Aihe: Mikit ottavat häiriötä monitorista & TV:stä
1
P-Nut
22.04.2003 16:42:02

Eli onko tämä normaalia ? Tätä tapahtuu varsinkin kun särö on päällä ja jompi kumpi mikki. Soitan Epiphonen Les Paul:lla..

Eli kun mikki on Treble tai Rhythm asennolla ja olen noin metrin etäisyydellä monitorista tai esim. TV:stä niin vahsitin rupeaa "hurisemaan".. Mutta jos vaihdan mikkikytkimen keskiasentoon niin tätä ei esiinny.. Onko mikeissä jotain vikaa vai onko tämä ihan normaalia ?
Von_tune
22.04.2003 16:59:27
Normaalia on, osta isompi monitori, niin voit soittaa kauempaa...
Juuso Juntunen
Fortune
22.04.2003 17:05:00
Normaalia on, osta isompi monitori, niin voit soittaa kauempaa...

Tai laita nauhoituksen alkaessa monitori pois päältä (vinkki: record-toiminnolle on yleensä jokin pikanäppäin).

TFT-näyttö ei aiheuta häiriöitä, seuraavan monitoripäivityksen yhteydessä harkitsisin moista.

Kokeile myös istua/seisoa eri kulmassa häiriölähteeseen nähden, voi auttaa.
Kaupallisuus on ihkua!
www.anttischroderus.com
p130
22.04.2003 17:07:59

Suojausta voi varmasti Epissäkin parantaa, ohjeita löytyy ainakin http://www.kinman.com/html/toneWorkshop/perfectGuitar.htm#shielding , ainakin häiriöt vähenee. Jossakin olen paremmankin (yksityiskohtaisemman) ohjeen nähnyt mutta en pikaisella googlauksella löytänut...
superfly
22.04.2003 17:37:41
Mulla ainakin auttoi kun otin 5 metrin päässä olevan tv:n pois päältä. Ja tuo auttoi myös tuo Fortunen mainitsema kulman vaihto, mulla riitti kun käänsin miestä noin 45 astetta poispäin monitorista.
Hammer Of The Gods
22.04.2003 21:59:37
Tavan telkkari muuten aiheuttaa paljon enemmän häröä, kuin tavallinen tietsikan näyttö. Huomasin tossa äsken äänitellessä...
Mitä helpommin, sitä helpommin!
P-Nut
23.04.2003 15:34:48

Humpparin puolituksesta en tiedä, normaalit humpparit tuossa kuitenkin on ja perus 3-vaihde kytkin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)