Flash 19.05.2005 15:05:02 | |
---|
Löytyisikö suosituksia hyvistä soul kokoomista (lähinnä 50- ja 60-luku kiinnostavat)? Tiedän, että ainakin Motownilta ja Staxilta löytyy joitain bokseja, mutta mistä olisi parasta aloittaa? Saa suositella yksittäisten artistien (esim. Otis Redding) levyjäkin (myös muita kuin kokoelmia). Kiitoksia. There Is A Light That Never Goes Out |
Bonham 19.05.2005 15:44:03 | |
---|
Tollaset Arethan levyt: Franklin, Aretha Aretha: lady soul 1968 CD Franklin, Aretha Soul' 69 1969 CD Franklin, Aretha Spirit in the Dark 1970 CD Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 19.05.2005 15:45:10 | |
---|
Otis: Redding, Otis Otis blue 1965 CD Redding, Otis Pain in my heart 1965 CD Redding, Otis The Otis Redding dictionary of soul - Complete & Unbelievable 1966 CD Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 19.05.2005 15:51:41 (muokattu 19.05.2005 15:52:04) | |
---|
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 19.05.2005 16:00:03 | |
---|
Sam & Davea kanssa, tottakai... useitakin kokoelmia markkinoilla... näissä soul/funk levyissä on se hyvä puoli, että useimmat ovat about kympin hintaluokassa... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 19.05.2005 16:10:15 | |
---|
Gaye: Gaye, Marvin What's going on 1971 CD Gaye, Marvin Let's get it on Deluxe edition 2001 2CD Gaye, Marvin The Concert Anthology 2004 2CD Nää on herkkua!!! Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 19.05.2005 16:10:55 (muokattu 19.05.2005 16:48:49) | |
---|
Al Greeniltä löytyy kanssa makoisia kokoelmia... ja Wilson Picketiltä Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Mika Antero 19.05.2005 18:15:21 (muokattu 19.05.2005 18:17:01) | |
---|
|
Flash 20.05.2005 08:35:45 | |
---|
OK, kiitoksia teille. Kalliiksi taitaa tulla seuraava leykauppa visiitti. :) There Is A Light That Never Goes Out |
blastoff 20.05.2005 20:02:23 (muokattu 20.05.2005 20:02:34) | |
---|
Se ensimmäinen Motown box set (Hitsville USA 1959-1971) on ihan älyttömän hyvä. On pitänyt itsekin ostaa se jo moneen otteeseen. "The best songs will never get sung, the best life never leaves your lungs" |
Flash 26.05.2005 09:40:39 | |
---|
Se ensimmäinen Motown box set (Hitsville USA 1959-1971) on ihan älyttömän hyvä. On pitänyt itsekin ostaa se jo moneen otteeseen. Pitipäs sitten laittaa tuo & The Stax Story boksi hankintaan. Samoin vähän Arethaa, Otisia ja Ray Charlesia. Kyllä nyt kelpaa! :) There Is A Light That Never Goes Out |
pliksu 26.05.2005 14:23:20 | |
---|
Itsellä listalla Marvin Gayen What's going on. Taisi olla Jake Nymanin toimittaman 'Autiosaaren levyt' listan sijalla 8. Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään | Kalamies #13 >-)))> |
Flash 27.05.2005 08:59:32 | |
---|
Itsellä listalla Marvin Gayen What's going on. Taisi olla Jake Nymanin toimittaman 'Autiosaaren levyt' listan sijalla 8. Just kuuntelin tuon pitkästä aikaa. Onhan se kyllä ihan hyvä levy. There Is A Light That Never Goes Out |
Kun kukaan muu auta ei, jää Marvin Gaye. Mun lempinimeni oli joskus 90-luvun (olin ehkä 18v.) alussa Marvin Gaye, kun tamperelaisessa yökerhossa DJ heitti "se joka tietää seuraavan kappaleen esittäjän, saa 10 tuoppia olutta". Kaverit kysyi multa sitten että "kuka se on, kerro kerro!". Mä siihen jotta "en mä tiedä, joku Luther Vandross". Kaveri kävi sanomassa djlle... no ei ollut. Kaveri intti mulle, että kerro nyt! Mä jonkun ajan kuluttua: "Hei en mä tiedä... varmaan joku Marvin Gaye". No kaveri ei heti mennyt sitten sitä sanomaan, mutta meni kuitenkin, muttei ehtinyt tiskille ennenkuin Dj jo sen kuulutti. Mulle Marvin Gaye on muutama timanttinen biisi, ne kokonaiset levyt ei ole koskaan aivan kolahtaneet. Vain Let's Get it on ja What's going on ovat hyllyssä. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Isodee 27.05.2005 20:53:32 | |
