Aihe: Ärsyttävimmät piirteet bändikavereissa
1 2 3 4 5 6 7 8
-J
23.04.2003 09:39:05
Yksi ikävä piirre on rumpalillamme, joka ei kestä kritiikkiä. Hän vetää nk. "herneet nenään", jos keskeytämme harjoittelemamme biisin sen takia, että rummut vaikkapa laahaavat. Omakohtaiseen harjoitteluun häntä on vaikea patistaa, koska silloin kyseenalaistamme hänen soittotaitonsa. Myös samanlaisia reaktioita on havaittavissa, jos valitsemme soitettavaksi biisejä, joista hän ei erityisemmin diggaa, tai sovitamme hänen ehdottamaa biisiä meille sopivaksi. Soittelemmehan kuitenkin cover-osastoa.

Eipä ole muuten erityisen hyvä fiilis, kun joutuu treeneissä vääntämään kättä asioista, joissa ei kädenvääntöä juurikaan tarvittaisi. Hän on liian vaikea ihminen. Mittani on täyttymässä.
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
Cornflake
23.04.2003 09:45:38
Jami:
Paiskataan vaan tassua. Tuu miittiin niin se onnistuu konkreettisesti.

Näin teemme. Miittiin en taida päästä tulemaan mutta paiskataan joskus toiste.

Saat kyllä katsoa vähän peiliinkin.

Tottakai tiedän että kirjoitan suoraan ja välillä arvostelevaan sävyyn. Sen teen aivan tarkoituksella. Yritän kuitenkin pysyä asialla argumentoinnissa. Jos tästä tulee lipsuttua, pitääkin katsoa peiliin.

Kivin vedin juttuuni mukaan kun mielestäni puhuit loukkaavasti.

En ymmärrä logiikkaasi, koska en todellakaan ymmärrä mitä tekemistä Kivellä on tämän asian kanssa. Mutta olkoot.

Täällä on monta muutakin alan ammattilaista joiden juttuja kannattaa ottaa tosissaan ja harkita niiden sanomaa.

Totta. Mutta turhaa nyt käännät asiaa niinpäin että "kapinoisin" täällä kaikkia vastaan. Tämä ei pidä paikkaansa, harmi että menet viimeisessä sanassasi tällaista vetämään esiin.

Ymmärtänet varmasti etten voi jättää tätä kommentoimatta. Ihan housut kintuissa ja perse pystyssä en voi kaikkea allekirjoittaa vaikka rauhaa näihin ikuisuuskiistelyihin haluankin. Toivottavasti tämä on rock.

Jätä siis kommentoimatta tämä mun tarinani. Jos maltat mielesi niin annan jatkossa sulle arvostukseni.

Sori, pari neutraalin sävyistä kommenttia ja yksi pakollinen korjaus oli pakko pistää, ei täyttä tavaraa kuitenkaan. Toivottavasti tästä kuitenkin huomaat että homma on bueno mulle.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Jabbe
23.04.2003 10:13:21
Hei, täällähän on kunnon vääntö menossa! Minäkin haluan mukaan.

Äijät ei kauaa viitsi teidän juttujanne kommentoida ja kokemuksiaan esille saattaa kun mistään tietämättömät juniorit näyttää kertovan totuudet.

On se hyvä että täällä on tällaisia kokeneempia ja vanhempia tyyppejä. Muutenhan tästä ei tosiaankaan tulisi yhtään mitään, kun me nuoret emme tiedä mitään. Pitäähän jonkun meitäkin opettaa.

Jauhakaa siis omianne älkääkä odottako että kukaan vanha stara viitsii niihin juttuihin osallistua.

Ja kuitenkin osallistut tähänkin? Tai entäs eräät *krhm* jutut tuolla konemusiikki-puolella...? ;)

Vanhat äijät on täällä kertomassa kokemuksistaan ja jakamassa tietouttaan. Kun se ei näköjään ole nuorten mielestä oikeaa ja räkänokat tietää paremmin niin vanhat hiljenee.

