Aihe: Taman Superstar/Rockstar
1 2 3
AoA
21.04.2003 19:01:33
Siis kysyisin nyt vaan että mitä eroa on superstarilla ja rockstarilla? Siis onko jompikumpi jotain huonolaatuisempi tai halvempi ym. Itselläni on aika vanhat superstarit joten haluais vaan tietää.
Full Volume or Double Volume
Baroquean
22.04.2003 13:01:27
Siis kysyisin nyt vaan että mitä eroa on superstarilla ja rockstarilla? Siis onko jompikumpi jotain huonolaatuisempi tai halvempi ym. Itselläni on aika vanhat superstarit joten haluais vaan tietää.

Sattuipa kohdalle hyvä aihe. Mulla on Rockstarit ja luokkakaverilla on Superstarit. No ensimmäinen suuri ero on, että Superstarit on kunnon puuta. Se on siis kunnon puusetti. Sointi ei nyt silti välttämättä ole paljoa Rockstareja parempi, mutta nätimmän näköset ne ulkoapäin ovat. Noita Superstareja ei ole muuten valmistettu ilmeisesti moneen vuoteen, kun taas Rockstareja valmistetaan edelleen (ainakin custom-mallina). Mulla on se käsitys, että Superstarit on aina ollu Rockstareja kalliimmat, koska materiaalikin on noissa Superstareissa kalliimpaa. Työnlaatu sitten taas on molemmissa varmasti ihan samalla tasolla. Sääli, ettei noita Superstareja enää tehdä. Se kaverin settikin on aika makeen näkönen; neljä etutomia, yksi basari ja lattiatomi. Virveli on tietysti Superstar-puuvirveli. Virveli on vaaleaa, mutta muu setti on sellasta tumman ruskeeta puuta. Todella tyylikkäät, ei voi muuta sanoo.
Pesekiel
22.04.2003 14:13:31
Sattuisitko vielä tietämään mistä puusta Superstarit on valmistettu? Varmaankin koivusta tahi vaahterasta, mutta kummasta...
Mikko A
22.04.2003 17:14:40
Sattuisitko vielä tietämään mistä puusta Superstarit on valmistettu? Varmaankin koivusta tahi vaahterasta, mutta kummasta...

Taitaapi koivua olla, mutta en mee takuuseen.
I rule...
AoA
22.04.2003 17:28:22

Sattuipa kohdalle hyvä aihe. Mulla on Rockstarit ja luokkakaverilla on Superstarit. No ensimmäinen suuri ero on, että Superstarit on kunnon puuta. Se on siis kunnon puusetti. Sointi ei nyt silti välttämättä ole paljoa Rockstareja parempi, mutta nätimmän näköset ne ulkoapäin ovat. Noita Superstareja ei ole muuten valmistettu ilmeisesti moneen vuoteen, kun taas Rockstareja valmistetaan edelleen (ainakin custom-mallina). Mulla on se käsitys, että Superstarit on aina ollu Rockstareja kalliimmat, koska materiaalikin on noissa Superstareissa kalliimpaa. Työnlaatu sitten taas on molemmissa varmasti ihan samalla tasolla. Sääli, ettei noita Superstareja enää tehdä. Se kaverin settikin on aika makeen näkönen; neljä etutomia, yksi basari ja lattiatomi. Virveli on tietysti Superstar-puuvirveli. Virveli on vaaleaa, mutta muu setti on sellasta tumman ruskeeta puuta. Todella tyylikkäät, ei voi muuta sanoo.

loistavaa. kiitos ja kumarrus. Oon itsekin ajatellu että eipä taideta superstareja kovin valmistella kun ei oo pahemmin näkyny...Jotenkin tuota rockstar -sarjaa on niinku aivan joka paikassa niin on kiva omistaa vähän jos voi sanoa "harvinaisempi" ja vanhempi setti.
Full Volume or Double Volume
Baroquean
23.04.2003 10:36:28

Täytyy sanoa, että ei ole mitään käryä. Tiedän vaan että hienoja ovat.
Baroquean
23.04.2003 10:48:53
loistavaa. kiitos ja kumarrus. Oon itsekin ajatellu että eipä taideta superstareja kovin valmistella kun ei oo pahemmin näkyny...Jotenkin tuota rockstar -sarjaa on niinku aivan joka paikassa niin on kiva omistaa vähän jos voi sanoa "harvinaisempi" ja vanhempi setti.

Venaat muutamia vuosia ja pidät setistäs hyvää huolta, niin se voi olla aika hyvässä arvossa oleva setti. Varsinkin jos sulla on myös pellit ja hardwaret kunnossa. Toki se nytkin varmaan voi olla pieni harvinaisuus, en tiedä. Noita Superstareja on kuitenkin näkyny todella vähän (Accept:n rumpali Stefan Kauffmann muuten soitteli aikoinaan Tama Superstareilla. Sillä oli live-käytössä yhteen aikaan n. tuplasti syvemmät basarit kuin normaalisti, heh). Itseasiassa ainut kaveri jolla tiedän olevan Superstarit, on se mun luokkakaveri. Olen nähnyt paljon kuvia siitä setistä ja kerran livenä keikalla ja kyllä se on ihan edustuskelponen paketti.

Se on kyllä totta, että Rockstareja näkyy vähän siellä sun täällä. Johtunee varmaankin siitä että se on muutenkin varmaan Taman yleisin malli ja Tamaa merkkinä näkee tosi paljon. Hinta-/laatusuhteeltaankin Rockstarit on kyllä huippuluokkaa. Soundit on kiinni pitkälti kalvoista, joten kalvovalinnat vaikuttaa. Ja noi uudet Rockstar Customit ei tietääkseni ole mitään halpoja kannuja. Nekin on sentään ihan kunnon puusta tehtyjä, toisin kun esim. tämän aikakauden Rockstarit kun mulla on. Mutta olen ihan tyytyväinen. Ei pysty haukkumaan omaa settiä. =)
Mikko A
23.04.2003 13:32:22
Kyllä kaikki rockstarit ja rockstar customit on tehty ihan samiosta materiaaleista eli mahongista ja lehmuksesta. Customeissa vain on aavistuksen verran, 1 tai 2 kerrosta enemmän sitä lehmusta. Ja kävä olla ilonpilaaja, mutta tuskin sen Superstar-setin arvo mihinkään tulee kasvamaan. Tama on kuitenkin niin yleinen merkki, että pitää olla jo tosi limited edition Tamat että niillä olis jotain Arvoa.
I rule...
lkx
23.04.2003 14:42:45 (muokattu 23.04.2003 14:44:39)

Mulla on vanhat Rockstarit ja ne on pinnotettu jollain muovipinnalla/kerroksella (Kehät tietysti ovat puuta.). Kun kattoo esim. esitteistä noita Rockstar Customeita, niin niitten kannujen pinnassa näkyy puun syyt (Muistaakseni just Customeissa, mutta en ole 100% varma.) eli niissä on ainoastaan joku lakkapinta puun päällä.

Nykyään Tamalla on Rockstareissa päällyste ja Rockistara Customeissa vissiin sitte petsi(?) ja lakka. Kunikundan Peesu puhu muistaakseni värilakasta kun katto mun setin bassaria (pirulaisessa oli uutena kauhee skraidu).
There is no spoon...
Baroquean
23.04.2003 14:54:10 (muokattu 23.04.2003 15:08:10)
Nykyään Tamalla on Rockstareissa päällyste ja Rockistara Customeissa vissiin sitte petsi(?) ja lakka. Kunikundan Peesu puhu muistaakseni värilakasta kun katto mun setin bassaria (pirulaisessa oli uutena kauhee skraidu).

