Jubi 20.05.2005 11:11:53 | |
---|
Jep, eli muutaman vuoden vanhassa LS75q:ssa on alkanut kaulamikki käyttäytymään oudosti. Tarjoilee kolmenlaista sointia: 1. Ihan helvetin hiljainen ja tukkonen 2. Vähän lujempaa, mutta edelleen hyvin tukkoinen 3. Normaali soundi Mielenkiintoista on, että useinmiten se on toi eka vaihtoehto, kun mikin nappaa käyttöön, niin kunnolla vaan kielille kyytiä antamalla normaali soundi palautuu.. Liittyiskö ehkä kuitenkin samalla tapahtuvaan ravisteluun?! Tuleeko mieleen, miten mitä,missä ja miksi ja kuinka tästä halvimmalla selviäisi? Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena. |
kivi 20.05.2005 11:18:27 | |
---|
Tuleeko mieleen, miten mitä,missä ja miksi ja kuinka tästä halvimmalla selviäisi? Puhdistamalla mikrofonivalitsimen "kärjet" esimerkiksi veitsenkärjellä raapaisten.
|
fox 20.05.2005 11:29:42 | |
---|
Puhdistamalla mikrofonivalitsimen "kärjet" esimerkiksi veitsenkärjellä raapaisten. Näinpä. Tuo mikkivalitsin on monesti se "heikoin lenkki" noissa kitaroissa. Niitten kopioija käyttääkin Switchcraftia. =) |
Arabian Lauri 20.05.2005 13:26:52 (muokattu 20.05.2005 13:30:37) | |
---|
Mikinvalitsin on tuossa kitaramallissa se osa jossa on säästetty valmistuskustannuksia. Mulla se prakasi LS-80F:stä ekan kuukauden aikana. Rasittava vika. Uusi kytkin maksaa 10 - 20 euroa. sen voi tinata itse jos osaa. Tuo on osa jossa ei kannata säästää. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
JR 20.05.2005 13:46:12 | |
---|
Juu tokai lc-65 on nyt 3 vuotta vanha ja kaulamikki tarjoaa vaan ihan pikkuista outputtia. VAikka ois miten megasärö niin sieltä tulee semmoin mikkihiiren ääni haudan takaa :) Eli taitaa olla tyyppivikaa tms. En oo jaksanu korjata kun on varakeppinä.. Milk can hurt you |
fox 20.05.2005 14:15:50 | |
---|
Mikinvalitsin on tuossa kitaramallissa se osa jossa on säästetty valmistuskustannuksia. Mutta taas, mielestäni Tokait ei muutenkaan niin kovin halpoja ole, voisivat käyttää vaikka niitä "laatikkomallisia" kauko-idän mikkiswitchejä, eikä tuota Switchcraftin kopioo.. Niissä on muissakin vastaavaa kytkintä käyttävissä ollut tuota, huonoja kontakteja ja jopa niin vääntyneitä, että ei ota ollenkaan kontaktia, jos liuskoja kiinnittävät ruuvit löystyvät ja liuskat kääntyy alaspäin, heiluu valitsinvipu vaan ihan valtoimenaan. Onneksi LP-mallisissa kitaroissa remontti on helppoa, jos vertaa jonkun 335-kopion vastaavaan... |
striippi 20.05.2005 15:10:42 | |
---|
joo mul on kans toi sama vika ls-85q mallissa... Vaikka siihen vaihdettiin se switchi, ni nyt se on taas yhtä paskana ko ennenkin. Olikohan huoltomies huolimaton vaiko muut sähköosat menny jotenki rikki? |
manto 20.05.2005 15:19:07 (muokattu 20.05.2005 22:59:25) | |
---|
joo mul on kans toi sama vika ls-85q mallissa... Juu, sama malli ja sama vika. Helmikuussa ostettu uutena, mutta ei ole vielä ollut hyvää saumaa laittaa takuuhuoltoon. -manto- -Nojoo- |
Jubi 20.05.2005 15:19:42 | |
---|
Pystyykös tällanen peukalo-keskellä-kämmentä-kaveri avaamaan ja korjaamaan sen helposti vai onko huolto edessä? Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena. |
Mulla oli alkuun ls-75Q:ssa kyseinen vika, mut se sitten meni säädöllä ja putsauksella kuntoon. Eipä oo enää tökkiny. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
manto 20.05.2005 23:03:40 | |
---|
Pystyykös tällanen peukalo-keskellä-kämmentä-kaveri avaamaan ja korjaamaan sen helposti vai onko huolto edessä? Pystyy, kuhan et revi tinauksia irti. Äsken itseasiassa reeniksellä suihkuttelin "kontaktisprayta" valitsimeen ja ainakin pari tuntia valitsin toimi kuin junanvessa. -Nojoo- |
Puavali 20.05.2005 23:46:28 | |
---|
Miten se oli mun giba lespassa? Takaa kansi auki, päältä mutteri irti, katkaisin ulos, metalliboksi pois (ruuvimeisselillä vääntäen pidikkeet irti, sitten pois), puhdistusspraytä, paperilla kärkien väli puhtaaksi. Kärkien välissä oli pölyä, siksi toinen mikki ei meinannut toimia. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Guitaristi 21.05.2005 13:05:47 | |
---|
Mulla ei ole tuota vikaa vielä ilmennyt, vaikka yleinen tuntuu olevan. Saas nähdä, varmaan jossain vaiheessa joutuu vaihtamaan valitsimen. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |