Jeruka 15.05.2005 21:13:41 | |
---|
Tämmoinen ongelma olisi minulla. Minulla on siis 15W Crate merkkinen kitaravahvistin. Pidän paljon vahvistimen soundista, mutta tehoa ei ole tarpeeksi, että voisi treenikämpällä käyttää. Eli pitäiskö ostaa kaappi. "Jaksaako" vahvistin pistää isompitehoisen kaapin kuulumaan hyvin? |
...And Justice For All 15.05.2005 21:15:47 | |
---|
En usko. Kaappihan ei tuo varsinaista volyymiä lisää, ainoastaan jykevämmän soundin. PA:han mikittäminen taitaa olla ainoa hyvä keino saada volaa lisää. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
severia 15.05.2005 22:08:33 | |
---|
Luultavasti on uuden vahvistimen osto edessä tai sitten tuon PA:n kautta. |
Härski 15.05.2005 23:31:37 | |
---|
Heh, sikäli hassua, että saan omasta Cratesta myös erittäin loistavan soundin. Onko sama, mulla siis GX-15R. |
moottorisaha 16.05.2005 00:38:40 | |
---|
35w Cratesta (GX-30M) lähtee kyllä hyvät puhtaat, mutta särökanava on melkoisen perseestä. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Volle 16.05.2005 10:00:00 | |
---|
En usko. Kaappihan ei tuo varsinaista volyymiä lisää, ainoastaan jykevämmän soundin. PA:han mikittäminen taitaa olla ainoa hyvä keino saada volaa lisää. Höh. Isommat kaapit ovat kyllä yleensä myös herkempiä, joten volyymia tulee kyllä lisää jonkin verran. En sitten tiedä kuinka mielekästä on hommata muutaman sadan euron kaappi ilmeisesti todella halvan kombon kaveriksi. Tosin olen jollakin tuollaisella 15-w pikku Cratella soittanut bändinkin kanssa ja kyllä se sieltä kuului, kun rumpali soitti vähän hillitymmin. Siinä vehkeessä ei kyllä ollut hyvä saundi hiljaisella eikä kovalla. Nam. |
Jeruka 16.05.2005 16:07:23 | |
---|
Heh, sikäli hassua, että saan omasta Cratesta myös erittäin loistavan soundin. Onko sama, mulla siis GX-15R. Jep sama on. Cleaniin on iha tavallinen, mut särön soundi on mun mielesta kyllä hyvä. |
aku.miettinen 16.05.2005 16:20:44 | |
---|
Jep sama on. Cleaniin on iha tavallinen, mut särön soundi on mun mielesta kyllä hyvä. Viititkö kertoa miten noitten asetusten pitäs olla? mullakin on nimittäin tuo kyseinen Craten vahvistin, mutta en ole saanut kunnon soundia. |
...And Justice For All 16.05.2005 17:57:41 | |
---|
Viititkö kertoa miten noitten asetusten pitäs olla? mullakin on nimittäin tuo kyseinen Craten vahvistin, mutta en ole saanut kunnon soundia. Hoho, mullakin on se varalla Cuben jälkeen, enkä oo saanut siitä mitään hyvää säröö irti ilman säröpurkkia. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Härski 16.05.2005 20:55:20 | |
---|
Omaan soundiin vaikuttanee myös Duncanin Distortion mikki, joka on hiiwatin hyvä. Omat soundisäädöt ovat: Bass 6 Mid 5 Tre 8 Ja särö tietty täysillä, hehe. |
Carpenter 16.05.2005 21:21:52 (muokattu 16.05.2005 21:23:01) | |
---|
Viititkö kertoa miten noitten asetusten pitäs olla? mullakin on nimittäin tuo kyseinen Craten vahvistin, mutta en ole saanut kunnon soundia. Mulla on myös tuo Crate kakkosvahvarina. Piti ostaa toinen vahvistin, koska tehot eivät bändikäyttöön riittäneet. Muuten kyllä ihan OK treenivahvari ja miksei nauhotusvahvarikin. Mielestäni hyvän soolo/treenisaundin saat näin: Bass:5 Middle:10 Treble:6 Kaiku:3 Särö:10 Tässä vielä oma biisi (hiekkalaatikkoblues) ääninäytteksi. Nauhoitettu Audacityllä, Ibanezilla, Cratella ja Anttilan halpismikillä "kerralla purkkiin" menetelmällä. Eli äänenlaatu ei ole mikään paras. http://www.mikseri.net/artistit/?id=34588 Tässä kitaroiden asetukset ovat muistaakseni Bass:6 Middle:4 Treble:6 ja Bass:4 Middle:6 ja Treble:6 Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Teijo K. 16.05.2005 22:37:36 | |
---|
Höh. Isommat kaapit ovat kyllä yleensä myös herkempiä, joten volyymia tulee kyllä lisää jonkin verran. En sitten tiedä kuinka mielekästä on hommata muutaman sadan euron kaappi ilmeisesti todella halvan kombon kaveriksi. Kaiutinpinta-alan tuplaaminen lisää äänenpainetta ilman herkkyyseroakin huomattavasti enemmän, kuin vahvistimen wattimäärän tuplaaminen. Eli 12" combon kaveriksi jos 2*12" hommaa niin kyllähän siinä meteliä lisää tulee niin paljon, että taatusti huomaa. |
elbowski 18.05.2005 00:36:35 | |
---|
Jos on PA:ta, niin mikittämään vaan. Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
Jeruka 19.05.2005 18:38:01 | |
---|
Saundiinhan tietysti vaikuttaa myös kitara eli multa löytyy Ibanez SZ. ja tallamikit valittuna |
Miikathebest 19.05.2005 20:02:02 | |
---|
Älkää kokeilko mitään "parempia" (putki)vahvistimia :D Muuten iskee GAS. Kyllä tuollainen 15w crate jaksaa jyyräillä huomattavasti mallikkaammin ison kaapin kanssa, kuin omalla pikkuelementillään. Se on hiinä ja hiinä riittääkö tehot. (Kokeile jotain tykkivahvistimia, ja) ota se mikä on paras! |
ZipPro 20.05.2005 18:06:09 | |
---|
Aika huonot säätömahdollisuudet tossa IMO. Ei tunnu tapahtuvan paljo mitään ku vääntelee EQu nappuloita. Eikä säröökään saa ihan tarpeeks, eli v**usti !!!! Mutta silti ok soundit pikkuvahvariks. Onko muilla muuten sama homma tossa level (overdrive) nappulassa, että ensin on hiljasella ja sit hyppää kauheen kovalle se ääni "liian kovalle kerrostalokäyttöön"? ...Hä? |
Onko muilla muuten sama homma tossa level (overdrive) nappulassa, että ensin on hiljasella ja sit hyppää kauheen kovalle se ääni "liian kovalle kerrostalokäyttöön"? Ei oo mulla tommost ongelmaa ollu. |
...And Justice For All 21.05.2005 13:34:22 | |
---|
Ei oo mulla tommost ongelmaa ollu. Eikä mulla. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
heavy 22.05.2005 11:34:07 | |
---|
meillä on nyt ollu reeni kämpällä tollanen lainassa ku kaverin oma vahvistin tilanne on vähän heikko. ni me ollaan mikitetty se pa:han ja saundi on ollu mitä parhain. "Naisia menee naisia tulee mut Rock 'n Roll forever" |
Jeruka 26.05.2005 11:46:33 | |
---|
Joo taitaa meiänki tuleval treenikämpäl olla PA mahollisuus, joten sitä pitää kyl kokeilla. Hevi on Parasta |