re infecta 20.05.2005 11:00:39 (muokattu 20.05.2005 11:07:24) | |
---|
Tänään olen lähdössä kiertelemään Helsingin musiikkiliikkeitä uuden vahvarin löytämisen toivossa. Etsin comboa tai nuppi+2x12"-yhdistelmää. Paketilla saisi olla hintaa maks. n. 1300 €. Laite voi olla putki- tai trankku. Tarvitsisin vahvistimen, jossa ei ole liikaa ylimääräisiä ominaisuuksia. Minulle riittää yksi hyvä puhdas kanava, yksi hyvä särökanava metalliin ja reverb + efektilooppi. Lisäksi haluan, että puhtaalla ja särökanavalla on omat gaininsa. Plussaa, jos olisi vielä erilliset volumet kanaville. Eniten huolestuttaa puhtaan kanavan pysyminen puhtaana. Treeniksellä kokeilin putki-Fenderiä ja senkin sain ruvelle normaaleilla bändivoluumeilla. Ilmeisesti aika paljon outputtia tässä JB-tallamikissäni? Joka tapauksessa, nyt haluan vahvarin jonka puhdas kanava pysyy puhtaana, vaikka mökä olisi kova ja vaikka käyttäisinkin tallamikkiä koskematta kitaran volaan. Ehdotuksia.. Mitä vahvistimia (ja missä liikkeissä) menen koesoittamaan? P.S. Ashdown Fallen Angel 60 on jo kokeiltu, eikä ollut minun makuuni. Särö oli liian rokkimainen. Etsin erottelevaa rouheata trashmäistä säröä. Numetal-tufftuff säröt voi unohtaa ja myöskään bläkkisirinä ei kiinnosta. EDIT: Tarkoitus olisi saada "Se" särö ilman boostipurkkeja tms. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
Ben_D 20.05.2005 11:06:27 | |
---|
Jos löytäisit 5150:n jostain niin hyvä, mutta ton kliinin kanssa en sitten tiedä kun en itse oikeastaan käytä. TubeScreamer tai SD-1 crunch moodin kanssa tuottaa erittäin pehmeen thrashjyrän. Toinen vaihtoehto ENGL Fireball. Ei ole kummassakaan liikaa nappuloita ja säätimiä. |
re infecta 20.05.2005 11:08:36 (muokattu 20.05.2005 11:09:18) | |
---|
Jos löytäisit 5150:n jostain niin hyvä, mutta ton kliinin kanssa en sitten tiedä kun en itse oikeastaan käytä. TubeScreamer tai SD-1 crunch moodin kanssa tuottaa erittäin pehmeen thrashjyrän. Niin 5150 voisi olla kova, mutta mistä sellainen? Kukaan ei halua luopua omastaan, kun on niin hyvä ja uutena ei tietenkään saa. En haluaisi käyttää kuitenkaan mitään lisäpedaaleja, vaan soundin olisi löydyttävä vahvarista itsestään. Ainakin Randalleita käyn tänään katsomassa... [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
losli 20.05.2005 11:17:43 | |
---|
Makuasioita, mutta itse en pistäisi vaatimuslistalle tuota reverbiä. Ne nyt on mitä on, ja monesti reverbille ei oo edes katkaisijaa. JCM:stä kannattaa pysyä erossa jos haluut tosi puhdasta. Ainakin vanhoista. Jostain Fenderin vehkeistä oon saanu tosi kliinin ulos. En tiedä miten soveltuvat metalliin. :) Ihminen ei tiedä mihin menee ja kusta tulee. |
Niskamies 20.05.2005 12:40:57 | |
---|
Mikäs marsussa on vikana? Eikös se ollut täydellinen? Jokatapauksessa, JB on kuuma mikki. Itse käytän kaulamikkiä kliinillä, ei mene ruvelle ja on mielestäni parempi saundi. Hommaa ENGL Screamer. Virallisesti semi-pro! |
JuSu 20.05.2005 13:36:29 | |
---|
Hommaa ENGL Screamer. Jeps, kannattaa käydä testiajolla ainakin, voipi olla hyvinkin sun peli. 1300 euroa riittää hyvin uuteen Screamer-nuppiin ja vaikka käytettyyn Marshallin 2x12" kaappiin. JuSu Minä olen myyrä. |
mathias 20.05.2005 13:48:42 | |
---|
Niin 5150 voisi olla kova, mutta mistä sellainen? Kukaan ei halua luopua omastaan, kun on niin hyvä ja uutena ei tietenkään saa. Eikös Peavey 6505 ole jo markkinoilla? Jos ei vielä ole, on varmasti lähiaikoina. |
re infecta 20.05.2005 13:56:54 (muokattu 20.05.2005 14:00:27) | |
---|
Mikäs marsussa on vikana? Eikös se ollut täydellinen? Oli se "täydellinen" rock-bändissä, mutta nyt soitan toisessa kokoonpanossa ja tyylisuuntana on metalli. Shredmasterin kanssahan soundi oli todella hyvä, mutta kohinaa tuli liikaa. Lisäksi tarvitsen puhtaita enemmän tässä bändissä. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
msm40 20.05.2005 17:46:38 | |
---|
Kannattaa tarkastaa Screamer, voi olla että löydät etsimäsi ja vieläpä järkihintaan. All you really need is your imagination... And few pedals... |
re infecta 20.05.2005 18:59:45 (muokattu 20.05.2005 19:11:56) | |
---|
Kannattaa tarkastaa Screamer, voi olla että löydät etsimäsi ja vieläpä järkihintaan. Kävin kokeilemassa Screamer-comboa Engl 4x12" lisäkaapin kanssa, ja ai että... :D Juuri tuollaista soundia haen. Ihastuin soinnin kirkkauteen ja erottelevuuteen. Lisäksi puhdas kanava oli nimenomaan puhdas, eikä rupuinen. Tosin senkin sai halutessaan päätesärölle voluumeilla, joissa ei vielä tarvita tulppia. Vaikutti siis erinomaiselta peliltä. Kävin myös tyyppaamassa Randallin RG100SC 2x12" comboa. Olin tässä vaiheessa jo niin Screameriin ihastunut, että tämän testaaminen ei ollut enää varmaankaan enää niin objektiivista. Joka tapauksessa puhdas kanava oli kiva ja sis. rak. chorus sai plussaa. Särökanava oli erittäin bassovoittoinen, eikä oikein minun makuuni. Ei läheskään niin erotteleva kuin Scremerissa. Mutta onhan toisaalta huomattava, että Scremer+2x12" on 3.5 kertaa kalliimpi kuin Randallin combo. Lisäksi kun voimasoinnun jätti Screamerissa soimaan, kuului "örrrrrr...", kun taas Randall päästi "siiiiiirrr". :) Hmm... Kertokaas nyt Screamerin omistajat pari juttua: 1. Onko jaetusta EQ:sta ollut haittaa? Toivoisin tähän vastauksia niiltä henkilöiltä, jotka aktiivisesti vaihtavat särökanavalta puhtaalle ja takaisen _kesken_ biisin. En haluaisi ostaa erikseen vielä EQ-pedaalia, ja hankaloittaahan se kun pitäisi vielä sellaista polkaista kanavan vaihdon lisäksi. 2. Riittääkö 50 W headroomia puhtaalla kanavalla, siten että humpparilla puhdas pysyy puhtaana vaikka voluumit olisivat todella kovat? 3. Mikä tekee Scremerista "paremman" kuin Peavey 5150 I/II tai tuleva 6505? Hintaeroahan ei loppujen lopuksi ole nyt niin hirveästi. Konkurssiin tässä mennään kuitenkin. 4. Mitä saan lisää / menetän, jos säästäisin Fireballiin? Powerballia en halua, koska se on "liian" monipuolinen käyttööni. Thunderia en halua, koska siinä on jaettu gain puhtaalle ja särölle. Ja jos otan Screamerin, niin mikä kaappi sen kanssa? Haluaisin mielellään 2x12" V30-kaapin. Tämä olisi varmasti paras, koska on valmiiksi pystyssä ja lisäksi vielä taitettu yläosa: http://www.thomann.de/thoiw3_engl_e212v_gitarrenbox_prodinfo.htmlToisaalta tämä taas olisi huomattavasti halvempi ja voihan tämänkin nostaa pystyyn: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179559.html . Onko tuo Framus sitten minkälainen? [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
