hirvijo 09.03.2005 16:01:42 | |
---|
Osui tuossa silmään kun olisi tarvetta uudelle äänikortille.. Mutta mielenkiintoinen vempele: onko tuossa siis midi-controlleri, kuulokevahvistin ja äänikortti samassa? Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä laitteesta. thomannilla olisi kahteen hunttiin tarjolla.. http://www.behringer.com/BCA2000/index.cfm?lang=ENG Ajattelin vaan että jos tämän hankinnalla säästäisi sen, ettei tarvitsisi ostaa erikseen uutta äänikorttia ja sitten jotain volume-kontrollia uusille aktiivimonitoreille ja kuulokevahvistinta (BCA2000 tukee kahta stereokuuloketta). Mutta kysymys: mikä ohmeen vempele tämä on? |
sami_sumea 09.03.2005 17:41:45 | |
---|
Mutta kysymys: mikä ohmeen vempele tämä on? Ohmeen vempelepä hyvinkin. Kaikki usb-pohjaiset äänikortit vähän epäilyttää... Tuppaavat toimimaan suuremmilla latensseilla kuin "oikeat" äänikortit. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Zammy 09.03.2005 19:21:57 | |
---|
Mulla on tuo BCA2000. 44.1 kHz näytetaajuudella mulla tällä hetkellä latenssina 6.803 ms ja kun tuo on hyvin riittänyt myös kitaran reaaliaikaseen efektointiin, niin en ole alkanut urheilla säätöjen kanssa. Toki 96 kHz näytetaajuudella latenssi on alle puolet tuosta mainitsemastani. Kone on AMD Athlon 2600+ prosessorilla ja 512 keskusmuistilla. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
hirvijo 09.03.2005 19:32:07 | |
---|
Hahaa, kyseessä siis on USB2-perustainen äänikortti. Tuotahan voisi kokeilla, ei tarvitsisi vain ostaa niin montaa purkkia. Tosin aika isokokoinen näytti olevan (30x10x30). ja ajuritkin beta-vaiheessa... viikon päästä tässä vasta t-kaupasta tilailen muutenkin, täytyy ootella kommentteja tälle. |
Zammy 09.03.2005 19:56:43 | |
---|
ajuritkin beta-vaiheessa... On siihen ihan "oikeet" ajurit, tuo uusin päivitys vaan on beta-vaiheessa. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
sami_sumea 09.03.2005 20:39:42 | |
---|
44.1 kHz näytetaajuudella mulla tällä hetkellä latenssina 6.803 ms Ohå. Hyvinhän tuo sitten näyttäisi futaavan. Ehkä usb2 toimii paremmin kuin usb1, ihan oikeasti :) ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Ben_D 09.03.2005 22:03:08 | |
---|
Mutta eikös tossa saa kerrallaan ainoastaan 8 kanavaa käyttöön? |
hirvijo 09.03.2005 23:01:57 | |
---|
Selasin manuaalia ja näyttäisi olevan niin että erillisellä ADAT-kortilla saa sen 8 kanavaa sisään ja 8 ulos... hmm... Tuntuu että tuo härveli tekee niin montaa eri asiaa että noinkohan se osaa yhtäkään kunnolla. Manuaalissa muutenkin oli aika palikka-ohjeita, niin ei kai tuo vain ole joku studion "starter-boxi", semmosta kun ei tarvitsisi. kerran alkuun ollaan jo päästy. :) |
Ben_D 09.03.2005 23:05:39 | |
---|
Selasin manuaalia ja näyttäisi olevan niin että erillisellä ADAT-kortilla saa sen 8 kanavaa sisään ja 8 ulos... hmm... Tuntuu että tuo härveli tekee niin montaa eri asiaa että noinkohan se osaa yhtäkään kunnolla. Manuaalissa muutenkin oli aika palikka-ohjeita, niin ei kai tuo vain ole joku studion "starter-boxi", semmosta kun ei tarvitsisi. kerran alkuun ollaan jo päästy. :) Kyllä se varmaan tekee asiansa hyvin, mutta kuten eräs viisaampi sanoi meikäläiselle tuolla Studiotyöskentelypalstalla; nälkä kasvaa syödessä eli toi 8 kanavaa ei välttämättä pitkään riitä. Itsellä on RME 9636 + ADA8000 yhdistelmä ja siinä on ainakin kivasti laajennettavuutta. |
Mohla 10.03.2005 00:29:49 | |
---|
Aika nopeesti loppuu nuo 8-kanavaa, vaikka minäkin aluksi kuvittelin niillä pärjääväni... Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
hirvijo 10.03.2005 11:27:03 | |
---|
Noh... ajaisiko saman asian sitten, että ostaisi vaikka EMU 1212m:n ja jonkun B:n pikkumikserin monitorien ja kuulokkeiden kontroilloimiseen ja jakamiseen. samalla säilyttäisi option hommata myöhemmin lisää rautaa (esim. ADA8000) saadakseen lisää kanavia? Budjetti mielellään olisi siinä 200-300€. |
Zammy 10.03.2005 11:57:39 (muokattu 10.03.2005 11:59:00) | |
---|
Noh... ajaisiko saman asian sitten, että ostaisi vaikka EMU 1212m:n ja jonkun B:n pikkumikserin monitorien ja kuulokkeiden kontroilloimiseen ja jakamiseen. samalla säilyttäisi option hommata myöhemmin lisää rautaa (esim. ADA8000) saadakseen lisää kanavia? Budjetti mielellään olisi siinä 200-300€. Et sä tolla setillä (siis EMU 1212m ja ADA8000) saa kuin 10 kanavaa kerralla sisään ja niistäkin 2 vaatii vielä sitten omat etuset. Behringerissä on tohon Emuun verrattuna etuna kuulokeliitännät, monipuoliset monitorointisysteemit, suora kitaratulo.. Kyllä se Behringeri kaiken tekee ihan minkä lupaakin, mulla täysin vailla ongelmia. Ei sinänsä ole kysymyksessä mikään aloittelijan setti, vaikka miksei toi aloittelijallekin sopis. Jotkut mikkietuset ovat varmasti varmaan just niin hyvät kuin tuolla hinnalla saa, ei loistavat, mutta hintansa arvoiset. Sun täytyy nyt päättää, että riittääkö sulle 8-10 raitaa kerralla sisään vai pitääkö suoraan lähteä rakentamaan sillä oletuksella, että 16 raitaa tai enemmänkin tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Sitten voi jatkaa suosituksia/ehdotuksia. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Ben_D 10.03.2005 13:30:21 | |
---|
Noi 8 raitaa on aika nopeesti käytetty jo siinä vaiheessa kun rummut mikitetään. |
hirvijo 10.03.2005 14:07:31 | |
---|
Zammy sai mut vakuutetuksi. Kotistudiooni tuon olin hommaamassa. siinä on vielä sekin että sen saa kannettavaan kiinni, niin sen oman "studion" voi viedä sit esim. treenikselle ja nauhottaa siellä rummut. kyllä 8 kanavaa rumpuihin riittää mulla. Veikkaan että kahdeksan kanavaisten rumpujen miksaus on mulle jo hyväkin haaste. :) Täytyy laittaa kommenttia miten tuo mulle toimi. noi kuuloke vahvistimet ja volumesäätönappulat ja liukurit on kyllä kätevän kuuloset. |
Ben_D 10.03.2005 14:12:59 | |
---|
Zammy sai mut vakuutetuksi. Kotistudiooni tuon olin hommaamassa. siinä on vielä sekin että sen saa kannettavaan kiinni, niin sen oman "studion" voi viedä sit esim. treenikselle ja nauhottaa siellä rummut. kyllä 8 kanavaa rumpuihin riittää mulla. Veikkaan että kahdeksan kanavaisten rumpujen miksaus on mulle jo hyväkin haaste. :) Täytyy laittaa kommenttia miten tuo mulle toimi. noi kuuloke vahvistimet ja volumesäätönappulat ja liukurit on kyllä kätevän kuuloset. Soundatassa on tarjous Behringer BCA2000+ADA8000 paketille. Muistaakseni 450€ tms. |
Niskamies 10.03.2005 22:52:30 | |
---|
Toimiikos toi BCA2000 mäkin kanssa? Ja jos ei toimi, onko vastaavia olemassa suurinpiirtein samassa hintaluokassa? Meitsi on meshissä. |
Ben_D 11.03.2005 07:02:39 | |
---|
Toimiikos toi BCA2000 mäkin kanssa? Ja jos ei toimi, onko vastaavia olemassa suurinpiirtein samassa hintaluokassa? www.behringer.com |
Onkos kellään kokemuksia noista uusimmista ajureista? Ilmeisesti tuon vehkeen kanssa on ollut melko monella ongelmia, jos nyt tähän intternettiin on uskominen. Eli toimiiko jo? Myös kiinnostaisi tietää, miten tuo on toiminut läppärissä. Itsellä P4 / 2.66GHz / 512 Mt Ram. Toimisiko, vai ryhdynkö haaveilemaan tyystin muun sortin musavehkeistä? "Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa |
shamaani74 26.05.2005 10:16:31 | |
---|
ostin juuri laitteen ja uusimmat ajurit, koneena AMD 3700+, 512mb läppäri. laite toimii 1,30min hyvin kunnes alkaa ääni röpöttämään ja menee sitten ihan kuralle. kaikesta virittelystä ja vinkeistä huolimatta en saa vehettä toimimaan, vielä. kirjoitin suoraan behringerille ja ilmeisesti työstävät asiaa, 2päivää jo mennyt siitä kun pyysivät lähettämään systeemi-infon koneestani. olisihan se mukavaa kun pääsisi joskus tekemään musaakin. luetun mukaan laite toimii uusilla ajureille monilla hyvin ja etenkin intelin prossuilla. katsellaan mitä tässä selviää... |
Karva-Aarne 30.05.2005 13:15:28 | |
---|
Selasin manuaalia ja näyttäisi olevan niin että erillisellä ADAT-kortilla saa sen 8 kanavaa sisään ja 8 ulos... hmm... Olen hankkimassa kyseistä laitetta, ja kiinnostaisi tietää, miten tuo bca2000 toimii vaikkapa ada8000:n kanssa. Behringerin sivulla suositellaan ada8000 käytettäväksi jonkun 800 euron mikserin (ddx3216) kanssa, mutta kai se toimii ihan suoraan tuon äänikortinkin kanssa? Ainakin sen käsityksen bca2000 spekseistä saa. Miksi siihen pitäisi se mikseri laittaa väliin? Näin aloittelevana harrastajana näistä ei oikein ota selvää... ps. joko nyt toimii uusilla ajureilla? "Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa |