los_pedros 05.03.2003 20:42:48 | |
---|
Kokemuksia? Itselläni kaksi, nauhallinen jazz ja nauhaton presicion,molemmat viisikielisiä. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Hinta/laatusuhde on kohdallaan. hyvinvalittujen puiden ansiosta hyvä soundi ja sustain. |
JK 06.03.2003 09:30:40 | |
---|
Allekirjoitan tuon edellisen. Hyvät puut, hyvä soundi ja sustain. Omistin jokin aika sitten JAK 76 basson (nelikielinen) ja toisen, jossa oli G&L:n 2000 kaula nauhattomana ja AlaKuhan tekemä body. Molemmat olivat hyviä soittimia, soundeissa ja soitettavuudessa löytyi sekä työn laatu oli Erinomaista. Voin vilpittömästi suositella, eikä se jälleenmyyntiarvo juurikaan kärsinyt, kun osui kohdalle henkilö joka osasi arvostaa soitettavuutta ja laatua sen sijaan että mitä siellä lavassa lukee Omistin...tarkoittaa sitä, että luovuin niistä molemmista rahoittaakseni pitkäaikaisen haaveeni...Rickenbackerin, jollainen joskus oli nuorena miehenä. Nyt on taas -76 mallinen 4001, Fireglow...ja SOI!!! |
Marzi 06.03.2003 14:52:34 | |
---|
Kokemuksia? Itselläni kaksi, nauhallinen jazz ja nauhaton presicion,molemmat viisikielisiä. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Hinta/laatusuhde on kohdallaan. hyvinvalittujen puiden ansiosta hyvä soundi ja sustain. Teeppäs Artikkeleihin arvostelu molemmista. Pidän ääntä, olen.
http://tommyhill.cjb.net |
PasiB 06.03.2003 15:45:08 (muokattu 07.03.2003 06:31:01) | |
---|
Olen noin 10 vuotta soitellut Jussin tekemällä 5-kielisellä ja olen todella tyytyväinen, hinta-laatusuhde on todella hyvin kohdallaan. Puut sattuivat kohdalleen ja EMG:n PJ-aktiivimikitys toimii hyvin. Kuva bassosta on tuossa avattaressa ja parempi kuva löytyy, kun klikkaatte siitä ja sitten omaa kuvaa. Itse en aio bassosta luopua, joskus siirrän sen eläkkeelle ja hankin Jussilta uuden. Kukkuluuruu |
Vilhelmus 07.03.2003 10:02:57 | |
---|
Minkä hintasia noi Ala-Kuhan soittimet ovat? En kehtaa soitella hepulle kun rahat eivät ole koossa pitkään aikaan =D Les Pauli sieltä suunnasta olisi haaveena.. Metallimusiikki on pelastanut minut jeesukselta. |
JK 07.03.2003 12:23:21 | |
---|
Soittele vaan rohkeesti sinne Jussille, tuskin pahastuu. Herra tietää ja tuntee soitin/vahvistinmaailmaa muutenkin. Itse soittelin ensin pariin otteeseen ja sitten kävin paikan päällä ja sen jälkeekin olen usein soitellut ja kysellyt yleensä soittimista/vahvareista. Joka kerta siellä päässä on ollut aikaa jutella ja kommentoida. En osaa Jussin hintatasoa tällä hetkellä kertoa, mutta omasta JAK-bassostani maksoin noin 1200 eur (~7000mk). Kyselin samaan aikaan myös basson teettämistä Nevalaiselta (Flying Finn), mutta hintataso oli korkeampi ja jotenkin se yhteydenpito ei oikein pelannut... |
PasiB 08.03.2003 04:51:11 | |
---|
Kukkuluuruu |
Marzi 09.03.2003 17:06:34 | |
---|
Jussi tais olla vimpan päälle SG-miehiä, ainakin sen tekemät SG:t on ihan loistavia. Pidän ääntä, olen. |
Mulla on Jussin tekemä Dano u-1 replica, ja toimii ku peli. Ne sen omat mallit on kyllä mummielestä mauttomimpia härveleitä mitä on tullut nähtyä.. |
turson 22.01.2005 22:46:10 | |
---|
Tilasin tässä juuri itselleni JAK Jazz bassin ja presarin, jos joku haluaisi vielä kertoa kokemuksia, niin olisi mukava kuulla JAKeista. |
Bassballs 23.01.2005 16:15:19 | |
---|
Kunhan saan raavituksi rahat kasaan, niin tilaan hetimiten Jussilta jazz basson. Ainakin täällä Joensuun konsalla lähestulkoot kaikki basistit ovat päätyneen JAK:kin, niin onhan se minunkin jo uskottava. A Man Needs A Maid! |
Jalmus 23.01.2005 19:51:31 | |
---|
Mulla on itelläni ollut 4-kielinen JAK-jazzari elokuusta alkaen ja se sivuutti välittömästi Musari Sting Ray5:n ykkösbasson asemasta. Se nyt vaan on yksinkertaisesti vaan niin paljon parempi soitin kuin Musari. Tavallisestihan soitin on soitettu auki vasta noin vuoden kuluessa, mutta jo parissa kuukaudessa omani alkoi soimaan aivan uskomattoman hyvin! Sustainia löytyy hamaan tappiin asti ja jazzbassotyyppisissä soittimissa kiusallinen G-kielen kuollut D-äänikin soi kunnolla. BassLinen passiivimikeillä soundi on tanakka (mutta myöskin joissain keikkapaikoissa hurinaherkkä). Ala-Kuha tekee kaulat yleensä aika paksuiksi verrattuna tavalliseen jazzariin, mutta kokemuksesta voin kertoa, että siihen tottuu parissa viikossa maksimissaan. Siinä ajassa kaula alkoi tuntua Musaria paremmalta. Omassani on kaksi kaularautaa ja siinä on myöskin ensimmäinen Ala-Kuhan valmistama Musari-tyyppinen kaularaudansäätösysteemi, eli siis sellainen reijitetty kiekko otelaulan loppupäässä. Tosi hyvänä näen sen, että tilaajalla on mahdollisuus vaikuttaa siihen, millaiseksi soitin lopulta muodostuu. Saa toivoa kaikkia mahdollisia optioita maan ja taivaan väliltä ja tarvittaessa Jussi sitten kertoo myöskin, kannattaako kyseistä ideaa/toivetta lähteä toteuttamaan. Sellaista mahdollisuutta ei tavan tallaaja saa milloinkaan esimerkiksi Fenderiä hankkiessaan. Soittimilla on elinikäinen takuu ("Niin kauan kuin minä näitä hommia teen", sanoi Jussi) lukuunottamatta sellaisia osia, mitä hän ei itse ole valmistanut, kuten mikit, virittimet ja talla, joilla on niiden valmistajan antama takuu. Itse teetin omaan bassooni erikoismaalauksen ja se onkin uniikkikappale myös siltä osin. Siitä ei aiheutunut lisäkustannuksia. Saattaa olla, että Nevalainen on pintakäsittelijänä taitavampi, mutta minä en ainakaan halua maksaa senttiäkään ylimääräistä mistään helmiäisupotuksista tms. turhasta. Minä ostin kovan luokan ammattityökalun, en koristetta olohuoneeseen. Silti se on myöskin aivan hemmetin kaunis soitin. Varmaan jo näilläkin perusteillu, rakkaat lukijani, arvaatte, etten näe kovinkaan paljoa järkeä esimerkiksi tavallisen sarjatuotantoisen Fenderin hankkimisessa, kun jopa halvemmalla saa aivan taatusti paremmankin basson. Eikä tarvitse pelätä sitä, sattuuko saamaan hyvän yksilön vai maanantaikappaleen. Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
Incarnation 23.01.2005 19:55:05 | |
---|
Jalmus ja muut omistajat, tahdomme kuvia!! Rest in peace Dime |
ebs 23.01.2005 20:55:00 | |
---|
Oma kuvassa yksi kappale ja on hyvä. |
Jalmus 23.01.2005 21:49:31 | |
---|
Jalmus ja muut omistajat, tahdomme kuvia!! Tulee, jahka vain saan ne edes itse. En omista digikameraa, mutta kaveri, joka on kuvannut tuon basson lupasi juuri tänään laittaa niitä sähköpostiini... Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
turson 23.01.2005 22:32:33 | |
---|
Aijai, kyllä sitä nyt innolla odottaa omaa JAKKia!!! Kuvia heti näytille kun saat ne. |
0301876 24.01.2005 00:08:18 (muokattu 14.02.2005 23:39:52) | |
---|
Ajattelin käyttää tilaisuutta hyväksi...olen myymässä j.a.k-bassoa. Kyseessä on 5.kiel. , nauhaton presari, joka näkyy ala-kuhan sivuilla. Basso on valmistettu 9/2001. Syy myyntiin on haluni tilata häneltä 4.kiel versio . |
Teijo K. 24.01.2005 00:36:26 | |
---|
Joskus messuilla kokeilin J.A.K:kia ja se kaula ei tuntunut yhtään hyvältä. Aivan liian paksu minulle. Tuli ihan ensimmäinen sbassoni, halpa rikukopio mieleen siitä. |
ebs 24.01.2005 08:54:50 | |
---|
Joskus messuilla kokeilin J.A.K:kia ja se kaula ei tuntunut yhtään hyvältä. Aivan liian paksu minulle. Tuli ihan ensimmäinen sbassoni, halpa rikukopio mieleen siitä. Tilatuissa käsintehdyissä on se etu, että kaulan mittoihin ja kaikkeen muuhunkin pääsee itse vaikuttamaan. Mikäli messuvehkeessä oli paksu kaula, niin ei se tarkoita että kaikissa olisi samanlainen "halko". Mikäli itsellä on aikaa, niin Jussin pajalla voi istua sen verran, että kaula on omissa mitoissa ja käteen käypä. Sen verran hyvin miehen tunnen, ettei varmaan koe oloaan ahdistavaksi, vaikka maksaja haluaakin rahalleen vastinetta. |
Teijo K. 24.01.2005 18:23:53 | |
---|
Tilatuissa käsintehdyissä on se etu, että kaulan mittoihin ja kaikkeen muuhunkin pääsee itse vaikuttamaan. Mikäli messuvehkeessä oli paksu kaula, niin ei se tarkoita että kaikissa olisi samanlainen "halko". Mikäli itsellä on aikaa, niin Jussin pajalla voi istua sen verran, että kaula on omissa mitoissa ja käteen käypä. Sen verran hyvin miehen tunnen, ettei varmaan koe oloaan ahdistavaksi, vaikka maksaja haluaakin rahalleen vastinetta. Oli varmaan Jussi sitten vain messuväsyneenä tms. koska vastasi melko sarkastiseen sävyyn kysymykseeni silloin. Se mietityttää, että jos Jussi tekisi basson vaikka StingRayn kaulaprofiililla, niin miten se soisi? Koska noihin ohuempiin kauloihin sointi haetaan muilla ratkaisuilla, materiaaleilla ja sisäisellä rakenteella, ei puhtaalla massalla. Mikä taas noihin paksuihin kauloihin tekee sen "jujun". |