askomiko 20.05.2005 20:14:18 (muokattu 20.05.2005 20:15:17) | |
---|
1. Onko jaetusta EQ:sta ollut haittaa? Ei. Soundit on jees molemmilla kanavilla kun numikat on järkevissä asennoissa. Tyhmissä asennoissa pitämällä saa kyllä mainion Valvestate VS100-simulaation, tiedä sitten onko se plussa vai miinus. ;) 2. Riittääkö Miulle on riittänyt joka tilanteeseen. 3. Mikä tekee Scremerista "paremman" Soundi. 4. Mitä saan lisää / menetän, jos säästäisin Fireballiin? Minusta et menetä vaan saat käyttökelpoisemman vahvarin, Fireballin särö on vedetty jo överiksi niin ettei se ole enää kiva. Minusta. Kaapeista en sano mitään, mutta Engleistä on jotenkin ristiriitainen mielikuva. Varmasti hyvin tehtyjä, mutta en diggaillut 4x12":n soundista. No, siitä on aikaa kun viimeksi testin. Screamer on ihan parhaita koneita joilla olen renkuttanut, ja hintaluokassaan selvä ykkönen. |
Mä olen kanssa useammalta foorumilta lukenut valituksia ENGL vahvistimien + ENGL kaappien (Vintage elementeillä) soundista. |
lapio 20.05.2005 21:49:29 | |
---|
Minusta et menetä vaan saat käyttökelpoisemman vahvarin, Fireballin särö on vedetty jo överiksi niin ettei se ole enää kiva. Minusta.
Minusta tuo Screamer on tosiaan hieman monipuolisempi kone. Tuossa Fireballissa ei käsittääkseni ollut (en ainakaan löytänyt) kuin kaksi eri soundia: ei säröä ja paljon/liikaa säröä jonka määrää ohjailtiin sillä yhdellä gain potikalla. Pidin myös itse enemmän screamerin säröstä kuin tuon fireballin. |
re infecta 20.05.2005 21:54:35 (muokattu 20.05.2005 22:33:13) | |
---|
Mä olen kanssa useammalta foorumilta lukenut valituksia ENGL vahvistimien + ENGL kaappien (Vintage elementeillä) soundista. Hmm... Sittenhän tuo Framus voisi olla hyvä. Onko kukaan kokeillut tuota kaappia? Vai onko vika sittenkin elementissä eikä niinkään kaapissa? BenD, mitä foorumeilla on suositeltu tilalle? [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
Torniojaws 20.05.2005 22:27:52 (muokattu 20.05.2005 22:36:06) | |
---|
Mä olen kanssa useammalta foorumilta lukenut valituksia ENGL vahvistimien + ENGL kaappien (Vintage elementeillä) soundista. Heh, en tiedä onko minulla sitten jokin poikkeuksellisen uniikki yksilö, mutta oma Vintage 2x12" kuulostaa pirun loistavalta Powerballin kera. 4. Mitä saan lisää / menetän, jos säästäisin Fireballiin? ... Thunderia en halua, koska siinä on jaettu gain puhtaalle ja särölle. Fireballissa on myös jaettu gain/EQ puhtaan ja särökanavan kesken. mitä foorumeilla on suositeltu tilalle? ENGL-forumilla mainitaan lisäksi näitä: Bogner Uberschall Behringer (!) Benz Genz G-Flex Framus Dragon So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
