Aihe: Barber Electronicsin efekteistä
1 2
Tinppa
25.05.2005 21:00:16
Onkohan täällä kellään kokemusta kyseisistä polkimista? Kiinnostaisi lähinnä Direct Drive -särö, ja ihan muutenkin nuo Barberin vekottimet. Eli kaikenlaista kommenttia jos joltain k.o. lafkan pedaaleita löytyy..? Haulla en löytänyt aiheesta mitään.
Jungleman
25.05.2005 21:37:28
Direct Drive SS (=Super Sport, ilmeisestikin) löytyy. Ollut lähinnä kotileluna, pääsee tarkempaan syyniin kun (jos) väsään toisen pedaalilaudan toista bändiäni varten. Olen tykännyt, säätövaraa riittää ja särö taipuu notkeasti moneen puuhaan, yleisvaikutelma ehkä vähän marshallisempi kuin vaikkapa Fulldrive kakkosessa. Tottelee soittotatsia ja kitaran volumepotikkaa niinkuin pitääkin, puhdasta boostiakin lähtee tarpeeksi.

Enemmän käytössä taas on ollut Barber Tone Press -kompressori, ainoa järkevän hintainen true bypass -kompura jonka olen onnistunut löytämään mistään.

Laatukamaa nuo ovat, kannattaa testata.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
LaXu
25.05.2005 22:08:59
Direct Drivea kävin Custom Soundsissa testaamassa yhdessä vaiheessa Marshall JMP combon läpi. Hyvin toimi boostina, Tube Screamer kloonihan tuo on ja hintakin kohdallaan muihin verrattuna.
ReBeat
25.05.2005 22:13:32

Barber Burn Unit on kosmisen hyvä pedaali sooloiluun. En ole käyttänyt sitä paljoa vahvistimen puhtaan kanavan päälle, mutta kohtalaisen särön päälle sillä saa tarvittaessa lisättyä tolkuttomasti sellaista makeaa sustainia, joka lopulta muuttuu häilyvästi kierroksi. Kokonaisuus pysyy selkeänä, ilman että soundiin tulisi kohinaa ja puuroisuutta. "Dynamics" säätö toimii todella maukkaasti. Mainosteksti "offering plenty of honey sweet sustain and complex harmonics while staying extremely defined" pitää paikkansa. Suosittelen lämpimästi.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Tinppa
26.05.2005 10:32:12 (muokattu 26.05.2005 10:40:03)
Direct Drivea kävin Custom Soundsissa testaamassa yhdessä vaiheessa Marshall JMP combon läpi. Hyvin toimi boostina, Tube Screamer kloonihan tuo on ja hintakin kohdallaan muihin verrattuna.

Päästääkö tuo DD läpi myös kitaran puhdasta sointia yhtälailla kuin Tube Screamer? Haussa on poljinta jossain määrin myös boostaamiseen, mutta ehkä enemmänkin käyttöä olisi laitteelle jota voisi käyttää puhtaan kanavan päälle. Ja parasta olisi vielä se että nuo molemmat ominaisuudet olisivat yhden purkin sisällä. Liekö sitten juuri tuo Burn Unit parempi ratkaisu tähän. Vaikuttaa ainakin erittäin mielenkiintoiselta, vaikka hintaakin on sitten aika paljon...

Tube Screamer-johdannaisissa omalla kohdallani tökkii juuri tuo kitaran puhtaan soundin läpi "vuotaminen" särösoundin "alla". Boostaamistarkoitukseenhan ne kyllä toimivat hyvin, mutta puhtaan kanavavan päällä ainoana särönä käytettäessä soundi ei oikein iske.
javia
26.05.2005 11:12:53
Omistanut direct driven ja nyt käytössä LTD. Laadukkaita ja tervesoundisia laitteita. Toi LTD on kyllä yksi parhaita pedaaleja, Ei todellakaan ole mikään hevi ja edes rankempi rokki särökään , mutta Bluesit yms. kevytrosot toimii. Todella luonnollisen kuuloinen, ei muuta hyvän putkivaffarin soundia yhtään, Särö on hyvin samantyypinen kuin silloin kun vahvaria luukutetaan kovalla. (päätesärö). Laitteen sisuksista löytyy vielä bass ja presense trimmerit.
Hinnatkin on todella kohadallaan näissä vehkeissä...
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Kuha
26.05.2005 11:15:19

Päästääkö tuo DD läpi myös kitaran puhdasta sointia yhtälailla kuin Tube Screamer?

DD:ssa on lisäksi "fatten harmonics" -toiminto, jolla saa lisää paksuutta soundiin – enemmän kuin perinteisissä Tube Screamereissä.
Muistakaa venytellä.
Dr. Muff
30.05.2005 14:13:13
Direct Drive on kelpo peli. Halpa ja hyvä. Barberin sivuilla on siitä klippejä.
Tuumasta toiseen.
dfloreno
30.05.2005 16:44:20

Enemmän käytössä taas on ollut Barber Tone Press -kompressori, ainoa järkevän hintainen true bypass -kompura jonka olen onnistunut löytämään mistään.

?? Ostin juuri H.B.E:n compuran 100e uutena, ja sen lisäksi että on tr00-bypass, se on helvetin hyväsoundinen laitos... Vai onko toi tonepressi vielä halvempi?!
God made me funky
sarkjan
30.05.2005 17:46:09
Itsekin hankin äskettäin uudemman mallin Direct Driven ja en voi muuta sanoa, kuin että tyytyväinen olen.

Särössä on paljon säätövaraa, reagoi soittotatsiin erittäin hyvin, yleis-soundi ei ollenkaan "puiseva" (ts. ei muuta vahvarin omaa soundia), jne jne.
Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone
Jungleman
30.05.2005 22:39:03
?? Ostin juuri H.B.E:n compuran 100e uutena, ja sen lisäksi että on tr00-bypass, se on helvetin hyväsoundinen laitos... Vai onko toi tonepressi vielä halvempi?!

Däng, tuon olin unohtanut. Ja sitten on vielä MEKin kompressorikin joka on Barberia halvempi... Pahalainen soikoon, pakko nuo on kai haalia jostain testattaviksi myös.
dfloreno
31.05.2005 11:53:53

Däng, tuon olin unohtanut. Ja sitten on vielä MEKin kompressorikin joka on Barberia halvempi... Pahalainen soikoon, pakko nuo on kai haalia jostain testattaviksi myös.

Nyt muuten kun olen soitellut tolla enemmän, niin on kyllä aika tapaus.. toi kompressointi voi olla tossa ihan täysillä ja silti puhutaan vielä kitarasoundista; tosi hyvin onnistunut vehje, tolla saa jos jonkinlaista soundia aikaiseksi. Suosittelen.
God made me funky
tuluppa
24.10.2005 17:19:58

Äh, pakko hehkuttaa. Tänään tuli Tone Press lautaa täyttämään, ja ihan hiton hyvältähän se kuulostaa. Epämiellyttävää soundia siitä ei saa väännettyä. Sama LTD:n kohdalla, joka liittyi jo perheeseen tuossa aiemmin.

Näyttää siltä, että herra Barberin pedaalit ovat juuri niin asiallisia kuin foorumeiden hypetys antaa ymmärtää, suorastaan kummallista. Suosittelen tutustumaan lämpimästi.
Jungleman
24.10.2005 18:40:18
Äh, pakko hehkuttaa. Tänään tuli Tone Press lautaa täyttämään, ja ihan hiton hyvältähän se kuulostaa. Epämiellyttävää soundia siitä ei saa väännettyä. Sama LTD:n kohdalla, joka liittyi jo perheeseen tuossa aiemmin.

LTD on alkanut kiinnostaa minuakin. Tone Press on yhä kovassa käytössä, enkä osaa siitä pahaa sanaa sanoa. Kovasti himoitsen silti (putiikki)kompressoria josta irtoaisi Boss CS-1:n kaltainen rujo, äärimmilleen lytätty soundi. Ehdotuksia, kenelläkään? Vanhaa Dynacompia tai Rossia en ole koskaan päässyt testaamaan...

Näyttää siltä, että herra Barberin pedaalit ovat juuri niin asiallisia kuin foorumeiden hypetys antaa ymmärtää

Totta, todella hämmentävää. Hinta-/laatusuhde kohdallaan.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Dr. Muff
24.10.2005 19:07:35
Vanhaa Dynacompia tai Rossia en ole koskaan päässyt testaamaan...

Onkohan dunlopin reissue dyna compeilla ja niillä alkuperäisillä jotain eroa? Vai onko se vaan sitä perinteistä uskomukseen perustuvaa "niitä vanhoja ei saa enää, ne olivat parempia" mihin törmää usein.

Barberin Direct Drive on edelleen ihan huippu. Tulee pidettyä sitä varmaan 80% ajasta päällä ihan miedoilla asetuksilla, semmosella pikkurosolla. Ja halpa kuin mikä. Samassa hintaluokassa kuin moni sarhatuotantopedaali.
Tuumasta toiseen.
edgehill
24.10.2005 20:55:54

Kerropas mistä noita saa? Musamaailmassa hinta on 160e, eikä niitä ole sieltä saanut pitkään aikaan. Tai ehkä ne ei vaan myy mulle :-)

t. edgehill
dfloreno
24.10.2005 22:14:16

Kerropas mistä noita saa? Musamaailmassa hinta on 160e, eikä niitä ole sieltä saanut pitkään aikaan. Tai ehkä ne ei vaan myy mulle :-)
t. edgehill

Mä ostin sen Viking Musiikista Kuopiosta. Tuli matkahuollossa. Mulla on Musamaailma pienessä boikotissa, juuri tuon eioo:n takia. Ihme kun muista kaupoista saa kyllä ostettua niiden maahantuomaa kamaa ;-).
God made me funky
Jungleman
24.10.2005 23:10:31
Onkohan dunlopin reissue dyna compeilla ja niillä alkuperäisillä jotain eroa?

Vaikea sanoa. Olen ymmärtänyt että todellisia eroja on, Dunlop p*skoo kaiken mihin tarttuu... Dunlopin Cry-Babylla ei ole mitään tekemistä alkuperäisten kanssa, samoin Fuzzface on aika lailla niin ja näin. MXR-uusintapainoksissa ainakin jakit ja kytkimet ovat suoraan piirilevyssä kiinni, mikä hankaloittaa true bypass -modausta melkoisesti. Soundista en tiedä.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Dr. Muff
24.10.2005 23:23:03
Vaikea sanoa. Olen ymmärtänyt että todellisia eroja on, Dunlop p*skoo kaiken mihin tarttuu... Dunlopin Cry-Babylla ei ole mitään tekemistä alkuperäisten kanssa, samoin Fuzzface on aika lailla niin ja näin. MXR-uusintapainoksissa ainakin jakit ja kytkimet ovat suoraan piirilevyssä kiinni, mikä hankaloittaa true bypass -modausta melkoisesti. Soundista en tiedä.

Jepulis. Ja sitten vielä se Univibe :)

Ei muuten pasko pahasti soundia toi dunlopin dynacomp. Ei oikeastaan ollenkaan. Eron kyllä huomaa jos sen pistää ennen barberin ddtä. Särön luonne muuttuu huonommaksi, sama homma ku ge futseissa. En ole jaksanut stressata, rakennan sille kuitenkin loopin jahka osat saapuvat. Mutta muuten toi on tommoseksi 50€n palikaksi aika pirun hyvä. Ei kohise ja soundi on hyvä, jos tykkää. Tiedän ettei kaikki dynacompista tykkää. Muffin kanssa ihan ehdoton.
Tuumasta toiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)