllä oleva teksti. :) Ei Tech21:ssä ole Marshall-nappia, Fender-nappia tai mitään sellaista. Preseteistä nyt puhumattakaan. On vain ohjekirja, jossa joitakin soundisuosituksia. Ei muuten ole monessa muussakaan mallintavassa, samalla tavalla niissäkin vihjaillaan. Ainakin TM10:ssa on niitä vipusia jotka on merkitty tyyliin California, British jne. Oli miten oli, asiallisia vehkeitä ne on. |
Marzi 27.05.2005 10:04:02 | |
---|
Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
inot88 27.05.2005 10:38:48 | |
---|
No onko mitää tietoo tost randallista ku se on aika lailla halvempi ku tech21.. |
overtake 27.05.2005 13:01:26 | |
---|
No onko mitää tietoo tost randallista ku se on aika lailla halvempi ku tech21.. Onhan sitä kehuttu. Haulla löytyy juttua sitten kun se taas toimii. |
McNulty 27.05.2005 13:12:40 (muokattu 27.05.2005 13:18:15) | |
---|
Randallissa on "metallisempi" säristin, vaikka kyllähän Tech21 pystyy hyviin hevisäröihin myöskin. Noiden kahden vahvistimen lisäksi kannattaa miettiä myös Peavey Bandit II:sta sekä Craten GLX:ää. Mielestäni Peavey Bandit II on yllättävän hyvä ja monipuolinen vahvistin. Vaikka siinä onkin 80/100W tehoa niin siitä löytyy myös T.Dynamics säädin millä saa tiputeltua tehoa. Toimii siis reeniksellä (kun on 100% tehoja käytössä) ja himassa (t.dynamics esim. 25%:ssa). Kanaville omat EQ:t ja kanavissa vielä erilaisia vaihtoehtoja saundiin. (Esim. haluaako vintagen vai modernin cleanin jne jne...) Mutta mikäli nuo Tech21 ja Randall on ainoat vaihtoehdot, melkein lähtisin Techiä kokeilemaan. Onhan se Randallia monipuolisempi ja saundiltaan hyvä kone. EDIT: Tuossa 100W Randussa on myös stereo-chorus mukana. Itse en sitä kokenut tarpeelliseksi kun laitetta testailin. Se 75W versio ilman DFX:ää olisi ollut minun valintani mikäli siihen olisin päätynyt. Päädyin kuitenkin Peavey Bandit II:n innoittamana tuohon Peavey XXL:ään! (lue: kohta saa classic30 muualta paremman kodin) ;) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
inot88 27.05.2005 13:13:04 | |
---|
Oon mä haulla siitä juttua kattonu mut seon lähinnä kumman ottais se 75wattine vai 100wattine, mut lähinnä mikä on huonompaa/parempaa tuohon tech21 verrattuna? Säröt on siinä vissiinkin aika hyvät? |
Oon mä haulla siitä juttua kattonu mut seon lähinnä kumman ottais se 75wattine vai 100wattine, mut lähinnä mikä on huonompaa/parempaa tuohon tech21 verrattuna? Säröt on siinä vissiinkin aika hyvät? Pikasesti jotain lussia ja miinuksia... lisäilkööt muut tai kommentoikoot mikäli on jotain huomattavaa! Randall: + Säröt (etenkin jos metallia soittelee) + Simppeli peruskone ihan ok clean-saundeilla - Se chorus on ihan toimiva mutta tarpeeton (maksaa vissiin) - Loppupeleissä aika yksioikoinen vehjas... tosin, tämä voisi olla plussaakin :) Tech21: + Ei suoranaisesti mallintava mutta siitä löytyy muiden vahvistinten tyylisiä saundeja. Esim. Marshallia, fenkkua tai vaikkapa mesa-tyyppistä ääntä. + Perus-saundit löytyy helposti, mutta silti monipuolinen + kuulostaa hyvältä - onhan se aika hintava - kanavia on vain kaksi, Randallissa kolme "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
inot88 27.05.2005 13:44:27 | |
---|
Mistäs löytyis tohon randallii ääninäytteitä netist? |
McNulty 27.05.2005 13:46:06 | |
---|
Mistäs löytyis tohon randallii ääninäytteitä netist? Panteran levyiltä :)) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
inot88 27.05.2005 13:49:13 | |
---|
No hyvältähän se sit kuulostaa:P |
McNulty 27.05.2005 13:57:53 | |
---|
No hyvältähän se sit kuulostaa:P jep, taitaapi olla randall rg-100 ja rg-200 käytössä cfh:lta tuonne great southernille asti. Ja tietääkseni Randall RG:t olivat myös noilla neljällä ekalla albumilla (ennen CFH:ta). Niin ja onhan tuossa saundissa paljon muutakin, Dimen sormet, Lawrence L-500XL tallassa jne jne... PS. Tosin olen jossain nähnyt kuvan Dimestä missä hällä on Jackson RR kourassa ja takana Marsun halfstack. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
inot88 27.05.2005 14:02:09 | |
---|
Paljon tolla peaveyn bandit II:lla on hintaa? En mikään rikas oo ja kesätyö rahoilla noita vehkeitä hommailen ni täytyy vähän katella mihin rahat riittää kun esim saisin tuon randallin ja boss me-50 samaan hintaan ku pelkän tech21:P |
Invader 27.05.2005 17:43:57 | |
---|
PS. Tosin olen jossain nähnyt kuvan Dimestä missä hällä on Jackson RR kourassa ja takana Marsun halfstack. Joo, ja minä oon nähny videonkin. Taitaa olla kyseessä sama tapahtuma, jossa Dime vetää Aska-nimisen bändin kanssa Cat Scratch Feverin toisen kitaristin kamoilla. Tai sitten ei.. |
McNulty 27.05.2005 18:02:30 | |
---|
Paljon tolla peaveyn bandit II:lla on hintaa? Thomannin hinta tuolle on 322e En mikään rikas oo ja kesätyö rahoilla noita vehkeitä hommailen ni täytyy vähän katella mihin rahat riittää kun esim saisin tuon randallin ja boss me-50 samaan hintaan ku pelkän tech21:P jees... itse menin music123 tai musicfriendin tms. sivuille ja vaan katselin millaisia 1x12" ja 2x12" comboja oli tarjolla. Tein listan kaikista malleista ja rupesin speksien mukaan aluksi rankkaamaan ulos. Tein Top5 listan jossa oli lähinnä Peaveyta ja Cratea (Peavey XXL 2x12" combo voitti tuon rankkauksen) Noita sitten kävin kokeilemassa (toki kokeilin esim. Tech21, Laneytä, Fenkkua ja Marshallin AVT:tä) mutta yksinkertaisesti Peavey oli voittaja :) Hyvä hinta, hyvä saundi... toimii minulla kuin nenä päässä! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
stratocaster 27.05.2005 18:10:48 | |
---|
Randall. R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004) |