skeba 20.05.2005 15:46:27 | |
---|
Ku mulla ois tarkoutus rakentaa tässä lähiaikoina Les Paul kitara, ja budjetti on aika tiukka, nii ajattelin laittaa siihe vaa yhen mikrofonin. Kannattaisiko laittaa kaula- vai tallamikrofoni? Vai jotenki siihe puoliväliin :). Yleensähä kai laitetaa tallamikki (?) mut mun mielest kaulamikki kuitenki ehkä kuulostaa vähän paremmalt noin niinku yleensä.. |
Antti1 20.05.2005 15:52:32 | |
---|
Ku mulla ois tarkoutus rakentaa tässä lähiaikoina Les Paul kitara, ja budjetti on aika tiukka, nii ajattelin laittaa siihe vaa yhen mikrofonin. Kannattaisiko laittaa kaula- vai tallamikrofoni? Vai jotenki siihe puoliväliin :). Yleensähä kai laitetaa tallamikki (?) mut mun mielest kaulamikki kuitenki ehkä kuulostaa vähän paremmalt noin niinku yleensä.. Ehkä kannattaa tehdä kolo sekä kaula että tallamikille ja säästää sen aikaa, että saat molemmat mikit. Jos haluat molemmat siis. Mikäli laitat vain toisen, niin mun ehdoton mielipiteeni on tallamikki. Hyvällä tallasoundilla voi vetää ne soolotkin, mutta säröiset kompit menee kaulamikillä helposti muhjuksi. Turun ja Salon seudulta laulajaa metallibändiin? Ottakaa yhteyttä. |
-septimisti- 20.05.2005 15:54:07 | |
---|
Eihän käytetty merkkihumpparikaan maksa kuin 50e. Merkittömiä saa puoli ilmaiseksi. Tuossa kitaraprojektissa todennäköisesti tulee yllättäviä kuluja, joten toivottavasti ei budjetti ole ihan noin tiukassa. Tallan suunnille minä sen laittaisin jos yksi olisi otettava. Keulamikki yksistään rajoittaa vielä enemmän. |
weelie 20.05.2005 15:54:58 (muokattu 20.05.2005 15:56:22) | |
---|
Mä äänestäisin tallamikin puolesta. Tallamikki antaa terävän saundin, kaulamikki pehmeän. Vanhan tyyppisissä jazzkitaroissa on vain kaulamikki, mutta jos rokkia vedetään niin tallamikki on se juttu (Esquiret sun muut). Toisaalta uskoisin että tallamikistä saa helpommin pehmeätä (vaikka kaulan päältä soittaen ja tonea säätäen) kuin päinvastoin. Tallamikillä myös harmonicit kuuluvat paremmin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
skeba 20.05.2005 21:58:57 | |
---|
Alkaa vähän tuntua siltä, että sijotan sittenki kahteen mikkiin :) |
...And Justice For All 20.05.2005 22:08:11 | |
---|
Joo sijota kahteen. Elelet kaurapuurolla pari viikkoa. :) Jos nyt ei millään budjetti anna periksi niin tallaan. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Tai sit teet ne kolot valmiiksi ja ostat eka yhden kunnollisen mikin ja sit toisen kun on rahhoo. Johdotat valmiiksi ja teet muutoinkin kaiken sillai, et vaan kolvaat mikin sit paikoilleen kun kiva löytyy. Ja jos alkaa tuntua että se kitara jotenkin ihan onnistuu ja oot panostanut kunnollisiin puihinkin, niin mitään ei kanti laittaa ihan huonointa. Käytetyt mikit vois olla ihan fiksu säästökohde. (mun mielestä) Go Billy Go and drink some jarruneste. |