Mikael 26.05.2005 11:08:03 (muokattu 26.05.2005 11:09:17) | |
---|
Puhuin menneestä ajasta. Eiköhän ne Gretschin tehtaalla työskentelevät naiset, joiden ammattitaitoa epäilet pelkästään sukupuolen ja ihonvärin perusteella ole ihan nykypäivää. "Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu- |
Mikael 26.05.2005 11:13:57 | |
---|
Nyt on hyvää shittiä ilmassa :-) Jossain vaiheessa on ihan hyvä myöntää menneensä liian pitkälle ja tarkistaa omia puheitaan. Rasistiset mielipiteet julkisessa mediassa on mun mielestä asia, jota ei oiken ole järkevää kuitata väheksyvällä huumorilla. "Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu- |
Notefix 26.05.2005 11:18:51 | |
---|
Jossain vaiheessa on ihan hyvä myöntää menneensä liian pitkälle ja tarkistaa omia puheitaan. Rasistiset mielipiteet julkisessa mediassa on mun mielestä asia, jota ei oiken ole järkevää kuitata väheksyvällä huumorilla. Jep, komppaan! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
jazzmies 26.05.2005 12:23:49 | |
---|
Ensinnäkin Taiwan lukeutuu kaukoidän ihmeisiin, joissa on työmoraali ja laatu kohdillaan. 70-luvulla naurettiin Toyotalle, mutta nyt sen on laatutilastojen kärkisijoilla kaikilla malleilla. 90-luvulla naurettiin Hyundaille, mutta tällä hetkellä merkit Hyundai, Daewoossa (Chevy) ja Kia tarjoavat erinomaisen hinta-laatusuhteen. Mikaa tuntuu Taiwan hämäävän, mutta ikinä en ole tavannut huonosti duunattua Taiwan-rumpua. Toiseksi sukupuli- ja rotuvihjaukset saavat harkitsemaan varoitus-napin painamista. |
HeavyMachinery 26.05.2005 12:31:17 (muokattu 26.05.2005 12:32:40) | |
---|
Kaksi. Molemmat vaahteraa. Ilmeisesti sinulla ei ole kokemusta oikein kunnon hyvistä pannuista, kun noin sokaistut PDP:sta. En ole sokaistunut, en. Asia vaan on niin että ne hyvää vastinetta rahoille. Ei jokaisella ole varaa Aitoihin DW:siin tai johonkin muuhun huippu merkkeihin. Omankin settini( Lx sarjaa) kohdala oli puutteita esim. rikkoja uupui ja kaikki lugit oli kiristettävä uusiksi. Soinniltaan pidän itse niitä esim.starclassicien tasoisena ehkä hieman maan makuun parempana. Made in Taiwan on mulle made in taivan, vaikka mitä väitettäisiin. Sama tuo Gretschin artikkeli. Minua ei hirveästi vakuuta, kun pannaan siirtotyöläisiä kuviin ruuvinvääntimien ja rättien kanssa. Missä ovat tosi ammattilaiset? Varmaankin siellä muottien äärellä. Siellä mistä ne rungot tilataan. Ainakin toivottavasti. Tähän haluasin sanoa pari aika painavaa sanaa näistä sinun "ammattilasista" Itse olen koulutukselta sointirankentaja ja korjaan siis ammatikseni soittimia, joten pohjaan omat puheeni niihin kokemuksiin. Ei tehdas tuotannossa ole ammattilaisia tekemässä siellä on samat pertti perus perse kaverit ja niitä ei kiinnosta paljoa miten se sinun rumpusi soi. Modern Drummerin tilauksen lopetin, kun kaikkea ylistettiin ja viereiselle sivulle oli sitten myyty ko. firman mainos. Sama se on kaikkialla jos haluat jutun riffiin on sinun ostettava myös mainos siihen. Tälläinen on nyky markkinatalousyhdyskunta. Minä tiedän - siis pelkään ! |
hollmi-5 26.05.2005 12:42:08 | |
---|
