rauno v 15.05.2005 18:26:06 | |
---|
mieki oon ryhtymässä Englin käyttäjäksi, vahvariks o tulossa kylläkin Thunder-nuppi...sitä piti kysymäni tein kokemuksista, että miltä toi saundaa 4x10-kaapin kanssa verrattuna esim 2x12:een?oon miettiny, että jos sais vaihtais ton 4x10:n 2x12:een. 12" elementeillä saat tanakamman soundin thunderiin ja screameriin myös. Ne kuten monet muutkin saksalaisvahvarit kun ovat ns. yläkireitä. |
Miten mahtaa toimia Screamer Stratocaster HH:n kanssa? This road is unclear but it feels like I'm almost home Finest Our - Will Haven |
Boltsa 29.05.2005 17:49:09 (muokattu 29.05.2005 17:49:46) | |
---|
En viittinyt tehdä uutta threadia kun näitä ENGL-aiheita on jo niin paljon joten kyselen tässä... Selailin äsken suomalaisten musaliikkeiden hintoja Screamereista ja törmäsin seuraavaan: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/engl/index.htm tuolla Screamer Combo on halvempi kuin pelkkä nuppi. Miten se voi olla mahdollista? Eikös yleensä combosta pyydetä enemmän rahaa vai olenko aivan hakoteillä? Lisäys: ok, onhan se tarjoushinta mutta silti... No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki! |
aleksi 29.05.2005 21:10:28 | |
---|
No, aika paljon ilmaa noissa hinnoissa muutenkin on. Kyllähän sitä nuppiakin saa suomestakin melkein mistä tahansa alle tonnilla, kun vähän hinaa hintaa alaspäin. Omastani maksoin uutena 900e. Nupista siis. Eiköhän combo irtoa suunnilleen tonnilla. "open hands to the wind" |
Imper 30.05.2005 01:44:51 | |
---|
Nythän on minullekin meinaan iskenyt screamer-GAS. Marsun jubilee on tällä hetkellä, mutta se on käynnyt vähän turhan yksipuoliseksi. Täydellinen rokkisärö siitä lähtee mutta tarvisi toisinaan myös Dire Straits -tyylisiä puhtaita ja rankemman puoleisia metallisoundeja. Olisiko screamer vastaus kysymykseeni? Irtoaako siitä perinteistä hard rock -soundia tyyliin GNR? Minulle on jäännyt noista Engleistä varsin metallipitoinen vaikutelma, joten taittuuko screamer myös perinteiseen ja vähän rankempaan rokkiin? Kitarana pääasiassa Les Paul ja Strato tallahumpparilla. Askomikko, väännähän jotain ROKKImatskua jos jaksat ja kerkiät. Olen kyllä menossa testaamaan laitetta heti kun vaan intti ja muut kiireet antavat myöten. BTW, mihin hintaan olette noita comboja saaneet? Everyone is a per-son |
askomiko 31.05.2005 00:05:51 | |
---|
Hmm. Viikonloppuna testailin modattua JCM800:aa ja Screameria samoilla kaapeilla, ja vaihdettiin elementtejä, Celestion/Mesa Black Shadow, V30, G12T75, G12H 100. Jäi kyllä pitkälti semmoiset vaikutelmat että hyvä marsu = rok, ja Engl on hevimpi. Siinä on aina sen verran kireä soundi aina. |
re infecta 31.05.2005 00:19:50 | |
---|
Hmm. Viikonloppuna testailin modattua JCM800:aa ja Screameria samoilla kaapeilla, ja vaihdettiin elementtejä, Celestion/Mesa Black Shadow, V30, G12T75, G12H 100. Jäi kyllä pitkälti semmoiset vaikutelmat että hyvä marsu = rok, ja Engl on hevimpi. Siinä on aina sen verran kireä soundi aina. Milläs elementeillä Scremerin heviosasto loisti erityisesti? [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta Silver Jubileesta, ks. tori tai lähetä pikaviestiä. |
madu 31.05.2005 10:40:41 | |
---|
|
JuSu 31.05.2005 10:51:17 | |
---|
