Jabbe 23.04.2003 18:03:37 | |
---|
Onko tässä nyt oikeasti mitään järkeä.. opiskelen musiikin ammatillista perustutkintoa ja yritän sinnitellä lukiossa siinä samalla, mutta tuntuu että olisi järkevämpää panostaa enemmän tähän musiikkiin ja käydä sitä lukiota vaan siinä sivussa ja yrittää jotenkin selvitä siitä, ehkä kirjoittaa muutama aine. Kun ei tuo lukeminen oikein ole minun juttuni, lähinnä tuollaista "oleskelua" tuo koulunkäynti.. :) Mutta huolettaa se, että onko mitään järkeä tähdätä musiikin ammattilaiseksi? Tarkkaa suuntausta en vielä tiedä, ehkä muusikko, ehkä opettaja, tuottaja, säveltäjä tai jotain.. kaikki periaatteessa kiinnostaa, kunhan liittyy jotenkin musiikkiin. Monipuolisuuttahan minulta löytyy. Erityisesti nyt kiinnostaisi Jamin ja Kiven ja muiden "kokeneiden" kommentit! ;) Ei se mitään, niin minäkin. |
pitkätukka 23.04.2003 18:27:31 | |
---|
Kaikki koulut vaan loppuun. Musiikista tulee ammatti jos on tullakseen. Ei kuitenkaan muita valttikortteja kannata pois heittää. |
Kaikki koulut vaan loppuun. Musiikista tulee ammatti jos on tullakseen. Ei kuitenkaan muita valttikortteja kannata pois heittää. Mutta jos siinä vaiheessa, kun on koulut käyty, huomaakin että ei ole tarpeeksi hyvä alalle, tai ei löydä jatko-opiskelupaikkaa/töitä, niin voipi ruveta harmittamaan... eikä lukioon jaksa panostaa mitenkään älyttömästi jos meinaa panostaa samalla tosissaan musikkiin. Hankalahko tilanne. Ei se mitään, niin minäkin. |
aleksi 23.04.2003 18:31:07 | |
---|
Onko tässä nyt oikeasti mitään järkeä.. opiskelen musiikin ammatillista perustutkintoa ja yritän sinnitellä lukiossa siinä samalla, mutta tuntuu että olisi järkevämpää panostaa enemmän tähän musiikkiin ja käydä sitä lukiota vaan siinä sivussa ja yrittää jotenkin selvitä siitä, ehkä kirjoittaa muutama aine. Kun ei tuo lukeminen oikein ole minun juttuni, lähinnä tuollaista "oleskelua" tuo koulunkäynti.. :) Mutta huolettaa se, että onko mitään järkeä tähdätä musiikin ammattilaiseksi? Tarkkaa suuntausta en vielä tiedä, ehkä muusikko, ehkä opettaja, tuottaja, säveltäjä tai jotain.. kaikki periaatteessa kiinnostaa, kunhan liittyy jotenkin musiikkiin. Monipuolisuuttahan minulta löytyy. Erityisesti nyt kiinnostaisi Jamin ja Kiven ja muiden "kokeneiden" kommentit! ;) En tiedä onko mahdollista, mutta lykkäisin jomman kumman opintoja, ja suorittaisin toisen ensin "alta pois". Kyllähän oliosta, eiku lukiostakin varmasti hyötyä olis.. Itellä on tavallaan samanlainen tilanne. Lukiota käyn, mutta musiikki on pääasiallinen kiinnostuksen kohde varsinkin kun mietin jatko-opintopaikkoja. En tiedä voiko näitä verrata, mutta itteeni ainakin harmittaisi, jos jättäisin pyrkimättä musiikkiin liittyviin opiskelupaikkoihin. Kuten Janis Joplin sanoi: "I didn't want to be something just to make money, I wanted to be something because it felt right to me." "-Har du en cigarett komppis?
-Not for you." |
Dirk 23.04.2003 18:46:37 | |
---|
Ei siihen lukioon tartte niin mahdottomasti panostaa päästäkseen sen läpi, mikäli se ei todella kiinnosta. Mutta se yo-todistus on kuitenkin aika keskeinen juttu jatko-opiskelujen kannalta mikäli mieli joskus muuttuu. Ja kyllähän sitä kysytään moneen musiikkiin liittyväänkin paikkaan; kuten musiikinopettaja koulutukseen (tosin tässä saattoi olla rinnastettuna jotain vastaavia musiikkiopintoja), mutta silti. Ja te olette vielä niin nuoria miehiä, ettei sitä polkua tartte vielä valita. Koulu loppuun ja sitten alan laitoksiin. Reenata kyllä ehtii. |
Grapevine 23.04.2003 18:47:15 | |
---|
Onko tässä nyt oikeasti mitään järkeä.. opiskelen musiikin ammatillista perustutkintoa ja yritän sinnitellä lukiossa siinä samalla, mutta tuntuu että olisi järkevämpää panostaa enemmän tähän musiikkiin ja käydä sitä lukiota vaan siinä sivussa ja yrittää jotenkin selvitä siitä, ehkä kirjoittaa muutama aine. Kun ei tuo lukeminen oikein ole minun juttuni, lähinnä tuollaista "oleskelua" tuo koulunkäynti.. :) Mutta huolettaa se, että onko mitään järkeä tähdätä musiikin ammattilaiseksi? Tarkkaa suuntausta en vielä tiedä, ehkä muusikko, ehkä opettaja, tuottaja, säveltäjä tai jotain.. kaikki periaatteessa kiinnostaa, kunhan liittyy jotenkin musiikkiin. Monipuolisuuttahan minulta löytyy. Erityisesti nyt kiinnostaisi Jamin ja Kiven ja muiden "kokeneiden" kommentit! ;) Mulla on melkein sama juttu. Oon aatellut lopettaa lukion ja mennä töihin tekemään rahaa. Musiikki on mulle vain harrastus. |
Marlowe 23.04.2003 18:53:12 | |
---|
Mikäpä minä olen muita neuvomaan, mutta kyllä lukio, ammattikoulu tai muu peruskoulun jälkeinen opinahjo kannattaa käydä loppuun saakka, suunnittelipa sitten uraa musiikin parissa tai ei. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Jabbe 23.04.2003 18:56:31 | |
---|
Mihinkäs aineisiin tuolla lukiossa kannattaa panostaa? Ja musiikkiteknologiakin kiinnostais, joten varmaan matikka ja fysiikka ainakin.. opettajaksi olis varmaan hyvä olla vähän psykologiaa... mitenkäs noita kieliä tarvii? Nyt on A-enkku, B-ruotsi ja A-saksa, joista jälkimmäinen ei oikein suju.. Ei se mitään, niin minäkin. |
Grapevine 23.04.2003 18:56:59 | |
---|
Mikäpä minä olen muita neuvomaan, mutta kyllä lukio, ammattikoulu tai muu peruskoulun jälkeinen opinahjo kannattaa käydä loppuun saakka, suunnittelipa sitten uraa musiikin parissa tai ei. Mutta kun oon niin laiska etten jaksa opiskella, niin ei kait oo mitään järkeä olla siellä koulussa, kun ei pärjää. Duunissa ois paljon helpompaa: teet duunisi, menet kotiin, saat rahaa. |
Jabbe 23.04.2003 18:57:50 | |
---|
Mutta kun oon niin laiska etten jaksa opiskella, niin ei kait oo mitään järkeä olla siellä koulussa, kun ei pärjää. Duunissa ois paljon helpompaa: teet duunisi, menet kotiin, saat rahaa. Joo, mutta eikös se opiskelu johda parempaan duuniin? Eli opiskelet, saat mukavemman duunin, saat enemmän rahaa..? Ei se mitään, niin minäkin. |
Fortune 23.04.2003 18:58:23 | |
---|
Mutta kun oon niin laiska etten jaksa opiskella, niin ei kait oo mitään järkeä olla siellä koulussa, kun ei pärjää. Duunissa ois paljon helpompaa: teet duunisi, menet kotiin, saat rahaa. Niin ja sitten laskusuhdanteen taas alkaessa huomaat, ettei ilman koulutusta saa mitään työtä.
|
Grapevine 23.04.2003 19:14:03 | |
---|
Joo, mutta eikös se opiskelu johda parempaan duuniin? Eli opiskelet, saat mukavemman duunin, saat enemmän rahaa..? Joo, kuulemma. Mutta se raha ei mulle ole pääasia... tai siis on tavallaan, mutta en minä nyt mitään kovin suurta palkkaa tarvitse. Haluaisin päästä vaan mahdollisimman helpolla, ja lukeminen on mulle kaikkea muuta kuin helppoa.
|
Grapevine 23.04.2003 19:15:01 (muokattu 23.04.2003 19:15:19) | |
---|
Niin ja sitten laskusuhdanteen taas alkaessa huomaat, ettei ilman koulutusta saa mitään työtä. Mutta entäs jos on jo duuni? Sitten ei varmaan laskusuhdanne haittaa...
|
Jabbe 23.04.2003 19:15:33 | |
---|
Joo, kuulemma. Mutta se raha ei mulle ole pääasia... tai siis on tavallaan, mutta en minä nyt mitään kovin suurta palkkaa tarvitse. Haluaisin päästä vaan mahdollisimman helpolla, ja lukeminen on mulle kaikkea muuta kuin helppoa. Eli siitä mistä aita on matalin? Tulee vielä kostautumaan, mietippäs vielä. Jos samalla asenteella sinne töihinkin menet niin voipi olla aika hiljasta sen rahantulonkin kanssa... ;) Mikä on Hoho. ?
- Murentuneet perhearvot. |
pitkätukka 23.04.2003 19:16:22 | |
---|
Opiskelijaelämähän on loistavaa aikaa. Sitä ehtii sitten myöhemminkin käyttämään 'herääminen klo 7 ja kotiin klo 17' -aikataulua. |
Jabbe 23.04.2003 19:17:15 | |
---|
Opiskelijaelämähän on loistavaa aikaa. Sitä ehtii sitten myöhemminkin käyttämään 'herääminen klo 7 ja kotiin klo 17' -aikataulua. Älä muuta sano! Eihän tää oo vielä mitään opiskelua nähnykkään, mut hauskaa ainakin on. Verrattuna johonkin peruskouluun... Mikä on Hoho. ?
Tmp 23.04.2003 20:18:33 | |
---|
Mutta entäs jos on jo duuni? Sitten ei varmaan laskusuhdanne haittaa... Ei haittaa, koska eihän yritykset erota työntekijöitään.
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse |
Grapevine 23.04.2003 20:27:39 | |
---|
Ei haittaa, koska eihän yritykset erota työntekijöitään. Nii-in.
|
Jabbe 23.04.2003 20:27:39 | |
---|
Mitenkähän paljon kannattaa panostaa soittimen treenaamiseen, (musiikin) teorian ja historian opiskeluun ja lukio-opintoihin? Vaikea löytää sellaista sopivaa suhdetta, tasapainoa noiden välille. Niin, ja sitten on vielä eräs ongelma joka haittaa merkittävästi kaikkia, varsinkin syö liian paljon vapaa-aikaa... arvaako kukaan mistä on kyse..? :) Mikä on Hoho. ?
Saami 23.04.2003 21:32:31 | |
---|
Menee hieman alkuperäisesti aiheesta sivuun, mutta. Kun aloin miettimään, niin ei välttämättä olisikaan niin mukavaa olla levyttävä artisti. Kuitenkin päämääränä kaikilla (paitsi true-bändeillä;) on myydä mahdollisimman paljon lättyjä. Ite ainakin tyytyisin HIM-mäisempään ulosantiin, jos sillä sais yhtään enemmän soppaa pöytään. Tulee semmonen coverbändi-fiilis kun pitää tehdä semmosta musaa mikä on just nyt in flames... Ketä nyt kiinnostaa myydä albumiaan joku 5000kpl, jos hutunkeitolla voi saada paljon enämpi. |