uusiipe 09.05.2005 10:22:56 | |
---|
Ensi launtaina vedetään häävalssina Kielon jäähyväiset. "...tunnen mä sen, pian kuolohon käyn kalveten. Mullassa maan uinua saan..." Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |
KoskPaavo 09.05.2005 10:25:26 | |
---|
Eihän ne onnenhuumassaan niitä sanoja ajattele. "Yö kerran unhoa annoit" oli kanssa yksi pläjäys joka jollekin parille vedettiin. Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
vanhami 09.05.2005 11:42:17 | |
---|
Eihän ne onnenhuumassaan niitä sanoja ajattele. Tai sit päinvastoin ajattelee. jotkut haluaa jonkun biisin ehdottomasti laulettuna kun siinä on hyvät sanat Nyt la. oli toivottu Sait multa kukkaset toukokuun, ja ehdottomasti laulettuna, kun siinä on niin hyvät sanat. Lähettivät valokuvatun nuotin maililla jonka pistin kitaristille menemään, että laulais sen. Hätäinen teeman treenaus takahuoneessa, justiin ennen soittoa ja sit silmä kovana vaan pahveista taidepläjäys ilmoille. Illalla hääpari tulee kyselemään, että mitä piditte valssista, oliko suuri työ opetella ja eikö ollut hienot sanat. "juu juu kyllä oli hieno valssi ja ei siitä liikaa vaivaa ollut, teitä vartenhan me täällä ollaan " Ei ihan kehdannut sanoa totuutta, että mulla ei kiinnosta koko biisi paskan vertaa ja justiin se tossa ennen keikkaa viimesteltiin ja en kyllä piruvie joutanut kuuntelemaan sanoja, ku piti niit pahveja kytätä. Ja vaikka olisin kuunnellu ei olis kiinnostanu siltikään. Illalla oli vielä tuuraajakitaristi, joten vedettiin muutenkin aika paljon Dirlandaa linjaa. Itseasiassa hemmetin mukavaa ja virkistävää. Tauolla selataan vihkosta tuttuja biisejä ja sit otetaan muutama kitaristin biisi ja "post it"ille muutama sointumerkintä ja yy kaa aaa duuri ja menox. |
KoskPaavo 09.05.2005 12:44:00 | |
---|
Osasko ne nyt sitten sitä Toukokuu-valssia tanssia? Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
vanhami 09.05.2005 12:50:44 (muokattu 09.05.2005 13:43:05) | |
---|
Osasko ne nyt sitten sitä Toukokuu-valssia tanssia? Ei joutanu kattelemaan. Pikkusen kankkunen, 1,2 kiloo valoja ihan niskassa kii ja saman verran lisää suoraan edestä, hiki valu ja piti tihrustaa sitä hiirenpaskan kokoista nuottia siinä nokan eessä. Siinä tunsi taas olevansa kutsumuksen parissa ;) |
isojussi 09.05.2005 13:01:34 (muokattu 09.05.2005 13:01:48) | |
---|
Ei joutanu kattelemaan. Pikkusen kankkunen, 1,2 kiloo valoja ihan niskassa kii ja saman verran lisää suoraan edestä, hiki valu ja piti tihrustaa sitä hiirenpaskan kokoista nuottia siinä nokan eessä. Siinä tunsi taas olevansa kutsumuksen parissa Kuka kumman inhottava ihminen sulle semmoset keikkaolosuhteet oli luonu...;o) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
arse 10.05.2005 12:41:12 | |
---|
Guns'n'Roses -yhtyeen "November Rain" oli erään hääparin toiveena jokunen kesä sitten. Vedettiin ja pokkakin pysyi. el maraquero |
Musiikkia korville 25.05.2005 09:15:39 | |
---|
Meidän ohjelmistoon kuuluu vakiona kaks häävalssia (ainakin mun spiikkauksen perusteella ne on häävalsseja): Pikkusyntinen & Oi tuntematon. Pikkusyntinen päästiin jopa kerran periaatteessa oikeasti soittamaan häävalssina, kun ravintolakeikalle sattui yks hääpari, jne. Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais... |
Pula-Aho 25.05.2005 22:34:34 | |
---|
Tai sit päinvastoin ajattelee. jotkut haluaa jonkun biisin ehdottomasti laulettuna kun siinä on hyvät sanat Niin korneja sanoja ei kukaan pysty kirjoittamaankaan, etteikö ne jonkun vaaleanpunaisissa pilvissä leijuvan morsion mielestä olisi ihanat ja "just' meille sopivat". Hyvänä esimerkkinä tämä Finlanders pläjäys "Oikean löytänyt oon" . Voiko hirveämpää sanoitusta enää kukaan tehdä? Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
aisa 25.05.2005 22:39:50 (muokattu 25.05.2005 22:54:48) | |
---|
Voiko hirveämpää sanoitusta enää kukaan tehdä? VOI!! tää ei oo hääbiisi eikä valssi, mutta pikku näyte: me päästiin töihin samaan tehtaaseen vain kännyköitä pakkaamaan. mut kellokorttiin yhä vain uudelleen me leimat eri aikaan saadaan. sull on iltavuoro aina, mä meen aamuun lauantaina. rakkain, koita jaksaa... olen väsynyt, kiellä en. |
VOI!! tää ei oo hääbiisi eikä valssi, mutta pikku näyte: me päästiin töihin samaan tehtaaseen vain kännyköitä pakkaamaan. mut kellokorttiin yhä vain uudelleen me leimat eri aikaan saadaan. sull on iltavuoro aina, mä meen aamuun lauantaina. rakkain, koita jaksaa... Menee ehdottomasti hirveiden sanoitusten top viiteen! Mikä tämä mahtava biisi on? Tarjolla treenikämppä Tampereelta/lähiympäristöstä? Kerro ihmeessä, nykyinen kämppä lähtee alta 1.8 |
El Condor 26.05.2005 08:38:31 | |
---|
Niin korneja sanoja ei kukaan pysty kirjoittamaankaan, etteikö ne jonkun vaaleanpunaisissa pilvissä leijuvan morsion mielestä olisi ihanat ja "just' meille sopivat". Niin, ja sen kornin häävalssitoivomuksenhan esittää yleensä juuri morsian sanoilla "MEIDÄN mielestä tää ois ihana!" Just! Voisin kuvitella, että keskivertoa suomalaismiestä tämmöiset ihanuushäävalssit lähinnä kiusaannuttavat, mutta eipä taida olla paljon sananvaltaa... Hyvänä esimerkkinä tämä Finlanders pläjäys "Oikean löytänyt oon" . Voiko hirveämpää sanoitusta enää kukaan tehdä? Myös Souvarien "Tää päivä, hääpäivä" on kyllä aika iljettävä. Mutta morsianosastolle ihan harkittua murhaa! "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
baron 26.05.2005 08:55:39 | |
---|
No, mulla on lauantaina morsiamen itsensä säveltämä häävalssi, jonka haluaa myös laulaa. Ei ollut tullut ajatelleeksi, miten voi tanssia ja laulaa yhtäaikaa, ennenkuin mä kysyin. Kerroin kyllä, että Vanhami oli soittanut itse ja tanssinut samanaikaisesti, että kyllä se mahdollista on. |
aisa 26.05.2005 09:09:22 | |
---|
Menee ehdottomasti hirveiden sanoitusten top viiteen! Mikä tämä mahtava biisi on? eri vuoroon. K.Litmanen - I.Vainio olen väsynyt, kiellä en. |
Musiikkia korville 26.05.2005 09:27:39 | |
---|
No, mulla on lauantaina morsiamen itsensä säveltämä häävalssi, jonka haluaa myös laulaa. Ei ollut tullut ajatelleeksi, miten voi tanssia ja laulaa yhtäaikaa, ennenkuin mä kysyin. Kerroin kyllä, että Vanhami oli soittanut itse ja tanssinut samanaikaisesti, että kyllä se mahdollista on. Menee jo ehkä vähän ohi aiheen, mutta menköön. Vähän vastaavanlainen kokemus on viime kesältä, kun yhdellä hääkeikalla sulhanen (joka on tosin bändeissä soittanut, jne) halusi laulaa samalla kun tanssi. Onnistu Headsetin kanssa ja homma toimi ainakin silloin oikein hyvin. Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais... |
rahvas 26.05.2005 10:01:50 | |
---|
Omituisin on ehkä Johnny B Good. Yksissä häissä oli sekä "Unelman häävalssi", että tämä Yrjänän "Elokuun valssi" tms. Samoissa juhlissa siis. Ja usein tulee mieleen, että pitäisi koota jonkinlainen CD-rovio, johon koottaisiin kaikki "ihanimmat häävalssit" -levykokoelmat. Toisaalta onhan se soittajille helpompaa, kun ne samat hunajahutut pyörii häistä toiseen. Ja juu.. tuosta soittaessa tanssimisesta. Joskus on tosiaan tultu soittajaakin hakemaan tanssimaan kesken keikan, mutta vielä en ole lähtenyt. "Kyllä ne voi ilman suakin siellä soittaa yhden humpan." Kun sitten yritin selitellä, ettei oikein ole edes humpan askel hallussa, niin vastaus oli: "Se on helppoa. Ihan kun valssia tanssisi, mutta vaan nopeampaa." Se veti sanattomaksi. |
vanhami 26.05.2005 10:22:14 | |
---|
Kerroin kyllä, että Vanhami oli soittanut itse ja tanssinut samanaikaisesti, että kyllä se mahdollista on. Mahdollista, muttei helppoa. Häävalssi toteutetiin siten, että haitari oli muijalla selässä ja mää veivasin kulkurin valssia. Jos olis treenannu hieman, olis homma voinu mennä paremmin. no meni ihan riittävän putkeen, kakkososassa emäntä heilahti hieman enemmän ja kädet tippu näppikseltä veks ja sit oltiin pihalla ku lumiukko. Kanzii kokeilla! |
baron 26.05.2005 10:22:22 | |
---|
: "Se on helppoa. Ihan kun valssia tanssisi, mutta vaan nopeampaa." Se veti sanattomaksi. Just niin. Ota nyt näiltä sitten neuvoja ja ohjeita vastaan! |
El Condor 26.05.2005 10:36:02 | |
---|
Omituisin on ehkä Johnny B Good. Yksissä häissä oli sekä "Unelman häävalssi", että tämä Yrjänän "Elokuun valssi" tms. Samoissa juhlissa siis. Ja usein tulee mieleen, että pitäisi koota jonkinlainen CD-rovio, johon koottaisiin kaikki "ihanimmat häävalssit" -levykokoelmat. Kerro, jos saat tuon joskus aikaiseksi. Tältäkin palstalta tulisi varmaan aika moni tuon kokon ympärille tanssahtelemaan villisti ja päästämään jaloviinapäissään eläimellisiä riemunkiljahduksia. Makkaroita tuolla roviolla ei voisi paistaa, sillä ne saastuisivat: rupeaisivat maistumaan yhtä aikaa siirapilta, paskalta ja oksennetulta marengilta. Ja juu.. tuosta soittaessa tanssimisesta. Joskus on tosiaan tultu soittajaakin hakemaan tanssimaan kesken keikan, mutta vielä en ole lähtenyt. Meidän rumpalia tultiin hakemaan Alahärmän Iso-Antissa. Lähtikin, kun minä lupasin mennä kannuihin. Soitettiin jokin hidas biisi, muistaakseni Love Me Tender. Fillailin joka toiseen tahtiin, ja täydestä meni. Kun sitten yritin selitellä, ettei oikein ole edes humpan askel hallussa, niin vastaus oli: "Se on helppoa. Ihan kun valssia tanssisi, mutta vaan nopeampaa." Se veti sanattomaksi. Eihän tuo periaatteessa niin kaukana totuudesta ole. Ei monikaan turakainen miellä valssia kolmejakoiseksi, vaan kaksijakoiseksi: toinen jalka johonkin sattumanvaraiseen suuntaan ja toinen sitten sen viereen. Toistetaan. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
Riksteri 26.05.2005 11:23:36 | |
---|
Eihän tuo periaatteessa niin kaukana totuudesta ole. Ei monikaan turakainen miellä valssia kolmejakoiseksi, vaan kaksijakoiseksi: toinen jalka johonkin sattumanvaraiseen suuntaan ja toinen sitten sen viereen. Toistetaan. Valssin voi aivan hyvin tanssia kahdella tai neljällä askeleella, kunhan vain sitoo askeleittensa (tai muun liikkumisensa) ajoituksen melodiaan, johonkin taustamaton rytmikuvioon, tahteihin tms., ei siis iskuihin. Suoraan iskuihin tanssiminen ei aina ole edes kovin miellyttävän tuntuista. Humpankin voi mennä kolmella askeleella valssimaisesti, saattaa joskus tuntua luonnolliseltakin. Vaihteluakin tulee tanssimiseen paljon lisää kun alkaa soveltamaan. It's a Jungle Out There. Ulkona on viidakko. |