Aihe: Nord Electro korjaus
1
nandu
30.12.2004 21:17:43
Yhdessä koskettimessa on kosketushäikkää, käytin puoli vuotta sitten huollossa ja olivat vaan puhdistaneet kosketuspinnat. Nyt ei takuuta voimassa joten ei jaksa maksaa huollosta, onko kukaan aukaissut laitetta? Takaa vissiin vaan ruuvit irti, mutta miten punainen kansi nousee ylös, en uskaltanu alkaa repimään. Ite kosketuspinnan puhdistus on pieni homma, sais vaan sen kannen auki ;)

Tietoa anyone?
Get your self a nerd and start doing the mambojambo.
samulijp
31.12.2004 13:48:41 (muokattu 31.12.2004 14:16:16)
Takaa ruuvit auki, puupäädyissä kaksi ruuvia, pohjassa kolme ruuvia, ovat epäsymmetrisessä muodostelmassa muihin ruuveihin nähden. Näin punainen osa irtoaa. Punaisesta osasta lähtee lattakaapeli piirilevylle, mikä lähtee irti avaamalla piirilevyllä olevan liittimen hakaset.

Soundatan huollossa käytin omani tiistaina. Korjaus odotettaessa ja hinta halpa eli suosittelen. Jos sulla on kosketushäiriöitä, niin sisälle on luultavasti kaatunut jotain mömmöä, jolloin vie ihmeessä huoltoon.
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
Qsine
23.05.2005 00:14:34

Vaan voitteko viisaammat Nord Electro Kakkostelijat neuvoa seuraavassa ongelmassa, jonka nyt laitoin aiheeseen liittyvän viestiketjun jatkeeksi.

Eli tuon Mega Clavinetin käyttö. Just ostin laitteen, käyttis näyttäisi olevan 2.1. Toimii kuin unelma, mutta se kahden knupin MegaClavinet -filtteröinti ei tunnu pelittävän, liekö edes koko saundia koneen sisällä? Ohjekirja ei tuo ratkaisua ongelmaan. Joidenkin 2-numeroisten programien valinta aiheuttaa sen, että wurlitzer-kohdan kolmio alkaa vilkkua, eikä mitään kuulu, vaikka hiblaa koskettimia. Tuon vilkunnan aikana kuitenkin pystyy operoimaan noilla kahdella clavinet-knobilla, saundia ei silti kuulu.

Olisiko edellinen käyttäjä jotenkin sotkenut saundit tms.?
"Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!"
BaariMikko
23.05.2005 00:32:06 (muokattu 23.05.2005 00:33:03)

Mulla muuten esiintyy kanssa tota soundin merkkivalon välkkymistä joillain preseteillä. Ei siitä mitään haittaa ole ollut, mutta kumma ilmiö.

Qsine, voisko olla, että edellinen käyttäjä on USB-kaapelilla vaihtanut clavisoundin tilalle jonkun muun soundin?
""Three men riding on a bicycle which has only one wheel, I guess that's surrealist."
-Dong Kingman
baron
23.05.2005 09:59:28

Joo. Edellinen käyttäjä on tainnu USB-kikkailla jonkun soundin poies. Onks sulla ohjekirjaa? Tai tietokone + USB ja imutat clavian sivuilta suoraan kurantit soundit siihen.

Tää on ainoa kone jonka käytössä osaankin vähän neuvoa.

Ohjekirja on kokonaan downloadattavissa Clavian kotisivulta.

Nimimerkki "Hajamielinen"
(Mä hämärästi muistelen, että siinä oli joku helppo tapa palauttaa tehdasasetukset, mutta en oo varma)
BaariMikko
23.05.2005 13:40:22

Ohjekirja on kokonaan downloadattavissa Clavian kotisivulta.

Nimimerkki "Hajamielinen"
(Mä hämärästi muistelen, että siinä oli joku helppo tapa palauttaa tehdasasetukset, mutta en oo varma)

Tehdasasetukset saa yleensä kaikissa laitteissa muutaman napin painalluksella palautettua, mutta ei noita soundeja. Kun vaihtaa Electroon uuden soundin, vanha pyyhkiytyy muistista kokonaan pois.
""Three men riding on a bicycle which has only one wheel, I guess that's surrealist."
-Dong Kingman
baron
23.05.2005 13:44:30 (muokattu 23.05.2005 13:54:49)

Tehdasasetukset saa yleensä kaikissa laitteissa muutaman napin painalluksella palautettua, mutta ei noita soundeja. Kun vaihtaa Electroon uuden soundin, vanha pyyhkiytyy muistista kokonaan pois.

Siinä oli joku CD mukana, oliko siinä perussoundit vai jotain lisäsoundeja?

Edit: Ainakin Clavian kotisivuilta näytti tehdassoundit olevan downloadattavissa.

Sieltä näytti olevan saatavissa myös Steinway D soundi.
Onko kellään kokemusta, onko downloadaamisen arvoinen?
BaariMikko
23.05.2005 14:01:54

Siinä oli joku CD mukana, oliko siinä perussoundit vai jotain lisäsoundeja?

Edit: Ainakin Clavian kotisivuilta näytti tehdassoundit olevan downloadattavissa.

Sieltä näytti olevan saatavissa myös Steinway D soundi.
Onko kellään kokemusta, onko downloadaamisen arvoinen?

CD:llä on kaikki soundit, eli tehdassoundit ja netistä löytyvät lisäsoundit.

Mä vaihdoin käyttöön Steinway D -soundin, mutta eipä sekään kovin erikoinen ole. Sitä lupailtua uutta soundia odotellessa...
-Dong Kingman
Leevo
23.05.2005 21:22:44

Mä vaihdoin käyttöön Steinway D -soundin, mutta eipä sekään kovin erikoinen ole. Sitä lupailtua uutta soundia odotellessa...

Uusia soundeja olis jo ihan hauskaa saada, ei nyt ehkä aivan voi sanoa että niitä odottaisin kun vähän näyttää siltä ettei Clavialla ole kiinnostusta niitä väsätä.

Sitä olen ihmetellyt kun flash-muistia on laitteeseen laitettu niin vähän ettei kaikkia haluamiaan soundeja saa yhtäaikaa muistiin. Jos haluais flyygelisoudin ja sen pystypianon samaan aikaan ei kaikki 6 soundia mahtuis vaan pitäis jättää joku paikka tyhjäks. Miksköhän näin, ei kai hiukan isompi flash-muisti paljon kalliimmaks tulis, vai mitä luulette?
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
BaariMikko
23.05.2005 21:25:41

Uusia soundeja olis jo ihan hauskaa saada, ei nyt ehkä aivan voi sanoa että niitä odottaisin kun vähän näyttää siltä ettei Clavialla ole kiinnostusta niitä väsätä.

Sitä olen ihmetellyt kun flash-muistia on laitteeseen laitettu niin vähän ettei kaikkia haluamiaan soundeja saa yhtäaikaa muistiin. Jos haluais flyygelisoudin ja sen pystypianon samaan aikaan ei kaikki 6 soundia mahtuis vaan pitäis jättää joku paikka tyhjäks. Miksköhän näin, ei kai hiukan isompi flash-muisti paljon kalliimmaks tulis, vai mitä luulette?

Eikös Nord Stagen tullessa luvattu uusi pianosoundi myös Electroon?
-Dong Kingman
Qsine
25.05.2005 01:08:21

Kiitokset neuvoista, täytyy laittaa kone jossain sopivassa välissä USB:n nokkaan ja heittää resetit, niin eiköhän pelitä.
"Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!"
Leevo
08.05.2007 19:26:58

Kumma ilmiö tuli tuossa treeneissä havaittua. Nimittäin, urkupuolella ilmenee kummalista taustapörinää, joka liittyy vibrato-efektiin. Toisinaan koskettimen painallus keskeyttää pörinän, toisinaan ei. Vibrato-efektin poiskytkentä ei tuo muutosta asiaan, sen sijaan valitsimen ollessa choruksen kohdalla ei ongelmaa esiinny.

Eipä tuo käytännössä mitään haittaa, varsinkaan kun osaa tuon nyt huomioida, mutta jos viitsitte niin testatkaapa huviksenne josko samaa teilläkin esiintyy. Itsellä käytössä OS 3.00.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)