Lostprophet 25.05.2005 15:19:58 | |
---|
Moro vaan tasapuolisesti kaikille. kerokaa kitaroista jotka mielestänne pelaavat hyvin c#-vireessä. mielellään kiinteätallainen ja kaikinpuolin hyvä kitara? hinta välille 1000-1500 egee. saa kyllä muistakin kertoa. pelaiskos esim. gibsonin sg standard, vaiko jokin baritoni-härveli? suuri kiitos! |
McNulty 25.05.2005 15:25:20 | |
---|
Moro vaan tasapuolisesti kaikille. kerokaa kitaroista jotka mielestänne pelaavat hyvin c#-vireessä. mielellään kiinteätallainen ja kaikinpuolin hyvä kitara? hinta välille 1000-1500 egee. saa kyllä muistakin kertoa. pelaiskos esim. gibsonin sg standard, vaiko jokin baritoni-härveli? suuri kiitos! Kiinteätallaisia 6-kiel. baritoneja ja 7-kiel. skeboja löytyy ainakin ESP/LTD (stephen carpenter model jne.), Schecter (007, omen7 jne), Ibanez (UV, RG) jne jne. Oikeastaan ainoat "floikalla" varustetut seiskat taitaap olla hyvin pitkälti Ibanezin valmistamia. (Korjatkaa ja lisäilkää mikäli olen mehtässä.) Kielisetillä on toki vaikutusta asiaan, mutta kyllä mielestäni Gibsonin 24,75" skaala on vähän turhan lyhyt noin ronskiin alavireeseen (Itse soitin Giban LP:llä D-vireessä ja 11-setillä jossa punottu G). Melkein suosittelisin baritonia mikäli 6-kielisessä haluaa pysyä. 7-kielinen Schecter tai Ibanez sitten jos on tarvetta lisäkielelle. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
elbowski 25.05.2005 15:34:46 | |
---|
Kielisetillä on toki vaikutusta asiaan, mutta kyllä mielestäni Gibsonin 24,75" skaala on vähän turhan lyhyt noin ronskiin alavireeseen (Itse soitin Giban LP:llä D-vireessä ja 11-setillä jossa punottu G). Melkein suosittelisin baritonia mikäli 6-kielisessä haluaa pysyä. 7-kielinen Schecter tai Ibanez sitten jos on tarvetta lisäkielelle. Mulla oli 11-setti Dropped-B:ssä eikä se tuntunut mitenkään lörpöltä. Kummaa. Mutta joo, voisin kuitenkin suositella hankkimaan pitkäskaalaista kitaraa tai sitten baritonia. Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
Leper Messiah 25.05.2005 16:09:28 | |
---|
Mulla oli 11-setti Dropped-B:ssä eikä se tuntunut mitenkään lörpöltä. Kummaa. Mutta joo, voisin kuitenkin suositella hankkimaan pitkäskaalaista kitaraa tai sitten baritonia. baritoni=pitkäskaalainen kitara eikös se näin mene kuitenkin? maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
-K- 25.05.2005 16:13:58 | |
---|
baritoni=pitkäskaalainen kitara eikös se näin mene kuitenkin? Sitten voidaankin alkaa vääntämään että mikä oikeastaan on baritoni, nämä uudet ns "nu-metal baritonit" ovat hieman erilaisia kun verrataan näihin danelectron ja musicmanin/OLP:n baritoneihin. ...Mutta siis itse asiaan, kyllä melkein tuohon vireeseen 25.5" vähintään. Onhan noita 26.5-27" scalen keppejä kiinteätallaisena ainakin schectrillä ja LTD:llä. Ibanezillkain mm. MM-1 eli mike mushok signature. ..Mutta jos tuo gibboni muuten miellyttää niin saahan tuon vireen toimimaan ihan 24.75 scalellakin. Joutuu vaan todella paksua settiä laittamaan kehiin. Ei suotta elämys. |
Santtu_123 25.05.2005 16:52:50 | |
---|
Esp ltd mh-1000. Hyvin pysyy, pikkasen paksummat kielet kun vaan laittaa ettei ihan letkuilla tartte soittaa. |
Jucciz 25.05.2005 17:30:41 | |
---|
4. Mieti kirjoitukseesi hyvä sisältöä kuvaava otsikko, saat enemmän vastauksia kun asiasta kiinnostuneet huomaavat viestisi muiden joukosta. |
4. Mieti kirjoitukseesi hyvä sisältöä kuvaava otsikko, saat enemmän vastauksia kun asiasta kiinnostuneet huomaavat viestisi muiden joukosta. Hyvä Jucciz. Taistele! "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Niskamies 25.05.2005 19:54:27 | |
---|
Hyvä Jucciz. Taistele! Kyllä se voittaa vielä! Virallisesti semi-pro! |
Wasbesp 25.05.2005 19:56:57 | |
---|
4. Mieti kirjoitukseesi hyvä sisältöä kuvaava otsikko, saat enemmän vastauksia kun asiasta kiinnostuneet huomaavat viestisi muiden joukosta. Tosin Jucciz kirjoittaa ketjuun varmemmin, jos laitat huonon otsikon. Onks kaikki Alexit laihoja? |
myrtonen 25.05.2005 19:58:08 | |
---|
Tosin Jucciz kirjoittaa ketjuun varmemmin, jos laitat huonon otsikon. Mun huomion ainakin herätti toi otsikko paremmin kuin mihin "C#-vireen kitarat?" pystyis. En sit tiedä, nihilistejä on maailma täys. Pastilli? |
Jööhannes 25.05.2005 20:06:33 | |
---|
Mun huomion ainakin herätti toi otsikko paremmin kuin mihin "C#-vireen kitarat?" pystyis. En sit tiedä, nihilistejä on maailma täys. No jaa, minä luulin että jotaki on tapahtunu ku oli tuommonen otsikko joten kyllähän minäki tänne tulin, mutta ne, jotka tietäs tuosta C#-asiasta nii kyllä varmasti tulis tänne ku näkis suoraan otsikosta että asia viittais siihen. Kuka sanoi että hevissä pitää olla mustat vaatteet ja paha ilme? |
myrtonen 25.05.2005 20:09:43 | |
---|
No jaa, minä luulin että jotaki on tapahtunu ku oli tuommonen otsikko joten kyllähän minäki tänne tulin, mutta ne, jotka tietäs tuosta C#-asiasta nii kyllä varmasti tulis tänne ku näkis suoraan otsikosta että asia viittais siihen. Joka toinen gitaaristi nykyjään tietää noista touhuista jotain kun on noita truu-bläk-iivöl bändejä enemmän kun jaksaa laskea. ;) Pastilli? |
Guitaristi 25.05.2005 20:19:56 | |
---|
4. Mieti kirjoitukseesi hyvä sisältöä kuvaava otsikko, saat enemmän vastauksia kun asiasta kiinnostuneet huomaavat viestisi muiden joukosta. Tulihan se sieltä! Jo oli aikakin. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
elbowski 25.05.2005 21:26:57 | |
---|
baritoni=pitkäskaalainen kitara eikös se näin mene kuitenkin? Noo meinasin siis pitkäskaalaista normaalia kitaraa. Bind my idle hands, they only claw at me
IMIK #25
Bella Italia #2 |
PoLFus 25.05.2005 21:32:17 | |
---|
Noo meinasin siis pitkäskaalaista normaalia kitaraa. Baritoni on pitkäskaalainen normaali kitara. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
overtake 25.05.2005 21:37:56 | |
---|
Esp ltd mh-1000. Hyvin pysyy, pikkasen paksummat kielet kun vaan laittaa ettei ihan letkuilla tartte soittaa. Joo tämä. Turha C# vireen vuoksi baritoneihin sekaantua. Tosimies soittaa C# vireellä 8-setin kielillä, kuten Iommi. |
elbowski 25.05.2005 21:39:30 | |
---|
Baritoni on pitkäskaalainen normaali kitara. No pitkällä skaalalla tarkoitan 25.5 skaalaisia ja kun sanon baritoniskaala, niin tarkoitan baritonikitaraa, stna! Bind my idle hands, they only claw at me
IMIK #25
Bella Italia #2 |
PoLFus 25.05.2005 21:40:33 | |
---|
No pitkällä skaalalla tarkoitan 25.5 skaalaisia ja kun sanon baritoniskaala, niin tarkoitan baritonikitaraa, stna! mut 25,5 on ihan normi skaala...normaalin kitaran skaala (Strato..) "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
Volume 25.05.2005 21:54:27 | |
---|
Käviskö bassokitara? Saa helposti pudotettua vielä vaikka sen korotuksen C:n perästä pois. Tämä viesti oli 100 % totuus. |