Aihe: Wanted: (osaava?) sointuanalyysin taitaja
1
LNA
25.05.2005 10:35:32 (muokattu 25.05.2005 10:35:46)

Sori että laitoin tänne enkä oikeaan Wantediin, mutta nyt on sen verran vähän aikaa (31.5. on pääsykoe), että oli pakko.

Helsingin konservatorion 2. asteen pääsykokeisiin kuuluu sointuanalyysi. Laitoksen sivuilla kerrotaan teoria- ja säveltapailukokeiden olevan 3/3 tasoa. Silti 3/3 ei ainakaan musiikkiopistoissa sisällä sointuanalyysiä. Ahdistaa! Ja vajaa viikko aikaa. Olen treenannut matin sivuilla, lueskellut MuTea ja hyppinyt yhdellä jalalla - mutta kun viimeiset teoriani (3/3 siis) suoritin 8 vuotta sitten, niin mitään ei juuri ole päässä.

Eli rohkealle "mission impossible": Opeta mulle tiiviisti teoriaa (lähinnä just tuota sointuanalyysisysteemiä) viikon sisällä ainakin kerran (jonkinasteinen viikonloppusessio tms. ehkä?) Rahaa minulla ei ole paljoa maksaa, mutta ikuisen kiitollisuuteni ja ehkä muutaman oluen voinen sille enkelille tarjota, joka ottaa haasteen vastaan.

Kiltit! Auttakaa! Auttakaa hädässä kärsivää! *kerjää polvillaan* Kouluunpääsyä on odoteltu erinnäisten takaiskujen vuoksi jo vuosi-pari, ja nyt alkaa tuntua viimeiseltä mahdolliselta hetkeltä aloittaa opiskelu ennen täydellistä musiikin-unhoitusta..

Hilfe!
...Why don't you do right like some other men do... Pehmeä keksi on leivos - Bella Italia #11
LNA
25.05.2005 15:57:26

Nosto ja uikutus. Auttakaa minua!
Vihaan itseäni ja haluan kuolla. Bella Italia #11
lxi
25.05.2005 16:16:34
270 km välimatka on hieman häiritsevä tekijä.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
etnopoju
25.05.2005 17:30:36

en ehdi millään, enkä tiedä osaanko opettaa tuollaista.
John Titor
26.05.2005 01:01:07

Se lähinnä kiinnostaa, että onko kyseessä siis klassinen vai kevyt sointuanalyysi?
Kevyen sointuanalyysin perusteet voi käydä läpi näin kirjallisestikin, mutta klassinen puoli sisältää sellaisia asioita jotka on erittäin helppo ymmärtää väärin.
blastoff
26.05.2005 02:44:49 (muokattu 26.05.2005 02:45:54)
Klassinen sointuanalyysi on ehkä kuivinta hommaa ikinä... Hanki LNA välittömästi jostain Erkki Salmenhaaran kirja(nen) Sointuanalyysi. Siinä nuo tarvitsemasi tiedot on selostettu selkeästi, ja pari ekaa lukua käsittelee vielä ihan perus-teoriajuttuja (intervallit, kolmisoinnut, etumerkinnät jne.), joten nekin tulee samalla kerrattua.
"All my lies are always wishes"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)