Aihe: Ongelmat bändin kanssa.
1 2 3 4 5 6
insight
20.05.2005 09:34:28
Mäkin käyn treeneissä Hämeenlinnassa asti vaikka asun Espoossa itse. Toi on puhtaasti motivaatio kysymys. Mua yksinkertaisesti innostaa toi bändi niin paljon ja luotan, että siitä tulee todella jotain. Eihän toi mitään halpaa lystiä ole maksaa junalippua tolle matkalle. 20-30 euroa per treenikerta.
kivi
20.05.2005 09:42:22 (muokattu 20.05.2005 09:43:46)
Mäkin käyn treeneissä Hämeenlinnassa asti vaikka asun Espoossa itse. Toi on puhtaasti motivaatio kysymys. Mua yksinkertaisesti innostaa toi bändi niin paljon ja luotan, että siitä tulee todella jotain. Eihän toi mitään halpaa lystiä ole maksaa junalippua tolle matkalle. 20-30 euroa per treenikerta.

Näin juuri!

Meillä on laulaja käynyt vuosikaudet 2 kertaa viikossa Helsingissä treeneissä Tampereelta ennen kuin muutti Helsinkiin, mä olen nyt 5 vuotta käynyt keskimäärin joka toinen viikko helsingissä parin päivän treeneissä Seinäjoelta ja nykyinen basisti tulee myös Tampereelta.

Keskimäärin yksien treenien matkakulut basistilta ja multa on 130 euroa. Kallista? Jep. Lisäksi jokainen treenikerta nielaisee kaksi työpäivää.

Mutta noin se tehdään kun pitää tehdä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Hevimetallisti
22.05.2005 16:16:02
Erittäin hankala tilanne...
Onneksi meidän bändillä ei noin vähää lukumäärää ole melkein koskaan reeneissä... (basisiti, Rumpali)
Bändiin kuuluu Rumpali, laulaja, kitaristi x 2, kiiparisti, basisti.
Josta on paikalla joka kerta molemmat kitaristit rumpali(MINÄ)
Laulaja ja basisti kiiparisti käy melko usein mutta koska ei ole vielä vahvistinta hällä niin ei aina jaksa tulla...
Hevi on paskimmillaankin parasta... Paitsi Teräsbetoni!!!!
StJerky
23.05.2005 13:39:53 (muokattu 23.05.2005 13:40:27)
Noniin. Eilenkin olin yksin reeneissä. kiva.

Jos se kolme kertaa on liikaa, niin mikä on tarpeeksi?
Pojat käyvät keskimäärin yhden kerran viikossa soittelemassa. Eli kai se sunnuntai vain on paras.

Miten olisi seuraava:

Sunnuntaina kaikki paikalle. Viikolla ne jotka ehtii. Aina on jotain mitä voi vajaallakin porukalla tehdä. Mietitte toisen kitaristin kanssa kitarakuvioita, harjoittelette laulajan kanssa stemmalauluja, teette basistin kanssa uuden biisin...
Jimoleon
23.05.2005 15:17:46
Eikös intin sijasta vois olla vaikka sivarina? Mun käsitys on ainakin et siitä jäis viel aikaa treeneihinki... Mutjoo, en lähe neuvoo, ku noi armeijasysteemit ei oo mulle viel ihan selvät...
"Do or do not. There is no try" -Yoda
ozzyfani
24.05.2005 19:04:29
oon tippunu kärryiltä ajat sitte mut miks ihmeessä pitäis mennä johonki Tampereelle pändin takia? mä en ainakaan lähtis, ku oon kyhä opiskelija kuten aika moni, mut silti jos ny on lippu 20-30e nii sille on käyttöö muuallakin... tai en mä teistä tiiä mulla ainaki ois ;) mut omapaha on elämänne tehkää mitä huvittaa.. ja tosta armeija jutusta en voi sanoo mitään ku en oo käyny (syytä en kerro) mut enivei.
Da Make
24.05.2005 21:23:48
On olemassa ns. "Jätkä osaa soittaa"-syndrooma.
Se tarkoittaa sitä, kun ollaan treeniksellä niin yleensä joku paikalla olevista kitaristeista alkaa "jamittaa" yksinään muiden pitäessä taukoa. Toiset lopettavat taukonsa (ja viimeistään nyt suojaavat asianmukaisesti kuulonsa) ja ovat valmiita aloittamaan setin hiomisen/virallisen toiminnan. Mutta virtuoosi vaan pistelee...

Sooloilun jälkeen kitaristin käsi on väsähtänyt ja hän kerää voimiaan vähän aikaa.. menee useita minuuttia seisoskeluun.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
Angus
25.05.2005 23:26:45 (muokattu 25.05.2005 23:27:10)

oon tippunu kärryiltä ajat sitte mut miks ihmeessä pitäis mennä johonki Tampereelle pändin takia? mä en ainakaan lähtis, ku oon kyhä opiskelija kuten aika moni, mut silti jos ny on lippu 20-30e nii sille on käyttöö muuallakin... tai en mä teistä tiiä mulla ainaki ois ;) mut omapaha on elämänne tehkää mitä huvittaa.. ja tosta armeija jutusta en voi sanoo mitään ku en oo käyny (syytä en kerro) mut enivei.

Ehkä joku vaan tosissaan haluaa soittaa bändissä tai haluaa soittaa juuri siinä bändissä, jos homma toimii niin se on arvokkaampaa kuin mikään raha mitä siihen kuluu.

Jos minä olisin sinä niin pistäisin varmaan hieman rahaa johonkin kielikurssiin, aika hirveetä luettavaa nuo sinun viestisi ovat kerta toisensa jälkeen.
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
kivi
26.05.2005 00:33:43 (muokattu 26.05.2005 00:36:49)

No, jos sun asenteesi on toi, niin toivottavasti sä löydät jonkun kivan bändin samasta rapusta, mielellään sellaisen jolla on säännöllisesti keikkaa sun kotitalossa.

Jos hommaan lähdetään, niin hommassa pysytään, jos se vain on mitenkään mahdollista. Ja "mitenkään" ei tarkoita sitä, että huvittaako, tai olisiko rahalle muutenkin käyttöä.

Keikkaileminen tarkoittaa heti kun mennään vähänkin vakavammalle tasolle muutenkin kymmeniätuhansia ylimääräisiä kilometreja vuodessa, mitä väliä siinä sitten enää on muutamalla sadalla kilometrilla? Eikä siis kyse ole vielä hyvinpalkatusta ammattilaistoiminnasta, vaan sellaisesta minimi-harrastuspohjasta, jolla voi jo kuvitella saavansa jotain aikaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
julio
26.05.2005 06:00:52
harvoinpa sitä löytyy porukka jossa pidetään kiinni treeniaikataulusta. mutta jos joku tuntuu hommaa jarruttavan, niin en näe muuta vaihtoehtoa kun pistää miehistö siltä osin vaihtoon. en o vielä tähän päivään mennessä törmännyt korvaamattomiin soittajiin, vaikka se välillä saattaa siltä tuntua. varsinkin hyvät soittajat saattaa olla kovan työn takana löytää. varsinkin rumpalit ja basistit. kitaristeja on välillä liikaakin.
emmätiä
kivi
26.05.2005 12:43:35 (muokattu 26.05.2005 12:44:24)
harvoinpa sitä löytyy porukka jossa pidetään kiinni treeniaikataulusta. mutta jos joku tuntuu hommaa jarruttavan, niin en näe muuta vaihtoehtoa kun pistää miehistö siltä osin vaihtoon.

Myöhästely on sellainen kierre, joka on vaikea ratkaista. Meillä oli joskus aikoinaan ongelmia tuon kanssa; ensin myöhästyttiin vartti, sitten tunti ja lopulta basisti tuli treeneihin vasta seuraavana päivänä;-D

Pistettiin hommalle sitten stoppi. Odotettiin kämpillä 15 minuuttia, ja jos ei kaikki olleet koossa, treenit loppui siihen. Vaikka myöhästyjä olis tullut pihalla vastaan, niin "sori", ei odotettu, eikä palattu takaisin - se oli sit siinä, keikalla nähdään.

Aika pian myöhästelijät ymmärsivät, että oman edun nimissä kannattaa olla paikalla treeneissä, jos ei halua mokata keikoilla.

Nykyään bändin huolettomimmat erikseen kerjäävät treeniä treenien perään, että voivat olla varmoilla kun biisilista lyödään eteen.
(Handsome Dick Manitoba)    
ozzyfani
26.05.2005 18:34:27
No, jos sun asenteesi on toi, niin toivottavasti sä löydät jonkun kivan bändin samasta rapusta, mielellään sellaisen jolla on säännöllisesti keikkaa sun kotitalossa.

Jos hommaan lähdetään, niin hommassa pysytään, jos se vain on mitenkään mahdollista. Ja "mitenkään" ei tarkoita sitä, että huvittaako, tai olisiko rahalle muutenkin käyttöä.

Keikkaileminen tarkoittaa heti kun mennään vähänkin vakavammalle tasolle muutenkin kymmeniätuhansia ylimääräisiä kilometreja vuodessa, mitä väliä siinä sitten enää on muutamalla sadalla kilometrilla? Eikä siis kyse ole vielä hyvinpalkatusta ammattilaistoiminnasta, vaan sellaisesta minimi-harrastuspohjasta, jolla voi jo kuvitella saavansa jotain aikaan.

siis tarkotan sitä et jos jollakin ny on varaa laittaa 30€ viikottain nii mikäs siinä, mulla ei oo nii paljoo varaa laittaa.. ja jos mun kirjotuksissa on jotain vikaa nii voi voi!!1 tää on vapaa maa ja saan kirjottaa miten huvittaa.. ja sitä viälä et jos ny reenikämppä on jossain tossa kivenheiton päässä mut ei missään Oulussa tai Joensuussa tjn nii sit on eri asia. mut ei oo mun onkelma jos kerta jollakin on varaa laittaa nii paljo kerran tai kaks vkossa lippuu senkus laittaa.. ymmärrän kyllä et jokuk haluu olla pändissä oli kuinka kaukana hyvänsä, mut eks oo aatellu et kuinka kauan sitä jaksaa jos reenikämppä on jossain esim. turussa tai pitkällä. sitä tuskin jaksaa pari kerta vkossa mennä.. ja tällänen kanta on köyhän opiskelijan näkökulmasta. mut jos jollakin on kerta varaa laittaa 20€-30€ nii mikäs siinä.. mäkin kyl menin pändii joka oli Vantaalla mut onkelma taas pändeillä on et ne keskittyy omiin juttuihin eikä huomioi yhtään sitä joka on pändiin tullu. esim. ykski pändi vaa sano et "jatketaan ny vaa kerta hyvin menee nii hyvin"
kivi
26.05.2005 18:47:22
mut eks oo aatellu et kuinka kauan sitä jaksaa jos reenikämppä on jossain esim. turussa tai pitkällä.

Olen, tottakai. Mielellään kun kerran toiselle puolelle maata lähtee, niin hoidetaan nyt parit treenit kerralla. Tuossa tilanteessa ei enää sovi kenenkään jättäytyä treenistä pois.

mut onkelma taas pändeillä on et ne keskittyy omiin juttuihin eikä huomioi yhtään sitä joka on pändiin tullu. esim. ykski pändi vaa sano et "jatketaan ny vaa kerta hyvin menee nii hyvin"

I fail to see your point?

Kai ne on ottaneet sut bändiin basistiksi eikä uudeksi tuottajaksi?
(Handsome Dick Manitoba)    
ozzyfani
26.05.2005 19:13:54
no mikäs pasisti on jos ei kerta sanota mitä pitää soittaa? mä en saanu ees soittaa siinä pändissä mitään.. niillä oli nii kova halu aina soittaa ite eikä mulle ees kukaa sanonu et mitä pitäis soittaa sit tuli maili et on kiire studioo ja muuta ettei kerkii.. joten arvaa miltä tuntuu?! tsennasiks ny?
kivi
26.05.2005 22:16:48
no mikäs pasisti on jos ei kerta sanota mitä pitää soittaa? mä en saanu ees soittaa siinä pändissä mitään.. niillä oli nii kova halu aina soittaa ite eikä mulle ees kukaa sanonu et mitä pitäis soittaa sit tuli maili et on kiire studioo ja muuta ettei kerkii.. joten arvaa miltä tuntuu?! tsennasiks ny?

En tsennannu.

Jos sä menit niiden kämpille, niin kai sä laitoit basson kiinni ja aloit soittaa mukana?

Ei meilläkään treeneissä mitään niistä biiseistä puhuta:-) - silloin kun ei soiteta, kerrotaan juttuja ja keksitään huonoja vitsejä ja sanaleikkejä.
(Handsome Dick Manitoba)    
Volle
26.05.2005 22:31:36

Jos ei ne sanonu, ni sit sun tarvii varmaan kysyä? Mä olen tehnyt uuden porukan kans yleensä juuri niin kuin Kivi sanoi, kitara/basso kiinni vahvistimeen ja sitten koittanut vähän seurailla mitä muut tekee ja sitten soittanut mukana. Jos pahasti menee metsään, ne muut yleensä neuvoo pikkasen missä taas pitäisi mennä.
Nam.
ozzyfani
27.05.2005 12:13:57
eli siis laitettii kyllä passo styrkkarii mut onkelma on siinä et 1. se oli niitten oma piisi ja bee kyl yks siinä sano et näytäks mitä pitää soittaa nii sit se sano vaa et ku menee nii hyvin nii jatketaan meniks ny jakeluu?! ja onkelma on siinä et niillä on nii hirvee kiire ettei kerkii ees sanoo mitä pitää soittaa ja toinen asia mä en oo mikään proo kuten jotkut täällä tai ainaki lähellä mä en osaa muuta soittaa ku tabsuista. ja levyn kanssa mut en tiiä mitään et miten soitetaan eestä tai sellasta. musta toi oli vähä törkeetä et eka pyydetään tai siis hankitaan pasisti mut ei kuitenkaa sanota mitään mitä pitäis soittaa.. joten tälläsiiki pändei täältä löytyy =( asiasta toisee et tiätääks täältä ketää mistä johtuu et jos on 120w styrkkari mut ei kuulu mitään mut skepalla kyllä kuuluu mut ei passolla mille on tarkotettu. ja en tiiä sitte jos vie Fatzerii nii sanooks vaa ettei oo mitää vikaa koska johdoissa ei oo mitään vikaa eikä styrkkarissa nii missäs sitte? jos tollane tilanne tulee nii sit en tiiä mitä pitäis tehä.. eksyin aiheesta tiiän mutta pakko on tehä jotain. tohonki meni kerta yli 200e
Valdemar
27.05.2005 13:54:01
eli siis laitettii kyllä passo styrkkarii mut onkelma on siinä et 1. se oli niitten oma piisi ja bee kyl yks siinä sano et näytäks mitä pitää soittaa nii sit se sano vaa et ku menee nii hyvin nii jatketaan meniks ny jakeluu?! ja onkelma on siinä et niillä on nii hirvee kiire ettei kerkii ees sanoo mitä pitää soittaa ja toinen asia mä en oo mikään proo kuten jotkut täällä tai ainaki lähellä mä en osaa muuta soittaa ku tabsuista. ja levyn kanssa mut en tiiä mitään et miten soitetaan eestä tai sellasta. musta toi oli vähä törkeetä et eka pyydetään tai siis hankitaan pasisti mut ei kuitenkaa sanota mitään mitä pitäis soittaa.. joten tälläsiiki pändei täältä löytyy =( asiasta toisee et tiätääks täältä ketää mistä johtuu et jos on 120w styrkkari mut ei kuulu mitään mut skepalla kyllä kuuluu mut ei passolla mille on tarkotettu. ja en tiiä sitte jos vie Fatzerii nii sanooks vaa ettei oo mitää vikaa koska johdoissa ei oo mitään vikaa eikä styrkkarissa nii missäs sitte? jos tollane tilanne tulee nii sit en tiiä mitä pitäis tehä.. eksyin aiheesta tiiän mutta pakko on tehä jotain. tohonki meni kerta yli 200e

Jos sulla on bassosta patterit lopussa. Siis jos omistat semmosen passiivimikeillä toimivan.
Tommi Tuominen, Tommi Tuominen, äitisi odottaa sinua pää ovien välissä.
ozzyfani
27.05.2005 13:58:01
vaihdoin ne mut ei se auta!! iha uuden patterin laitoin mut ei kuulu silti mitään.. ja siinä se juttu mihin johto laitetaan nii tulee sille ihmeellisesti ulos, joten onks uuden passon hankinta vai mitä pitäis tehä?! koska styrkkaris ei oo mitään vikaa mut ei kuulu mitään =( tai jos FAtzer ottais ton vaihdossa ja hyvittäis pualet 120w siältä. mut en tiiä sitte. =/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)