kanka 23.05.2005 18:08:00 | |
---|
Varovaisesti olen pyöritellyt mielessäni ajatusta kakkoskitaran ostosta ja sen kustomoinnista joskus sitten kun on raha-asiat kunnossa. Tarkoitus olisi metsästää halvalla jokin käytetty helmi ja varustaa se sustainerilla. Kikkailua varten tulee kitarassa olla myös kelluva talla, ja siihen liittyvää tietoa tässä etsiskelenkin. Itselläni ei ole kokemusta muista floikkatalloista kuin noista Ibanezin versioista joihin olen erittäin tyytyväinen, ja kenties sen takia suhtaudunkin epäilevästi kaikkiin muihin merkkeihin. Mutta kertokaapas että miten on laita esim. OFR:n tai Schallerin vibrojen? Pärjäävätkö ollenkaan vireen pitävyydessä Edgeille? Miten noissa vanhemmissa kitaroissa pelittää tallat? Kannattaako suosiolla jättää metsästäminen väliin, jos tahdon vääntä kammesta siten että kitara pysyy vireessä? Entä mitä kitaroita yleensäkin kannattaa metsästää 80-90 -lukujen paikkeilta 400-500 euron rahamäärällä? Kane Heinonen Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
Fortune 23.05.2005 18:14:52 | |
---|
Entä mitä kitaroita yleensäkin kannattaa metsästää 80-90 -lukujen paikkeilta 400-500 euron rahamäärällä? Kane Heinonen Nuo vaatimukset täyttävä kitaramerkki, josta löytyy kampeamisen kestävä systeemi, olisi Carvin. Esim. itse investoin taannoin 500 euroa Carvin DC-200:seen, jossa oli Kahlerin valmistama vibratalla, mikä mielestäni oli kaikin puolin parempi kuin mikään floikkatalla, jota olen kokeillut. Ko. talla on kiinteä mötikkä, jossa jouset ovat itsessään kiinni ja esim. dempatessa ei vire muutu käden vaikutuksesta, koska vain perä nousee kammetessa. Säädöt ovat erittäin monipuoliset ja vire pitää loistavasti. Kysy vaikka nimimerkiltä Wolffie, jolle kitaran myin viime kesänä. Itse kitara oli neck-thru ja suorastaan loistava kaikin puolin, en vain itse hevitikkua silloin tarvinnut ja myin sen pois. Carvineita ei ihan joka päivä vastaan tule, mutta jos tulee, niin kokeilepa ihmeessä, voit yllättyä. Laatukamaa, jenkkivalmisteinen kitara ja löytyy niin originaali-floikalla kuin Kahlerilla.
Älä vastusta demoneitasi!
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
Yeah, kiitoksia! Juuri tuollaisia kaipaan.. Lisää! Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
LaXu 23.05.2005 20:12:36 | |
---|
Mulla oli yhdessä vaiheessa kaksi -89 tehtyä skebaa, toisessa OFR ja toisessa Ibanez Edge. Molemmat toimivat moitteettomasti oikein säädettynä, tuo Edge toimii mainiosti edelleen, toisen kepakon myin pois kun kaipasin rahaa vahvarin ostoon. Tuossa 400-500€:n hintaluokassa kannattaa kattella Ibanezin RG-sarjaa (5xx/7xx mahtuu tuohon hintaluokkaan hyvin), vanhoja Charveleita, Jacksoneita, Carvineita, Kramereita ja Yamahan kitaroita. Kramereista ainakin neckthru Stagemasterit ovat hintansa väärtejä. Käytännössä ne ovat lähes 1:1 Jackson Soloistin kanssa. Eebenpuuotelaudat, OFR, Seymour Duncan mikit jne. Yamahoista vanhat ja miksei uudemmatkin Pacificat ovat oiva valinta. Tässä esimerkiksi nätti Pacifica 1421: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … =33049&item=7324148444&rd=1 |
Wolffie 23.05.2005 20:33:31 | |
---|
Ko. talla on kiinteä mötikkä, jossa jouset ovat itsessään kiinni ja esim. dempatessa ei vire muutu käden vaikutuksesta, koska vain perä nousee kammetessa. Säädöt ovat erittäin monipuoliset ja vire pitää loistavasti. Kysy vaikka nimimerkiltä Wolffie, jolle kitaran myin viime kesän Todellakin aivan loistava keppi. Ja tuota tallaa voin suositella aivan vilpittömästi. Omaan kampeamiseen riittää mainiosti ja mikä parasta, esim. drop-d onnistuu helposti ilman että muidenkin kielten vire muuttuu. Kuvaa näkee kun klikkaa profiilissani olevaa linkkiä. Hieman semmoinen tuntuma itselläni on että mihinkään hirmuisiin Steve Vai bombeihin se ei taivu, voin olla tietysti myös väärässä, itse olen säätänyt niin että saan mukavaa kasarihevivibraa peliin, ja vire pitää. Mitäköhän tästäkin taas tulee... |
Feggy 23.05.2005 20:38:03 | |
---|
Fender Jaguar ja Jazzmaster. Tosin niiden vibra ei taivu syöksypommeihin. Less is more. |
Hannu H. 23.05.2005 20:47:38 (muokattu 23.05.2005 20:50:30) | |
---|
Puhuin ohi suuni... olikin jo mennyt se kitara mitä tänne kovin mainostin.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
kanka 23.05.2005 20:48:56 | |
---|
Hieman semmoinen tuntuma itselläni on että mihinkään hirmuisiin Steve Vai bombeihin se ei taivu, voin olla tietysti myös väärässä, itse olen säätänyt niin että saan mukavaa kasarihevivibraa peliin, ja vire pitää. Jep jep. Tällä hetkellä mielessä oleva käyttötarkoitus olisikin vain maustaa herkullisia sustainermelodioita kaikenlaisilla pikku vinkutuksilla ja värinöillä, eikä niinkään kammeta kieliä spagetiksi/irti kitarasta...:) Sellaisessa tuskin mikään talla pitää virettä. Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
Wolffie 23.05.2005 21:04:53 | |
---|
Jep jep. Tällä hetkellä mielessä oleva käyttötarkoitus olisikin vain maustaa herkullisia sustainermelodioita kaikenlaisilla pikku vinkutuksilla ja värinöillä, eikä niinkään kammeta kieliä spagetiksi/irti kitarasta...:) Sellaisessa tuskin mikään talla pitää virettä. Sitten tuo Kahler Pro voisi olla oiva peli sulle, kuva Carvinista löytyy http://irc-galleria.net/view.php?nick=Wolffie&image_id=12118453 eli näet ainakin minkä näköinen :) Mitäköhän tästäkin taas tulee... |
juzi 23.05.2005 21:18:04 | |
---|
Menee ehkä off-topic... Mutta noista Carvineista. Mulla kävi yks Carvin säädettävänä tässä joku aika sitten. Muuten samankaltainen kuin tuo Wolfien mutta oli väriltään tummansininen ja siinä oli orginaali floikka. Aivan helvetin hyvä kitara! Ja minä kun en yleensä kovin innostu lukkotallaisista. Kaula oli paljon paremmin kouraan istuva kuin esim. Ibanezin hammastikut, vähän enempi perinteiseen Fender/Gibson koulukuntaan päin. Ja ne aktiivimikit vasta yllättivätkin, tosi hyvät soundit. Jos oisin rahoissani niin yrittäisin ostaa itselleni tuon Carvinin. |
kanka 23.05.2005 21:19:53 | |
---|
Sitten tuo Kahler Pro voisi olla oiva peli sulle, kuva Carvinista löytyy http://irc-galleria.net/view.php?nick=Wolffie&image_id=12118453 eli näet ainakin minkä näköinen :) Jees, kävinkin jo IhQ-gallerian tutkailemassa ja hyvältä näytti..:) Nyt jostain vaan paljon rahaa ja hirveä säkä että joku tuommoisesta luopuu.. Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
kanka 23.05.2005 21:22:16 | |
---|
Menee ehkä off-topic... Mutta noista Carvineista. Mulla kävi yks Carvin säädettävänä tässä joku aika sitten. Muuten samankaltainen kuin tuo Wolfien mutta oli väriltään tummansininen ja siinä oli orginaali floikka. Aivan helvetin hyvä kitara! Ja minä kun en yleensä kovin innostu lukkotallaisista. Kaula oli paljon paremmin kouraan istuva kuin esim. Ibanezin hammastikut, vähän enempi perinteiseen Fender/Gibson koulukuntaan päin. Ja ne aktiivimikit vasta yllättivätkin, tosi hyvät soundit. Jos oisin rahoissani niin yrittäisin ostaa itselleni tuon Carvinin. G.A.S. yltyy.. Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
Wolffie 23.05.2005 21:41:23 (muokattu 23.05.2005 21:43:18) | |
---|
Ja ne aktiivimikit vasta yllättivätkin, tosi hyvät soundit. Tuo onkin mielenkiintoinen seikka oman kitarani kohdalla, Carvin meinaan ilmoittaa sen sisältävän aktiivielektroniikan, no ainakaan minä tai Fortune ei olla siitä semmoista löydetty :) Mutta mikit on kyllä aivan mielettömän tuhdit, todellista kasaria. rok Ibanezin hammastikut, vähän enempi perinteiseen Fender/Gibson koulukuntaan päin Jos kaulalle pitää jotain suuntaa antaa niin voisin sanoa, että ainakin itselleni tulee mieleen Les Paulin ja Iban Wizardin välimuoto :) Mitäköhän tästäkin taas tulee... |
juzi 23.05.2005 22:12:58 | |
---|
Tuo onkin mielenkiintoinen seikka oman kitarani kohdalla, Carvin meinaan ilmoittaa sen sisältävän aktiivielektroniikan, no ainakaan minä tai Fortune ei olla siitä semmoista löydetty :) Mutta mikit on kyllä aivan mielettömän tuhdit, todellista kasaria. rok Aika jännä. Siinä mulla käyneessä oli patterit ja piirit sisällä. Se vaiheen käännön kytkin oli niin pahasti paskana ja ei suostunut nätisti lähtemään levystä irti että ei auttanut muuta kuin sillata kytkimen nastat :( |
kanka 24.05.2005 07:52:17 | |
---|
Hyvältä kuulostaa tähän mennessä. Entä sitten nämä Charvelit, Ibanetsit ja muut? Vieläkö pysyvät parikymppisinä kasassa? Go! Hehkuttakaa kasarikeppejänne! Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
PoLFus 24.05.2005 07:54:31 (muokattu 24.05.2005 07:54:45) | |
---|
Mulla on vuoden 90 Japani- RG ja edge kyllä pitää vireen kuin vireen yhä.. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
Sintti 24.05.2005 08:33:46 | |
---|
Minun 1987 vuonna tehty Washburnini pitää todella hyvin vireen. Se on aina vireessä kun menee treenikselle. Vaikka ois ollut monta viikkoa taukoa, niin silti pysyy. Siellä se nytkin nojailee telineessä. Varmaan viikonloppuna pitäisi taas käydä hiplailemassa sitä. ;) |
Fortune 24.05.2005 10:55:29 | |
---|
Aika jännä. Siinä mulla käyneessä oli patterit ja piirit sisällä. Se vaiheen käännön kytkin oli niin pahasti paskana ja ei suostunut nätisti lähtemään levystä irti että ei auttanut muuta kuin sillata kytkimen nastat :( Tuossa DC-200:sessa oli ihan passiivinen jako sisällä. Kaksi ulostuloa kuitenkin, vaiheenkääntö ja puolitukset. Toiseen ulostuloon sai muistaakseni pelkän kaulamikin tai jotain. Hassu kitara, itse sekosin sen monipuolisuuden kanssa. Ja kaula oli hieman liian nopea minulle, mutta ei kyllä tosiaankaan mikään hammastikku vaan kitaran kaula. Mutta kun johonkin muuhun tottuu, niin on paha ottaa kouraan erilaista :) Älä vastusta demoneitasi!
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
kanka 24.05.2005 15:03:58 | |
---|
Mulla on vuoden 90 Japani- RG ja edge kyllä pitää vireen kuin vireen yhä.. Mikä on suunnilleen käypä hinta tuon ikäisestä 500-sarjan RG:stä, jos vastaan tulee? Noita kuin aina välillä jossain näkee.. Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
LaXu 24.05.2005 15:47:52 | |
---|
Mikä on suunnilleen käypä hinta tuon ikäisestä 500-sarjan RG:stä, jos vastaan tulee? Noita kuin aina välillä jossain näkee.. Siinä 400€:n molemmin puolin, sanoisin. |