Aihe: Mahtuuko hiphop muusikon levylautaselle?
1 2 3 4 5 6 7 811 12 13 14 15
ten
20.05.2005 11:40:14
En ole muusikko, Paleface ja Redrama putoaa tysillä... onx ne hippii tai hoppii, sitä en tiedä...

Sama homma... Voisin vielä lisätä Don Johnson Big Bandin tohon listaan.
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
Järvihirviö
20.05.2005 11:46:57
Vastataan näin, että ei, eikä myöskään räp.
Minä kuuntelen vain musiikkia.

Kyllä se on hienoa, että m.nettiläiset alkavat itse vetää rajoja, mikä on musiikkia ja mikä ei. Vielä kun kuulisi kunnon perustelut.
Hiphopista ei tietenkään tarvitse pitää, mutta tietämättömyyttään ei kannata alkaa tehdä mitään äkkivääriä johtopäätöksiä. Ja ei, kaikki hiphop EI OLE mtv:ltä tai radiosta tuttua sontaa.
miscage
20.05.2005 11:47:25 (muokattu 20.05.2005 11:51:28)
Ei omalle levylautaselle, mutta kyllä sitä saa kuulla aika paljon, löytyy kaveripiiristä hip-hop-ihmisiä. Cypress Hill on joskus aikoinaan omassa kuuntelussakin, ihan jees menoa ne vanhat levyt.

EDIT: Ja Beastie Boys on rautaa.
- Onx Mamba hyvä? - No on se nyt ihan kohtalainen.
miscage
20.05.2005 11:50:24
Kyllä se on hienoa, että m.nettiläiset alkavat itse vetää rajoja, mikä on musiikkia ja mikä ei...

Näin on.
- Onx Mamba hyvä? - No on se nyt ihan kohtalainen.
Naama-amis
20.05.2005 11:58:39 (muokattu 20.05.2005 12:02:48)
Vertailetteko te muuten elämässänne, että kumpi on parempi: akkupatteri vai jätskiannos?

Kyllä vertaan.

Täytyy koittaa tutustua näihin tässäkin ketjussa mainittuihin artisteihin/poppoisiin, sillä olen muutamalta tutulta hiphoppi -musiikin ystävältä silloin tällöin kysellyt, että kuka tekisi simmosta räppiä, jossa on hienoja sointukulkuja, vahvoja melodioita, ja muutenkin paljon soitettua musiikillista antia. Tyypit kysyivät "mikä on sointukulku" ja mitä tarkotat, "soitettua, häh ohan noissa vitun hyvä biitti, kuuntele tänkin biisin flowta, ah". Näiltä ei siis oikein irronnut esimerkkiä sellaisesta hiphopista, jossa tosiaan soittoon ja sävellykseen olisi oikein toden teolla panostettu.

Samalla on muodostunut (virheellinen?) käsitys, että siinä missä vaikkapa metallimies puhuu sävellyksestä, on räpmuusikon vastaava sana ilmeisesti usein "tausta" tai "taustat". Jostain syystä tämä kuulostaa mulle siltä, että sävellyspuolta jotenkin ylenkatsotaan. Ei sillä että siinä mitään pahaa olisi, se vaan on mulle, takapajuiselle landelle ajoittain hyvinkin vierasta.

Mutta täytyy tosiaan panna tutustuen, sillä useimmissa genreissä on varmasti joku, joka tekee homman niin, että mäkin ainakin joskus tykkään kuunnella.
Intän intän ja jupitan, väitän vastaan ja pukitan, rähjään räyhään ja riitelen, vietän aikaani inttäen. Bella Italia tifoso #3
Naama-amis
20.05.2005 12:09:03
Ja ei, kaikki hiphop EI OLE mtv:ltä tai radiosta tuttua sontaa.

Siitä, ettei tiedetä tai haluta tietää tuota asiaa, varmasti johtuu nuo "kaikki rapphoppi on hirveetä paskkaa!!"2!!11!lökäpöksytpputkaan ja NHLtemppupääle!!1!" -kommentit.
Intän intän ja jupitan, väitän vastaan ja pukitan, rähjään räyhään ja riitelen, vietän aikaani inttäen. Bella Italia tifoso #3
Flow
20.05.2005 12:11:32 (muokattu 21.05.2005 11:13:08)
Kyllähän tuo aika ajoin levylautaselle eksyy kuhan ei ole suomalaista.
No, Palefacen eka levy oli kyllä aikaslailla hyvä ja eksyy pyörimään aina silloin tällöin.
50 Cent on kyllä sellaista huttua, että en ihmettele jos niitä "luodin" reikiä äijällä kehossa on.

Edit: Don Johnson Big Band on parasta mitä suomi hiphopissa on koskaan tullut. Itse en kyllä pidä sitä hoppina vaan kuten Lindgrenkin on todennut musiikin olevan puhemusiikkia. Tai jotain sinnepäin
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
Jamzku
20.05.2005 12:35:03 (muokattu 20.05.2005 12:38:12)
Ainakaan allekirjoittaneen korvaa juuri mikään hiphop- tai rap-kappale ei ole vielä miellyttänyt. Asiaa ei yhtään auta se, että hiphoppia tunkee nykyään vähän joka tuutista. Itseasiassa Eminem on niitä harvoja jonka kappaleet eivät saa vitutusta hiipimään hipiään. Tämäkin johtunee siitä, että Eminem on panostanut myös muuhun kuin sanoituksiin ja rytmiikkaan. Kaikkein vähiten pidän niistä kappaleissa, joissa lähinnä vain puhutaan. UG-räpättäjiä olen vähemmän kuullut, mutta heidän musiikkinsa ei ole miellyttänyt korvaani sen paremmin. Ärsyttävä piirre on myös tämä "Hei jou":n tunkeminen joka paikkaan (vastaavat kliseet metallimusiikissa ovat yhtä rasittavia).