Milläs elementeillä Scremerin heviosasto loisti erityisesti? Kiinnostaisi minuakin kovasti. Itsellä tuo kaappiosasto koostuu Marshalleista (1936 ja 1960A) joissa on vakiona Celestion G12-T75 -elementtejä. Hiukkasen on alkanut tökkimään tuon 4x12":n raastava keskialue ja terävä yläpää, kun kaappia kuuntelee suoraan edestä. Vähän kun astuu sivuun, niin soundi pehmenee. Eli elementtiä vaihtoon...? Vai kaappia...? Vaihtaisko joku tuon 4x12" Marshallin vaikkapa Englin 2x12" kaappiin V30:llä? =) JuSu Minä olen myyrä. |
madu 31.05.2005 10:57:33 | |
---|
Kiinnostaisi minuakin kovasti. Itsellä tuo kaappiosasto koostuu Marshalleista (1936 ja 1960A) joissa on vakiona Celestion G12-T75 -elementtejä. Hiukkasen on alkanut tökkimään tuon 4x12":n raastava keskialue ja terävä yläpää, kun kaappia kuuntelee suoraan edestä. Vähän kun astuu sivuun, niin soundi pehmenee. Eli elementtiä vaihtoon...? Vai kaappia...? Vaihtaisko joku tuon 4x12" Marshallin vaikkapa Englin 2x12" kaappiin V30:llä? =) JuSu Mulla on ollut mielessä kakkoskaapiksi englin 2x12 V60:llä koska nuo V30 tuppaa olemaan liian teräviä mun soundimakuun. Onneksi näinpäin koska V60:llä ladatut Englin kaapit on huomattavasti halvempia. Tässä muuten juttua framuksen 2x12 V30:llä ja juuri siitä että V60:set on hieman tummempia soundiltaan: http://lordriffenstein.netfirms.com/phpbb/nfphpbb/viewtopic.php?t=149 |
JuSu 31.05.2005 11:02:17 (muokattu 31.05.2005 11:07:52) | |
---|
Mulla on ollut mielessä kakkoskaapiksi englin 2x12 V60:llä koska nuo V30 tuppaa olemaan liian teräviä mun soundimakuun. Onneksi näinpäin koska V60:llä ladatut Englin kaapit on huomattavasti halvempia. Hmm... Mitenkähän on. Ainakin Screamer -combossa ollut ämyri (muistaakseni juuri V60) oli aika kirkas, tosin vehjes oli tietty takaa avoin. Perskule, testaamaan pitäisi lähteä. EDIT: En tiedä, mistä olet hintoja katsellut, mutta ainakin Musik Produktivilla V30 vs. V60:lla ladattujen kaappien hinnat olivat 550 ja 499, eli ei mitenkään ihan kauheasti tuota hintaeroa ollut. JuSu Minä olen myyrä. |
McNulty 31.05.2005 11:03:08 | |
---|
Mulla on ollut mielessä kakkoskaapiksi englin 2x12 V60:llä koska nuo V30 tuppaa olemaan liian teräviä mun soundimakuun. Onneksi näinpäin koska V60:llä ladatut Englin kaapit on huomattavasti halvempia. Tässä muuten juttua framuksen 2x12 V30:llä ja juuri siitä että V60:set on hieman tummempia soundiltaan: http://lordriffenstein.netfirms.com/phpbb/nfphpbb/viewtopic.php?t=149 Siis V12-60 vai?? Itselläni on V12-60 ja Vintage 30 tuossa Marshall 1936:ssa kiinni. Toimii mielestäni hyvin vähän kaikessa. Hyvä metallissa kun on alapäätä, middleä ja yläpäätä sopivasti, tarvittaessa löytyy erittäin hyvät bluesit ja jatsit myös. Ehkä johonkin rokkiin jossa tarvis purevaa yläpäätä tuo ei ole maailman paras. Tosin, olen kyllä itse katselemassa Eminenceltä jotain fiksua, mistä lähtis bändin kanssa soitteluun tarvittavat metallit (lue: metelit)... "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
madu 31.05.2005 12:04:34 (muokattu 31.05.2005 12:07:49) | |
---|
Hmm... Mitenkähän on. Ainakin Screamer -combossa ollut ämyri (muistaakseni juuri V60) oli aika kirkas, tosin vehjes oli tietty takaa avoin. Perskule, testaamaan pitäisi lähteä. EDIT: En tiedä, mistä olet hintoja katsellut, mutta ainakin Musik Produktivilla V30 vs. V60:lla ladattujen kaappien hinnat olivat 550 ja 499, eli ei mitenkään ihan kauheasti tuota hintaeroa ollut. JuSu Mä oon eläny aina luulossa että tuossa screamer combossa olisi Vintage 30 elementti. Nyt kun tsekkasin niin Englin sivuilta en huomannut mainintaa kumpi siinä on. Varmaan se on V60 kun sullahan semmoinen on ollut niin tiedät paremmin. =) Aika pieni on näköjään musik produktivella tuo hintaero jos vertaa vaikka thomaniin jonka 4x12 V30 ja 4x12 V60 on jo 300€ hintaeroa ja Suomesta hommattuna taisi olla vielä enemmän. Rapuherralle on tulossa tommonen 4x12 V60 kaappi joten siitä sitten tietää hyvin miten se pelittää. Olis kyllä mukava saada tyypitettyä rinnakkain molemmilla elementeillä varustettuja kaappeja. Yhdellä keikalla soitin screameria Englin 412 Vintage 30 kaapin läpi ja silloin en digannut. Liian kireä soundi. |
