Myrtilla 25.05.2005 21:09:18 | |
---|
Joo isä kyseli tässä, että jospa voisin jostain selvittää kokeneemmilta ja asiasta enemmän tietäviltä saako kyseisestä vahvarista hyvän särön ja sopivaa "äänenväriä" erityylisille musalajeille, kuten rautalanka jne. Ja minä kun en todellakaan tiedä, niin ajattelin jospa täällä joku voisi kertoa kokemuksiaan. |
Käsittääkesi Randallit ovat omiaan hevissä. Lähtisin hakemaan rautalanka soundeja vaikka Voxin tai Fenderin putkivahvistimista. Randallia en ekana silti suosittelisi. |
Härski 25.05.2005 21:11:46 | |
---|
Joo isä kyseli tässä, että jospa voisin jostain selvittää kokeneemmilta ja asiasta enemmän tietäviltä saako kyseisestä vahvarista hyvän särön... Jos meinaatte semmoista rautalanka klangia, kirskahtavaa särähdystä, niin tuskinpa. Muuten siitä kyllä lähtee melko hyvät säröt. |
Fide 25.05.2005 21:20:41 | |
---|
Samaa mieltä edellisen kanssa, että ei tuo kyllä oikein rautalanka/humppa osastolle mene hyvällä tahdollakaan... Voxia minäkin suosittelisin. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Jouni 25.05.2005 22:29:55 (muokattu 25.05.2005 22:30:10) | |
---|
Vox tai 7ender sanon myös minä.. Mahdollisesti joku pieni Ashdown.. Siihen joku hyvä nauhakaiku ja 7enderin kitara, eikä rautalankaan juuri muuta tarvitse.. Randallilla soittaa kyllä sujuvasti rankempaa rockia ja nu-henkistäkin mättöä, jos siihen on kiinnostusta.. "On siinä pojilla piuhat ja saundit..." |
Mursuviiksi 25.05.2005 22:44:17 | |
---|
Samaa mieltä edellisen kanssa, että ei tuo kyllä oikein rautalanka/humppa osastolle mene hyvällä tahdollakaan... mutta eikös sen soundin pitäny sormista tulla... No joo, VOX!!, Fender tai sikahintainen minimalistiputiikkivahvistin rautalankaan. Siitä se soundi lähtee rakentumaan jos sitä ihan itseään haluaa. "Sinne päin" soundin saakin jo sitten aika monella erilaisella vaihtoehdolla. "I like rice. Rice is great if your hungry and want 2000 of something." - Mitch Hedberg (R.I.P.) |
otto_t 25.05.2005 23:36:50 | |
---|
Samaa mieltä edellisen kanssa, että ei tuo kyllä oikein rautalanka/humppa osastolle mene hyvällä tahdollakaan... Voxia minäkin suosittelisin. Mutta toisaalta, miksi ei Randallit toimisi kevyemmässäkin menossa? Vaikka sieltä sitä gainia löytyy niin pitääkö sitä aina täysille vääntää? |
Spike 25.05.2005 23:50:25 | |
---|
Mutta toisaalta, miksi ei Randallit toimisi kevyemmässäkin menossa? Vaikka sieltä sitä gainia löytyy niin pitääkö sitä aina täysille vääntää? Pistän vähän lisää, vielä vähän, joo nyt hyvä. Eiku, ehkä ihan pikkasen vielä... So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Fide 26.05.2005 09:08:58 | |
---|
Mutta toisaalta, miksi ei Randallit toimisi kevyemmässäkin menossa? Vaikka sieltä sitä gainia löytyy niin pitääkö sitä aina täysille vääntää? Perustan mielipiteeni bändin komppikitaristin Randalliin. Sen bassotoisto on sitä luokkaa rockjyrä, ettei siitä meinaa hempeilyä saada ulos vaikka kuinka ruuvaa. Niin ikään diskantit ja särö ovat "rähiseviä". kyseessä on siis soundin värisävy, joka nyt sitten kaiketi koostuu sekä vahvistimen luonteesta, että elementistä. Kaikki vähänkin hempeilyyn viittaava vaatii EQ:n ruuvaamista äärilaidasta toiseen... ei se oikein vakuuta =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
JuSu 26.05.2005 10:23:43 (muokattu 26.05.2005 10:51:30) | |
---|
Perustan mielipiteeni bändin komppikitaristin Randalliin. ...Joka näyttäisi olevan trankkupeli, RG 75. Voisiko kenties olla, että Randallillakin on hiukkasen eri tyyleihin suunnattuja pelejä? Tuo RG 50 TC (joka siis on putkikampe) oli taannoin Riffissä testiajossa. Muistikuvani on, että ko. combo ei ollut sieltä turskeimmasta päästä, vaan nimenomaan omiaan vähemmän raskaisiin sointeihin. Siis ei mikään nu-metal -jyrä. Täytyypä kaivella tuo Riffi esille ja tarkistaa, etten puhunut ihan läpiä päähäni. JuSu Minä olen myyrä. |