msm40 20.05.2005 22:37:51 | |
---|
Heh, en tiedä onko minulla sitten jokin poikkeuksellisen uniikki yksilö, mutta oma Vintage 2x12" kuulostaa pirun loistavalta Powerballin kera.... Niin onko tossa sun kaapissa v30 vai v60 elementit? Muistelen että olisit joskus kirjoittanut että sun kaappi on standard (v60). V60:ssähän on vähemmän keskialuetta kun v30:ssä. Juu itse kanssa ihmettelen tota kun aika moni ei tykkää Englin 2x12" kaapeista, HC:n foorumillakin haukuttiin lyttyyn. Noo, kohtahan sen itse kuulee kunhan omani saapuu. All you really need is your imagination... And few pedals... |
Torniojaws 20.05.2005 22:38:42 | |
---|
Niin onko tossa sun kaapissa v30 vai v60 elementit? Muistelen että olisit joskus kirjoittanut että sun kaappi on standard (v60). V60:ssähän on vähemmän keskialuetta kun v30:ssä. Vintage on, eli V30. Standardeissa on sitten nuo V60-elementit. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
re infecta 20.05.2005 22:58:49 (muokattu 20.05.2005 23:00:10) | |
---|
Fireballissa on myös jaettu gain/EQ puhtaan ja särökanavan kesken. Se on sitten siinä. --> Screamer. Jos jokainen Screamerin omistaja heittäisi tähän käyttämänsä kaappimerkin ja elementtien tyypin sekä kommentin yhdistelmän toimivuudesta, olisin erittäin kiitollinen. Ja edelleen tuota Framuksen 2x12"-kaappia saa kommentoida. Jollakin täällä oli tuollainen, hmm... Offtopic-edit: Muusikoiden.netissä on ollut paljon keskustelua keskustan musiikkiliikkeiden asiakaspalvelun alhaisesta tasota. Viime viikkoina olen kiertänyt ahkerasti Levytukussa, Musamaailmassa, Musakauppassa ja Hellas-Pianossa. Täytyy sanoa, että olen saanut aivan erinomaista ja ystävällistä palvelua kaikissa näissä liikkeessä. Luulenpa, että asiakapalvelu-threadissa jonkun mnettiläisen esittämässä väitteessä on perää: asiakassuhteen luonteeseen vaikuttaa myös asiakkaan suhtautuminen myyjään - Kysymys on vuorovaikutteisesta suhteesta. Piiloaggressiivisten asiakkaiden, joiden takaraivossa soi myymälään astuessaan lausahdus "Asiakas on aina oikeassa", kaupanteko saattaa muodostua hankalaksi. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
Jaskanpoika 21.05.2005 02:07:41 (muokattu 21.05.2005 02:16:43) | |
---|
Jos Screamerin ostat niin hyvän valinnan kyllä teet... Itellä ollu n. vuoden verran Screamer nuppi ja Behringer (! :) 4*12 kaappi (S malli). Mun mielestä Screamer soi mahtavasti tolla Behringerillä. Eikä toi yhteinen EQ oo haitannu, kunhan jaksaa ruuvata. Kannattaa testa toi Behringer, jos edes 4*12 oli siis vaihtoehtona kaapiksi... Edit: Jos Screamerin ostat, niin suosittelen että hommaat samalla tuon Z5 pedaalin, vaikka onki helvetin kallis. Mutta siitä saa ohjattua kätevästi noita kaikkia kanavia, siitä saa reverbin päälle ja siitä saa VLS:n ,eli kokonaisvolan nostattajan päälle. Hyvä soolobuusti... |
Niskamies 21.05.2005 11:46:12 | |
---|
Hommaa re infecta käytetty Marshallin 1936 tai 1960. Jos en olisi juuri vaihtanut sun vanhaa 1936:sta 1960:iin, niin olisin sen voinut myydä takas sulle:) Virallisesti semi-pro! |