Aihe: Mahtuuko hiphop muusikon levylautaselle?
1 2 3 4 5 6 711 12 13 14 15
moottorisaha
20.05.2005 01:26:57

Kuuntelen jonkun verran suomihiphoppia. Äsken pyöri Tuomio & Koneen EP tuossa läpi, ja pirun hauskaa läppäähän siinä oli + mukavan letkeät, funkahtavat biitit. Myös Notkean Rotan lähiösatuilu on hauskaa kuunneltavaa. Nämä kaikki radiossa soivat Fintelligensit ja Kapasiteettiyksiköt ovat kyllä aivan hillitöntä paskaa.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
la m quina
20.05.2005 01:30:13
tää nykyinen p.i.m.p -meininki ei oikein iske

warren g:n regulate on yks parhaista biiseistä koskaan
miccomalliton
20.05.2005 01:53:42
np: The Roots - Guns Are Drawn.
"Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150 kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1
aku.miettinen
20.05.2005 07:44:56
Anthrax - I´m The Man.
dictatorsh*t
20.05.2005 08:04:33
Totta kai. Esim. The Roots.
?uestlove on melkonen masiina rummuissa.

Tässä olen täysin samaa mieltä, Rootsilla on muutenkin kovaa kamaa. The Roots on kyllä sitten melki ainoa kyseisen musiikkityylin edustaja josta pidän. S'on vaan letkeetä.
Ja tosiaan Ahmir "?uestlove" Thompson soittaa aivan mahtavasti. Pienillä jutuilla saa aikaan paljon.
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
Jari Nikkola
20.05.2005 08:21:29

Huomasin tässä, että tosi vähän on täällä hiphopista asiaa. Reggaesta on kyllä läppäää jo ihan mukavasti, mutta onko täällä yleensäkkin vähän hiphopin vastainen meininki?

Kuinkahan monta perusmuusikkoa on jotka käs sydämmellä pystyy sanoo, että tykkää hopista?
Mikä siinä hopissa sitten rasittaa? ja vaatteethan ei välttämättä liity hoppiin. vaan ihan musiikillisesti?

Tottakai mahtuu. Hip hop on soulin ja funkin perillinen tyylien kehityksessä. Tämän kun dissaajat tajuavat, alkaa homma aueta. Vähän messiin vielä Karibian DJ-kulttuuria niin homma onkin jo paketissa.
MV
20.05.2005 08:28:29
Sanotaanko näin että ei mahdu levylautaselle mutta jotkut biisit toimivat helvetin hyvin...Eli levyjä en ala ostamaan mutta jotkut biisit hyviä...Esim.

Wu tang clan-gravel pit (loistava)
Yks Redraman biisi minkä oon kuullu on kans kova mutten muista nimeä...
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Lord of the strings
20.05.2005 08:59:10
Räppiä ei levyiltä löydy mutta saatan kuunnella HipHoppia ihan oma-aloitteisesti.
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
SomethingWild
20.05.2005 09:45:16
Vihaan hiphoppia ja muuta räpätystä koko sydämmestäni. Se ei ole musiikkia piste.
Loppujen lopuksi meistä kaikista hevareista tulee blues-miehiä!!!!!!!!
Sertzo S
20.05.2005 09:50:45
Vastataan näin, että ei, eikä myöskään räp.
Minä kuuntelen vain musiikkia.
Artist
20.05.2005 10:06:43 (muokattu 20.05.2005 10:07:45)
Kyllä hiphop/rap mahtuu muusikon levylautaselle. Grand Master Flash, Run DMC, De la Soul, Beastie Boys, The Roots, Missy Elliot yms. ovat kaikki kovia nimiä. Epäilenpä, että tyypilliset hiphopin dissaajat eivät juurikaan ole hiphopia kuulleet.

Munkin mielestä kaikki hevi on paskaa, kaukana musiikista. Nimim. "Kuulin kerran jotain Metallicaa radiosta". ;)

Edit: hyvistä hiphop/rap artisteista unohdin tietysti mainita Dee Dee Kingin (os. Ramone)!
I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker! *Bella Italia #10*
Tupuna
20.05.2005 10:14:47 (muokattu 20.05.2005 10:16:53)
Kummallista, miten ahdasmielistä porukkaa tällä foorumillakin liikkuu. Minä pyrin olemaan avoin mahdollisimman monelle musiikin lajille. Ja se nyt on ihan naurettavaa, että hiphopia verrataan rockiin ja muuhun kitarapainotteiseen juttuun. Vertailetteko te muuten elämässänne, että kumpi on parempi: akkupatteri vai jätskiannos?

Itse kuuntelen niitä helmiä hiphopista, joita olen löytänyt. Suomalaisesta hiphopista löytyy loistavia, erikoisiakin juttuja (Ceebrolistics/Serkkupojat/Muu murmur-tuotanto, Kaucas jne.). Ja voin kuulkaas kertoa, että kyllä minä mieluummin kuuntelen hyvää hiphopia kuin keskinkertaista heviä.

