Aihe: Framus Cobra
1 2 3
p_ofony
22.05.2005 10:32:00

Onko kellään kyseistä ämyriä?
Minulla on tällähetkellä 5150, mutta oon vähän harkinnu sitä vaihtavani tuohon Framuksen Cobraan. Mielipiteitä? Kannattaako?
Ben_D
22.05.2005 10:57:23

Soundiclippien perusteella en itse vaihtaisi. 5150 ei ehkä pelkistään tarjoa haluttua pehmeyttä ja säröä, mutta tietyillä apuvälineillä soundi on mahtava.
Terry Pantheras
22.05.2005 11:13:06
Harkitsin itse tuota, mutta päädyin loppujen lopuksi Krankin revolution series1:een. Varmasti loistava vehje ja se onkin saanut harvinaisen hyviä arvosteluja Harmony-Centralissa http://www.harmony-central.com/Guit … /Data/Framus/Cobra_Top_Head-01.html .

Itse tykästyin Krankin yksinkertaiseen monipuolisuuteen; ei mitään turhaa, mutta kuitenkin soundeja löytyy joka lähtöön. Pirun rankka vehje.

Öh, ehkä tämä oli vähän ohi aiheen, tulipahan mieleen. En ole itse Cobraa testannut, mutta sound clippien http://rocksolidamps.com/sounds.php … ID=edab022f73f6a65a1a2a16694e245c2b pohjalta yleensäkin siitä kiinnostuin.
Only a fool would die for the sins of humanity.
-K-
22.05.2005 11:53:15
Jos on yhtään niinkuin meikäläisen dragon niin hjuva peli kyseessä. Särö saisi paikka paikoin olla hieman "nopeampi" mutta boostaamalla siitä on vaikka mihin.
Ei suotta elämys.
Terry Pantheras
22.05.2005 11:55:38
Jos on yhtään niinkuin meikäläisen dragon niin hjuva peli kyseessä. Särö saisi paikka paikoin olla hieman "nopeampi" mutta boostaamalla siitä on vaikka mihin.

Eikös tuo Cobra juuri ole tiukempi versio Dragonista?
-K-
22.05.2005 11:56:49
Mesaisempi sanoisin. Eli säröä on enemmän mutta se on aika rectro-inspired käsittääkseni.
Ei suotta elämys.
p_ofony
22.05.2005 13:18:22

Niin, oon kuullu et killswitch Engagen the end of heartache olis nauhotettu Dragonilla? Onko enempää tietoa? Soundi clippejen puolesta Cobra on kyl aika hot! Mesamainen mutta "kirkkaampi". Niin, kuulin kans että unearthin The oncoming storm olis vedetty Cobralla, siin on kyl vähän tunkkanen kitara soundi...
Dinorocker
22.05.2005 13:41:49
Rectomainen mutta nopeampi särö. Enemmän evil IMO kuin 5150.
Outrider
-K-
22.05.2005 13:41:59
Niin, oon kuullu et killswitch Engagen the end of heartache olis nauhotettu Dragonilla? Onko enempää tietoa? Soundi clippejen puolesta Cobra on kyl aika hot! Mesamainen mutta "kirkkaampi". Niin, kuulin kans että unearthin The oncoming storm olis vedetty Cobralla, siin on kyl vähän tunkkanen kitara soundi...

dragonia on KSe:ssä kuulemma boostattu maxonin OD-pedaalilla. Ja kun sitä tubescreamerilla boostaa niin kuulostaa aikalailla lähelle levyn soundia. itse en kyllä oikeen tykkää siitä miten EMG:t käyttäytyy tämän nupin kanssa. Tuossa muutama sivu eteenpäin on mun hätäsesti tekemä clippi pienillä volalla soiteltu.

Ja mä olen taas käsittänyt että unearthi on vedetti 5150:lla mutta en osaa varmaksi sanoa kun en ole sitä mistään lukenut. Koko se levy on kyllä vähän tukkoinen.
Ei suotta elämys.
Futurebre
22.05.2005 14:07:51 (muokattu 22.05.2005 14:08:44)

Kato peksiki kirjottelee tänne :)))

Mut noi molemmat on muistaakseni äänitetty framuksella, maxon OD edessä. Mallista en tiedä

EDIT: jaahas, vois ottaa sen krapulaisen silmän käteen.... ylempänä se vastaus jo tulikin :)
AND THEN THERE WERE NONE!
Futurebre
22.05.2005 14:12:57

Onko kellään kyseistä ämyriä?
Minulla on tällähetkellä 5150, mutta oon vähän harkinnu sitä vaihtavani tuohon Framuksen Cobraan. Mielipiteitä? Kannattaako?

Kokeileppa pekko boostata sitä 5150 crunch-kanavaa jollain vekottimella. Teillä muistaakseni loju kaikennäkösiä säröttimiä siellä reeniksellä....
p_ofony
22.05.2005 14:45:50

Joo, onhan siellä Metal Zone:) Varmaan sen kans toimisku junan vessa... Pitää testata jotain.. onko ehdotuksia?
-K-
22.05.2005 14:50:28
Ibanez TS-5, -7 ja 9 ..joista ts5 ei kestä vaikka soundi ihan ok onkin.. Myös tottakai TS808

Bossilta SD-1:stä on kehuttu.

Roctronilla on joku nitro booster ?

..Onhan noita paljon liikenteessä. Kannattaa kuitenkin muistaa että kun boostaa niin alapää kotoaa soundista myös aika tuntuvasti..
Ei suotta elämys.
Ben_D
22.05.2005 15:35:03 (muokattu 22.05.2005 15:38:58)

Enkä missään nimessä valita 5150:n soundia, varsinkaan ku sain ton mesan 4x12 rectifier oversized-kaapin. Sen läpi kuullostaa aika hunajalta, mut haluaisin silti enemmän mesamaisen soundin... Mitäs porukka on Englin powerballista mieltä? Sen sais vähä halvemmalla ku ton Framuksen... no ei siin kyl olisku joku satanen eroo... Framus on luvattu 1650e...

Sen verran olen Powerballista mieltä, että myin omani ja otin 5150:n tilalle. Ei sitä säätämistä ja nappuloiden määrää ole ainakaan meikäläisellä mielenkiintoo väännellä. 5150 on niin paljon yksinkertaisempi vahvistin.
Terry Pantheras
22.05.2005 16:06:42 (muokattu 22.05.2005 16:08:07)
Enkä missään nimessä valita 5150:n soundia, varsinkaan ku sain ton mesan 4x12 rectifier oversized-kaapin. Sen läpi kuullostaa aika hunajalta, mut haluaisin silti enemmän mesamaisen soundin... Mitäs porukka on Englin powerballista mieltä? Sen sais vähä halvemmalla ku ton Framuksen... no ei siin kyl olisku joku satanen eroo... Framus on luvattu 1650e...

Jos etsit Mesan alapäätä (tiukkaa sellaista) ja keskiäänirosoa, Marsun ylä-ääniä ja Fenkun lämmön sekoitusta, niin luepa tuo artikkeli Krankista http://www.krankamps.com/gworldarticle.htm ja käy testaamassa Musamaailmassa. Ite en vois olla tyytyväisempi ostokseen, viimeistään bänditreeneissä vakuutuin kyseisen nupin ominaisuuksista: todella erotteleva soundi, ei häviä band mixiin, eikä tarvetta (ainakaan mulla) boostille särökanavaan, löytyy gainia enemmän kuin tarpeeksi. Käytän puhtaalla Uraltonella modattua SD-1:tä crunchiin ja toimii aivan sairaan hyvin, eikä juuri hävitä alapäätä (säröllä hiukan) joka on Uraltone-modauksen idea. Bändisoitossa tää on parhaimmillaan. Keskiääniä voi ruuvata huoletta laidasta laitaan ja se myös vaikuttaa (täysin scoopatusta übermetallista keskiääniseen rokkirosoon), varsinkin Sweep-potikka on mieletön (siirtää koko taajuusaluetta), en ole vielä löytänyt yhtään huonoa soundia vehkeestä vaikka miten ruuvaa, vaikka treblet nollissa... Mulla onkin koko ajan typerä virne naamalla, kun soitan... :D

Powerballiin verrattuna erottelevampi ja vähempi kompressoitu ja simppelimpi, mun käsittääkseni... Ja minä tykkään, notta vahvistimessa on atackia ja käyttäytyy kuten sillä soittaa. Tämä ei ole siis Powerball dissaus!

Varmasti hintaluokkansa parhaimpia, sekä Poweri, Cobra, 5150 että Krank revolution.

E:5150
Futurebre
22.05.2005 16:19:26

Joo, eugen krankki kuulostaa ainaki ihan helvetin tiukalta! Ite en oo vielä päässy testaamaan.... Mutta aika moni isompi stara ketä sitä on kokeillut, niin on melkeen siltä seisomalta tehny diilin krankin kanssa :) Tai näin oon intterin syövereistä lukenut...

Ja ENGL Powerballista en tiedä, mutta Cornerarean screamer on ainakin suht himokas :o
Futurebre
22.05.2005 16:21:03

Joo, onhan siellä Metal Zone:) Varmaan sen kans toimisku junan vessa... Pitää testata jotain.. onko ehdotuksia?

Zoomin trimetal toimii itellä parhaiten boostauksessa.

On kokeiltu SD-1stä, DS:ää ja tubescreameria
p_ofony
22.05.2005 16:21:19

Olisko missään clippejä Krankin revolutionista? Anyone?
p_ofony
22.05.2005 16:30:29

Monellako eurolla tommonen Krank irtoo? Siis Ovh. on 1790, mut paljolla OIKEESTI lähtee?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)