Joo, niitähän on paljon eri värejä. Puu voi itsessään olla tummaa tai vaaleaa (Niin ja petsaamallahan saadaan vaaleesta tummempaa.). Sitten tolla lakkakäsittelyllä saadaan myös vähän värisävyjäkin mukaan. Tosin on niitä ihan "luonnonpuun" värisiä settejä, joissa on vaan sitten joku läpinäkyvä/kiiltävä lakkapinta.
Sulla on näemmä Starclassicit, vai? Niin olin näkevinäni tosta sun oma kuvasta.
Mikko A
23.04.2003 17:02:44
Kyllä lkx:llä taitaa olla ihan rockstarit. Ne tunnistaa pitkistä lugeista, prässivanteista ja badgesta =)

Mutta eihän niitä pinnotteita lasketa kuuluvaksi runkoon, eli kun puhutaan rungosta, niin puhutaan vain siitä puuosasta eli "kehästä".

Ja palatakseni vielä niihin Superstareihin, niin meinasin, että onhan ne "epätavallisia", mutta eivät mitään sen kummempaa eli niillä ei ole juuri keräilyarvoa. Varsinkaan, kun lähes kaikilta merkeiltä löytyy aivan vastaavia settejä.
I rule...
lkx
23.04.2003 21:44:58

Jesh. Rockstar Custom parin vuoden takaa varustettuna Lkx Custom 8" tomilla :P)
There is no spoon...
Jaska
23.04.2003 22:04:52
Joo, koivuahan nuo Superstarit on, mutta näyttää ruusupuustakin tehty, ellei se sitten ole pelkkä ulkokuori:
http://www.tama.com/museum/frameset-drumsets.html
afro
23.04.2003 22:27:31
Jesh. Rockstar Custom parin vuoden takaa varustettuna Lkx Custom 8" tomilla :P)

Ai niin se oli tuo tomi minkä teit ite. On muuten ihan aidon näkönen. Jos et ois sanonu ni en ois varmaan älynnyt katsella niin tarkkaan että oisin eroja huomannut! ;)

Miten sait noin samanvärisen tehtyä?
Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
lkx
23.04.2003 23:07:35

Miten sait noin samanvärisen tehtyä?

Nooh... Mites se nyt menikään...

Ei tiedolla, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla, vaan TUURILLA.

Kyllä se sitte lähempää tsiigailtuna on melko paljonki erinäkönen. Se vähä jäi harmittaan kun ei saanu samanlaisia lugeja kun noi rockstarin pitkät. Siinon premierin sellaset pienet...
There is no spoon...
Mikko A
23.04.2003 23:09:07
Joo, koivuahan nuo Superstarit on, mutta näyttää ruusupuustakin tehty, ellei se sitten ole pelkkä ulkokuori:

Kyllä se rosewood taitaa olla pelkkä väri. Ainaki ruusupuu on tuon väristä...

On muuten lkx sulla jotenkin kivan symmetrisen näkönen tuo setti =)
I rule...
T Mustonen
24.04.2003 09:20:04
Off topic: katsastakaapa muuten tuolta Taman historiikistä Swingstar -setti. Edes Vinnie Paulilla ei ole noin isoja "pikku"tomeja.. Järjetöntä! =)
Huumori on vakava asia.
Baroquean
24.04.2003 10:10:13
Off topic: katsastakaapa muuten tuolta Taman historiikistä Swingstar -setti. Edes Vinnie Paulilla ei ole noin isoja "pikku"tomeja.. Järjetöntä! =)

On kieltämättä aika ison näköset.
"Take no prisoners, take no SHIT !!!" -Dave Mustaine
Baroquean
24.04.2003 10:12:56

Tuolta löytys muuten aika samantyylinen Superstar-setti kun sillä kaverilla on. Se on se tumma ruskeen punertava setti tuolla sivuilla. Sekin oli muuten ihan asiallinen se kuviomaalattu. Mustat hardwaret. =) Mikäköhän merkki tekee tollasia pikimustia ständejä ym.? Ei ole missään tullu vastaan.
"Take no prisoners, take no SHIT !!!" -Dave Mustaine
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)