Karlsson 26.05.2005 09:19:59 | |
---|
Olen soittanut pitkään kitaraa ja se on päätoiminen instrumenttini muutenkin. Basisti tietää jo mikä ongelmani on. Naisellinen olemus? "...minkä tahansa asian tuot esille hyvänä, kumoan sen." -MrQ |
Joonas 26.05.2005 11:14:40 | |
---|
En saa soittoon haluamaani sulavuutta, vaan soitanta kuulostaa aina liian riffimäiseltä ja erityisesti fillit on sellasia puujalkajuttuja, että huhhuh. j. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Teijo K. 26.05.2005 11:18:59 | |
---|
En saa soittoon haluamaani sulavuutta, vaan soitanta kuulostaa aina liian riffimäiseltä ja erityisesti fillit on sellasia puujalkajuttuja, että huhhuh. j. Miun ongelma on oikeastaan terminologinen. Kun miusta bassolla soitetaan kuvioita, siis bassokuvioita. Riffit soitetaan kitaralla ja fillit rummuilla. Ärsyttää sitten jotenkin tuota. Eihän tässä ole mitään järkeä. |
Joonas 26.05.2005 11:24:50 | |
---|
Miun ongelma on oikeastaan terminologinen. Kun miusta bassolla soitetaan kuvioita, siis bassokuvioita. Riffit soitetaan kitaralla ja fillit rummuilla. Ärsyttää sitten jotenkin tuota. Eihän tässä ole mitään järkeä. No mun ongelma johtuu just tästä! Yleensä puhun "bassolaineistä" tai bassolinjoista ja ajattelen sen kuvastavan sitä eteenpäinpuskuttavaa groovea paremmin kuin "riffi" tai "kuvio", jotka on tollasia paikoillaan jyllääviä puujalkajuttuja, joita en haluiskaan soittaa. J. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
absqua 26.05.2005 13:25:01 | |
---|
Ongelmana bassonsoitossa on saada jostain ihan helvetin hyväliksaisia keikkoja niin paljon ettei toimeentulosta tarvitsisi aina stressata. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
elbowski 26.05.2005 17:31:12 | |
---|
Nokun siinä on vaan 4 kieltä. Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
Niskamies 26.05.2005 17:32:07 | |
---|
Nokun siinä on vaan 4 kieltä. Et vaan osaa. Jacokin tarvitsi vain neljä kieltä....
....John Turner tarvitsee vain 7 kieltä;) Virallisesti semi-pro! |
elbowski 26.05.2005 17:33:10 | |
---|
Et vaan osaa. Jacokin tarvitsi vain neljä kieltä....
....John Turner tarvitsee vain 7 kieltä;) Mut minoonkin kitaroitsija. Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
ozzyfani 26.05.2005 18:06:26 | |
---|
jollekkin on tullu kirotusvirhe tohon otsikkoo =/ no sitte asiaan eli mun onkelma on piisien opettelu etenki liian vaikeitten kuten N.I.B. siinä ei joskus ees kuule mitä pitäis soittaa.. ja joskus menee liian nopeesti ettei kerkii mukaan, mut siihe kai auttaa vaan HARJOTTELU!!! ja onks muka passoo mis on 8 kiältä? musta on vähä ihmeellistä jos kerta 5 tai 6 kiälinenki on ihan *** paksu kaula (mul on nii piänet kätöset ettei melkee riitä) ja siks menee joskuks iha läskiks =( nii ja 6 kiälinen vasta vaikeeta onkin. itellä on 5 kiälinen passo ja senki soittaminen on joskus vaikeeta toisin ku Rex brownin (Panterasta) sehän soittaa tosta vaa.. ja kertokaas mikä auttais ku vasen olkapää jolla on hihna nii tulee **** kipeeks vaikka soittais alle tunnin tai sit jos on korkeella tulee nopeemmin ja matalalla tulee kans kipeeks. et näi, eksyin ehkä aiheesta mut sille en voi mitään... =) |
Mosse 91 26.05.2005 18:12:19 (muokattu 26.05.2005 18:12:39) | |
---|
No minulla on semmonen ongelma, että minä harjoittelen varmaan liian vähän tekniikkaa. Siis minä soitan aika paljon, mutta tekniikan on vielä vähän hakusessa.. Sitten pitäs varmaan saada vähän nopeutta lisää. Siis nimenomaan tuo nopeus on kehnon puoleinen. |
Jallu1* 26.05.2005 18:20:08 | |
---|
Suurimpana ongelmana tällähetkellä on kamojen tehottomuus, 150W kun ei riitä sitten mihnään... Myös "ei se näissä hommissa oo niin just" asenne vaivaa aina aika ajoin. Suurin hommaa hankaloittava tekijä on kuitenkin liian hyvä uus eukko... |
kouranka 26.05.2005 18:23:43 | |
---|
-Jauhan samoja asioita. En viitsi opetella uusia asioita. -En keksi uutta opittavaa. -Nopeuttaa lisää vaikka se ei ole niinkään tarpeellista. -Tekniikka puoli hakusessa -Teoriaa osaa pätkääkään. -En jaksa harjoitella päivässä pitkään, korkeintaan 45min. Onkelmia riittää.. Kun Mustanaamiolla on darra muut pitää turpansa kiinni. |
Wil-J 26.05.2005 18:28:32 | |
---|
ja kertokaas mikä auttais ku vasen olkapää jolla on hihna nii tulee **** kipeeks vaikka soittais alle tunnin tai sit jos on korkeella tulee nopeemmin ja matalalla tulee kans kipeeks. No luullakseni oot vielä verrattain nuori henkilö, eikä varmaan ihan maksimaalinen lihasmassa vielä kasassa, että kyllä kai se kipeytyminen helpottaa kun vähän varttuu, ja kenties treenaa vähän... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Royal Banzai 26.05.2005 18:31:10 (muokattu 26.05.2005 18:33:15) | |
---|
No, tavallaan ongelma on se, etten rakasta basson soittoa mitenkään palavasti. Enemmän kiinnostaa musiikki kokonaisuutena, sen soittaminen, kuunteleminen ja tekeminen. Soitin ja muut vermeet on vähän niinkun pakollinen välietappi siinä ajatuksen ja konkreettisen kuuluvan tuloksen välillä. Kyllä mä silti tykkään soittamisesta ja jammailusta, mutta mikään loputon kaavojen treenaaminen ei nappaa. Opettelen tarpeelliset jutut ja treenaan jotain muita yksityiskohtia tarpeen mukaan. Bassosta on tullu viime aikoina esineenä ihan pakkomielle. Hirveesti tekis mieli uutta bassoa. Presaria. Nii ja säröä. E: Tästä tuli nyt ihan sen kuuloinen juttu että irvistän kun nostan basson syliin. Eihän se niin ole kuitenkaan, mut tiedättehän... mä oon niin väärinymmärretty, niin väärinymmärretty... ah Does your mama like to reggae? |
HC.Pälä 26.05.2005 18:31:26 | |
---|
Minulla tuota nukahtelua tulee juuri silloin, kun kappale on ns. selkärangassa. Sitä soittaa reflekseillä eikä ajattele asiaa ollenkaan. Sitten vain tajuaa yhtä äkkiä että olempas pihalla. Niin mutta jos et ajattele lainkaan asiaa niin kappale menee ihan hyvin alusta loppuun. Eikö niin ? Siis mikä tää aihe oli ?.. joo: laiskuus kai se ongelma on.. Let the bass Kikzz. |
No, tavallaan ongelma on se, etten rakasta basson soittoa mitenkään palavasti. Enemmän kiinnostaa musiikki kokonaisuutena, sen soittaminen, kuunteleminen ja tekeminen. Basso on vähän niinkun pakollinen välietappi siinä ajatuksen ja konkreettisen kuuluvan tuloksen välillä. Kyllä mä silti tykkään soittamisesta, mutta mikään loputon treenaaminen ei nappaa. Opettelen tarpeelliset jutut ja treenaan jotain muita yksityiskohtia tarpeen mukaan. Bassosta on tullu viime aikoina esineenä ihan pakkomielle. Hirveesti tekis mieli uutta bassoa. Presaria. Nii ja säröä. Hassu tyyppi, mulle taas juuri basso on SE juttu. En missään nimessä haluaisi soittaa esmes kitaraa. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Royal Banzai 26.05.2005 18:34:28 | |
---|
Hassu tyyppi, mulle taas juuri basso on SE juttu. En missään nimessä haluaisi soittaa esmes kitaraa. No, mulle toi on tullu ajan kanssa. Nyt en vois kuvitella soittavani kitaraa sen takia kun en osaa soittaa kitaraa. Does your mama like to reggae? |
Joonas 26.05.2005 19:05:22 | |
---|
No, mulle toi on tullu ajan kanssa. Nyt en vois kuvitella soittavani kitaraa sen takia kun en osaa soittaa kitaraa. Mullon kanssa vähän tollanen "yleismusiikillisen" taidon saavuttaminen ollut jo pitkään se pääjuttu, enkä arvosta hyväksi noteerattuja soittajia yhtä paljoa kuin hyviä säveltäjiä/sovittajia. Usein nää kaksi kulkee tosin käsikkäin näissä rokki- ja jatsihommissa. No mä en soittamista opettelekaan kuin harrastuksena. Treenata pitäisi enemmän, erillaista matskua ja ehkä joskus hankkia joku opettajakin. Ei mul o kuitenkaan aikaa koskaan, kun roikun täällä Mnetissä jauhamassa paskaa. Juu, sorruin offtopiccaukseen, sori. J. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Keimo 26.05.2005 19:23:37 | |
---|
En ole jaksanut opetella teoriaa, ja sähellän vasurilla. BLACK METAL SCREAM!!! ÖÖÄÄÄÄÄHHHHGG!!! |
Teijo K. 26.05.2005 19:26:58 | |
---|
Niin mutta jos et ajattele lainkaan asiaa niin kappale menee ihan hyvin alusta loppuun. Eikö niin ? Siis mikä tää aihe oli ?.. joo: laiskuus kai se ongelma on.. Kyllä, pitäisi oppia olemaan ajattelematta. Noihen coverbändien kanssa kävi monesti noin, kun ne kappaleet eivät olleet kauhean haastavia eivätkä niin kivojakaan aina, niin sitä vain alkoi miettimään omiaan. Tuumaili jotain eväsleipien koostumuksia ja yhtä äkkiä vain heräsi että hetkinen, määhän oon täällä öö mikä biisi? Mikä osa? Monesti tosin jos vain antoi sormien soittaa eikä edes yrittänyt miettiä mikä biisi, niin kaikki meni ihan hyvin. Aina se ei vain onnistu kun tulee paniikki sitten. |