Jos te haluatte kokeneiden näkemyksiä niin suhtautukaa niihin kunnioituksella. Ei kukaan aikuinen viitsi teidän niinsanottua kritiikkiänne lukea.

No niin, palataanpas asialinjalle. Minä ainakin otan mielelläni vastaan kaiken sen tietouden, mitä sinulla ja Kivellä ja muilla "vanhoilla" on jaettavana. Kokemusta kun ei itsellä vielä kuitenkaan ole tarpeeksi (onko sitä ikinä tarpeeksi..?), joten ihan kiva kun joku jolla sitä on viitsii jakaa kokemuksensa.

En halua kritisoida, anteeksi jos tämä(kin) vaikuttaa kritisoinnilta. Se toki asenteessasi vähän ärsyttää, että väität kaikkia "nuorempia" mistään mitään tietämättömiksi räkänokiksi. On siinä totuuttakin, mutta vähän aliarviointia, varsinkin noin yleistettynä.

Mutta täsmennettäköön nyt siis vielä, että minä ainakin kuuntelen ihan mielellään vanhojenkin juttuja, sitähän voi vaikka oppia jotain..

PS. Kivelle: Saat taas kritisoida minua jos tekee mieli. :)
Ei se mitään, niin minäkin.
Cornflake
23.04.2003 10:23:56
Jabbe:
En halua kritisoida, anteeksi jos tämä(kin) vaikuttaa kritisoinnilta.

Tuo lienee pientä. Tuo sanasota lähti ihan muualta, se vain tuli tähän ketjuun, mutta nyt se on loppu.

Ja oikeasti: Tästä on nyt turha vetää mitään räkänokat vs. vanhatpierut (eikö ole tasapuolisesti sanottu, häh?=) juttua, tuohon en ainakaan minä lähde messiin, siitä saatte tapella itseksenne.

Tuo *Jamin ja minun* (ei räkänokkien ja vanhojen partojen) kina lähti asiapohjalta ja tuli turhaan tähän ketjuun. Nyt se on finito ja tuosta aiheesta on enää turha repiä otsikoita.
Jabbe
23.04.2003 10:31:38
Tuo lienee pientä. Tuo sanasota lähti ihan muualta, se vain tuli tähän ketjuun, mutta nyt se on loppu.

Ja oikeasti: Tästä on nyt turha vetää mitään räkänokat vs. vanhatpierut (eikö ole tasapuolisesti sanottu, häh?=) juttua, tuohon en ainakaan minä lähde messiin, siitä saatte tapella itseksenne.

Tuo *Jamin ja minun* (ei räkänokkien ja vanhojen partojen) kina lähti asiapohjalta ja tuli turhaan tähän ketjuun. Nyt se on finito ja tuosta aiheesta on enää turha repiä otsikoita.

Olen tätä havainnut muuallakin. Loppu? No ei prkl. Joko se Jami on muka lopettanut?? Onhan tuota sen kanssa tullut kinattua muuallakin täällä..
Cornflake
23.04.2003 10:36:25
Jabbe:
Joko se Jami on muka lopettanut?? Onhan tuota sen kanssa tullut kinattua muuallakin täällä..

Ei. Minä lopetan Jamin kanssa väittelemisen. Niistä keskusteluista ei tule lasta eikä paskaa, pelkkää vääntämistä vain. Eli parempi lopettaa tuo ja jatkaa hommaa puhtaalta pöydältä.

Toivoisin että tätä (jankutusta) ei enää jatketa. Voidaan repiä otsikoita jostain muualta, mutta Jamin kanssa keskustelen tästälähtien arvostavampaan sävyyn.
paavi
23.04.2003 11:15:12
Erittäin arsyttävä piirre on se, ettei kestä kritiikkiä, mutta samalla kritisoi muita. Ehkä se on sitten jonkinlaista empatian puutetta.

Ärsyttävää on myös, jos ei ole mihinkään tyytyväinen. Tai ei jaksa kuunnella tai keskittyä loppuun asti vaan kaikki pitää ymmärtää heti ja nyt. Ja kaikki, mitä ei itse ymmärrä, on paskaa.

Onhan noita piirteitä...
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut.
kivi
23.04.2003 12:00:21

Ei oo ollut taas vähään aikaan tarvis:-D

No mutta hei, härmässä on ilmeisesti ollut taas vähän rankemmat reenisessiot. Ei siitä pidä muiden ottaa itseensä, kyllähän te tiedätte että täälläpäin iltamat jää vähän vajaiksi, jos ei lopuksi oo painia. Se ikäänkuin kuuluu asiaan.
:-)

Pitääpä oikein miettiä, mitkä bändijutut eniten mättää. Kyllä pahin taitaa olla se, jos ei osata puhua asioista jotka omasta mielestä on jotenkin väärin, ja kuvitellaan että muut on just yhtä halostaveistettyjä kuin itse on; että kuvitellaan, ettei esimerkiksi voisi pyytää soittamaan toisella tavalla (kun arvotetaan vain omalla mittapuulla; oma tyyli on mitä on, eikä itse osaa muutella tyyliään). Siitä tulee sellainen selkäänpuukotusmeininki, ettei oo tosikaan. Se ei oo kivaa.

Sitä kun kuitenkin viimeistään pidemmän bändiuran puitteissa joutuu omasta mielestään auttavasti klaaraamaan vaikka minkälaisessa tyylilajissa...

Toinen bändijutuissa ärsyttävä piirre on sellainen "guest star" -solistimentaliteetti, ettei osallistuta roudaukseen eikä edes soundcheckiin, tullaan omaa matkaa suoraan lavalle lavavaatteet ja vesipullo salkussa, ja sitten keikan jälkeen lähdetään saman tien kotiin. Jos ei bändihommaan kuulu yhtään yhteistä fiilistelyä, se tulee ennemmin tai myöhemmin näkymään soitossakin.

Kolmas ärsyttävä on sellainen ns. "rockrockrock"-mentaliteetti, missä ei esittäydytä, ei sanota päivää ja ollaan muutenkin niin kukkopoikaa ja peräkylän-elvistä. Sillä ei oo mitään tekemistä itsetunnon kanssa, se on yksinkertaisesti vain tyhmää.

Noi nyt tällä kertaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
sormunen
23.04.2003 12:08:46

No mutta hei, härmässä on ilmeisesti ollut taas vähän rankemmat reenisessiot. Ei siitä pidä muiden ottaa itseensä, kyllähän te tiedätte että täälläpäin iltamat jää vähän vajaiksi, jos ei lopuksi oo painia.

Kyyllä mun mielestäni on hiukan hämmästyttävää, että ainakin iällisesti aikuinen jäppinen häiriköi koko ajan, kun toiset yrittää selvitellä probleemeja ja loppujen lopuksi herkkänahkaisesti loukkaantuu, jos joku sanoo siitä. Aivan finitoksi vielä vetoaa känniin tai provosointiin, jottei tarttis vastata sanoistansa. Mun mielestäni se on vellihousujen touhua.
Grapevine
23.04.2003 15:16:40

Äijät ei kauaa viitsi teidän juttujanne kommentoida ja kokemuksiaan esille saattaa kun mistään tietämättömät juniorit näyttää kertovan totuudet.

Jauhakaa siis omianne älkääkä odottako että kukaan vanha stara viitsii niihin juttuihin osallistua.

Vanhat äijät on täällä kertomassa kokemuksistaan ja jakamassa tietouttaan. Kun se ei näköjään ole nuorten mielestä oikeaa ja räkänokat tietää paremmin niin vanhat hiljenee.

Jos te haluatte kokeneiden näkemyksiä niin suhtautukaa niihin kunnioituksella. Ei kukaan aikuinen viitsi teidän niinsanottua kritiikkiänne lukea.

Ilmoitan mielipiteeni:

Cornflake on puhunut pelkkää asiaa. Tämä threadi on kääntynyt paskanjauhamiseksi. En halua kuulla yli 24-vuotiaiden mielipiteitä jos keskustelu etenee tähän suuntaan.

Ja tämä ei ollut kritiikkiä ketään persoonaa kohtaan, vaan kaikkia ylipäätään. Kiitos ja anteeksi.
Grapevine
23.04.2003 15:23:48
Hei, täällähän on kunnon vääntö menossa! Minäkin haluan mukaan.

On se hyvä että täällä on tällaisia kokeneempia ja vanhempia tyyppejä. Muutenhan tästä ei tosiaankaan tulisi yhtään mitään, kun me nuoret emme tiedä mitään. Pitäähän jonkun meitäkin opettaa.

Ja kuitenkin osallistut tähänkin? Tai entäs eräät *krhm* jutut tuolla konemusiikki-puolella...? ;)

No niin, palataanpas asialinjalle. Minä ainakin otan mielelläni vastaan kaiken sen tietouden, mitä sinulla ja Kivellä ja muilla "vanhoilla" on jaettavana. Kokemusta kun ei itsellä vielä kuitenkaan ole tarpeeksi (onko sitä ikinä tarpeeksi..?), joten ihan kiva kun joku jolla sitä on viitsii jakaa kokemuksensa.

En halua kritisoida, anteeksi jos tämä(kin) vaikuttaa kritisoinnilta. Se toki asenteessasi vähän ärsyttää, että väität kaikkia "nuorempia" mistään mitään tietämättömiksi räkänokiksi. On siinä totuuttakin, mutta vähän aliarviointia, varsinkin noin yleistettynä.

Mutta täsmennettäköön nyt siis vielä, että minä ainakin kuuntelen ihan mielellään vanhojenkin juttuja, sitähän voi vaikka oppia jotain..

Vanhukset pitää nuoria mistään tietämättöminä tyhminä räkänokkina ja nuoret pitävät vanhuksia tyhminä mistään tajuamattomina kalkkiksina. Näin se vaan on. Olisi jees jos ei olisi, mutta kun on, niin on.
Tb
23.04.2003 15:44:19 (muokattu 23.04.2003 15:46:59)
tahdon tässä aluksi sanoa, ennen kuin alan moittia muita bändin jäseniä, että olen aivan paska kitaristi.

noniin.
1) bändimme basisti ja kitaristi eivät osaa soittaa mitään ulkoa (tämä on hyvin raivostuttavaa..) basisti ei ole niin toivoton tapaus kuin kitaristi.
2) kitaristi soittaa aina istuen, koska ei jaksa seisoa kahta tuntia (tämäKIN on hyvin raivostuttavaa..)
3) basisti ja rumpali vihaavat toisiaan (tälle vaan ei voi mitään..)
4) kitaristi ei osaa soittaa tabeista, hän ei osaa soittaa vitossoinuja, eikä oikeastaan mitään muutakaan. Joskus sattuu tulemaan A-molli vahingossa aivan puhtaana, mutta sekin luultavasti väärään aikaan ja väärään paikkaan..
5) koko bändi olisi parempi jos toinen kitaristi potkaistaisiin pellolle, mutta sitä ei voi tehdä, koska rumpali on kitaristin poikaystävä, joten hänkin luultavasti lähtisi (mikä olisi sääli..) Jäljelle jäisi vain minä ja basisti.. jee..

että näin meillä.. surkeaa, myönnän..

EDIT: niin, on niitä vikoja minussakin, myönnetään
mene siitä missä aita on matalin (tai jos haasteet pelottaa, niin siitä, missä aidassa on aukko)
larinparaske
23.04.2003 15:53:12

tahdon tässä aluksi sanoa, ennen kuin alan moittia muita bändin jäseniä, että olen aivan paska kitaristi.

kyllä ne bändikaverit siitä pikkuhiljaa kehittyy, ja teistä voi vielä tulla tiukasti yhteen hitsautunut ja sielunveljeyttä keskenänne tunteva kokoonpano...ellei bändikavereillasi ole nettiyhteyttä ja tapana selailla mnettiä ja jolleivät sattumalta eksy tähän topiikkiin...
I want to be the king and queen of cheese
-J
23.04.2003 15:57:08 (muokattu 23.04.2003 15:59:16)
Olisikohan näiden kinastelijoiden bändikavereilla mahdollisesti jotain sanottavaa threadin otsikon tiimoilta?
Ollisi nimittäin ihan mukavaa saada tästäkin threadista jotain otsikon mukaista informatiivista sisältöä...

(en siis tarkoita kahta edellistä viestiä)
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
Tb
23.04.2003 16:14:54

kyllä ne bändikaverit siitä pikkuhiljaa kehittyy, ja teistä voi vielä tulla tiukasti yhteen hitsautunut ja sielunveljeyttä keskenänne tunteva kokoonpano...ellei bändikavereillasi ole nettiyhteyttä ja tapana selailla mnettiä ja jolleivät sattumalta eksy tähän topiikkiin...

ei ne käy mnetissä (toivottavasti..!)
mene siitä missä aita on matalin (tai jos haasteet pelottaa, niin siitä, missä aidassa on aukko)
Jabbe
23.04.2003 17:21:03
ei ne käy mnetissä (toivottavasti..!)

Tää muuten rupes pelottamaan. Meidän basisti oli kuulemma käyny täällä ja oli huomannu jotain mun ilmoituksia tuolla torilla. Toivottavasti se ei sentään lukenu mun juttuja........ :)
Jabbe
23.04.2003 17:21:53
Ei oo ollut taas vähään aikaan tarvis:-D

Eli olen ottanut opikseni tai ollut muuten vaan kunnolla... tai sitten et ole lukenut kirjoituksiani... :)
KMT
23.04.2003 19:59:14

Mun bändissä:
Rumpali: sanoo eniten vastaan, jos jotain ehdottaa,
muuten aika ok
Kosketinsoittaja: Rytmitaju huono, toki valittaakin, ainakin, jos ehdotan 2.kitaristin hankkimista, musiikkimaku kyllä lähempänä meikäläisen omaa
Kitaristi: Soittaa kuten tahdot, nuotit osaa monta vuotta musiikkiopistossa, tosin ei kerkiä aina harjoituksiin kun on jotain muuta, esim palohälytys... niin ja ei käytä vibrakampea mitä minä taas haluaisin kuulla...
Mä olen vain tyhmä...
Cornflake
23.04.2003 20:54:39
-J:
Olisikohan näiden kinastelijoiden bändikavereilla mahdollisesti jotain sanottavaa threadin otsikon tiimoilta?
Ollisi nimittäin ihan mukavaa saada tästäkin threadista jotain otsikon mukaista informatiivista sisältöä...

(en siis tarkoita kahta edellistä viestiä)

Nyt menee hieman yli. Jos et tarkoita kahta edellistä postausta, tulee väkisinkin mieleen, että tarkoitat "näillä kinastelijoilla" minua & Jamia(?).

Ja jos tuota nyt oikein tulkitsen haluat kuulla meidän bändikavereilta kommenttia(ko?).

itsehän otin tuossa alussa jo osaa keskusteluun, sitten meni valitettavasti vähän sivuraiteille.

Omasta puolestani ei ole mitään narskutettavaa bändistäni. Epäilisin että samoin on muiden laita. Senverran hyvän hengen olemme saaneet päälle. Kaikki on hyvissä uomissa. Pysyisivät kaikki vain terveinä että pysyy hyvä treenitahti yllä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)