juukeli 23.05.2005 16:44:40 | |
---|
Isommalla volyymillä soittaessa kuuluu helinää. Johtuuko se huonoista/huonosta putkesta vai mistä? Putkia koputtelemalla ei oikein saa selvää, ääntääkö niistä joku eri tavalla kuin toinen. Vahvistin on Carvin X-60a. |
Da Make 23.05.2005 16:45:49 | |
---|
Kuinka vanhat putket ovat? Vahemmissa putkissa ainakin minulla on alkanut (siis ajankanssa) esiintymään pientä resonointia. |
aleksi 23.05.2005 18:25:46 | |
---|
Isomilla volyymeillä jousikaikukin voi pitää pientä sivuääntä. "open hands to the wind" |
juukeli 23.05.2005 19:33:36 | |
---|
Kuinka vanhat putket ovat? Vahemmissa putkissa ainakin minulla on alkanut (siis ajankanssa) esiintymään pientä resonointia. Putket ovat tosi vanhat, varmaan 15 vuotta. Tosin vahvistinta ei ole käytetty kovin paljon. Veikkaisin itse ainakin ennemmin putkia kuin jousikaikua, mutta pitääpä kuunnella "sillä korvalla" ensi kerralla. |
Rämppy 24.05.2005 08:59:31 | |
---|
Todennäköisesti ne on putket, jotka helisee. Tai ainakin joku putkista. Onhan noilla jo ikääkin. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
goose 26.05.2005 10:56:13 | |
---|
Eiköhän noin vanhoissa putkissa jo sisuskalut ole vähän höllässä. Sieltä sen helinän luulis tulevan. Taas kerran vanha hyvä neuvo ja lyijykynällä hellästi koputtelemaan putkia kun kone on päällä. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Eiköhän noin vanhoissa putkissa jo sisuskalut ole vähän höllässä. Sieltä sen helinän luulis tulevan. Taas kerran vanha hyvä neuvo ja lyijykynällä hellästi koputtelemaan putkia kun kone on päällä. Mutta masterit nollissa!! E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse |
Volle 26.05.2005 11:15:03 | |
---|
Mutta masterit nollissa!! Eihän silloin mitään kuulu. Tai siis tottakai kuuluu aina pieni kilinä, kun mitä tahansa lasista esinettä naputtaa kynällä, mutta ei kaiuttimesta, joka on se erotteleva tekijä. Mulla oli yksi putki, joka alkoi kiertämään hiemankin isommalla eikä tarvinnut kuin puhaltaa sinne päin, niin johan kaiuttimessa pärisi. Nam. |
Sammo 26.05.2005 11:59:42 (muokattu 26.05.2005 12:00:43) | |
---|
Eiköhän noin vanhoissa putkissa jo sisuskalut ole vähän höllässä. Sieltä sen helinän luulis tulevan. Taas kerran vanha hyvä neuvo ja lyijykynällä hellästi koputtelemaan putkia kun kone on päällä. Tai sitten keittiökinnas vaimolle/tyttöystävälle/pikkuveljelle käteen ja pyytää kauniisti että pitelee niistä putkista kiinni kun ite soittaa (mieluiten Paranoidia). Rikkinäisen putken kohdalla helinä lakkaa. Tämän voi tehdä myös yksin (jos osaa soittaa Paranoidin yhdellä kädellä). Viallinen putki löytyi näin ainakin Riveran combosta ... toisaalta samaan tulokseen olisi luultavasti päässyt ottamalla putket vuorotellen irti ja niitä heiluttamalla. Mutta se taas ei olisi ollut yhtään hauskaa. |
Da Make 26.05.2005 14:08:39 | |
---|
Tai sitten keittiökinnas vaimolle/tyttöystävälle/pikkuveljelle käteen ja pyytää kauniisti että pitelee niistä putkista kiinni kun ite soittaa (mieluiten Paranoidia)... ...Mutta se taas ei olisi ollut yhtään hauskaa. http://www.plcs.net/shock.gif Kannattaa sitten olla oikeasti varovainen. Paksupohjaiset kengät jalkaan varalta ja toinen käsi taskuun. |
päänahka 26.05.2005 14:32:57 (muokattu 26.05.2005 14:46:57) | |
---|
Eihän silloin mitään kuulu. Miksi ei kuuluisi? Ei se master nyt koko vahvistinta hiljennä, vetää vain ohjausputkien hilat maihin. Kyllä mä ainakin käsittäisin, että mekaaninen helinä tulee silti läpi, kun ei pääteputkien hilat ole maassa, enkä tiedä vaikuttaisiko sekään. Edit: Anteeksi, ajattelin automaattisesti pääteputkien helinää, on niin paljon ollut puhetta Classic 30:stä. Siis pääteputkien helinän pitäisi oman järkeni mukaan kuulua masterit nollissa koputtelemalla, etuasteputkien ei. Soolot on perseestä. |