Mikaa tuntuu Taiwan hämäävän, mutta ikinä en ole tavannut huonosti duunattua Taiwan-rumpua. Minä olen: Century, Thunder, Sonor International, Peace... Globalisaation ja pääomasijoittajien voitontavoittelun nimissä siirretään tuotantoa vanhalta mantereelta Kauko-Idän maihin. Siellä sitten duunarit (miehet ja naiset, ihon värillä ei ole väliä) nälkäpalkalla painavat pitkää päivää ja asuvat perseet vastakkain parin neliön kopperoissa. On kyse laillisesta orjatyöstä ja te täällä hehkuttelette loistavaa laatua. Varmaankin ihan ilmaista on kuljetella niitä kamoja pitkin valtameriä? Omalla ostoskäyttäytymiselläni pidän siitä huolen, etten osallistu orjuuden tukemiseen kaukomaissa taikka työttömyyden lisääntymiseen Euroopan unionin alueella. Kaikki tämä sonnanjauhaminen alkoi siitä, kun en osannut pitää Gretschin MD:ssä julkaistun artikkelin kuvissa esiintyneitä naisia puusepänkoulutuksen saaneina alansa ammattilaisina. Mika Hollström |
Mikael 26.05.2005 12:59:14 | |
---|
Kaikki tämä sonnanjauhaminen alkoi siitä, kun en osannut pitää Gretschin MD:ssä julkaistun artikkelin kuvissa esiintyneitä naisia puusepänkoulutuksen saaneina alansa ammattilaisina. Käyppä lukemassa uudelleen miten asian ilmaisit ja yritä miettiä miksi komettisi aiheutti närää. Etkö ihan oikeasti ymmärrä vai etkö vain ole tottunut myöntämään omia virheitäsi - tai koetko että sukupuolen ja ihonvärin perusteella tehtävä karkea yleistys ei ole virhe ollenkaan? "Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu- |
No referoi. Itse en huomaa. Mika Hollström |
Mikael 26.05.2005 13:12:32 | |
---|
No referoi. Itse en huomaa. hollomi-5: Minua ei hirveästi vakuuta, kun pannaan siirtotyöläisiä kuviin ruuvinvääntimien ja rättien kanssa. Missä ovat tosi ammattilaiset? Varmaankin siellä muottien äärellä. Siellä mistä ne rungot tilataan. Ainakin toivottavasti. ja: Soitinrakennuksen ammattilaiset ovat hyvin perinteisesti olleet miehiä. Jos perinteikkäistä firmoista yksi perinteikkäimmistä luottaa ammattitaidoltaan mustiin- ja latinonaisiin, niin so be it. "Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu- |
hollmi-5 26.05.2005 13:16:07 | |
---|
Tuo jälkimmäinen on fakta, ei mielipide. Mika Hollström |
LaKu 26.05.2005 13:30:07 | |
---|
Siellä sitten duunarit (miehet ja naiset, ihon värillä ei ole väliä) nälkäpalkalla painavat pitkää päivää ja asuvat perseet vastakkain parin neliön kopperoissa. On kyse laillisesta orjatyöstä ja te täällä hehkuttelette loistavaa laatua. Omalla ostoskäyttäytymiselläni pidän siitä huolen, etten osallistu orjuuden tukemiseen kaukomaissa taikka työttömyyden lisääntymiseen Euroopan unionin alueella. Nyt kun ollaan tarpeeksi offtopicissa, niin... Taiwanissa ei ole orjia. Siellä on yllättävänkin korkea elintaso. Palkatkin ovat moninkertaiset verrattuna Kiinan tasoon. Muuten Mika, missä vaatteesi on tehty? Tai elektroniikka kodissasi? Ettei vaan... Sitä paitsi sano se rumpufirman omistaja joka ei halua voittoa tuotteestaan. Sonor (kalleimmat sarjat) ja DW ovat huippukalliita pitkälti sen takia että työvoima on erittäin kallista niissä maissa missä nämä rummut valmistetaan. |
HeavyMachinery 26.05.2005 13:56:53 | |
---|
Sonor (kalleimmat sarjat) ja DW ovat huippukalliita pitkälti sen takia että työvoima on erittäin kallista niissä maissa missä nämä rummut valmistetaan. Tämä on se painava fakta. Laatu kontrolli on aasian maissakin kova. Oman kokemuksen mukaan naiset ovat tarkempia työssään kuin miehet !! Minä tiedän - siis pelkään ! |
Mikael 26.05.2005 14:03:01 (muokattu 26.05.2005 14:04:10) | |
---|
Tuo jälkimmäinen on fakta, ei mielipide. Eikä sisällä minkäänlaista mielipidettä? Edes se jälkimmäinen lause... Mitäs se esnsimmäinen sitten oli? Fakta on se, että sä teit päätelmiä ja yleistyksiä noiden ihmisten ammattitaidosta ja kyvyistä ihonvärin ja sukupuolen perusteella. "Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu- |
hollmi-5 26.05.2005 14:56:48 | |
---|
Laatu kontrolli on aasian maissakin kova. On se kova, kun saa itse kiristellä lugit paikoilleen ja osia puuttuu... Mika Hollström |
drumm 26.05.2005 15:33:01 | |
---|
Muuten Mika, missä vaatteesi on tehty? Tai elektroniikka kodissasi? Ettei vaan... Mika on täällä aiemmin kertonut, ettei osta eikä omista yhtään tuotetta, joka olisi valmistettu halpatyövoimaa käyttävässä maassa. Uskottavahan se on, kun mies niin sanoo. Muutenkin on mielipiteet ja faktat kohdallaan. |
Niskamies 26.05.2005 16:09:48 | |
---|
Mika on täällä aiemmin kertonut, ettei osta eikä omista yhtään tuotetta, joka olisi valmistettu halpatyövoimaa käyttävässä maassa. Uskottavahan se on, kun mies niin sanoo. Muutenkin on mielipiteet ja faktat kohdallaan. Uskon että Mika tarkoitti vain musakamoja. Virallisesti semi-pro! |
hollmi-5 26.05.2005 16:21:18 | |
---|
Juuri tässä tsekkailen, ettei vain olisi livahtanut kaukoitäläistä shittiä meidän huusholliin... Olen niin onnellinen, kun digikamerakin on sentään Japanilainen :-) Auto (Ruotsi), kello (Sveitsi), fillari (U.S.A), puhelin (Suomi), tietokone (made in Europe)... Mika Hollström |
Niskamies 26.05.2005 16:23:04 | |
---|
Juuri tässä tsekkailen, ettei vain olisi livahtanut kaukoitäläistä shittiä meidän huusholliin... Olen niin onnellinen, kun digikamerakin on sentään Japanilainen :-) Auto (Ruotsi), kello (Sveitsi), fillari (U.S.A), puhelin (Suomi), tietokone (made in Europe)... Japanilaiset vehkeet on asiaa! Ei japania voi/saa muihin kaukoidän maihin verrata. Virallisesti semi-pro! |
drumm 26.05.2005 16:31:42 (muokattu 26.05.2005 16:49:33) | |
---|
Itse en osta mitään, mikä on tehty halpatuotantomaassa. En mitään. Katson aina valmistusmaan ja sitten vasta teen ostopäätöksen. Mieluiten ostan eurooppalaista tavaraa. Näin toteaa siis Mika (30.12.2004 13:10:46). Edit: Btw, Nokialla on tehtaita mm. Kiinassa, Etelä-Koreassa, Brasiliassa, Unkarissa ja Meksikossa. Tiedätkö mistä omasi tulee? Entäpä sen sisältämät komponentit? Maksetaankohan niille em. maissa samaa liksaa kuin Suomessa... |
Shitmanek 26.05.2005 16:56:22 (muokattu 26.05.2005 17:01:03) | |
---|
Auto (Ruotsi), kello (Sveitsi), fillari (U.S.A), puhelin (Suomi), tietokone (made in Europe)... Tietokoneko eurooppalainen? Salli minun nauraa. Varmasti lähes jokainen komponentti on tehny jossain halpamaassa, melkein kaikki osia (emolevyt ym.) valmistavat tehtaat ovat kaukoidässä. Voinko sanoa että koneeni on suomalainen koska se on täällä koottu? En. |