Eemil 31.05.2005 12:29:22 | |
---|
Mä oon eläny aina luulossa että tuossa screamer combossa olisi Vintage 30 elementti. Nyt kun tsekkasin niin Englin sivuilta en huomannut mainintaa kumpi siinä on. Varmaan se on V60 kun sullahan semmoinen on ollut niin tiedät paremmin. =) Se vaihtui jokin aika takaperin, ennen oli musta tuo V60 ja nykyään V30. Muistaisin että mulla on ainakin V30. "Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles
K100 #2
Ärlä #018 |
Swan 12.06.2005 20:07:29 (muokattu 13.06.2005 14:18:41) | |
---|
And up we go. Törkeää toisen threadin hyväksikäyttöä, mutta nyt on oma lehmä ojassa. Kävin tuossa taannoin Musamaailmassa testimässä Englejä, sillä uuden hankinnan toimeenpano on pikkuhiljaa käsillä. Screameria ei silloin löytynyt kuin combon muodossa, mutta se ei juurikaan haitannut. Powerballia rävelsin, ja totesin yleissaundin olevan kerrassaan loistava. Puhdas oli parempi kuin luulinkaan, mutta kolmos- ja neloskanavien särömäärä meni jo överimmäksi kuin Lindsey Lohanin digitaalinen rinnanpienennys. Potikkaa ei paljoa tarvinnut yli klo 9:n kääntää, kun jo tuuttasi Norja-saundeja ilmoille. :) Crunchissa hieman häiritsi yhteinen gain puhtaan kanavan kanssa. Screamer-combo olikin sitten vähän hillitympi, mutta pukkasi ulos meikäläistä miellyttävät perussaundit pienellä vaivalla. Helppokäyttöisyys yllättikin, kuten myös se, että huolimatta kanavien yhteisestä EQ:sta saundit tuntuivat loppupeleissä miellyttävän kaikkien kanavien osalta, kunhan ne oikeat säädöt on löydetty. Paskanjauhannaksi yltyneen pohjustuksen myötä päädymme itse asiaan. Tuntuisi, että Screameriin olen päätymässä, tosin ennemmin nuppiin yleisen kätevyyden, saundin ja ulkonäönkin vuoksi. Ongelma vain on siinä, että mielelläni suorittaisin vielä toisen testisession ko. vahvarin kanssa, mutta en ole saman tien pääsemässä Helsinkiin, kun kyytejä ei ole, enkä aio supistaa budjettiani bussilipun takia. Keskusmusiikki Lahdessa on lähin Musamaailman jälleenmyyjä, mutta Engliä ei heiltä löydy vakiona. Tietty heitä varmaan voisi pyytää tilaamaan sen testattavaksi, mutta mitäs sitten, jos tulenkin toisiin aatoksiin? Hankalaakin hankalampi moraalikysymys tämä. Pitäisikö ottaa riski saada pleksiin ja asioida Keskusmusiikissa vaiko yrittää epätoivoisesti junailla itseni jälleen Helsinkiin? |
Swan 13.06.2005 14:19:37 | |
---|
Vastauksia odotellessa kerrottakoon, että MacGyver tulee uusintana 3.9. alkaen SubTV:ltä. |
Swan 13.06.2005 19:07:11 | |
---|
Tämähän kerkiää pudota näkyvistä, ennen kuin kukaan ehtii huomata. |
jussimus 13.06.2005 20:40:40 | |
---|
Rölölöö. (Heitin tuon ylläolevan ihan vaan siksi että Swanin monologi katkeais.) |
Swan 14.06.2005 15:02:51 | |
---|
Rölölöö. (Heitin tuon ylläolevan ihan vaan siksi että Swanin monologi katkeais.) Toivottavasti ei ala uusiksi, kun tämän kolmannen kerran nostan. |
jussimus 14.06.2005 16:21:06 | |
---|
Rölölöö. (Tulin taas moikkaamaan) |