re infecta 22.05.2005 13:27:13 | |
---|
Vielä kaapin ostamiseen neuvoja? (Screamer-nuppi siis tulossa) [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
JuSu 22.05.2005 13:38:01 | |
---|
Vielä kaapin ostamiseen neuvoja? (Screamer-nuppi siis tulossa) Mulla on Screamer -nupin kaverina tilanteen mukaan joko Marshallin JCM-900 1960A (4x12") tai 1936 JCM-800 (2x12"). Noista kahdesta enemmän rock on 1960A, kun taas 1936 tuuppaa pihalle enemmän keskialuekuoppaista, metallisimpaa soundia. Botnea löytyy molemmista varmasti riittävästi. Viimeaikoina oma valinta on melkeinpä poikkeuksetta taipunut tuohon 1960:een, soundi on tanakampi (rockilla tavalla) ja kyllä se 4x12" vaan kuulostaa 'isommalta'. Silti en ole juuri harkinutkaan tuosta 2x12":sta luopumista, on se kuitenkin NIIN paljon mukavampi roudattava. Hinnoista vielä sen verran, että tuosta isommasta maksoin 300 euroa, pienemmästä 250 yksikköä eurovaluutta. Mahtoiko auttaa yhtään... JuSu Minä olen myyrä. |
Dumb 22.05.2005 14:12:28 | |
---|
Mulla on Marshallin JCM-900 1960A (4x12") tai 1936 JCM-800 (2x12"). On muuten samanlaiset kaapit meillä! Ostin itselleni tuollaisen JCM-800 2x12":sen tuossa jokin aika sitten. 412:sta tulee säröä, 212:sta puhdasta. |
re infecta 24.05.2005 11:23:49 | |
---|
[Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
madu 24.05.2005 12:00:33 (muokattu 24.05.2005 12:02:25) | |
---|
Hoitaisiko tämä saman asian kuin Z5 Screamerin kanssa?http://www.thomann.de/thoiw3_marshall_mrfs05d_prodinfo.html Olisi paljon halvempi. Hmm. ei taida toimia. Tavat ohjata screameria ovat kaksi kappaletta kaksinappisia stereoplugisia kanavanvaihtajia tai sitten tuo Z5. Itselläni on Z5 joka on todettu todella hyväksi ja kestäväksi ratkaisuksi. Tosin oma Z5 jää varakamppeeksi kun tilalle tulee midiohjaus ja Z12. Englin manuaali kertoo hyvin mikä on puutteellista jos ei käytä Z5:sta (käy ilmi kohdan B viimeisestä lauseesta: Vaihtoehto A) eli Z5 ENGL Custom Footswitch Z-5: Connect it to the "Custom Footswitch Port" (19) port via a 9-pin computer cable. Functions: Direct access to Clean (Clean & Lo Gain), Crunch (Clean & Hi Gain), Soft Lead (Lead & Lo Gain), Heavy Lead (Lead & Hi Gain) as well as V.L.S. and Reverb. This is a very convenient yet compact solution. Vaihtoehto B) kaksinappinen stereo kanavanvaihtaja (esim Z4) Dual footswitch (e.g. ENGL Z-4): Connect it to the amp via a stereo ¼" cord. You will need one dual footswitch for switching channels via Jack 20 and another footswitch for switching V.L.S. and Reverb via Jack 21. Functions: Clean/Lead, Gain Lo/Hi, V.L.S., Reverb. With this solution, you can't activate the channels Crunch and Heavy Lead directly, i.e. this requires an intermediate switching operation. Eli siis et saa siis vaihdettua suoraan yhdellä polkaisulla kaikkia soundeja kuten Z5:lla. |
JuSu 24.05.2005 12:09:52 (muokattu 24.05.2005 12:10:03) | |
---|
Nyt mä näkisin, että Madu on asian ytimessä... Eli siis et saa siis vaihdettua suoraan yhdellä polkaisulla kaikkia soundeja kuten Z5:lla. Jos on tottunut (tai opettelee) polkemaan noita pedaaleja niin, että yhdellä kavion liikkeellä onnistuu osumaan kahteen vierekkäiseen nappulaan yhdellä kertaa, niin pystyy aika hyvin vaihtelemaan noita kanaviakin. Mitä isommat jalat, sen helpompi... =) JuSu Minä olen myyrä. |
madu 24.05.2005 12:11:28 | |
---|
Nyt mä näkisin, että Madu on asian ytimessä...
Jos on tottunut (tai opettelee) polkemaan noita pedaaleja niin, että yhdellä kavion liikkeellä onnistuu osumaan kahteen vierekkäiseen nappulaan yhdellä kertaa, niin pystyy aika hyvin vaihtelemaan noita kanaviakin. Mitä isommat jalat, sen helpompi... =) JuSu Myös iso kenkä auttaa =) |
Myös iso kenkä auttaa =) Iso kenkä tai ei, pakko se on tuo Z5 sitten ostaa. :P Tuleeko paketin mukana tuo sopiva "9pin computer cable" vai tilataanko Thomannilta erikseen (voitteko osoittaa tuotteen)? [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
madu 24.05.2005 13:03:02 (muokattu 24.05.2005 13:03:22) | |
---|
Iso kenkä tai ei, pakko se on tuo Z5 sitten ostaa. :P Tuleeko paketin mukana tuo sopiva "9pin computer cable" vai tilataanko Thomannilta erikseen (voitteko osoittaa tuotteen)? Mulla tuli kyllä mukana tosin en sitä thomannilta tilannut. Oli kuitenkin muistaakseni erillisessä pussissa jos ei nyt muisti ihan tepposia tee... Kannattaa ehkä vielä varmistaa nimittäin esim. Z12 pedaalin mukana ei toimiteta muuntajaa. Z5:n Kaapeli on muuten ainakin tarpeeksi pitkä... Ei oo vielä semmosta lavaa tullut jossa se olisi liian lyhyt ollut eikä taida tullakkaan. |
re infecta 24.05.2005 15:33:51 (muokattu 24.05.2005 15:34:02) | |
---|
Mulla tuli kyllä mukana tosin en sitä thomannilta tilannut. Oli kuitenkin muistaakseni erillisessä pussissa jos ei nyt muisti ihan tepposia tee... Jeps, kysäisin Thomannilta ja sanoivat että mukana tulee (pituus on 7 m). [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
re infecta 24.05.2005 17:33:50 (muokattu 24.05.2005 17:35:09) | |
---|
Kaapin päätinkin jo: Kokeilen Behringeriä (412H-malli), sillä sitä on kehuttu ENGL:n kanssa hyväksi kumppaniksi. Lisäksi hinta on kohdallaan. Aikaisemmat Behkut kaikki ovat toimeet moitteettomasti, joten miksei tämäkin. P.S. Huomenna laitan tilaukseen, eli jos jollakin on myydä Z5-pedaali ennen sitä, niin ostan pois (voisihan tämän torillekin laittaa). [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
-K- 24.05.2005 17:35:18 | |
---|
Koita nyt sitä bahkun S-mallia, ihan eri planeetalta kun ne muut behringerin kaapit. Ei suotta elämys. |
re infecta 24.05.2005 17:44:32 (muokattu 24.05.2005 17:47:38) | |
---|
Koita nyt sitä bahkun S-mallia, ihan eri planeetalta kun ne muut behringerin kaapit. Kaapin ostan käytettynä. S-mallia en tarvitse, kun ei tule stereokäyttöön. Samat elementithän noissa on. Thomannin asiakaspalvelussakaan ei tiedetty mitään soundillisia eroja monoratkaisun tapauksessa. Mutta silti jostain syystä juuri H:ta on kehuttu ENGL:n kanssa. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta Silver Jubileesta, ks. Huuto.net tai lähetä pikaviestiä. |
-K- 24.05.2005 17:54:48 | |
---|
Kaapin ostan käytettynä. S-mallia en tarvitse, kun ei tule stereokäyttöön. Samat elementithän noissa on. Thomannin asiakaspalvelussakaan ei tiedetty mitään soundillisia eroja monoratkaisun tapauksessa. Mutta silti jostain syystä juuri H:ta on kehuttu ENGL:n kanssa. Mun mielestä siinä on ihan monokäytössäkin paaljon parempi soundi kuin noissa H/F malleissa. Syytä en tiedä. Ihan samalla nupilla olen jopa kokeillut. No makuasioita. Ei suotta elämys. |
re infecta 24.05.2005 18:03:42 (muokattu 24.05.2005 18:04:09) | |
---|
No makuasioita. Näinhän se on. Ja joskus näissä vertailuissa mukana voi myös olla hieman psykologiaa. S-mallilla on isompi hintalappu, ja ulkonäöllisesti kaappi on komeampi. Noh, toisaalta en voi mennä sanomaan oikeastaan mitään, kun en ole S:ää ja H:ta rinnakkain itse kuullut. Mutta kaiken kaikkiaan: Sain tämän H-mallin edullisesti ja kun sitä on kerran suositeltu, niin mielestäni tein ihan perustellun valinnan. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta Silver Jubileesta, ks. Huuto.net tai lähetä pikaviestiä. |
Tompsi 24.05.2005 18:13:25 (muokattu 24.05.2005 18:14:10) | |
---|
Eikös tuossa S-mallissa ollut ne hieman vinoon asennetut elementit jotka levittävät saundia laajemmalle alueelle? Jospa se vaikuttaa sitten johonkin jotenkin. |
Jaskanpoika 24.05.2005 18:18:36 | |
---|
Suosittelen kans S-mallia... Bändimme toisella kitaristilla on H-malli ja mulla ässä. Ja kyllä toi S parempi on... |
-K- 24.05.2005 18:20:36 | |
---|
Ja kyllä ne elementitkin ovat käsittääkseni erilaiset. Siis se elementtien reunus on S-mallin kaapi jensseneissä hopeinen, H/F-mallissa taas musta, joten en nyt ihan usko että samat elementitkään kyseessä. Nykyäänhän noista infona tarjotaan sivulle että speaker = bugera/jenssen, eli käytännössä mitä tahansa sontaa voi siellä olla. Ei suotta elämys. |
re infecta 24.05.2005 18:33:58 (muokattu 24.05.2005 18:39:34) | |
---|
Ei hitto, te sekoitatte meikäläisen pään. :/ Ehkä päätökseni ei ollut sittenkään niin perusteltu tai tuntuu, että olisi paras ostaa suoraan jokin "kunnon" kaappi, ihan merkkivalmistajalta. Vaikka eihän se Behkukaan koskaan ole minulla reistaillut. Hmm... tilaan nyt vaan sen nupin ja ihmettelen asiaa. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta Silver Jubileesta, ks. Huuto.net tai lähetä pikaviestiä. |
dropD 25.05.2005 08:40:14 | |
---|
hankalihan nuo kaappiasiat on jos/kun ei pääse testailemaan kunnolla omalla vahvarilla. Kunhan saa kämpän remontoitua, niin tilaan tuollaisen (tai jotain vastavaa) "sikana säkissä" http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-156648.html Tarkoitus on kyllä soitella tuon läpi bassoa (thunderilla kuitenkin), mutta samallahan sitä voi kokeilla miten toimii kitaralla. Ainakin mukavampi roudattava kun nykyinen 4x12. Paitsi rokrokmieshän laittaa tietysti molemmat pinoon;-) |