Aihe: Epiphone Sheraton
1
Jale
21.05.2005 17:14:08
Ostin alku vuodesta Epiphonen Sheratonin. Tämä on pelkkä Sheraton ja perässä ei ole sitä II merkintää jota nykyään kaupassa/netissä näkee. Mitähän eroa näillä Sheratoneilla on? Kuullut huhua, että tämä olis Samickin valmistama.

Nyt se pitäs huoltaa. G ja H kielet ei ole vireessä joka kohdasta ja kitara on melko jäykkö soittaa. Viritinkoneisto on aika lemppa. Osaatteko sanoa mikä olis siihen hyvä virityskoneisto ja minkälainen siihen ylipäätään käy? Mikkien soundi on hieman tuhnu. Pitäskö huoltaa, myydä ja ostaa joku passeli Telecaster?
"I´m not here, this isn´t happening"
Läpistö
21.05.2005 17:27:11

Mikit nyt ainakin kannattaa vaihtaa...Jotkut Seymour Duncanit niin kitaran soundi paranee vielä paljon :)
"Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo.
Jale
21.05.2005 17:32:53
Niitäkin mikkejä on miljoonaa erilaista. Mikäköhän malli poppirock jamitukseen kävis?
Läpistö
21.05.2005 18:04:19

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=91516

Tossa olis varmaan joitakin hyviä vaihtoehtoja :)
"Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo.
Andy_Von_Hulkko
21.05.2005 19:11:57
Kertokaapa ihmiset, että jos on tuollaista peliä ostamassa, niin kannattaako mahdolliset mikkien ja virityskoneiston vaihdot tehdä heti ostettaessa ja kenties sopia sellaisesta diilistä kaupan kanssa, johon kuuluisi noiden molempien vaihto? Mitä olen näitä juttuja kyseisestä kitarasta lukenut, niin kaikki ovat vaihtamassa mikkejä vuoden jälkeen, kun ovat liian tunkkaiset ja virityskoneistoakin vaihdetaan melko useassa tapauksessa.

Vai löytyykö Gibsonilta jotain vastaavaa mallia, jossa kyseiset jutut olisi jo lähtökohtaisesti hoidettu paremmin.
Artist
21.05.2005 19:14:54
Vai löytyykö Gibsonilta jotain vastaavaa mallia, jossa kyseiset jutut olisi jo lähtökohtaisesti hoidettu paremmin.

ES-335 esimerkiksi.

Toki, Sheraton on mun mielestä ihan hyvä peli, ja varmasti tuollaisen diilin saat jossain neuvoteltua, että mikit ja virityskoneisto vaihdetaan kättelyssä. Saattaapi hyvällä tuurilla/neuvottelutaidolla tulla halvemmaksikin kuin se, että ensiksi ostaa kepin ja sitten vaihdattaa mikit ja virittimet.
I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker! *Bella Italia #10*
Andy_Von_Hulkko
21.05.2005 19:23:59
ES-335 esimerkiksi.

Toki, Sheraton on mun mielestä ihan hyvä peli, ja varmasti tuollaisen diilin saat jossain neuvoteltua, että mikit ja virityskoneisto vaihdetaan kättelyssä. Saattaapi hyvällä tuurilla/neuvottelutaidolla tulla halvemmaksikin kuin se, että ensiksi ostaa kepin ja sitten vaihdattaa mikit ja virittimet.

Joo tuota ES-335 olen myös katsellut, joten sen tiesin. On vaan melko tyyris, puhutaan kuitenkin yli 2000 eurosta, mutta laatu maksaa.

Tuota minä juuri ajattelin, etenkin jos ei aio itse tehdä noita muutoksia, vaan teettäisi ne joka tapauksessa liikkeessä, niin sopimalla koko projektista kerralla hinnankin pitäisi olla pienempi, kuin teettämällä muutoksia yksi kerrallaan.
Jale
22.05.2005 17:35:23 (muokattu 22.05.2005 17:36:57)
Olen lukenut ja kuullut ES-335 huonojakin huhuja. Kuulemma myös koko Gibson tuotanto on varsin epätasaista. Enkä ole tainnut lukea yhtäkään Gibson arvostelua, ettei olisi arvostelijalla ollut jotain naputtamista kitarasta.

Mutta mitään vakavaa vikaa niissä tuskin on ollut. Lähinnä viimeistely virheitä kait. Eipä ole huonompi keppi se Gibsonin ES-333. Vaikkei se yhtä komea olekaan kuin isoveljensä, niin melko sama kitara kuitenkin.

Itse rakastuin aikoinaan ES-335 muotoon ja niihin äf-aukkoihin. Aina halusin moisen. Noh kaikkea ei voi saada ja niinpä päädyin Sheratoniin. Ja mitä mikkien vaihtamiseen tulee, niin kai minä yritän kompensoida niillä huonoa soittotaitoani...Kitara on kuitenkin jo noin 8 vuotta vanha, joten johan siinä virityskoneisto heikkenee. Uutena heti niiden vaihtaminen tuskin tarpeellista.
Artist
23.05.2005 10:50:43
Olen lukenut ja kuullut ES-335 huonojakin huhuja. Kuulemma myös koko Gibson tuotanto on varsin epätasaista. Enkä ole tainnut lukea yhtäkään Gibson arvostelua, ettei olisi arvostelijalla ollut jotain naputtamista kitarasta.

Yksilöitähän nuo Gibsonitkin, aivan kuten kaikki muutkin kitarat. Se ei silti poista sitä tosiseikkaa, että ES-335 on tehty laadukkaammista materiaaleista ja paremmalla laadunvalvonnalla kuin Epiphonen Sheraton, vaikka sekin on ihan hyvä keppi. Käytettynä saattaa löytää Gibsonin 335:n tai 345:n ihan kelpo hintaan, jos tarpeeksi etsii.

Epiphonen lisäksi on kyllä muitakin hyviä 335-mallisia. Ibanezilla on puoliakustiset Artistit (en muista koodia olisiko AS tai AM?), joita ei kyllä hirveästi liiku. Pari vuotta sitten näin Soitin Huttusessa yhden. Hinnoissaan ovat myös ne, mutta taatusi hintansa arvoisiakin.

Halvempiakin kopiomerkkejä löytyy, mutta laatuhan vaihtelee aika paljon yksilöittäin. Itselläni kävi hyvä tuuri ja löysin kohtuu hintaan hieman huoltoa kaipaavan hollowbodyn, jonka jälleenmyyntiäarvoa laski se ettei lavassa ollut mitään merkkiä... osoittautui kuitenkin hyväksi kepiksi, kovasti sitä vieläpä kehuttiin kun huollossa käytin.

Tosiaan, silmät auki ES:ää etsiessä!
fox
23.05.2005 11:36:17 (muokattu 23.05.2005 11:39:23)

Ibanezilla on puoliakustiset Artistit (en muista koodia olisiko AS tai AM?), joita ei kyllä hirveästi liiku. Pari vuotta sitten näin Soitin Huttusessa yhden. Hinnoissaan ovat myös ne, mutta taatusi hintansa arvoisiakin.

Menee siten että AS-Artistit on 335:n kokoisella rungolla ja AM-Artistit on pikkukoppaisia, joitten mukaan sitten tuli Gibsonin 336 ja vastaavat "kuutoset". Uusia Iboja on nuo Artcore-AM:t..
Ibanezilla on myös JS-mallisto eli John Scofield Signaturet.

Edith Piaf: Eikä unohtaa voi myöskään Yamahan SA-malleja, Tokaita ja noita 70-80 -luvun Framuksia. Siis jos semiakustisia on hakemassa. Jos haluaa neckthru-semiakustisen niin kannattaa metsästää Ibanez Artist AS400:sta.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Artist
23.05.2005 12:58:48
Menee siten että AS-Artistit on 335:n kokoisella rungolla ja AM-Artistit on pikkukoppaisia, joitten mukaan sitten tuli Gibsonin 336 ja vastaavat "kuutoset". Uusia Iboja on nuo Artcore-AM:t..
Ibanezilla on myös JS-mallisto eli John Scofield Signaturet.

Jep, näinhän se siis oli, kiitos oikaisusta. Eli se oli siinä tapauksessa muistaakseni AS, johon pari vuotta sitten törmäsin Huttusella. Olisi pitänyt ostaa pois...

Onko kellään noista Artcore AM:istä kokemusta? Ainoa Artcore jota olen itse testaillut oli joku bigsby kopiolla varustettu singlecut, joka ei pahemmin sytyttänyt.
fox
23.05.2005 13:02:39

Onko kellään noista Artcore AM:istä kokemusta? Ainoa Artcore jota olen itse testaillut oli joku bigsby kopiolla varustettu singlecut, joka ei pahemmin sytyttänyt.

Lauantai-iltana meillä oli sessiot ja RR4E-nikillä on moinen, stop-barilla (tai paremminkin Iban Quick Change-tailpiecellä) varustettu..Ihan asiallinen keppi, mun mielestä, mutta kysy itte RR4E:ltä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
weelie
23.05.2005 13:32:14
Mitä olen näitä juttuja kyseisestä kitarasta lukenut, niin kaikki ovat vaihtamassa mikkejä vuoden jälkeen, kun ovat liian tunkkaiset ja virityskoneistoakin vaihdetaan melko useassa tapauksessa.

Kannattaa uskoa vain omia korviaan.

Jos mikit ovat mielestäsi liian tunkkaiset kaikkeen siihen tarkoitukseen mihin kitaraa käytät, vaihdata ne sellaisiin joista tiedät jonkinlaisella varmuudella enemmän pitäväsi.

Viritinkoneiston vaihtaminen ei ole vaikeaa. Sen voit tehdä itsekin jos koet että virittimet eivät toimi hyvin, vaan pyörivät tyhjää tms.

En usko että liikeestä saat mitään hyperpakettidiiliä. Ja vuoden päästä voit samantien pistää kitaran muutenkin huoltoon setupia varten. Itse en kitarakauppojen huoltoihin edes luota, vaan vien suoraan huoltajalle jos suinkin mahdollista.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)