jyrildo 25.05.2005 00:51:53 | |
---|
Olipa kerran yksi ride symbaali, joka oli täysin tuhnu. Eräänä päivänä sen omistaja sai omenaisen idean. "Teen siitä niittipellin!" Omistaja tuumi. Mutta sitte omistajan (PWner) mieleen juolahti eräs kysymys, tai itse asiassa aika montakin. Mihin reiät kannattaa porata - onko jotai ohjesääntöä, että esim 4" reunasta on paras paikka? Saako musiikkiliikkeistä ostaa ihan oikeita niittejä vai pärjääkö tiimariniiteillä? Omistaja kiittää jo etukäteen vastauksista |
plööh 25.05.2005 07:24:10 (muokattu 25.05.2005 07:24:41) | |
---|
.... |
rbt 25.05.2005 08:01:04 | |
---|
|
Stratton 25.05.2005 15:08:04 | |
---|
Onko sekin sitten se ja sama jos ei nosta pinnalle puoli vuotta vanhaa topicia vaan tekee uuden? Mielestäni nyt ei mikään rikos. En vain osaa. |
Youni 25.05.2005 15:12:19 (muokattu 25.05.2005 15:14:00) | |
---|
Onko sekin sitten se ja sama jos ei nosta pinnalle puoli vuotta vanhaa topicia vaan tekee uuden? Mielestäni nyt ei mikään rikos. Ei sitä edes tarvitse nostaa, sieltä löytyy se tieto. Ja ei tuo nyt ihan puolta vuotta vanha ole. E: Onhan tuo ½v vanha, sori. Eikä kovin kattava edes. Mutta täällä oli toinenkin topikki, missä puhuttiin noista niiteistä. Sitä mahtava hakumme ei toki löydä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
plööh 25.05.2005 15:25:46 | |
---|
reikä ja siihen niitti, voiko se nyt olla niin vaikeeta??? |
rbt 25.05.2005 16:55:53 | |
---|
reikä ja siihen niitti, voiko se nyt olla niin vaikeeta??? hehee...plussaa tuli |
hehee...plussaa tuli täält kans :D Kalamies #15 >-)))>
ESTR #3 |
beethro 25.05.2005 17:55:08 | |
---|
Mä annan plussan sille, joka kirjottaa tähän keskusteluun jotain oikeeta asiaa niittipellin tekemisestä :) Jaakko |
ilarj 25.05.2005 18:04:07 | |
---|
Mitä vittua? Toisessa keskustelussa auotaan jollekkin joka kysyy ihan asiaa ja sitten toisaalla ilmestyy jotain ihme paskatopicceja.. Urpot! Eli noilla tiimarin niiteillä pärjäät hyvin (ainakin itse pärjään). Niittien reijät kannattaa porata suurinpiirtein 5cm päähän reunasta. Kokeile ensin vaikka neljällä niitillä siten, että niitin ovat kello kahdentoista, kolmen, kuuden ja yhdeksän kohdalle. Ei kait se niin tarkkaa oo että pitäis jotenki kovin kummoisesti alkaa mittailemaan niitä reikien paikkoja. Sitten jos laittamasi 4 niittiä ei riitä niin laita lissää. Mikäs se ride muuten on? Älä poraa jotain laatu rideä missä on omasta mielestäsi tuhnu saundi. Joku voi haluta sen riden, tai voit vaihtaa sen johonkin mieleiseesi.. |
JeeVes 25.05.2005 18:09:25 | |
---|
Mä annan plussan sille, joka kirjottaa tähän keskusteluun jotain oikeeta asiaa niittipellin tekemisestä :) Ok. Kannattaa hankkia siihen poraamiseen hyvä metalliterä, mieluiten uusi sellainen, niin tulee hyvä jälki. Sitten kannattaa miettiä tarkkaa laittaako monta niittiä. Itelläni on neljä symmetrisesti neljässä pisteessä ympäri rideä. Kuitekin ehkä suosittelisin sellaista ratkaisua kuin Zildjian Armand ridessä --> http://www.zildjian.com/images/products/zoomImage_1213.JPGKuten kuvasta näkyy niittejä on kolme siellä oikealla ylhäällä, laittaisin ite ehkä tuolleen, niin eivät ole tiellä ja minusta nuo näyttääkin hyvältä. Kannattaa kuitenkin miettiä ja arvioida tarkaan miten lähekkäin poraa ja miten lähelle pellin reunaa. Nyt muut antakaa jotain neuvoja. Kalamies #15 >-)))>
ESTR #3 |
beethro 25.05.2005 18:17:03 | |
---|
Nyt tulikin jo hyviä vinkkejä, vaikka en kyllä itse ole niitirideä tekemässäkään. Toisaalta, treeniksellä lojuu täysin hylätty 302-ride, johon voisi yrittää saada edes jotain eloa niiteillä.Tai sitten ei. Jaakko |
jyrildo 25.05.2005 18:23:44 | |
---|
Se ride on joku täysin ritsa, jonka sain ekan rumpusettini kylkiäisenä. Merkkiä en ees tiedä ja luulen, ettei kukaan niin järkyttävän kuulosta peltiä halua itselleen. siksi kokeilenkin millaisena se soi niittien kanssa kun ei sillä muuten oikeen mitään tee. |
Youni 25.05.2005 18:31:46 (muokattu 25.05.2005 18:32:21) | |
---|
Se ride on joku täysin ritsa, jonka sain ekan rumpusettini kylkiäisenä. Merkkiä en ees tiedä ja luulen, ettei kukaan niin järkyttävän kuulosta peltiä halua itselleen. siksi kokeilenkin millaisena se soi niittien kanssa kun ei sillä muuten oikeen mitään tee. Osta Wuhanin iso kiina ja stäkkää halpispeltisi sen päälle väärinpäin...näin Malmberg tekisi. En oikein jaksa uskoa, että niitit pelastavat huonon pellin sointia. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Nexxus 25.05.2005 19:32:27 | |
---|
Tee-se-itse-sizzle: Teippaa pieni kolikko (esim 5 tai 20 senttinen) peltiin, hyvin samankaltainen soundi. Tai: Kiinnitä standiin odut metalliketju niin että se valuu peltiä pitkin alaspäin. Sama juttu. Dissintegration - Deterioration,
Television slave generation.
Deformation - Devastation,
Electronic mind mutation |
fox 26.05.2005 01:29:55 | |
---|
Nyt muut antakaa jotain neuvoja. Höö, eikö oo sizzle-pellin tekoon tullu neuvoja? Pistetään sitte pari-kolme. Ensinnäkin se tärkein. Huono-soundisesta pellistä tulee niittien lisäämisen jälkeenkin vain huonosoundinen niittipelti. Niitteinä voi aivan hyvin käyttää ensin alkuun vaikka niitä Tiimarin haaraniittejä, kuitenkin kannattaa oikein lyöntiniitteihin panostaa (ei tarvitse olla rumpukaupan Paisteen tai Zilkun pussissa olevia, ihan rautakaupasta löytyy pehmeää rautaa tai kuparia olevia niittejä..) Tosiaan niinkuin Jeeves sano, poranterä on syytä olla terävä, eikä peltiä tosiaan kannata ajaa kuumaksi, halkeilee sitten vaan.. Niittien määrä vaihtelee vähän soittotarkoituksen ja pellin koon mukaan, jos kaipaa enemmän "sähinää" niin 5-6 niittiä yhteen segmenttiin, jos vain sellasta lievää, niin vaikka neljä niittiä tasaisin välein, "yksi joka ilmansuuntaan".. Vallan pieneen peltiin ei tuota "monta yhteen neljännekseen" kannata laittaa. Niittipellin soundia voi testata pistämällä vaikka allasketjun (sellasen jolla se tulppa on kiinni) siitä kiinnitysruuvista roikkumaan.. Tuo rei´ittäminen näet on peruuttamaton modaus. Niittipelti ei oo "Mättö-pelti" !! (Wokkipannut on erikseen...=) )
|