Aihe: Mitä sanoa mikkiin soundcheck:issä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Teijo K.
23.05.2005 11:37:22

Näyttää siltä, että suurimmalle osalle porukasta soundchecki on ainoastaan tilaisuus tehdä itsensä naurettavaksi. Tarkoitus lienee kuitenkin toinen, joten tehkää sitä, mitä varten sinne lauteille olette menneetkin, LAULAKAA !!.

Nimenomaan näin. Harmittaa siellä mikserin takana kun lähes aina menee siitä varsinaisesta setistä pari ensimmäistä biisiä huonoilla soundeilla, kun jengi ei osaa tehdä soundchekkiä oikein. Ja se olisi oikeasti niin helppoa. Vetää samaa kuin sitten itse keikalla. Mistään runonlausunnasta ei ole tsekissä mitään iloa kenellekään.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Valdemar
23.05.2005 12:55:36
Sääh..
Tommi Tuominen, Tommi Tuominen, äitisi odottaa sinua pää ovien välissä.
pitk
23.05.2005 13:31:11

Mistään runonlausunnasta ei ole tsekissä mitään iloa kenellekään.

Entäs jos lausun keikalla runoja?

Hehheh, ei vaan, kyllä se laulaminen on paras vaihtoehto. Ja mieluiten sillä volalla ja staililla, millä keikallakin vetelee.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
insight
23.05.2005 16:22:07 (muokattu 23.05.2005 16:23:08)
Ihan hyviä ehdotuksia. Mun mielestä kannattaa sanoa äänteitä, joissa on eri taajuuksia. Esim. s,p,m,t. Noistahan voi sitten keksiä jotain ainakin omasta mielestä hauskoja fraaseja ja voi niille sitten yksinään repeillä. Keksin tähän vaikka... pappa, mummo, tyttö, sussu
:P Oikeesti ei niiden mitään sanoja tarvitse olla. Mun mielestä laulajan pitäis tajuta omasta soundistaan ja sitä voi treenata bändikämpällä mikserillä ja siinä voi sitten kokeilla mitä vaan äänteitä ja niitä hyväksi havaitsemiaan käyttää sitten keikkojenkin soundcheckeissä -> eli soundcheck pitäis treeneissäkin jollain tapaa vetää jos säädöt tms ovat muuttuneet viime treeneistä. =)

No joo kyllähän soundcheckissä kuitenkin vedetään pari kokonaista biisiä.
Jooba
23.05.2005 17:52:09
Mä vedin viime soundcheckissä silleen et rupesin kertomaan ittestäni kaikkea, joo mun nimi on... mä asun... ikä on... sit vaan latelin numeroita 123456. =)
d-iivil
23.05.2005 18:05:43
Miksaaja arvostaa sitä jos laulaja soundchekissä ihan oikeasti LAULAISI siihen pirun mikkiin eikä pulisisi jonninjoutavia.

Miten ihmeessä siinä säädät kompuraa / EQ:ta jos laulaja päästelee vain ihmeellisiä äännähdyksiä ja itse laulaminen tuleekin sitten ihan eri volyymillä / tonella??

Onko se sitten niin noloa laulaa siihen mikkiin ilman jotta bändi soittaa taustalla? Jos on, niin kannattanee miettiä toistamiseen sinne lavalle nousua alunperinkin...
- Official mr. Pekoni.
Rising from the flames and.... CRUSHING THE GATES!
1980's are going to be back: Tyres are screaming, FIRENOTE is burning!
Ärlä #022
toyopet
23.05.2005 22:35:48
Se tuntuu olevan noille solisteille äärimmäisen hankalaa laulaa soundcheckissä. Sitten säädetään niillä höpötyksillä signaalitasot kohdalleen ja ihmetellään eka kappaleessa, että tää menee särölle tai täähän on ihan hirveän isollaan. SIis vaikka kuinka jankkaa, että koita nyt laulaa niin pitkään, että saan nupit kohdalleen, "no kyllä se sieltä tulee..."
Sama kun rumpuja hakee kohdalleen, niin lyödään kerran/pönttö ja ihmetellään, että eikö se jo ole siinä.

Sieltä PITÄÄ tulla sitä mitä varsinaisessa setissä.
Kyllähän tietysti ammattimiksaaja joutuu ja osaa lennossakin korjata mutta meikäläiset, jotka vielä soittaa sivussa ei pysty sitä tekemään.
Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa.
Stein
05.06.2005 00:19:21 (muokattu 05.06.2005 00:19:33)

Leidiiiis änd tsentlemannn. Leidiis änd tsentleman. Wii praudlii prisents. ;)
Vain olennainen on tärkeää!!!
Xcalibur
10.07.2005 01:52:45
Tosi PRO heittää soundcheckissä aina seuraavat:

"VAN TUU TRII, SAUNTSEK, SAUNTSEK, EKKOU-KKOU-KOU-OU-U"

Tulee kuulijoille aivanpa varmasti fiilinki, että toi jätkä on nähnyt isompiakin stadioneja! :D
maelstrom
11.07.2005 23:06:19
"Onkos täällä kukaan koskaan tehnyt soundtsekkiä? Tämä on se vaihe, kun basisti saa suunvuoron ja sillä ei oikeasti ole mitään väliä mitä tähän puhuu, koska siis ideanahan on vain saada soundit kohdalleen, joten voin vaikka sanoa, että onpas tuossa eturivissä olevalla mustatukkaisella tytöllä iso maha. Tissitkin vähän roikkuu, mutta kai sitä panis jos tarpeeksi maksetaan."
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Roksennus
12.07.2005 14:15:12
KLITORIS. siinä on tärkeät konsonantit kuten S ja R, etu- ja takavokaalit sekä konsonanttiyhdistelmät. Nostaa ehdottomasti henkistä ikääsi =)=)
Skymningen
13.07.2005 20:13:04
Täytyy ehdottomasti laulaa niinkun keikallakin, mutta muukin puliseminen on mielestäni ihan hyvää. Esim. jossain kuultuja:
Yksi, kaksi, seksi...
Ja yksi aivan tajuttoman typerä lallatus:
"pippeli hyppeli pitkin siltaa, toivotti pillulle hyvää iltaa, katsoi taivaan tähteä, tahtoi naimaan lähteä, kurkkasi rahapussia; ei ollut varaa nussia"
Myös kaikki "puhe- tai ääntämisharjoitukset" on ihan varmaan kätsyjä, nämä vesihiidet ja muut ärripurrit . . .
...Että ihmiset on kyllä fiksuja...
faith
14.07.2005 23:26:39
No jos tuntuu pahalta laulaa jotain samantyylistä ku keikkaohjelmisto on, niin lastenlaulut toimii aina x)
"Fiido ooli syylikoira nätti -- WUF, syyömättä se usein ruuan jätti -- WUF..."
..ja kuulijoilla on ainaki hauskaa.
"Elämä on sellaista - yhtenä päivänä olet pulu ja toisena patsas."
TheWickerMan
19.07.2005 12:06:21
Tuskassa tsek van tsuu. tsek tsek tsek. tsuutsuutsuutsuutsuuu
- Kyllä.
Jooba
20.07.2005 11:55:55
Miksi et laulanut? Vai jatkuiko sama linja keikalla?

:)

Laulu, mitäs se sellainen maailman kahdeksasihme on? =) en mä osaa laulaa, hevibändi niin vaan örisen.
spade
21.07.2005 11:55:24
AAAAAAAAAAAAAAAAAA... yleesä tommone pitkä rääkäsy,
yks kyl on kans "Testicols, one two"
Paskaks vaa, ei oo penniikää kiinni -Armeija mentaliteetti
herlevi
27.08.2005 18:08:17
Sanot tyyliin James Hetfield

Testicles Testicles one two three.....
-Prokitaristi-
11.09.2005 12:51:44
Paska
Tarkastaja
11.09.2005 23:02:07
Tosi PRO heittää soundcheckissä aina seuraavat:

One two one two hey hey one two check check. Tuotaku toistelee niin on tosi pro.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)