E: Joku mainitsi täällä Looptroopin. Loistava bändi!
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Veikko
20.05.2005 10:28:58
Ei ole ainakaan vielä mahtunut. Koko genre on minulle ihan outo. Eikä tällä hetkellä ole edes mielenkiintoa tutustua koko hii-oppiin.
Tampereen dadaveikot
Ossi
20.05.2005 10:32:41

Ei ole ainakaan vielä mahtunut. Koko genre on minulle ihan outo. Eikä tällä hetkellä ole edes mielenkiintoa tutustua koko hii-oppiin.

Samoin.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
Bredius
20.05.2005 10:46:21
Public Enemy, Dead Prez, Ceebrolistics, Kaucas. Ainakin noista tykkään.
"Rumors of my demise have been greatly exaggerated."
RG
20.05.2005 10:50:46
Delinquent Habits, Funkdoobiest, Mobb Deep, Public enemy,
House Of Pain, Grandmaster Flash, DJ Format jne jne jne...
maelstorm
20.05.2005 11:11:47
Huomasin tässä, että tosi vähän on täällä hiphopista asiaa. Reggaesta on kyllä läppäää jo ihan mukavasti, mutta onko täällä yleensäkkin vähän hiphopin vastainen meininki?

Kuinkahan monta perusmuusikkoa on jotka käs sydämmellä pystyy sanoo, että tykkää hopista?
Mikä siinä hopissa sitten rasittaa? ja vaatteethan ei välttämättä liity hoppiin. vaan ihan musiikillisesti?

.. Todistan tässä omaa vanhakoulukuntalaisuuttani, mutta.. noh, Muusikoiden.netissä oli joskus hiphopille oma palstansa. Sen kanssa oli vain aika runsaasti ongelmia, heh. Hiphop-kulttuuri oli tosi nuori Suomessa silloin kun tuo palsta tuli ja meni muusikoiden.netissä ja uskoisin että nykyisin voisi olla aika yrittää palstaa uudelleen - periaatteessa hiphop on liian olennainen osa nykyistä populäärimusiikkikulttuuria että sille voisi täysin ummistaa silmänsä..

Tämä muusikko laittaa käden sydämmelle ja sanoo ettei ole koskaan innostunut 'hopista. Suomen kielellä hiphop ei maistu uskottavalta ja ulkomaisten kanssa tuntuisi olevan vähän niin että saa kaivautua tosi syvälle jonnekin alagenreihin ennenkuin alkaisi olla tarpeeksi mielenkiintoisia sävyjä jotta hiphop säväyttäisi musiikillisesti.

Hiphopin musikaalinen ongelma minulle on sen yleinen perustuminen kahden tahden looppiin jolla saatetaan painaa biisi loppuun asti. Lisäksi - kun kilpailu on äärikoventunut niin MC:t kisaavat toisiaan vastaan esim. flowssa siten, että vaikka laskenkin itseni kaksikieliseksi en ehdi ymmärtää mitä räppäri tahtoo sanoa kun se sanojaan mikkiin iskee, ja se on aika huono juttu. käteen jää "selittävää älämölöä josta ei saa selvää" ja yleensä neptunesin tekemä, miljoonaan kertaan jo kuultu kahden tahden looppi. ei putoa.

Toinen suututtava ongelma on amerikan/brittilän (katu)kulttuurin sisäavaruuteen tehdyt viittaukset. Vihastuttavat, koska eivät kosketa minua millään lailla, mutta kuuluvat runsain mitoin asiaan.

Ja oikeastaan loppujen lopuksi Palefaceakin laimentaa minulle kokemuksena ankarasti se että sanoissaan viittaa paljon amerikan sisäavaruuden tapahtumiin, joka tuntuu keinotekoiselta. Kyseisen lahjakkaan herrasmiehen edessä vain on aika lohduton ongelma, kun ymmärrän kyllä täysin miksei hän pysty tekemään riimejä suomen asioista - niistä tuskin saisi kauhean uskottavia kun esityskielensä on niin mainiosti vääntyvä amerikan englanti. umpikuja.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
-Jonny Starr-
20.05.2005 11:29:02
Ennen tykkäsin hiphopista, mutta nykyään en ollenkaan pysty kuuntelemaan sitä. Hiphoppi on jotenkin vaan niin ankeeta ja siin ei oikeen oo mitään soundii ja varsinkin jenkkiräppärit hokee koko aika vaan sitä samaa "fuck nigga fuck fuck fuck"
"Time's never wasted, when you're wasted all the time"
Rakkikoira
20.05.2005 11:37:05
Avain - Punainen Tiili löytyy ja kuuntelen myös.
Mnetin Snickers Hockey Manager voittaja! Muut oli ihan kakkoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)