Juzzu 25.05.2005 07:21:56 | |
---|
Tonttoroi |
rockitsb 25.05.2005 11:25:04 (muokattu 25.05.2005 14:35:38) | |
---|
ei se suostu lataamaan tuota kuvaa edit. nyt toimii Bella Italia #5 |
Heh.. Omassa kitarassa on sama ilman kelojen puolituksia. Ja senkin onnistuisi vaihtamalla ON/ON kytkimet ON/ON/ON kytkimiks. Jos joku päivä jaksais... "How much more black could this be?" and the answer is: "None ... none more black." |
päänahka 25.05.2005 22:02:55 | |
---|
Joskus suunnittelin, että kun teen ensimmäisen kitarani, niin laitan siihen tuollaisen kytkennän plus vielä toisen mikin vaiheenkääntökytkimen, jolloin soundeja tulee vielä lisää. Jee. Nyt mietin että ehkä laitan mikkien puolituksen sitten siihen. Ehkä. Soolot on perseestä. |
spyykko 25.05.2005 22:09:02 | |
---|
Joskus suunnittelin, että kun teen ensimmäisen kitarani, niin laitan siihen tuollaisen kytkennän plus vielä toisen mikin vaiheenkääntökytkimen, jolloin soundeja tulee vielä lisää. Jee. Nyt mietin että ehkä laitan mikkien puolituksen sitten siihen. Ehkä. Mä olen miettinyt että seuraavaan kitaraan tulee enää yksi mikki, vola ja tone. Seuraavasta voinee sitten liinata sen tonenkin turhana pois. Liioista vaihtoehdoista tunutuu olevan vain haittaa :-) Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Teijo K. 25.05.2005 22:10:51 | |
---|
Mä olen miettinyt että seuraavaan kitaraan tulee enää yksi mikki, vola ja tone. Seuraavasta voinee sitten liinata sen tonenkin turhana pois. Liioista vaihtoehdoista tunutuu olevan vain haittaa :-) Miulla on sbassosa vain ulostulemajakki. Ei mitään potikoita. On/off kytkintä olen joskus harkinnut. |
päänahka 25.05.2005 22:19:43 | |
---|
Mä olen miettinyt että seuraavaan kitaraan tulee enää yksi mikki, vola ja tone. Seuraavasta voinee sitten liinata sen tonenkin turhana pois. Liioista vaihtoehdoista tunutuu olevan vain haittaa :-) Jep, jätän ehkä tonen pois siitä. Kaksi mikkiä kyllä tarvitsen. Soolot on perseestä. |
fox 26.05.2005 01:43:05 | |
---|
Miulla on sbassosa vain ulostulemajakki. Ei mitään potikoita. On/off kytkintä olen joskus harkinnut. Aijjaa? Mutta mullapa onkin nyt projektina semiakustinen kolmella humpparilla..siinä on: Kaula-ja tallamikeille tri-soundit (sarjaan-singlecoil-rinnan) ja ovat kyseiset mikit kytkettävissä seuraavasti: 1- molemmat mikit sarjassa 2- molemmat mikit rinnan 3- kaulamikki 4- tallamikki 5- molemmat mikit sarjassa vastavaiheessa 6- molemmat mikit rinnan, vastavaiheessa Keskimikki omalla kytkimellään, lisäksi valittavissa 1- kelat sarjassa 2- kelat rinnan 3- puolitettuna 4- kelat sarjassa, vastavaiheessa 5- kelat rinnan, vastavaiheessa Master volume ja master tone, tone-puolella lisäks 6-asentoinen Varitone-kytkentä.. Siinäpä toista ääripäätä... =) |
Mrezzye 28.05.2005 16:32:20 | |
---|
Aijjaa? Mutta mullapa onkin nyt projektina semiakustinen kolmella humpparilla..siinä on: Kaula-ja tallamikeille tri-soundit (sarjaan-singlecoil-rinnan) ja ovat kyseiset mikit kytkettävissä seuraavasti: 1- molemmat mikit sarjassa 2- molemmat mikit rinnan 3- kaulamikki 4- tallamikki 5- molemmat mikit sarjassa vastavaiheessa 6- molemmat mikit rinnan, vastavaiheessa Keskimikki omalla kytkimellään, lisäksi valittavissa 1- kelat sarjassa 2- kelat rinnan 3- puolitettuna 4- kelat sarjassa, vastavaiheessa 5- kelat rinnan, vastavaiheessa Master volume ja master tone, tone-puolella lisäks 6-asentoinen Varitone-kytkentä.. Siinäpä toista ääripäätä... =) No tsiisös! Mitenkäs tuollaista vehjettä ajetaan? Muistatko edes suurin piirtein missä asennossa vipstaakien tulee olla minkäkinlaisessa soundissa, vai meneekö tuurilla? Jea, rait! Vhat evö... |
vrajala 28.05.2005 17:47:24 | |
---|
Laitetaan tänne kun ei viitsi omaa aihetta aloittaa... En muista oonko maininnut aikaisemmin, mutta mä oon satunnaisesti pyöritellyt ajatusta sellasesta koekytkentälaudasta, jolla voisi testailla kitaran eri mikkikonfiguraatioiden toimivuutta. Homma nyt ei sinänsä toteutukseltaan niin kovin monimutkainen ole: tarpeeksi kytkimiä, johdonpätkiä ja eristettyjä hauenleukoja sekä yksi jakki. Tota voisi sitten käyttää kaappariperiaatteella myös vanhojen kitaroiden kanssa. Tokihan siihen voisi lisäillä myös volume - ja tonekytkentöjä, kaikenlaisia suotimia sekä boostereita. Mutta onko siitä mitään hyötyä? Jaa-a. En ainakaan vielä ole varsinaisesti kaivannut. Ota näistä sitten selvää |
McNulty 29.05.2005 00:58:04 | |
---|
itselläni löytyy joku 14 saundia Charvelista: 1. Tallamikki (midboost päällä) 2. Keskimikki (midboost päällä) 3. Kaulamikki (midboost päällä) 4. Tallamikki ja keskimikki (midboost päällä) 5. Tallamikki ja kaulamikki (midboost päällä) 6. Keskimikki ja kaulamikki (midboost päällä) 7. Kaikki mikit (midboost päällä) 8. Tallamikki (midboost pois) 9. Keskimikki (midboost pois) 10. Kaulamikki (midboost pois) 11. Tallamikki ja keskimikki (midboost pois) 12. Tallamikki ja kaulamikki (midboost pois) 13. Keskimikki ja kaulamikki (midboost pois) 14. Kaikki mikit (midboost pois) Ja sitten jos vielä sotkee tonepotikkaa kehiin niin saundeja on reilusti yli 20... ja jos haluaisi niin vaiheenkääntö ja puolitus tallamikkiin toisi muutamia vaihtoehtoja vielä lisää :)) Käytän kuitenkin suurimmaksi osaksi paria asetusta: Tallamikki tai kaulamikki midboostin kanssa tai ilman. Ilman Midboostia saa aika strato-saundit... midboostin kanssa taasen singlecoil kaulamikkikin kuulostaa humbuckerilta... eli tuosta lähtee loistavat saundit metalliin, rokkiin, bluesiin, jazziin ja mihin vain. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
fox 29.05.2005 11:48:31 | |
---|
Mutta onko siitä mitään hyötyä? Jaa-a. En ainakaan vielä ole varsinaisesti kaivannut. Enpä tuosta juuri tietäisi? Mulla on tonekonkan testaus-ja säätö -loota jonka saa hauenleuoilla kitaraan kytkettyä, jokusen kerran on haettu "asiakkaalle" sopivaa konkkaa, että on omanlaisensa soundin saanu. Sitten vasta on "oikeen kokoinen" konkka paikoilleen laitettu kitaraan. Mikkien ja muun elektroniikan testaukseen samanaikasesti on vähän hankala tehdä mitään yleispätevää systeemiä.. |