---|
Mä innostuin just äskettäin Sam Cookesta. Voi perkele että kaverin laulussa on soulia. En tiedä keksikö Sam soulin, mutta niitä pioneereja kuitenkin. Upea laulaja. |
Blue Moon 27.05.2005 22:07:36 | |
---|
Mä innostuin just äskettäin Sam Cookesta. Voi perkele että kaverin laulussa on soulia. En tiedä keksikö Sam soulin, mutta niitä pioneereja kuitenkin. Upea laulaja. Etenkin RCA-matskun parhaimmisto on ihan loistavaa tavaraa, samoin kuin Specialtylle levyttämänsä gospelit Soul Stirrersin leadina. Laulajana ässien ässä ja biisintekokin luonnistui, omistamallaan SAR-merkillä toimi myös tuottajana. |
Isodee 27.05.2005 22:17:04 | |
---|
Etenkin RCA-matskun parhaimmisto on ihan loistavaa tavaraa, samoin kuin Specialtylle levyttämänsä gospelit Soul Stirrersin leadina. Laulajana ässien ässä ja biisintekokin luonnistui, omistamallaan SAR-merkillä toimi myös tuottajana. Olen yrittänyt metsästää Cooken albumia "Night Beat." Sitä kai pidetään jonkin sortin klassikkona? En ole vielä löytänyt. |
Blue Moon 27.05.2005 22:31:23 (muokattu 27.05.2005 22:47:08) | |
---|
Olen yrittänyt metsästää Cooken albumia "Night Beat." Sitä kai pidetään jonkin sortin klassikkona? En ole vielä löytänyt. On tuosta ollut parikin eri painosta 2000-luvulla mutta ei taida olla saatavilla juuri tällä hetkellä. Hieno levy, sellaista länsirannikon "yökerhobluesia", vähän kuten albumin nimestä voisi päätelläkin. "Night Beat" (- kuten myös loistava, postuumi live LP "Live at Harlem Square Club") sisältyy kokonaisuudessaan myös neljän CD:n boxiin "Man Who Invented Soul", jossa on koottuna Cooken RCA- ja Keen-levytysten kerma, lukuunottamatta aivan viimeisiä RCA-levytyksiä, joiden oikeudet omistaa Allen Klein. Nämä puolestaan ovat saatavilla CD:llä "Keep Movin'" On", erittäin suositeltava kooste sekin, samoin kuin live LP/CD "At the Copa". Cooken Soul Stirrers-gospelit löytyvät kätevästi kolmen CD:n boxilta "Sam Cooke with the Soul Stirrers: Complete Specialty Recordings", kun taas maalliset Specialtyt esim. "In the Beginning" - CD/LP:ltä. Tuohon vielä lisäksi Cooken omistaman SAR-levy-yhtiön tuplaCD "SAR Records Story", niin Sam Cooket alkavat olla ihan kivasti hallussa. |
Isodee 27.05.2005 22:40:15 | |
---|
Kiitos "Blue Moon" tuhannesti tiedoista! Tiedänpä mitä ostaa. |
Marlowe 28.05.2005 11:11:25 | |
---|
On tuosta ollut parikin eri painosta 2000-luvulla mutta ei taida olla saatavilla juuri tällä hetkellä. CDOn kauppaa "Night Beatia" asevelihintaan 8,50 euroa. Voisin luopua myös omasta kappaleestani edullisesti, sillä hankin tuon "Man Who Invented Soul"- boksin jokin aika sitten (pikaviestiä sitten tähän suuntaan, kiinnostuneet!). "Man Who Invented Soul", jossa on koottuna Cooken RCA- ja Keen-levytysten kerma, lukuunottamatta aivan viimeisiä RCA-levytyksiä, joiden oikeudet omistaa Allen Klein. Ahaa. Lasketaanko tähän sarjaan myös suosikkibiisieni joukkoon kuuluva "Another Saturday Night", josta on mukana vain "previously unreleased take"? Cooken Soul Stirrers-gospelit löytyvät kätevästi kolmen CD:n boxilta "Sam Cooke with the Soul Stirrers: Complete Specialty Recordings", kun taas maalliset Specialtyt esim. "In the Beginning" - CD/LP:ltä. Soul Stirrers- äänitteet ovat olleet pitemmän aikaa hankintalistalla. Hitto kun rahatilanne on mitä on. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |