Sertzo S 20.05.2005 20:04:47 | |
---|
...harmonikallakin tehtynä tuo ois aika rajua, mutta että hanurilla, huh,huh... Siinä on pukamat kovilla ja luomet läpättää; ei lasten, eikä heikkohermoisten katseltavaa. ;) |
KoskPaavo 20.05.2005 20:41:57 | |
---|
Pojan kanssa on tuolta Kelholta kaikkea pientä ostettu vuosien mittaan . Poika risti ko. herran "höpöttäjäksi". Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
jeppeq 20.05.2005 21:35:49 | |
---|
Kodinkonemerkki Zanussi... Köpi Koski, Pentti Kouri ja Za Nussi Siinä naisihmisen toiveiden täyttymä, luulen ma =) "minon eronnu ja sat sat saa" - legendaarinen lausunto topilta Polvijärven Huhmarissa.. |
KoskPaavo 20.05.2005 22:18:04 | |
---|
Plussaa tuosta . Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
Hööki 20.05.2005 22:20:09 (muokattu 21.07.2005 02:52:05) | |
---|
zzzzzzzzz No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin! |
Sertzo S 22.05.2005 17:24:15 | |
---|
Jep, Terohan on nimenomaan alan mies eikä mikään venkula. Sen kanssa kaupankäynti toimi ja muutenkin asiallinen mies. Ja pirun lahjakas muusikko. Kun minä sain sitten myöhemmin samasta pändistä kenkää ilman pätevää syytä, jossa Terokin soitti, Tero oli ainoa, joka puhelimitse oli pahoillaan herra Korlinin itsekkäästä tempauksesta. Hyvä tyyppi tämä T. Tapola ja lahjakas pelimanni. |
-J 23.05.2005 09:34:59 | |
---|
Hehee, Ahosen musiikki. Vuosia sitten kävimme soittokaverini kanssa tutustumassa Ahosella erääseen kasettipesälliseen kasiraituriin. Laite oli käytetty, hivenen viallinenkin, mutta hinnaltaa sopiva ja täydellinen silloisen bändimme vaatimattomiin demonauhoituksiin. Sovimmeko myyjän kanssa hinnaksi n. 800mk ja kerroimme palaavamme tunnin päästä ostamaan raiturin, käytyämme ensin pankissa. Noh, tunti vierähti ja palasimme Ahoselle ostamaan raituria. Myyjä oli lähtenyt syömään, mutta paikan omistaja(?) oli tiskillä (se kaljuuntuva jolta lähtee nahatkin käsistä). Ilmoitimme hänelle asiamme, mitä oli sovittu ja mihin hintaan. Ahonen: "Juu, ei sitä sillä myydä. Sehän on viallinenkin" Minä: "Tuota,sovimme kyllä myyjän kanssa että ostamme sen tuossa kunnossa ja hinta on 800mk" Ahonen: "Ei me sillä sitä myydä. Korjataan ja sitten se voisi lähteä 1500mk:lla" Minä: "Asia selvä. Kuule ukko, mä en tähän puljuun astu enää IKINÄ jalallanikaan ja teen sen hyvin selväksi KAIKILLE muusikkokavereilleni *SLÄM!* " Poistuessamme Ahoselta, aikaisempi myyjä tuli vastaan kadulla. Hän oli silmiinnähden nolostunut, mutta syy kaupan peruuntumisen ei toki ollut hänen. Hän kertoi että itseäänkin vituttaa olla kyseisessä puljussa töissä, enkä kyllä hetkeäkään ihmetellyt. Seuraavalla viikolla marssin Tre:n Soitinkeskukseen ja ostin upouuden Rolandin digitaaliraiturin, enkä katunut päivääkään. Palvelukin oli todella laadukasta ja Soitinkeskusta olen käyttänyt musiikkihankinnoissani poikkeuksetta! Suosittelen kaikille. Käpy on puun vauva |
pekkajau 23.05.2005 09:58:23 | |
---|
Kun minä sain sitten myöhemmin samasta pändistä kenkää ilman pätevää syytä, jossa Terokin soitti, Tero oli ainoa, joka puhelimitse oli pahoillaan herra Korlinin itsekkäästä tempauksesta. Hyvä tyyppi tämä T. Tapola ja lahjakas pelimanni. Itselläni kariutui lupaavasti alkanut yhteistyö yhden bändin kanssa aikoinaan siihen kun en suostunut roudaamaan puku päällä helevetinmoisessa helteessä päivällä kamoja yksissä häissä yhdelle seurojentalolle. Tää bändin "liidaava" rumpali oli jostain keksinyt että jos juhlaväki on juhlapaikalla roudatessa niin soittajien on roudattava siistististi puvut päällä krakat kaulassa kun siinä oli kuljettava semmoinen muutaman metrin matka salin puolella sivuovesta näyttämölle. Sillä rumpalilla oli siis semmonen hieno idea että ensin pannaan puvut päälle, sitten roudataan romut ja sitten taas vaihdetaan vehkeet ja illaksi taas puvut päälle, koska soitto alkoi vasta ilta kahdeksalta! Äijä vaan käveli perässä ja änkytti koko ajan jotain paskaa jostain yleisönpalvelemisesta ja lopulta minä käskin sen "nenätä persettä" kun työntelin pömpeleitä verkkareissa lavalle. Seuraavaa keikkaa sen bändin kanssa ei koskaan tullut... Kirjoitin mitä kirjoitin! |
baron 23.05.2005 10:05:15 | |
---|
Seuraavaa keikkaa sen bändin kanssa ei koskaan tullut... Siis roudaamisen ajaksi ykköset niskaan, sitten takaisin retkut päälle? Bändimainos: "Meidän roudarimmekin ovat korkeatasoisempia kuin monen bändin muusikot!" |
isojussi 23.05.2005 10:20:09 | |
---|
Siis roudaamisen ajaksi ykköset niskaan, sitten takaisin retkut päälle?.... Elä muuta virka...... kaikista kaikkien puupäitten isienisienisien touhuista on kans mun mielestäni....... Se roudaaminenhan siinä se häiritsevä toiminta on, eikä roudausvehkeet..... Kuskais romunsa ennen bileitä. Siis itse asiassa ykkööset päällä roudaaminen näyttää typerältä... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
pekkajau 23.05.2005 10:24:55 | |
---|
Ykköset päällä lootien roudaaminen on enempi hauturien hommia! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
aisa 23.05.2005 10:26:17 | |
---|
Se roudaaminenhan siinä se häiritsevä toiminta on, eikä roudausvehkeet..... eikä sekään olis, jos siihen vaan asiakas asennoituu siten, että roudattava on perskeles. Kuskais romunsa ennen bileitä. kuinka moni haluaa lähtee johonkin hevonvitunvittuun esim kuutta tuntia "liian aikaisin"? silleenhän noitten häähumujen aikataulut yleensä menee että luppoa jää jos meinaa roudailla ennen ku väkee on paikalla. Siis itse asiassa ykkööset päällä roudaaminen näyttää typerältä... tämä se vaan on niin helevetin totta. olen väsynyt, kiellä en. |
vanhami 23.05.2005 12:36:53 (muokattu 23.05.2005 12:37:21) | |
---|
Siis itse asiassa ykkööset päällä roudaaminen näyttää typerältä... Emmää kyllä ikinä roudaaa ykköset päällä. Joskus on kyllä roudatessa humppahaarniska päällä käytännön syistä, 8 oon niin laiska, etten jaksa alkaa vaihtaan kamppeita) mutta ykkösiä mä en keikalle ota mukaan.... Mika |
aisa 23.05.2005 12:40:15 | |
---|
pätee vissiin tässäkin asiassa että "kakkonen on ykkönen"..? olen väsynyt, kiellä en. |
Voxauttaja 23.05.2005 13:31:14 | |
---|
Oho! Itse taas olen saanut aina hyvää palvelua k.o. liikkeessä. Olen asioinut tosin sattumalta saman myyjän kanssa aina. (Tosin olen asunut pääkaupunkiseudulla vasta 2 vuotta, joten ei ole paljon musiikkiiikkeistä kokemusta..) Kaisaniemen F-Musiikki on kyllä luku sinänsä...Myyjiä on aina enemmän kuin asiakkaita ja juttelu keskenään on yleisempää kuin asiakkaan palvelu..Aron Soitin Kampissa taasen on todella sympaattinen paikka...Musamaailma taas jotenkin Hevimiesten paikka..rautalankamiehellä ei taida olla asiaa sinne...... Tampereella asuessa jäi hyvin mieleen hyvästä palvelusta Soitinkeskus sekä Tammelantorin musiikkiliike...Varsinkin Soitinkeskuksen Jäbät olivat todella palvelualttiita myynnin ammattilaisia...sielläkin oli jostain syystä F-musiikissa (siinä Anttilan lähellä) aina nuiva meininki... Muutenkin jotenkin tuntuu että joka paikassa F-musiikit ovat semmoisia "keskiluokkaisten Pianonhankintakauppoja"???? Soitinkeskus on juu hyvä paikka. Siellä olen eniten ostoksia tehnyt. Just se Tampereen musiikki siinä Anttilan vieressä on nimenomaan nuiva paikka. Siellä kyllä joskus oli yksi ihan mukava ja palveleva myyjä, mutta kyseisessä liikkeessä haisee vähän liikaa raha. Kerran tarjosin paria tosi kysyttyä vanhaa analogisynaa vaihdossa Rolandin VK-7:aan, niin väliraha olisikin yllättäen ollut saman verran, mitä VK:7:n tingattu käteisostohinta ilman vaihtolaitteita... Ahosen musiikissa päästiin muuten kerran varastoon katsomaan, enpäs muista kyllä että mitä. Jumankekka, että siellä oli kaikkea hemmetin mielenkiintoista ja vanhaa rojua, ei siis välttämättä mitään kovin arvokasta kuitenkaan. Aina muusissa
Soittakaa se mikä se nyt on se poni ja ämmä, se on hyvä kappale! |
Hööki 23.05.2005 17:48:59 (muokattu 21.07.2005 02:49:51) | |
---|
zzzzzzzzz No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin! |
...kuinka moni haluaa lähtee johonkin hevonvitunvittuun esim kuutta tuntia "liian aikaisin"? silleenhän noitten häähumujen aikataulut yleensä menee että luppoa jää jos meinaa roudailla ennen ku väkee on paikalla... Aikahan siinä helposti tulee pitkäks, mutta kyllä mä aina teen niin. Inhoon ruveta vetään hetikohta hikisenä roudauksen jälkeen tai ketkuilla kamojen kanssa juhlaväen seassa. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
El Condor 24.05.2005 08:32:48 | |
---|
Nyt mennään sitten tosi mutupohjalta.Joskus kymmenen vuotta sitten olin viikonlopun kestävällä keikalla Pietarsaaressa. Siellä alkuasukkaiden neuvosta ja opastamana löysin aivan mielettömän soitinkaupan/divarin. Ei oikein selvinnyt mikä sen kaupan varsinainen toimiala oli, koska kävin siellä penkomassa lauantai-iltana sulkemisajan jälkeen. Mitään nimeä tai osoitetta ei ole kaivertunut muistiin ,tuli kaiketi oltua siihen aikaan enemmän tai vähän enemmän päihtyneenä enimmän osan aikaa. Niin ja siihen kauppaan. Sen muistan,että siellä oli aivan mielettömät valikoimat upeita vintage vahvistimia ja kitaroita ,ylipäätään kaikkea mahtavaa ajalta jolloin meillä oli YYA ja UKK. Ja erikoista oli se,ettei tämä kaupppias/omistaja heppu ollut kovinkaan halukas myymään mitään. Ilmeisesti oli talous hyvin turvattu ja nyt sitten harrastuksena piti moista putiikkia. Sellainen mielikuva jäi myös ,että siellä oli paljon "uutta" vanhaa kamaa,eli tehtaan kääreissä olevia laitteita menneiltä vuosilta,eli ilmeisesti kuitenkin kauppiaalla oli historiansa alalla. Ihan täysin mielikuvituksen tuotetta ja viinapirujen sepittämää moinen hailakka muisto ei ole,sillä olen joskus keskustellut soittajan kanssa,joka oli myös siellä käynyt,nimeänsä tosin muista en... Kyllä tuo kauppa todellakin on olemassa (tai ainakin oli vielä pari vuotta sitten). Minä olen ostellut sieltä aika paljon vanhoja nuotteja, sinkkuja ja muuta sälää. Kaupassa on soittoromun lisäksi paljon myös iankaikkisen vanhaa kodinelektroniikkaa kuten radioita ja kameroita, osa tosiaan edelleenkin tehtaan paketeissa. Omistaja on aika originelli tyyppi, eikä ole tavaroidensa myymisestä hirveän innostunut. Hinnatkin ovat kohtuusuolaiset, joten ei tuolta mitään älyttömän halpoja löytöjä pääse tekemään. Näkemisen arvoinen paikka kuitenkin. Vähän oudossa paikassa se on ja hankala löytää, sijaitsee nimittäin sellaisessa porttikäytävän tapaisessa. Niin, ja ei siellä sitten mitään vanhoja Fendereitä tai Gibsoneita ole seinillä roikkumassa, enemmänkin sellaista kivaa vanhaa "divarisarjan" soittokamaa. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
J.Hollström 24.05.2005 10:02:58 | |
---|
Oikin Musiikki Slinna, 80-luvulla ja 90-luvun alussa kituutteli menemään. Sertzo muistanee tapauksen? Velipoikansa piteli Lpr:ssä myös musakauppaa ja jonkunlaista kytkykauppaa keskenään harrastivat. Käytetty kama taisi virrata ristiin kauppojen välillä. Muutama legendaarinen tapaus Oikin kaupassa tuli todistettua, mm. kun joku onneton sattui pudottamaan cd:n lattialle, niin Oikki pakotti ostamaan sen. Vaikka mahdollisesti rikkoutuneen kotelon olisi voinut vaihtaakin... Eihän siinä mitn, Oikki oli ihan ok hemmo hienoine harpputatuointeeneen käsivarressa ;o) Loppuvaiheessa taisi keskittyä kamavuokrauspuolelle ja voi niitä keikkoja joissa kamat oli Oikilta... Huh huh. |
pekkajau 24.05.2005 10:36:09 | |
---|
Punk(a)harjulla asuessani 80-luvun loppupuolella tuli vierailtua monta kertaa siellä Oikin musiikissa! Kirjoitin mitä kirjoitin! |