Jale 20.05.2005 18:50:31 | |
---|
Asko Kallonen perusti HMC:n eli Helsinki Music Companyn tuossa vuoden alussa ja läks kiertueelle etsimään uusia kykyjä ja biisintekijöitä.Kävinpä soitattamassa demoni ja kyllä kannatti. Naama oli messingillä parista kehusta ja huonoa palautetta ei edes muistella. Kävikö kukaan teistä soittamassa Asko Kalloselle ja kumppaneille demoa tai esiintymässä? Mitenkä meni? Ja tietääkö kukaan mitenkä yleisesti ottaen koko kiertue härdelli meni? "I´m not here, this isn´t happening" |
Fortune 21.05.2005 11:21:23 | |
---|
Käytiinhän tuota. Eivät syttyneet niin yhtään, käskivät vaihtaa kielen suomeksi ja oikein mitään positiivista ei löytynyt. Ihan hyviä ja aiheellisiakin pointteja tuli ja monta parannusehdotusta allekirjoitan, mutta tuo laulukieli-juttu söi vähän pohjaa niiltä kommenteilta, se oli niin absurdi ehdotus. Perusteina mm. paremmin joukosta erottuminen ja laajemman kuulijakunnan kiinnostuminen. Mitenkäs se nyt menikään, suomea puhuu viisi miljoonaa ihmistä ja englantia käsittääkseni muutama tyyppi enemmän :) Niin kuin musiikki paranisi automaattisesti kieltä vaihtamalla, varsinkin kun se johtaisi meidän kohdallamme siihen, että olisimme ihan Radio Nova -tavaraa (josta pyritään eroon) ja Stella-kopio. Mutta aika mielenkiintoinen idea, jos tulevat ensi vuonna, niin pitäähän siellä taas käydä näyttämässä, missä mennään. Kunnon uhon sieltä ainakin sai tekemiseen, kun kerran lytättiin :) Emme tainneet olla sitä mitä haettiin, ilmeisesti oli aika tarkkaan rajattu se, mitä haettiin. Älä vastusta demoneitasi!
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
Jale 21.05.2005 11:36:56 | |
---|
Noh tuohan oli vain yks levy-yhtiö monesta. Älähän lannistu. Joo, kielen vaihtoa suomeks esitettiin varmaan kaikille. Mä muuten näin teidät jonottamassa. Istuin hetken siinä samassa pöydässä, missä teitin bändikin. Varsin nätti oli se neitonen, jepjep. Itse olin enemmänkin biisintekijänä paikalla. En ole vielä kuunnellut teidän demoja, just imasin kuunneltavaksi... "I´m not here, this isn´t happening" |
Notefix 21.05.2005 12:16:54 | |
---|
Kunnon uhon sieltä ainakin sai tekemiseen, kun kerran lytättiin :) Jep, toi on just oikea asenne! Ei kannata masentua vaan pyrkiä eteenpäin sitä isommalla vimmalla. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Fortune 21.05.2005 12:18:19 | |
---|
Noh tuohan oli vain yks levy-yhtiö monesta. Älähän lannistu. Joo, kielen vaihtoa suomeks esitettiin varmaan kaikille. Mä muuten näin teidät jonottamassa. Istuin hetken siinä samassa pöydässä, missä teitin bändikin. Varsin nätti oli se neitonen, jepjep. Itse olin enemmänkin biisintekijänä paikalla. En ole vielä kuunnellut teidän demoja, just imasin kuunneltavaksi... Ei tässä lannistuttu, päinvastoin! Tuli intoa tehdä homma paremmin vain ja jatkaa omaa linjaa. Ai sinäkin kävit täällä/olet täältäpäin, hauska tietää. Älä vastusta demoneitasi!
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
mr_b 21.05.2005 12:46:11 (muokattu 21.05.2005 12:46:47) | |
---|
Niin kuin musiikki paranisi automaattisesti kieltä vaihtamalla, Niin, siis siinähän ei ole kyse musiikin paranemisesta vaan sen myynnin helpottumisesta... Tätä ei kannata verrata bändikilpailuhin jossa ollaan kannustavia ja taputellaan selkään, nyt haetaan uusia rahakirstun täyttäjiä. We're gonna lose this place just like we lost Atlantis |
Jale 21.05.2005 16:58:00 | |
---|
Siitähän tässä on lopulta kyse, rahasta. Jos tuollaisia kiertueita järjestetään, niin onhan sitä rahaa tultava takaisinkin. Itse joudun muuttamaan kielen enkusta suomeks ja vaikka se vähän harmittaa, niin mieluiten annan itselleni uuden mahdollisuuden yrittää muutoksia tekemällä kuin että pysyisin enklannin kielessä jääräpäisenä ja en koskaan pääsisi eteenpäin musiikkini kanssa. Kuuntelin Marvelin demot ja mielestäni ne olivat hyviä, jatkakaa ihmeessä. En kuitenkaan usko, että olisitte bändi jota HMC etsi. Onhan noita levy-yhtiöitä. Biiseihin voisi lisätä stemma-laulantaa tai tuplauksia ja englannin ääntämistä voisi harjoitella lisää. Kitarat on varsin kivoja. Kunhan saan studioni perustettua, niin ollaanpa yhteydessä... "I´m not here, this isn´t happening" |
Walrus 21.05.2005 17:39:37 | |
---|
Käytiin kanssa Demoa soittamassa Asko Pääkalloselle ja ihan hyvää palautetta tuli. Sanoista se jotain hieman kitisi mutta muuten oli ihan hyvää kuulemma. Lupasi kuunnella levyä vielä lisää. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
tony.wirtanen 26.05.2005 10:08:58 | |
---|
Soittivatko immeiset täältä tuossa kyseisessä tapahtumassa ihan puhtaasti akustisena? :) Me käytiin heittämässä tyyliin; ak.kitara, basso ja iiiiiiso vesipullo rumpuina. :D Oli hauskaa ja se kai siinä tärkeintä oli. :) ...jätettiin tietysti myös demoa, bioa ja kuvaa. Anyhows, kyllä se tuntuu nykyisin tärkeimmältä, että hommasta nauttii - oikeasti. - Tony - Ei keikkailu oikeesti oo niin vakavaa. Ei tehdä kivistä tiedettä. Ehkä mokaat, ehkä et. So not. Tsänssit on kuitenki fifti-sixti. ;) |
Soittivatko immeiset täältä tuossa kyseisessä tapahtumassa ihan puhtaasti akustisena? :) Me käytiin heittämässä tyyliin; ak.kitara, basso ja iiiiiiso vesipullo rumpuina. :D Oli hauskaa ja se kai siinä tärkeintä oli. :) ...jätettiin tietysti myös demoa, bioa ja kuvaa. Anyhows, kyllä se tuntuu nykyisin tärkeimmältä, että hommasta nauttii - oikeasti. - Tony - Demo vietiin, omaa settiä tuntui turhalta alkaa pikavauhtia sovittamaan akustiseksi, kun se ei sellainen ole. The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|