Aihe: Ehdotelkaa
1 2
shcircus
21.04.2003 00:31:14
Eli, kitaran lopullisesti hyljänneenä ikioma rumpusetti (taas) hakusessa. Tietty mielikuva setistä on iskostunut päähän. Jotain syvää puuvirppaa kelailin, 20"-22" basaria, 8" ja 10" etutomit ja lattiatomi 14" (ja 16"). Taikka sitten hommaan vaan ihan kahden tomin setin.

Pelleistä mietin että sijoittaisin paisteen siguihin, full/power crash, joku 20" ride. Thin china tuosta samaisesta sarjasta myös houkuttaa. Eli heitelkää ehdotuksia, mietteitä jos tulee mieleen mitä ITSE ottaisit huomioon settiä hakiessa.. käytettyjä pönttöjä meinasin, pellit melkein voisin hommata uutena. budjetti voisi olla sielä 2000e päällä.

Kirjottakaa nyt jotain :) Tyylistä sen verran että rockheavysekametelisoppaa on tullut soiteltua, eli rankka pohja ja paljon koukkuja sekaan. Tiettyä moniulotteisuutta on rummuissakin hyvä olla.. jostain syystä en pidä soittamisesta rummuilla missä on se yksi crash ja ride + haikka, 2 tomia virppa ja basari.
Mikko A
21.04.2003 01:11:32
Hei osta multa käytetty Rockstar Pro -setti Gibraltarin tuplapedaalilla. Syvää puuvirppaa ei oo, vaan piccolo, mutta saatpahan hankkia sellasen virvelin mikä miellyttää. Niin ne koot on 22" basari, 10" ja 12" tomit ja 16" lattiatomi. Oikein hyvä yhdistelmä muuten =) Jos kiinnostaa, niin voidaan keskustella lisää...
I rule...
Speedy
21.04.2003 11:02:21

2000€:n budjetilla et kovin kummosta saa.. ainakaan jos meinaat uusia Paisteen Linelä ostaa.. Enkä välttämättä niitä edes suosittelisi mihinkään mättöön.. ennemmin jotain 2002:sta.. Ja so hevisetistä noin niiku muuten puhutaan, niin ei ehkä kannata hommata etu tomeiks 8" ja 10" tomeja, 10" ja 12" vois olla semmoset allaround tomit, ja 14" lattia tomiks, ja/tai 16".. Eikä ehkä vaahtera settiä.. mutta miks ei sekin..
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
WyW
21.04.2003 11:07:06

Mulla on nyt setissä 12", 13" ja 16" tomit. Olen varma että hommaan seuraavaan 10", 12", 14", 16". Jotenkin itse ainakin oon tykänny, että noi tomit tulee esiin sieltä vaikka heviä vetääkin. Siks noita pienempiä. Saattais tietenkin olla laskeva sarja 8" eteenpäinkin, mutta jotenkin lattialla pitäis olla 16".
Pööp.
shcircus
21.04.2003 11:16:33
Mulla on nyt setissä 12", 13" ja 16" tomit. Olen varma että hommaan seuraavaan 10", 12", 14", 16". Jotenkin itse ainakin oon tykänny, että noi tomit tulee esiin sieltä vaikka heviä vetääkin. Siks noita pienempiä. Saattais tietenkin olla laskeva sarja 8" eteenpäinkin, mutta jotenkin lattialla pitäis olla 16".

Joo sama juttu. 8" ja 10" jotenkin tullu pakkomielteeksi, tykkään että joka isku erottuu vaikka miten nopeesti mättäis. ne saa sijoteltua sopivalle korkeudellekin, kun tykkään pitää etutomeja siinä virpan päällä melko matalalla, basaria sivummalla, eli siinä "tuplasetti-asennossa".

Ja pelleistä senverran että olen n.6kk soitellut setillä missä on nuo signature-paisteet, ja etenkin crashien soundiin olen ihastunut. Enkä mä niitä paskaksi hakkaa, eli ei mun soitto mitään "mättöä" ole niinkun joku tuossa jo ehdotti :)

jatketaan..
Tietäjä
21.04.2003 11:23:22
Mulla on setissä tomit 12", 13" ,14" ja 16". Seuraavaan settiini homman 13" tilalle joko 18" tai 10". Kaksi tomisissa seteissä itse tykkään 12" ja 14" + 14"s. Basari on nyt itselleni melkeen sama isommissa seteissä mielummin 22" ja pienemmässä 20". SEkin riippuu millaista saundia hakee.
T Mustonen
21.04.2003 11:42:33
Mulla on setissä tomit 12", 13" ,14" ja 16". Seuraavaan settiini homman 13" tilalle joko 18" tai 10".

Varmaan helppo asetella tuommonen 18" tomi.. =)

Mulla on etutomeina 10" ja 12", perussettiä siis, mutta tekisi perkeleesti mieli hommata noille kaveriksi virpan päälle 8":n. Ei varmasti helpolla ainakaan Suomesta löydä tuohon Yamahan Club Custom settiin lisätomeja, ko. settiä valmistettiin vain n. puolitoista vuotta vuosien 94 ja 96 välillä, joten uutena taitaa olla aivan turhaa lähteä moista rumpua metsästämään mistään. Käytettynä voisi ehkä jostain löytääkin, mutta hieman arveluttaa sekin. Jos ostan setin käytettynä, ostan mieluummin kaikki romut samasta setistä jotta ne olisivat samassa kunnossa.. D'oh.
Huumori on vakava asia.
Speedy
21.04.2003 12:07:36

Enkä mä niitä paskaksi hakkaa, eli ei mun soitto mitään "mättöä" ole niinkun joku tuossa jo ehdotti :)

Tarkotin mättämisellä yleisesti raskaampaa musiikkia.. :) En siis Kirjaimellisesti tarkottanu, että sää niitä olan takaa hakkaat..=I

Mutta siis, kyllähän tommonen 8" tomi on hyvä, ja pidän siitä itsekkin, kunhan vaan tulee tehtaalta..=I Mutta toisaalta enmä mitään perus-mätto-heviä soitakkaan.. Enkä muutenkaan pidä semmosesta lätinä saundista.. edes hevissä.. Luulin taas olevan yksin ajatusteni kanssa, joten siksi ehdotin 10" tomista alaspäin.. mut hienoa, jos joku muukin ajattelee näin...=)
JeeVes
21.04.2003 13:22:04
Mikä ihme noissa Paisteen paskoissa teitä kiehtoo...??
Osta jätkä kuule Zildjanin A Customia siinä sulle kunnon pelti sarja. Mulla on kanssa tossa hankinnassa kesällä setti. Ois tarjolla yks Mapexin HoneyBee setti (ihan uusi). En muista tomien kokoa, mutta isot on + sitten mukaan tulee tomi standi. Siihen ajattelin ostaa Zildjanin A customia K customia....harkinnassa on ollut myös Istanbulit, koska niitten hinta/laatu - suhde on tosi hyvä.
Suck my error!
Mikko A
21.04.2003 13:34:22
Osta jätkä kuule Zildjanin A Customia siinä sulle kunnon pelti sarja. Mulla on kanssa tossa hankinnassa kesällä setti. Ois tarjolla yks Mapexin HoneyBee setti (ihan uusi). En muista tomien kokoa, mutta isot on + sitten mukaan tulee tomi standi. Siihen ajattelin ostaa Zildjanin A customia K customia....harkinnassa on ollut myös Istanbulit, koska niitten hinta/laatu - suhde on tosi hyvä.

Jaa sä oot se sama Jeeves777, joka muutama kuukausi sitten kierteli täällä haukkumassa Paistetta... Paisteen pelleistä tykätään koska ne on pirun hyviä! Mäkin käytän Paistetta, ite et varmaan oo ikinä ees kokeillu Paisteen peltejä, tai jos oot niin et tajua hyvän päälle =) Sano Paiste kun haluat hyvää...
I rule...
shcircus
21.04.2003 14:10:49

Mikä ihme sua siinä vituttaa että ihmiset tykkää niistä koska ne on vitun hyviä peltejä?

Itse ainakin crashit ja haikan meinasin tuosta signature-sarjasta hommata, koska soivat niin SAATANAN hyvin että ei ole paljoa vaihtoehtoja, toivottavasti löytyisi joku halvempi vaihtoehto joka miellyttäisi korvaa enemmän mutta epäilen.

Kellä on noita SoundEdge haikkoja, pistäkääs tarinaa mitä tykkäätte. DarkCrisp -haikalla olen soitellut ja tarkka ja hyvä "tumma" soundinen haikka.
Mikko A
21.04.2003 14:14:43 (muokattu 21.04.2003 14:30:45)
Mulla on Paiste Sound Formula reflector sound edge -haitsut ja tykkään kyllä tosi paljon! Noissa on tosi kirkas soundi ku ne on reflectoritit ja se chick-soundi on kyllä mahtava ja tarpeeks kuuluva. Signature sound edget olis kyllä unelmat...
I rule...
thorn_of_blood
22.04.2003 08:47:18

A Customilla ei ole oikeen mitään paksumpia peltejä. Lähinnä semmoseen kevyempään tarkotettuja. Kyllähän ne Zildjianit on ykkösiä, mutta ei paisteessa mitään vikaa ole.
The romantic face of external brutality
AP
22.04.2003 09:43:16

Hoho. Meikäläisen avatar kertonee kaiken, mitä tuohon on kommentoitavaa...
miän vain
22.04.2003 11:43:49

En kyllä jaksa ymmärtää tuota "tämän merkkiset pellit on parhaita ja muut ihan paskoja" -tyyppistä heittelyä.

Itse ainakin kuuntelen ensin soundia, sitten katson hintaa ja lopuksi otan selvää takuusta. Merkillä ei ole väliä kuin vasta silloin jos pellissä on käsittämättömän isot ja rumat logot. Joissain on. Tosin, nekin lähtee pois asetonilla...

Mutta alkuperäiseen aiheeseen. Signaturet miellyttävät yleisesti, mutta sen sarjan chinoissa on liian kliininen soundi. Kiinassa pitää olla rähäkkyyttä tai pehmeää itämaisuutta, että se erottuu keikalla crasheista.

Vaan kokeilepa 18" sig fast crashia - siinä on hieno pelti.
O jee! *NAX*
Micho
22.04.2003 15:08:36

A Customilla ei ole oikeen mitään paksumpia peltejä. Lähinnä semmoseen kevyempään tarkotettuja. Kyllähän ne Zildjianit on ykkösiä, mutta ei paisteessa mitään vikaa ole.

kyllä toi 18" a-custom crash on toiminu mulla ainakin ihan hyvin vähän rankemmallakin kädellä soitettaessa... vähän sellainen jokapaikanhöylä-pelti..
..mutta jos joitain kunnon mättöpeltejä mielit, niin zildjianilta löytyy z-custom.. ..en ole tosin henk. koht. kokeillut, mutta kuulopuheita riittää..
Mikko A
22.04.2003 17:21:44
Ja onhan noissa A-Customeissa ne uudet projection crashit vai mitä ne oli. Nehän on tarkotettu vähän rankempaan.
I rule...
Speedy
22.04.2003 20:44:11

Ja onhan noissa A-Customeissa ne uudet projection crashit vai mitä ne oli. Nehän on tarkotettu vähän rankempaan.

Ai onko?? Mul on tommonen 17" Projection Crash, ja mää en oo sitä kovasti uskaltanu soittaa, ku se vaikuttaa nii ohuelta ja "pehmeeltä".. En tosin sitä oo juuri käyttänytkään, joskus Zildjian ajoilta jääny.. Jos joku haluaa ostaa, nii saa tehdä tarjouksia.. Son lähes uus, en ole paljoo käyttäny.. On muuten aika paljon samanlainen saundi ku Paisteen Line 18" Fast crash..=I
Mikko A
22.04.2003 21:42:16

Ai onko?? Mul on tommonen 17" Projection Crash, ja mää en oo sitä kovasti uskaltanu soittaa, ku se vaikuttaa nii ohuelta ja "pehmeeltä".. En tosin sitä oo juuri käyttänytkään, joskus Zildjian ajoilta jääny.. Jos joku haluaa ostaa, nii saa tehdä tarjouksia.. Son lähes uus, en ole paljoo käyttäny.. On muuten aika paljon samanlainen saundi ku Paisteen Line 18" Fast crash..=I

Jaa... No, voin olla väärässäkin. Joskus muistelisin vain kuulleeni, että ne olis tehty kestämään rankempaaki kättä =)
I rule...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)