Aihe: Line 6 ToneCore pedaalit & laatu
1
Reddie
24.05.2005 15:51:53
Mielenkiintoisen huomion tein tuolla Visual Soundin sivuilla:

NOTE: The 1SPOT cannot be used to power multiple LINE 6 ToneCore Pedals due to inadequate power supply filtering in the pedals. A 1SPOT can be used with one Tone Core Pedal with only a minimal amount of noise. More than 1 Tone Core pedal on a daisy chain causes too much noise for practical use.

Onkohan Line6nen tosiaan säästelly kuluissa vai paikkaako Visual Sound omia puutteitaan?

Lähde (sivun alalaidassa): http://www.visualsound.net/1spot.htm
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
jutimone
26.05.2005 10:05:59
Oho! Aikas nolo tilanne Visual Soundille. Kääntää varmaan jonkinlaisen joukon potentiaalisia ostajia toisaalle...

1SPOT näytti pystyvän antamaan ulos 1700mA ja Line6:n ToneCore:t toimii myös 9v paristolla joten en usko että olisi kyse 1SPOT:n heikosta output soudatuksesta. Yleensä jos on huono tai vajaa mitoitettu suodatus niin silloin ongelmat alkavat kun virtalähdettä kuormitetaan kunnolla.

Sen sijaan Line6:n sivuilla (ToneCore / FAQ) oli seuraavan lainen teksti:
>
>Can I daisy chain these on a power supply?
>No, you will want to use isolated power supplies for each >ToneCore.
>
Mutta miksi näin on, siihen minulta ei löydy vastausta :)

-Juha (joka ei omista Visual Soundin tai Line6:n vehkeitä)
Reddie
26.05.2005 13:39:00
Oho! Aikas nolo tilanne Visual Soundille. Kääntää varmaan jonkinlaisen joukon potentiaalisia ostajia toisaalle...

On joo, mut kiinnostaa just se et toi ei tosiaan taida olla Visual Soundin vika:

due to inadequate power supply filtering in the pedals
Adam & Santtu
The Vairus
McNulty
26.05.2005 14:07:35
kuten tuossa ylempänä olikin... L6:ta ei suositella käytettäväksi tuollaisen "jakajan" kanssa. Ilmeisesti L6:lla eivät vain osaa :)

Sen siitä saa (hahaa) noiden tidzitaali-hässäköiden kanssa. Kai joku Flextonekin rupee kohta heittään bluescreeniä kesken keikan...

...mutta ei niin huonoa etteikö jotain hyvääkin. Elämäni olisi kurjaa jollei voisi kaverin Variaxilla soitella Sitar-mallinnuksia ja jos jäisin paitsi Digital Delaysta ja Reverbistä.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Jucciz
26.05.2005 14:09:07
Sen siitä saa (hahaa) noiden tidzitaali-hässäköiden kanssa.

Toisaalta Bossin Digital Delay DD-5 toimii moitteetta yhdeksän muun laitteen kanssa samassa virransyöttöketjussa.

On laatua ja on Line6-laatua. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Invader
26.05.2005 14:30:13
On laatua ja on Line6-laatua. :)

Noniinno, ainakin oman pienehkön otantani perusteella tuo Line6-laatu on ihan samanlaista kuin tavallinenkin laatu.
Tai sitten ei..
McNulty
26.05.2005 15:02:49 (muokattu 26.05.2005 15:05:29)
Noniinno, ainakin oman pienehkön otantani perusteella tuo Line6-laatu on ihan samanlaista kuin tavallinenkin laatu.

No joo... kyllähän nuo kestää sen mitä kestää. Tosin nuita Bossin DD:itä voi vielä itsekin fiksailla jos ongelmia ilmenee, mutta en usko, että joku L6 DM-4 on enää yhtä helposti fiksailtavissa. Onko L6 siis kertakäyttökamaa, ja mitä sille rojulle tapahtuu kun tulee uusia ja "parempia" mallinnuksia vuosi toisensa jälkeen? Noh, eipä tuossa kyllä ole ollut laadullisia ongelmia L6-tuotteiden kanssa. Kaverin Variax 700:sta ronaan aika usein kun diggailen sitar-mallinnusta. Samoin olen PODeja testaillut ja soitellut useaan kertaan ja kaverin ihka ensimmäinen POD on kestänyt ihan hyvin myös.

Ajattelin vain kun nuo värkit ovat menossa "tietokoneiksi" ja kehityksen vauhti on huimaa... L6 tuotteista tuskin tulee niin suosittuja vuosien päästä että sillä vanhalla "tietokoneromulla" vielä jotain tekisi. Mitä olette mieltä, onko L6 tulevaisuudessa vain elektroniikkaromua vanhojen kännyjen, tietokoneiden ja videonauhureiden tapaan??

Noh, sitten saundista ja sen "laadusta"...

Toisille tuo oikea TS-808 on SE juttu, eikä siihen kelpuuteta korvikkeeksi (tässä tapauksessa) laadultaan huonompia L6 PODeja tms. Itsekin olen pettynyt useasti L6:n tuotteisiin, niissä kun on paljon kaikkea, mutta hyvin vähän mitään OIKEASTI hyvää (tämä siis minun käytössä todettua).

Onko L6:n kamat saundillisestikin laatua? Kyllähän tuossa kuitenkin on ero yöllä ja päivällä kun kuuntelin rinnakain Flextone III XL:n + 2x12" kaappi alla VS. Peavey 5150 II nuppi + 2x12" kaappi. En sano että L6:ssa on HUONO saundi noin yleisesti ottaen, mutta ei ne mallinnukset kyllä kovin hyviä ole jos vertaa esim. Buddaan tai vaikka Mesan Rectifieriin.

Mutta siis... itse en diggaile. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia vai tyystin erilaisia? Kertokkee ihimeessä, sillä minua ainakin kiinnostaa tuo "L6 (paljon kaikkea) vs. jokin yksittäinen laite"-häsäkkä. Niin ja millaisilla vermeillä/asetuksilla saatte omat L6:t kuulostamaan HYVÄLTÄ. (ajattelin vain sillä että reeniksellä on POD XT ja sitä vois ronailla...)

EDIT: siis nimenomaan kiinnostaa tuo laadullinen keskustelu/pohdinta. Mitään sotaa en halua nostaa, jokainen soittaa sillä mikä tuottaa mielestään parhaan saundin.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
superfly
26.05.2005 15:06:01

Sen siitä saa (hahaa) noiden tidzitaali-hässäköiden kanssa. Kai joku Flextonekin rupee kohta heittään bluescreeniä kesken keikan...

Ei kai siellä saakeli sentään Windowssia ole sisällä?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
McNulty
26.05.2005 15:08:11
Ei kai siellä saakeli sentään Windowssia ole sisällä?

ei vielä, mutta kyllä sekin päivä vielä koittaa... usko vaan :)
Juzzu
26.05.2005 15:15:31 (muokattu 26.05.2005 15:20:38)
Linellä voi soittaa hilijaa. Ja hölömöä verrata Linjakuutosia suoraan niihin vahvareihin joista on mallinnettu, pitäähän sen hintaeron nyt näkyäkin esikuvien eduksi.

Jos oikeasti ostaa linekutosen simoluimaan jotain tiettyä vahvistinta täysin niin sisälukutaidossa on parantamisen varaa. Myös vahvistimen arviointi pelkästään tuon pohjalta on mielestäni myös arveluttavaa. Oletko kokeillut soundin hakemista omaan korvaan miellyttäväksi? Suosittelen!

Niin ja millaisilla vermeillä/asetuksilla saatte omat L6:t kuulostamaan HYVÄLTÄ. (ajattelin vain sillä että reeniksellä on POD XT ja sitä vois ronailla...)

Oma wanha linjakuutoseni kuulostaa omaan makuun varsin oivalliselta mm. matchless-mallilla yliajettuna, yläpäätä vähän EQ:lla tuupattuna ja tubescreamerilla pikkaisen gainattuna.

Kivat puhtaat omaan makuun Fenkun black Face-mallilla, melko suorana. Lisää amerikkaa saa kompuroimalla aavistuksen, vielä lisää amerikkaa vermeen hyvillä kooruksilla.Myös JMP-mallinnus joko suoraan yliajettuna tai tubella lisättynä on oikein kovo rokkisoundi. Kaappimallit päällä ja 2x12 mallinnus (en muista mikä niistä neljästä), jotenkin antaa sellaisen elävän lisä-EQ:n mistä minä pidän.

Mullon tuo sama kaappimalli varmaan kaikissa soundeissani, tosiaan sävyttää melkein soundia ku soundia just mun makuun passeliksi. Niin, ja tosiaan kaappimalli on päällä vaikka soundi tulee vielä lisäksi vaffarin omista 2x12" elementeistä. Soundihan se on tärkeintä.

Onhan tuossa munkin pelissä paljon paskoja soundeja joille ei ole mitään käyttöä, Hi-Gain -soundit on mun mielestä aika paskoja lähes kauttaaltaan. Enkä esim. JCM-800 -mallinnusta ole saanut toimimaan mun makuun oikein mitenkään. Vaan sattuipa kerran niinkin että tuli todistettua keikka jossa kitaristi soitti samanlaisella vaffarilla. Hyvistä soundeista kysellessäni totesi tykkäävänsä ja käyttävänsä eniten just JCM800 -mallia. Että niinpä.

Mun käyttöön ompi tuo linjakuutonen ollut sen verran oiva kompromissi etten ole vielä parempaa keksinyt tilalle vaikka jo ajattelin että voisi ihan vaihtelun vuoksi vaikka vaihtaa vermeitä. Ei mikään maailman paras jossain tietyissä jutuissa, mutta toistaiseksi paras kompromissi mun tarpeisiin.
Mutsis on äitis!
Reddie
26.05.2005 15:35:51
Täällähän oli just toi Pod XT ääninäyte-threadi:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=93360&o=0&co=180

Kannattee myös mennä noilta L6sen sivuilta imuttaa niitä valmiita asetuksia, siel on ihan kivoja juttuja.
Adam & Santtu
The Vairus
McNulty
26.05.2005 15:38:50
Linellä voi soittaa hilijaa. Ja hölömöä verrata Linjakuutosia suoraan niihin vahvareihin joista on mallinnettu, pitäähän sen hintaeron nyt näkyäkin esikuvien eduksi.

Jos oikeasti ostaa linekutosen simoluimaan jotain tiettyä vahvistinta täysin niin sisälukutaidossa on parantamisen varaa. Myös vahvistimen arviointi pelkästään tuon pohjalta on mielestäni myös arveluttavaa. Ja mitä tuohon vertailuun tulee... miksi ne sitten väittävät mallintavansa ko. värkkiä vaikka ei oikeasti ole lähelläkään? =) Eikös se tuossa mallinnuksessa juuri ole ideana että koitetaan simuloida sitä esikuvaa mahd. hyvin =) No mutta juu, hinnassa on eroa ja kuuluuhan se myös laitteita vierekkäin (tai erikseen) soitettuna. Toki olen kuullut hyviäkin Line6 äänityksiä, eikä niistä osaisi sanoa onko se nyt originaali vai mallinnus... kyseessä on toki ollut sellainen musatyyli jota itse en edusta lainkaan.

Oletko kokeillut soundin hakemista omaan korvaan miellyttäväksi? Suosittelen!

Olen, mutta podin kanssa menee vähintään hermot jossain vaiheessa ja vähän kun kääntää volaa niin säröt kuulostavat omaan korvaani sellaiselta "tilinältä"/siritykseltä. En tiedä mistä johtuu... mutta reeniksellä kaappina olen käyttänyt Marshall 1936 ja päätteenä toisen kitaristin VHT 2x50 tms. Tuo POD vain ei ole etusena miellyttänyt lainkaan. Tuota on nyt pari kuukautta ronattu ja siitä ei vaan saada reenis-volalla mitään fiksua ulos. Luurien kanssa se on ok.

Pitää kokeilla noita siun ehdotuksia ja kuulostella miltä se sitten saundaa. Tällä hetkellä omat suosikkisaundit löytyy Peavey XXL 2x12" combosta tai Peavey Bandit II combosta :) (tosin, cleanit tulee edelleen classic 30:sta).
Invader
26.05.2005 15:43:44 (muokattu 26.05.2005 15:49:41)
Niin ja millaisilla vermeillä/asetuksilla saatte omat L6:t kuulostamaan HYVÄLTÄ. (ajattelin vain sillä että reeniksellä on POD XT ja sitä vois ronailla...)

Itse tälläisenä makuuhuonekitaristina saan omasta mielestäni loistavat soundit joko suoraan kuulokkeisiin tai kotistereoihin kytkettynä. Heh, siinähän onkin putkipuristeille kauhisteltavaa, mallintavaa hifivehkeisiin ;)

En tiedä mistä johtuu... mutta reeniksellä kaappina olen käyttänyt Marshall 1936

Tuossa voi olla osasyy. Kitarakaapithan eivät mitään ihanteellisia fullrange-kaiuttimia ole. Kokeiles joskus vaikka tuupata sitä Podiasi vaikka suoraan PA:n
Tai sitten ei..
Juzzu
26.05.2005 19:55:13
miksi ne sitten väittävät mallintavansa ko. värkkiä vaikka ei oikeasti ole lähelläkään? =)

Älä viitti saivarrella :P Tietenkin termit marshall, fender, mesa, soldano tms. kuulostavat, myyvät, näyttävät, tuntuvat ja haisevat paremmalta kuin vaikka termit "line6 crunch", "line6 ultra-clean" tai vaikka "line6 death-metal-ultra-killer-your-mother-in-law-will-die-high-gain".

Noh, paskoja ne on, mitäs sitä selittelemään.
Mutsis on äitis!
McNulty
27.05.2005 10:46:41
Älä viitti saivarrella :P Tietenkin termit marshall, fender, mesa, soldano tms. kuulostavat, myyvät, näyttävät, tuntuvat ja haisevat paremmalta kuin vaikka termit "line6 crunch", "line6 ultra-clean" tai vaikka "line6 death-metal-ultra-killer-your-mother-in-law-will-die-high-gain".

Hehe, olet aivan oikeassa. Nimellä on väliä, etenkin silloin kuin se synnyttää kohderyhmässään tiettyjä mielikuvia jne jne. Sama homma kun me esittelemme bändimme että se "se kuulostaa sellaiselta Pantera, The Haunted ja At The Gates -meiningiltä" :)

Eikä nuo kaikki niin huonoja ole... kyllä niistä soitettavat saundit repii irti. Paljon tavaraa ängetty mukaan ja onhan siinä se etu tietysti, että esim. jollain POD:lla pääsee tutustumaan laajahkoon saundimaailmaan. Ainakin siten että "tämä nyt kuulostaa vähän countrylta/funkilta/bluesilta/heavylta" :))
Reddie
27.05.2005 11:08:26

Noh, paskoja ne on, mitäs sitä selittelemään.

True true... Se on vaan sinänsä aika harmillista että hirveän monet "tuomitsevat" Line6sen värkit huonoiksi, perustellen tätä juuri väittämällä "No ei se kuullosta Mesalta!" ja jättävät huomioimatta sen, että vaikka se ei kuullosta Mesalta, niin kyllä se ihan hyvältä voi kuullostaa, joskin erilaiselta.
Adam & Santtu
The Vairus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)