Aihe: Ongelmat basson soitotssa?
1 2 3 4 5
XernaX
22.10.2003 16:02:57 (muokattu 22.10.2003 16:04:13)

Kerro ongelmasi. Liittyykö se kamppeisiin? soittotaitoihin? Mikä ei suju? Onko toisella isompi kuin sinulla? Pidetäänkö sinua tyhmänä? Haukutaanko sinua rasistiksi? Pyytääkö kuuro tätisi sinua soittamaan hiljempaa?

Jeps..lähden nukkumaan.

Samperin Otsikko typot. Pitänee opetella kirjottamaan hitaasti.
Follow The Raper
Niskamies
22.10.2003 16:48:17
en osaa soittaa tarpeeksi funkkeja kuvioita. en ole tarpeeksi nopea, ja en ole tavoittanut kamppeillani unelmasaundiani.
Hanki presari ja ole tosimies!
Incarnation
22.10.2003 16:54:13
Oikean käden 3 soittosormea eivät tottele täydellisesti.
Modernia vittuilua jo vuodesta 1989.
KMT
22.10.2003 21:42:50

Nopeutta kun sais lisää, rytmissä pysymistä ja sormien väsyminen...
Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin
Kalamazoo
23.10.2003 00:51:37

Kerro ongelmasi.

Soitan bassoa.
Jos voisin olla jokin eläin, olisin höyryveturi.
Karlsson
23.10.2003 08:29:55
Kaverit ei anna mun soittaa niin kovaa ku mä haluaisin.

Johtuuko paskasta soitosta vai jo liian suuresta volasta, en tiedä.
Mies, jonka rumpukoneessa on kuulemma "legendaariset bongosoundit"...
paavi
23.10.2003 10:04:33
Soitan bassoa.

Jiihaa! Paras juttu pitkiin aikoihin.
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
paavi
23.10.2003 10:17:32
Hhmm...kamaongelmia on aina senkin takia, kun on niin laiska ja ei muutenkaan oo kiinnostunut siitä puolesta. Tarttis jo vähän päivitystä ja huoltoa kamapuoli. Pitäisi löytää varmuus omaan soundiinsa. Se pitäisi aina löytyä kamoista ja sen pitäisi olla hyvä.

Sitten itse tekniikassa kaikenlaista. Ensinnäkin pitäis joskus opetella skaalat ja sitä kautta koko otelauta. Nojoo, se on enemmän teoriaa. Nopeutta lisää. Ja tasaisuutta soundiin ja soittoon. Plektran oon ajatellut ottaa mukaan kuvioihin ihan laajentaakseni soittoani - saisi tarkemman iskun ja nopeutta lisää. Kestävyyspuoli on kohtalainen - kyllä tunnin keikka menee, mutta kyllä se myös sattuu! Kuitenkin joukossa on biisejä, joissa ei vapaita kieliä käytetä, mutta barrea, hammer-onia ja slaideja sitäkin enemmän.

Parhaat puolet mulla on kai energisyys, kokeilunhalu, joka johtaa omaan tyyliin, musikaalisuus ja varmuus keikoilla. Pitäisin tärkeimpänä sitä "musikaalisuutta", että blokkaa nopeasti jutut ja osaa tyhjästä luoda bassolle kuviot ilman mitään sääntöjäkään. Tyylitajusta sitten voidaan olla monta eri mieltä. :)
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
pehko
25.05.2005 08:34:47
en osaa soittaa sitä ollenkaan...
"Nappia" sanoi Salmiakki-Koira"
Typhus
25.05.2005 09:10:24
D-VIRE. bändissä jossa soitan on jo alusta asti otettu käyttöön D-vire ku se on niin "Rankka!" ... mutta myöhemmin huomasin että D-vire pilaa saundia aika paljonkin. kielet eivät vain soi yhtähyvin kuin e-vireessä! noh, onneksi minulla on vain yksi basso D-vireessä. muut oon visusti pitäny eessä :)
"Play with your soul, Not only with your hands"
ozmo
25.05.2005 09:29:30
D-VIRE. bändissä jossa soitan on jo alusta asti otettu käyttöön D-vire ku se on niin "Rankka!" ... mutta myöhemmin huomasin että D-vire pilaa saundia aika paljonkin. kielet eivät vain soi yhtähyvin kuin e-vireessä! noh, onneksi minulla on vain yksi basso D-vireessä. muut oon visusti pitäny eessä :)

Siis täh?? :) Mitenkäs letkut kielet sulla sit on?
Fuck pride! Pride only hurts, it never helps...
Typhus
25.05.2005 09:35:55
Siis täh?? :) Mitenkäs letkut kielet sulla sit on?

Mulla on ihan 45-135 warwickin kielet tällähetkellä kun olivat paksuimmat kielet mitä sain. warickin kieletkin ovat perseestä mutta saa nyt mennä :P .. ei se ole siitä kiinni et ne kielet ois löysät tai mitenkään. se vaan se D-vire mun mielestä huonontaa saundia.
Puavali
25.05.2005 09:36:08
"Nukahtelu" biisien aikana. "missä mennään?" mietin ja tulen laahaten mukaan. Hyppään väärälle riville tai muuta sellaista.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Teijo K.
25.05.2005 10:17:48

Soitan vääriä ääniä vääriin paikkoihin. Eli teoria/harmonia ja time voisi olla paremmat.

Tuo nukahtelu on myös yleistä jos ei kipale ole selkärangassa.

Minulla tuota nukahtelua tulee juuri silloin, kun kappale on ns. selkärangassa. Sitä soittaa reflekseillä eikä ajattele asiaa ollenkaan. Sitten vain tajuaa yhtä äkkiä että olempas pihalla.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Yövieras
25.05.2005 10:22:20
Huono sävelkorva, teorian tunteminen heikkoa, treenikavereiden ja -paikan puuttuminen. Niin-joo ja toisesta harrastuksesta tulee kyynärvarret kipeiksi ja sehän auttaa treenaamisessa. Olen myös huono...
Mäntä liikkuu alaspäin sylinterissä, jolloin sen yläpuolelle muodostuu alipaine.
ozmo
25.05.2005 10:26:55
Mulla on ihan 45-135 warwickin kielet tällähetkellä kun olivat paksuimmat kielet mitä sain. warickin kieletkin ovat perseestä mutta saa nyt mennä :P .. ei se ole siitä kiinni et ne kielet ois löysät tai mitenkään. se vaan se D-vire mun mielestä huonontaa saundia.

Hmm... Koitas kuitenkin paksumpia kieliä. Mullakin oli joskus saman paksuset D-vireessä, ja vaikka ne ei ihan hirveen löysiltä tuntuneet, niin kyl se sointi tosiaan oli huono. Sit laitoin paksummat kielet ja ongelma poistui täysin.
Onhan se ihan fysiikan kannaltakin mahdotonta, et saundi pysyisi samana kun jännitys pienenee. (ja vittu nyt se termi on nimeltään jännitys! sanokaa fy-nörtit mitä tahansa, minä sanon sitä jännitykseksi... :P)
Typhus
25.05.2005 10:30:22
Hmm... Koitas kuitenkin paksumpia kieliä. Mullakin oli joskus saman paksuset D-vireessä, ja vaikka ne ei ihan hirveen löysiltä tuntuneet, niin kyl se sointi tosiaan oli huono. Sit laitoin paksummat kielet ja ongelma poistui täysin.
Onhan se ihan fysiikan kannaltakin mahdotonta, et saundi pysyisi samana kun jännitys pienenee. (ja vittu nyt se termi on nimeltään jännitys! sanokaa fy-nörtit mitä tahansa, minä sanon sitä jännitykseksi... :P)

Mikäs kielisetti sitten olisi paksumpi? ja mieluiten vielä 5-kiel.
pardy
25.05.2005 10:38:36

Vaikka joku 50-135... Varmaan aika harvassa, mut piä se Warwickin kieli siinä kii alimpana ja ostat sit jonku 50-110 ja pistät sen sitte.
ozmo
25.05.2005 10:39:26

Eka nelikielisen setti mallia .50-.115 ja sit paksu irtokieli... Itellä on ollu .140 ja .145... Molemmat toimii mielestäni hyvin Aahan viritettynä. Kuitenkin miellyin tohon sataneljävitoseen himpun verran enemmän. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)