Tuossa kun joku mainitsi, että kuuntelee mieluummin ajankohtaisia asioita käsitteleviä sanoja, niin ainakin minulle musiikilla on aivan muu tarkoitus kuin käydä leikkimään poliitikkoa. Jos ajankohtaisuus kiinnostaa niin kannattaa vaikka lukea sanomalehteä.

P.S Kuuntelen kyllä metallin lisäksi myös muunlaista musiikkia, mutta mainitun kaltainen rapmusiikki ei vain miellytä. Enkä muuten ole muusikko vaan harrastelija.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
pkangas
20.05.2005 14:35:44

Ei tuo "puhehumppa" vois vähempää kiinnostaa.

Ne jotka eivät osaa laulaa, puhuu. Jos näin provokatiivisesti sanotaan.

Taidanpa pistää Creamia soimaan...
jussiohman
20.05.2005 14:45:12
Mahtuuhan tuo. Heleposti.
Mitä sinä livoit huulia, ratsulleko maiskautit? Kätkehän viettielämäsi, pitäkäämme asialliset välit.
wrshredder
20.05.2005 14:55:27
Se on ihan paskaa.. ei saa mitään kiksejä.

Video:
äijjä tulee 2milj maksavasta autosta ulos huippusiistit vaatteet päällä ja kultaketju kaulassa..
Sitten on liuta vähäpukeisia naisia jotka vatkaavat perseitään..

että näin.
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
Super-Jari
20.05.2005 14:56:41

Video:
äijjä tulee 2milj maksavasta autosta ulos huippusiistit vaatteet päällä ja kultaketju kaulassa..

että näin.

NIii!!11
Lock'n'Lol
Schnowotski
20.05.2005 14:58:46

Video:

että näin.

Yhtä kantavin perustein voitaisiin sinunkin lempparisi lytätä.
Samaa huttua tässä kaikki ollaan.
NIii!!11
Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä.
Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua...
wrshredder
20.05.2005 15:00:14
Yhtä kantavin perustein voitaisiin sinunkin lempparisi lytätä.
Samaa huttua tässä kaikki ollaan.
NIii!!11

No lyttää Peijjoona vieköön ei tunnu missään!!
Schnowotski
20.05.2005 15:04:15
No lyttää Peijjoona vieköön ei tunnu missään!!

Ei minulla ole tarvetta lytätä mitään: kaikki on hyvää.
Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä.
Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua...
wrshredder
20.05.2005 15:17:01
Ei minulla ole tarvetta lytätä mitään: kaikki on hyvää.

No ei tasan ole..
Väitäkkö että pidät KAIKESTA musiikista..
Roitto
20.05.2005 15:18:30 (muokattu 20.05.2005 15:18:47)
Mulle räppi ja hip-hop iskee vaan sillon ku niil tyypeil on ihan oikeesti jotain sanottavaa. Sellanen MTV tyylinen gangsta räppi ei iske. Sellanen on loppujen lopuksi turhaa. Mitä muuta kavereill on asiaa muutaku se et... No... Esimerkin paikka.

"Mä oon vitunkova jätkä, poltan sätkä, tuol tulee jotain horoi, niil on iso perse, heitän sinne sätkän ja sinne se sammuu. Tuol menee jotain pahiksii, ammun niit vähä ni ne lähtee vetää."

Juuri tuo räppi huonoa. Tyypit vaa inisee jotain sinne mikkiin ja leikkii pahiksii.
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
Schnowotski
20.05.2005 15:29:18
No ei tasan ole..
Väitäkkö että pidät KAIKESTA musiikista..

Äh... en ole vielä kuullut oikeasti huonoa kappaletta, mutta toki on kappaleita jotka eivät juuri luo suuria tunteita.
Mutta kyllä kaikessa on puolensa. Joskus voi olla fiilis kuunnella tietynlaista, niin en mene sanoman että "en koskaan kuuntelisi sellaista".

Minusta on outoa, että jotkut suuttuvat jos kuulevat omasta mielestään huonoa musiikkia.
Esimerkiksi autossa joillakin on radion kanssa hirveetä sähläämistä jos nyt ei satu sitä omaa lempparia tulemaan sieltä.

En nyt omaa musiikkimakuani kauhean laajana pidä. Tätä länsimaista se on suurimmaksi osaksi.
wrshredder
20.05.2005 15:40:49
Äh... en ole vielä kuullut oikeasti huonoa kappaletta, mutta toki on kappaleita jotka eivät juuri luo suuria tunteita.
Mutta kyllä kaikessa on puolensa. Joskus voi olla fiilis kuunnella tietynlaista, niin en mene sanoman että "en koskaan kuuntelisi sellaista".

Minusta on outoa, että jotkut suuttuvat jos kuulevat omasta mielestään huonoa musiikkia.
Esimerkiksi autossa joillakin on radion kanssa hirveetä sähläämistä jos nyt ei satu sitä omaa lempparia tulemaan sieltä.

En nyt omaa musiikkimakuani kauhean laajana pidä. Tätä länsimaista se on suurimmaksi osaksi.

Niin joo, se on ihan ihmisestä kiinni kuinka laaja musiikkimaku on.

Kuuntelen nykyään niin paljon klassista musiikkia ,että ei tämä nykymusiikki oikein uppoa.. paitsi hevi tms pieninä annoksina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)