Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Acrolite vs. Supra-Phonic
1 2 3 4 5 6
Stereophile
14.05.2005 18:30:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satuin joku aika sitten huomaamaan huuto.netissä myynnissä sekä vanhan (muistaakseni -67) Acroliten että uudemman (80-luvun) Supran. Hintaluokka oli kutakuinkin sama (~300€).
 
Aloin sitten miettimään, että kumpi noista olisi parempi?
Mikäli olen oikein käsittänyt, nuo vanhemmat Ludarit on parempia kuin uudemmat ja Supra olisi parempi kuin Acrolite.
Mielipiteitä..?
 
Ei paskin mutta huonommasta päästä...
vapauskauppias
14.05.2005 20:43:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mielipiteeni on, että se on makuasia. Kokemusta ei ole eli en tiedä, kuinka suuria eroja soundeissa on.
 
Niskamies
14.05.2005 20:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen tiedän että Acrolite on loistava peli. Juuri sain yhden metallibändin äänitykset loppuun, rumpali käytti mun Acrolitea ja kyllä oli munakas saundi!
 
Meitsi on meshissä.
Stereophile
15.05.2005 14:07:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen tiedän että Acrolite on loistava peli. Juuri sain yhden metallibändin äänitykset loppuun, rumpali käytti mun Acrolitea ja kyllä oli munakas saundi!
 
Taisipa olla se sinun samsonnäyte, mikä nostatti mulle virvelikuumeen. Eli tykästyin TODELLA paljon siihen Acroliten soundiin.
 
Ei paskin mutta huonommasta päästä...
Niskamies
15.05.2005 14:18:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisipa olla se sinun samsonnäyte, mikä nostatti mulle virvelikuumeen. Eli tykästyin TODELLA paljon siihen Acroliten soundiin.
 
Juu, munhan se oli. Acrolite kannattaa kyllä.
 
Meitsi on meshissä.
Simbe
15.05.2005 22:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuume nousi itselläkin, mutta kysymys kuuluukin: Kannattaako vaihtaa Starclassic Maple 5.5"x14" Acroliteen? Ainakaan päittäin?
 
Mitkä mahtaakaan olla noiden hinnat uutena...
 
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
Tama (Royal Star)
15.05.2005 23:09:14 (muokattu 15.05.2005 23:10:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuume nousi itselläkin, mutta kysymys kuuluukin: Kannattaako vaihtaa Starclassic Maple 5.5"x14" Acroliteen? Ainakaan päittäin?
 
Mitkä mahtaakaan olla noiden hinnat uutena...

 
katos www.millbrook.fi taitaapi olla ludarin maahantuoja. supra maksaa mallista riippuen n.750-900? (muistaakseni)e
 
mikä ihmeen zildjian.....?
Niskamies
15.05.2005 23:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuume nousi itselläkin, mutta kysymys kuuluukin: Kannattaako vaihtaa Starclassic Maple 5.5"x14" Acroliteen? Ainakaan päittäin?
 
Mitkä mahtaakaan olla noiden hinnat uutena...

 
Mä voin kyllä vaihtaa mun Acroliten päittäin sun Starclassicciin, jos sulla on kiinnostusta.
 
Meitsi on meshissä.
hollmi-5
16.05.2005 09:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Acrolitessa ja Supraphonickissa on sama runko. Suprassa on kromattu runko ja kymmenen lugia. Acrolitessa on eloksoitu (uudemmissa maalattu) runko ja kahdeksan lugia. Soundieroa on hiukan. Suprassa soundi on hiukan kiinteämpi ja se kestää kovempaa soittokättä menemättä tukkoon. Äänityshommiin molemmat sopivat mitä parhaiten.
 
Jos Acroliten hommaa, kannattaa valita niitä vanhempia, eloksoidulla rungolla olevia. Ne ovat parempia, kuin maalatut. Supra on aina perushyvä. Tosin se -59 ja -60 valmistettu COB (chrome over brass) on sitten omaa luokkaansa jopa parhaiden sarjassa.
 
Lukekaa:http://www.ludwigdrummer.com/Articles.html ja sieltä juttu Supraphonickin historiasta.
 
Mika Hollström
markkuliini
16.05.2005 16:00:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Acrolitessa ja Supraphonickissa on sama runko. Suprassa on kromattu runko ja kymmenen lugia. Acrolitessa on eloksoitu (uudemmissa maalattu) runko ja kahdeksan lugia. Soundieroa on hiukan. Suprassa soundi on hiukan kiinteämpi ja se kestää kovempaa soittokättä menemättä tukkoon. Äänityshommiin molemmat sopivat mitä parhaiten.
 
Ainakin minun Acrolite on selkeästi kiinteämmän soundinen kuin mun Suprafonic (molemmat 70-luvun alusta.) Teoriani on että arcoliten elaksoitu runko ei soi niin pitkään kuin Supran. Itse pidän Acrostani paljon enemmän kuin Suprastani, joskin Supra ei ole C.O.B. Ja siis molemmat ovat samoilla kalvoilla ja 5" syviä. Joskin kyseisten rumpujen valmistusmenetelmät aiheuttavat yksilöeroja yllättävän paljon...
 
www.vasamayhtye.com
grooveman
17.05.2005 21:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi vanhan topicin kaivaminen, mutta
kumpi noista klassikoista käy paremmin jazzin soittoon? vai voiko niitä jazz-käyttöön edes suositella?
Perusteltuja vastauksia kiitos.
 
Ennustaminen on vaikeaa, tulevaisuuden ennustaminen vielä vaikeampaa.
jazzmies
17.05.2005 22:34:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi vanhan topicin kaivaminen, mutta
kumpi noista klassikoista käy paremmin jazzin soittoon? vai voiko niitä jazz-käyttöön edes suositella?
Perusteltuja vastauksia kiitos.

 
Eivät ole mitään must jazzsnareja, mutta Ludalloy on kuitenkin siedettävä myös siihen, sillä runkomateriaali tuottaa suht pyöreän all-around-soundin. Itse käytän jazzkeikoilla Gretschin viisituumaista snarea: http://www.hi-net.ne.jp/~samasa/gretsch.htm toinen ylhäältä. Ebayssa vastaavat 60-luvun snaret maksavat $200-250.
 
Mikael
18.05.2005 10:33:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän jazzkeikoilla Gretschin viisituumaista snarea: http://www.hi-net.ne.jp/~samasa/gretsch.htm toinen ylhäältä.
 
Mulla on tollanen Progressive Jazz, joka on neljäs ylhäältä ja sen lisäksi että se on kaunis, se on mainio kaikenlaiseeen hiljaa soittamiseen.
 
"PS: lisäksi taajuudeet kasvaa kokoajan niin ongelmat kasvaa" -JPQ-
jazzmies
18.05.2005 11:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen Progressive Jazz, joka on neljäs ylhäältä ja sen lisäksi että se on kaunis, se on mainio kaikenlaiseeen hiljaa soittamiseen.
 
Ethän ole ostanut sitä kenties Jorma M:ltä?
 
Mikael
18.05.2005 11:57:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ethän ole ostanut sitä kenties Jorma M:ltä?
 
Nope. Ostin sen Haapaniemen Sampolta.
 
"PS: lisäksi taajuudeet kasvaa kokoajan niin ongelmat kasvaa" -JPQ-
moderndrummer88
21.05.2005 13:31:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen Progressive Jazz, joka on neljäs ylhäältä ja sen lisäksi että se on kaunis, se on mainio kaikenlaiseeen hiljaa soittamiseen.
 
ouh oksennushan noiden kahtomisesta tulee, siis vittu miten mahtavia virppoja on tuonne päätyny!
 
mainstream=painstream
Mikael
26.05.2005 14:52:28 (muokattu 26.05.2005 14:55:47)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni. Eilen sitten loppui noiden Ludareiden ja Slingerlandien himoilu. Purin oman 6x14 Gretsch COB-snaren, putsasin ja öljysin, vaihdoin kalvot ja maton, sekä viritin... Lopputuloksena oli niin loistavasti soiva laitos ettei paremmasta väliä - oikein hämmästyin miten hyvä se olikaan. Välillä sitä vaan tulee himoittua kaikenlaista vaikka varsinaista tarvetta ei olisikaan. Ei silti, voishan noita olla useampikin...
 
Tällanen siis:
http://www.nickamoroso.com/other/images/snares/cob6Big.jpg
 
hmm... tolla jäbällä on näköjään muutama muukin sanre:
http://www.nickamoroso.com/other/snares.htm
(huom: toi on sivu 1/4)
 
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
Niskamies
26.05.2005 14:56:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni. Eilen sitten loppui noiden Ludareiden ja Slingerlandien himoilu. Purin oman 6x14 Gretsch COB-snaren, putsasin ja öljysin, vaihdoin kalvot ja maton, sekä viritin... Lopputuloksena oli niin loistavasti soiva laitos ettei paremmasta väliä - oikein hämmästyin miten hyvä se olikaan. Välillä sitä vaan tulee himoittua kaikenlaista vaikka varsinaista tarvetta ei olisikaan. Ei silti, voishan noita olla useampikin...
 
Tällanen siis:
http://www.nickamoroso.com/other/images/snares/cob6Big.jpg
 
hmm... tolla jäbällä on näköjään muutama muukin sanre:
http://www.nickamoroso.com/other/snares.htm
(huom: toi on sivu 1/4)

 
Miten öljysit ton virvelin?
 
Virallisesti semi-pro!
Mikael
26.05.2005 15:06:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten öljysit ton virvelin?
 
Putsasin viritysruuvit ja tippa ompelukoneöljyä per ruuvi ennen takaisinlaittoa.
 
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
hollmi-5
26.05.2005 16:27:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viritysruuvehin kannattaa laittaa sitkostettua öljyä. Esimerkiksi synteettistä vaseliinia. Ohuet öljyt suojaavat kyllä kierteitä, mutta altisytavat virityksen löystymiselle kanttilöntejä harrastettaessa.
 
Mika Hollström
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «