Deep Shadow 19.05.2005 11:37:45 | |
---|
Pistetäänpäs pitkästä aikaa vähän uutta lyriikkaa arvioitavaksenne. Palautetta kiitos! ~ Pimeän sylissä ~ Jäljessä toisten kuljemme näin Kappelin vierestä haudalle päin Jää vaunusta hankeen ura renkaiden Paino arkun on raskas ja syntinen Soidessa virren alas lasketaan Maahan routaiseen makaamaan Tuo mies joka kestänyt itseään ei Jälkeen syntisen yön oman henkensä vei Ei kuulu enää laulu pienten lasten Ei kuulu enää nauru pienoisten Saa tulen sammumaan Kaiken loisteen hiipumaan Kun julmuutta kylvää Niin pimeys vallan saa Jäljessä toisten kuljemme näin Haudan ääreltä kotiin päin Hiljaa vuodatat katkeran kyyneleen Vuoksi lasten vai vainajan, tiedä mä en? Ei kuulu enää laulu pienten lasten Ei kuulu enää nauru pienoisten Saa tulen sammumaan Kaiken loisteen hiipumaan Kun julmuutta kylvää Niin pimeys vallan saa "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä |
777 19.05.2005 16:23:41 (muokattu 19.05.2005 16:24:05) | |
---|
Hyvä teksti! Tunnelma säilyy koko kappaleen ajan, eikä kliseitäkään ole käytetty liiaksi. Jää vaunusta hankeen ura renkaiden Paino arkun on raskas ja syntinen Tuo mies joka kestänyt itseään ei Jälkeen syntisen yön oman henkensä vei Hienosti sanottu. Kun julmuutta kylvää Niin pimeys vallan saa Tämä ei oikein auennut. Onko julmaa tehdä itsari ja miten se vaikuttaa pimeyteen? Rock`n Roll is all and everything else fall !!! |
Deep Shadow 19.05.2005 17:24:44 (muokattu 19.05.2005 17:25:40) | |
---|
Tämä ei oikein auennut. Onko julmaa tehdä itsari ja miten se vaikuttaa pimeyteen? Kiitos palautteesta! Oikeastaan jätin tarkoituksella tämän aika tulkinnan varaiseksi tekstiksi ja jokainen lukija voi sitten tulkita omalla tavallaan. Mutta se ajatus mikä minulla oli: itsari ei ole se sitä julmuutta vaan teot, jotka siihen itsariin johtivat (ne teothan eivät tosin tuosta tekstistä mitenkään suoraan ilmene). Itsari on enemmänkin sitten oman käden oikeutta, kun ei kestä tekojensa seurauksia. Pimeys taas on ikään kuin vertauskuvana. Jos lasten naurua, laulua ja ylipäätään sellaista vilpitöntä iloa ajattelee ikään kuin elämän valona, niin sen kun ihminen julmuudellaan onnistuu tukahduttamaan, niin pimeyteen kohti siinä ollaan menossa. "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä |
PlasmaDemon 19.05.2005 21:07:30 | |
---|
Pistetäänpäs pitkästä aikaa vähän uutta lyriikkaa arvioitavaksenne. Palautetta kiitos! ~ Pimeän sylissä ~ Jäljessä toisten kuljemme näin Kappelin vierestä haudalle päin Jää vaunusta hankeen ura renkaiden Paino arkun on raskas ja syntinen Soidessa virren alas lasketaan Maahan routaiseen makaamaan Tuo mies joka kestänyt itseään ei Jälkeen syntisen yön oman henkensä vei Ei kuulu enää laulu pienten lasten Ei kuulu enää nauru pienoisten Saa tulen sammumaan Kaiken loisteen hiipumaan Kun julmuutta kylvää Niin pimeys vallan saa Jäljessä toisten kuljemme näin Haudan ääreltä kotiin päin Hiljaa vuodatat katkeran kyyneleen Vuoksi lasten vai vainajan, tiedä mä en? Ei kuulu enää laulu pienten lasten Ei kuulu enää nauru pienoisten Saa tulen sammumaan Kaiken loisteen hiipumaan Kun julmuutta kylvää Niin pimeys vallan saa aika vitun kovat Kun nielen sen veren
himosi laupean
sen sokeudessa
sieluusi vajoan |
777 20.05.2005 15:13:36 | |
---|
Mutta se ajatus mikä minulla oli... Nyt ymmärrän paremmin.
Rock`n Roll is all and everything else fall !!! |
seitikki 20.05.2005 23:30:35 | |
---|
Jäljessä toisten kuljemme näin Kappelin vierestä haudalle päin Jää vaunusta hankeen ura renkaiden Paino arkun on raskas ja syntinen Soidessa virren alas lasketaan Maahan routaiseen makaamaan Tuo mies joka kestänyt itseään ei Jälkeen syntisen yön oman henkensä vei Ei kuulu enää laulu pienten lasten Ei kuulu enää nauru pienoisten Upeaa tekstiä. Snif. "Voidaan mennä Salen eteen perjantaina kismaileen niin kaikki näkee et me seukataan ja rakastetaan toisiamme niinq tosi syvästi hei."-Kitaravirtuaali. Maur. |
author 23.05.2005 14:04:33 (muokattu 23.05.2005 18:04:40) | |
---|
Muuten hyvät lyriikat mutta to toistuva riimittely vähän alkaa ärsyttämään. Mielestäni säkeistöihin saisi kivaa kontrastia jättämällä joistain kohdista ne viimeiset pakkoriimitykset pois. Tulisi enemmän yllätyksellisyyttä eikä kappale kuulostaisi samalta puuduttavalta madonluvulta. Tietysti tuo on ihan erilainen musiikin kanssa ja kyllä jotkut varmaan pitääkin enemmän riimittelystä kuin minä. Tämä oli vain minun kantani muuten hyvin onnistuneihin sanoihin. |
Deep Shadow 25.05.2005 12:04:15 | |
---|
Muuten hyvät lyriikat mutta to toistuva riimittely vähän alkaa ärsyttämään. Mielestäni säkeistöihin saisi kivaa kontrastia jättämällä joistain kohdista ne viimeiset pakkoriimitykset pois. Tulisi enemmän yllätyksellisyyttä eikä kappale kuulostaisi samalta puuduttavalta madonluvulta. Tietysti tuo on ihan erilainen musiikin kanssa ja kyllä jotkut varmaan pitääkin enemmän riimittelystä kuin minä. Tämä oli vain minun kantani muuten hyvin onnistuneihin sanoihin. Ihan aiheellista kritiikkiähän tuo on. Itseasiassa nuo vähän jälkeenpäin alkoi häiritä itseänikin. Tosin tuo riimien käyttö riippuu siitä musiikistakin, kuten sanoitkin. En tiedä, voisihan tuota vielä hioa... Kiitos vaan palautteesta sinulle ja muillekin. Lisääkin saa antaa... :) "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä |
Pidin todella paljon sanoista. Niissä oli sisältöä, mikä on kunnioitettava asia ainakin minusta (nimim.vihaan hattarakappaleita). Olen tällainen synkähkö ihminen itsekin ja sanat liikuttivat jotakin sisälläni. Missä on G-molli?! |
Deep Shadow 30.05.2005 23:02:53 | |
---|
Pidin todella paljon sanoista. Niissä oli sisältöä, mikä on kunnioitettava asia ainakin minusta (nimim.vihaan hattarakappaleita). Olen tällainen synkähkö ihminen itsekin ja sanat liikuttivat jotakin sisälläni. Kiitoksia. :) "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä |