Aihe: Ebow+
1
Hannu H.
18.05.2005 19:19:12

Olen tässä nyt ollut vähän kahden vaiheilla, että ostaakko kyseinen härpätin vaiko ei.

Kertokaas omistajat käyttökokemuksianne! Onko jäänyt hyllylle pölyttymään alkuhuuman jälkeen vai löytääkö sille pitkässä juoksussa käyttöä?
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
kivi
18.05.2005 19:34:24
Olen tässä nyt ollut vähän kahden vaiheilla, että ostaakko kyseinen härpätin vaiko ei.

Kertokaas omistajat käyttökokemuksianne! Onko jäänyt hyllylle pölyttymään alkuhuuman jälkeen vai löytääkö sille pitkässä juoksussa käyttöä?

Riippuu vähän siitä, millainen on tyyli ja tarve. Livekäyttöä en tällä haavaa juuri löydä, jossain hiljaisemmassa ja tunnelmallisemmassa bändissä varmaan löytäisin, sen sijaan studiossa tuota tulee tarvittua ihan musiikin lajista riippumatta.

Sen verran erikoislaite se on, että musiikin soundimaailman pitää muutenkin olla mielenkiintoista ja vaikutteille vapaata.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Hannu H.
18.05.2005 19:55:08

Sen verran erikoislaite se on, että musiikin soundimaailman pitää muutenkin olla mielenkiintoista ja vaikutteille vapaata.

On sitä tullut purkitettua biisejä mehukattipurkin, peltipurkin, kazoopillin ja akustisen kitaran kanssa, niin tuskin tuo liian erikoiseksi menee :)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
kivi
18.05.2005 20:05:10
On sitä tullut purkitettua biisejä mehukattipurkin, peltipurkin, kazoopillin ja akustisen kitaran kanssa, niin tuskin tuo liian erikoiseksi menee :)

Heh, no siinä tapauksessa suosittelen. Hieno soitin on Ebow, ja ihan oma soittimensa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
J-PPP
18.05.2005 20:19:57
Onko jäänyt hyllylle pölyttymään alkuhuuman jälkeen vai löytääkö sille pitkässä juoksussa käyttöä?

Ei löytynyt käyttöä, pölyttyi vuoden ja myin pois.
JR
18.05.2005 20:52:52

No mun mielestä hieno soitin varsinkin studiossa ja purkittaessa matskua, livenä ei oikein jaksa sovittaa piisejä niin että ehtis ton äkkiä nappaamaan vahvarin päältä tms.

Ja output on paljon kuumempi tuon kanssa niin livenä pitää sitten volumea reippaasti laskea e-bowin kanssa.

Jos jaksaa hieman harjoitella tuon käyttöä, niin hienoa jälkeä tulee. Alussa ei oikein saanut edes yhtä kieltä soimaan. Harjottelua vaatii jonnin verran ja tekniikoita sillä on paljon. Tosin itse käytän ehkä 2-3:a tekniikka vain, ei ole ehtinyt syvemmälle mennä.

Teräskielistä akustistakin tuolla voi soitella jossain määrin jos osaa.
Milk can hurt you
YaketyYak
18.05.2005 23:35:00
Mainio peli, varsinkin studiossa. Livenäkin ok, mutta Fernandesin Sustainer vie asian vielä pidemmälle, erittäin kätevä myös keikalla. Tässä hieman e-bowia ihan levytetyssä muodossa: http://www.lapset.org/downloads.php
StJerky
19.05.2005 08:43:13
Minulla on tuo myös. Tosi jänniä ääniä saa aikaiseksi. Yksi parhaista on sellolta kuulostava kitarasoundi.
konehes
19.05.2005 12:04:30
Yksi parhaista on sellolta kuulostava kitarasoundi.

Alun perinhän se tehtiinkin simuloimaan jousia.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
StJerky
19.05.2005 12:48:52
Alun perinhän se tehtiinkin simuloimaan jousia.

Simulointi onnistuu todella hyvin. Melkein voi kuulla hartsin aiheuttaman narinasoundin jousessa...
konehes
19.05.2005 16:06:43
Simulointi onnistuu todella hyvin. Melkein voi kuulla hartsin aiheuttaman narinasoundin jousessa...

Sulla on aika hyvä mielikuvitus:) Itse en ole E-bow:lla soittanut, mutta paljon olen levyiltä kuullut. Koskaan se ei ole ollut kyllä lähelläkään jousien soundia.. Komealta tosin kuulostaa ja laite on hankinnassa.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
päänahka
19.05.2005 17:32:49
Sulla on aika hyvä mielikuvitus:) Itse en ole E-bow:lla soittanut, mutta paljon olen levyiltä kuullut. Koskaan se ei ole ollut kyllä lähelläkään jousien soundia.. Komealta tosin kuulostaa ja laite on hankinnassa.

Oletko kuullut jousia levyiltä? Jos ne olikin ebow:lla soitettuja kitarajuttuja...Mutta joo, kitaraltahan se kuulostaa.
Soolot on perseestä.
fridgebuzz
19.05.2005 23:51:06

On tullut käytettyä, melko useastikin nykyään soitellessa. Loistava piiiitkiin ääniin (delay, phaser) ja sopii myös loopperin kanssa soitellessa. Sliden kanssa myös tulee soitettua. Bändissä on myös fonisti ja huuliharpisti, mahtavia harmonioita saa aikaan..
POISTETAAN: Ibanez Modern Fusion; vaihto esim. virityskoneistoon, mikkeihin, muihin pedaaleihin (mm. EQ, Enhancer)
JuniperThree
21.05.2005 10:01:42
Tähän väliin kysymys, että esiintyykö Cult Of Lunan uudella levyllä(salvation) E-bow:n ääniä?
jannu
21.05.2005 16:35:38
Onhan tuota tullut käytettyä, tosin yksinomaan nauhoituskäytössä. Livetoimintaankin haluaisin sisällyttää, mutta vielä vaattii treenaamista dynamiikkansa kanssa. Tai sit jos ei jaksa treenata, nini kai sitä vois kompuran hankkia väliin.

Hieno ja monipuolinen laite joka monipuolistuu entisestään kun oppii käyttämään kunnolla. Ehdottomasti kannattaa hankkia, jos kokeilumieltä löytyy.
"Täydellisessä maailmassa ihmiset eivät tarvitse virastoja kertomaan milloin heitä kusetetaan taloudellisesti."
- jannu 7.5.2005
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)