Aihe: Mitä IHMETTÄ??
1
Mikko A
20.04.2003 23:30:12 (muokattu 20.04.2003 23:35:43)
---------------------
Sakke, olit ylempänä sitä mieltä, että laaturumpuja on lähes mahdoton erottaa toisistaan äänen perusteella.

Itse väitän tunnistavani isommastakin joukosta rummun silmät sidottuna.

Rummun soundissa kaikki vaikuttaa lopulliseen sointiin: rungon materiaali, pinnoitus , lugit, vanteet, ripustus...

Kalvot ja viritys ovat merkittävässä osassa lopullista soundia, mutta ei pidä vähätellä muita muuttujia.

---------------------

Tässäpä vielä tuo alkuperäinen, kohuttu Mikan esittämä väite joka täysin Speedyn ja Saken aloitteesta ja johdosta kasvoi muotoon jonka näette Speedyn viestissä... Seuraava
Mikan viesti (jos ei punkkukommentteja lasketa=) olikin sitten tällainen:
---------------------
Palataan alkutilanteeseen. Väitit ettei havaittavaa eroa ole koivu- ja vaahterarumpujen soundissa. Nyt pitäisi tunnistaa 20 eri valmistajan vaahterarummut toisistaan. Saisinko nähdä listan?

Okei, jos tilanne olisi se, että 20 rummun joukkosta yksi olisi vaikkapa oma 12" vaahtera- runkoinen Sonorin Designer tai Hi-Lite, tunnistaisin sen sokkona. Ja ihan varmasti kaikki kuullostavat toisistaan erilaiselta.

Kapuloita en kyllä tunnistaisi rummun äänen perusteella. Sanoin vain, että nekin vaikuttavat ääneen.

---------------------

No sitten taas muut laventelevat juttua. Seuraava viesti Mikalta on seuraavanlainen:
---------------------
Jarkko ja Speedy, oletteko koskaan kuulleet hyvässä vireessä olevia hyviä rumpuja?

Meillä on tuttujen rumpaleiden kesken ollut puhetta asiasta. Joka ukki oli sitä mieltä, että ne tunnistaa omansa isommasta joukosta.

Paras: basisti sanoi tunnistavansa minun rumpusoundini ihan milloin vain, kun sen kuulee.

Löylyä kiukaalle...

---------------------

Nyt huomaamme, että kukaan ei väittänyt osaavansa noista mitään muuta kuin kohdan 3, tosin satunnaisesta vireestä ei ollut kyse. "Omalla" vireellä ja kalvoilla (kaikissa samat) uskallan väittää tehtävän olevan täysin mahdollinen kokeneelta kaverilta.

Koko jupakka on siis Speedyn ja Saken omaa mielikuvituksen tuotetta, Mika ei noin väittänyt!
I rule...
Jaska
20.04.2003 23:44:19
Kuten jo DAFilla sanoin, kaikki noista on mahdollisia ja varmasti sujuu todella monelta hemmolta. Mutta ei minulta paitsi ehkä viiminen jos - kuten sanoin - vaihtoehdot olis esim: titaani, hiilikuitu, lasi, mahonki ja ruusupuu
Speedy
21.04.2003 01:00:45

ÄÄÄH....

No ihan miten sitte vaan.. anteeksi kaikilta asian omaisilta, jotka olen tyhmyyttäni ymmärtänyt vääri..........

Odotan silti sitä päivää, jolloin olev viisaampi, ja koen sen valistumisen, minkä joku taitava rumpali minulle taidoillaan näyttää...................................
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
waldemarx
21.04.2003 20:27:29
Enpä pystyis, enkä välitäkkään.
time has come
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)