Aihe: Floikan jouset..
1
mixu1
25.05.2005 09:16:34

Tallassa emg-81. Kielien täydellinen vaimennus ei onnistu vaan tulee semmosta epämääräistä ininää ja vinkumista(kovalla säröllä). Kompeissa joissa volapotikkaa ei kerkiä käyttämään homma rasittaa helvetisti.
Voiko aktiivimikin etäisyys kieliin olla liian pieni. Kielet ovat hiton lähellä mikkiä, mutta eikös aktiivimikki saakin olla aika lähellä? Epäilen myös, että häiriön voisi aiheuttaa floikan(OFR) jouset. Milläs niiden resonointia voi vähentää vai olenko ihan hakoteillä?
"Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä"
Safaweb
25.05.2005 11:27:48 (muokattu 25.05.2005 11:29:34)
Syynä saattaa hyvinkin olla nuo jouset. Jousien alle kannattaa laittaa vaikka taiteltu nenäliina tai superlonipala. Se vähentää tuntuvasti jousien resonointia. Pehmikettä ei kannata laittaa kuitenkaan liikaa, koska se saattaa vaikuttaa vireen palautumiseen ja jousien toimintaan. Mulla on ohut pala superlonia jousien ja tremolokannen välissä.

EDIT: Luin kysymyksen uudestaan... Jos kyseessä on yksinkertaisesti kierto?
m05h & g0, 7r00 h3v4r1
mixu1
25.05.2005 11:38:54

EDIT: Luin kysymyksen uudestaan... Jos kyseessä on yksinkertaisesti kierto?

Ei ole, tosin myös kierto-ongelmien kanssa olen tuskaillut reilulla volumella ja kovalla säröllä soitettaessa...
Migo
25.05.2005 13:09:14
Ei ole, tosin myös kierto-ongelmien kanssa olen tuskaillut reilulla volumella ja kovalla säröllä soitettaessa...
Itselläni samantapainen tauti. Kiertää melkolailla tuo tallamikki vähän kovemmilla volyymeilla ja ronskilla säröllä. Vahaus kai voisi auttaa tai sitten, että "tukee" mikin kunnolla..mitä sitten tarkoittaakaan..Yksi kitaraseppä vaan noi hoito-ohjeet antoi. Itselläni on mikkeinä emg hz-h4.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
mixu1
25.05.2005 13:19:44

Itselläni samantapainen tauti. Kiertää melkolailla tuo tallamikki vähän kovemmilla volyymeilla ja ronskilla säröllä. Vahaus kai voisi auttaa tai sitten, että "tukee" mikin kunnolla..mitä sitten tarkoittaakaan..Yksi kitaraseppä vaan noi hoito-ohjeet antoi. Itselläni on mikkeinä emg hz-h4.

Ittelleni vaihdatutin juuri tuon aktiivimikin tallaan( muiden huoltojen ohessa) juuri kierron minimoimiseksi.Tuosta mikin tukemisesta ymmärrän yhtä paljon kuin sika satelliiteista...
Swan
25.05.2005 13:42:26

Kokeile vähentää säröä, josko ininä hellittäisi. Saattaa yleinen saundikin parantua, jos oletuksena gainit ovat lähellä maksimia.
kalamies#26 >-)))>
Jormaz
25.05.2005 14:12:56
Ittelleni vaihdatutin juuri tuon aktiivimikin tallaan( muiden huoltojen ohessa) juuri kierron minimoimiseksi.Tuosta mikin tukemisesta ymmärrän yhtä paljon kuin sika satelliiteista...

Mulla on aktiivit eikä kierrä yhtään, gainia on paljon, volaa on paljon.. On mulla myös G-majorin noise gate.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
tommiot
25.05.2005 14:27:50

HZ on epoksivalettu, eipä taida vahaaminen auttaa.
Pastilli?
Migo
25.05.2005 14:44:05
HZ on epoksivalettu, eipä taida vahaaminen auttaa.
Woi uittu oisko noin...Nooh täytyy katsella mitä keksii..
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)