Sir Härö 10.05.2005 14:43:44 | |
---|
Eikö ole vähän outoa, että bändiläiset on hyviä jätkiä ja niillä on kunnianhimoa musiikin suhteen, mutta silti tyypit mieluummin katselee jotakin kiekkopelejä eikä käy reenaamassa eikä ilmeisesti ilmottele etukäteen poissaolostaan? Mulle tommonen käytös olisi ihan selvä merkki, ettei homma napostele. On niillä kunnianhimoa. Mutta minusta tuntuu typerältä että vaikka on sovittu reenit, niin silti täytyy sopia juuri siihen ajankohtaan jotain muuta. Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
Ed_Guy 10.05.2005 17:08:14 | |
---|
Ketjun aloittajalle: ole onnellinen, että edes olet bändissä ja vielä ilmainen treenikämppä.Toisin kuin minä löysin soittajia ei saatu kämppää vaikka olisimme maksaneetkin siitä. Soittokavereita etsitään! Kajaanista tai läheltä. Itse soitan kitaraa. Olen huono. Kiinnostaako? |
Capu 10.05.2005 17:35:53 | |
---|
Viddu mitä tekosyitä! Fiat-kerhon tapaaminen, auton rassaaminen ja mustikoiden myynti???? |
Jani The Rock 10.05.2005 17:38:51 | |
---|
Viddu mitä tekosyitä! Fiat-kerhon tapaaminen, auton rassaaminen ja mustikoiden myynti???? Tuo ensinmainittuhan on loistava syy. The Joker in the pack! Bella Italia #1 |
Sir Härö 11.05.2005 06:57:33 | |
---|
No mustikoiden myynti oli keksitty esimerkki. Eilen oli taas reenit. Kaikki lupasivat tulla. Paikalla olivat vain minä, basisti ja rumpali. Ajattelin kysyä toiselta kitaristilta ja laulajalta, että kiinnostaako heitä yhtään... Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
musamies 11.05.2005 10:58:14 | |
---|
No mustikoiden myynti oli keksitty esimerkki. Eilen oli taas reenit. Kaikki lupasivat tulla. Paikalla olivat vain minä, basisti ja rumpali. Ajattelin kysyä toiselta kitaristilta ja laulajalta, että kiinnostaako heitä yhtään... Lähtisköhän homma pyörimään aktiivisemmin jos miettisi ketä sitten voi pyytää bänditreeneihin jos osa porukasta ei tulekaan? Toisena vaihtoehtona, että menee itse mukaan porukkaan, joka saa treenit pystyyn kun ne on sovittu. |
Sir Härö 11.05.2005 11:09:39 | |
---|
Eilen juttelin rumpalin kanssa ja ajattelimme, että laulaja ja toinen kitaristi laitetaan takaisin kiertoon ja hommataan uudet... Ymmärrän täysin rumpalin ja basistin kiireet ja he ilmoittavat lähes aina jos eivät pääse reenaamaan, mutta nämä kaksi muuta eivät ikinä ilmoita. Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
musamies 11.05.2005 14:58:14 | |
---|
Ymmärrän täysin rumpalin ja basistin kiireet ja he ilmoittavat lähes aina jos eivät pääse reenaamaan, mutta nämä kaksi muuta eivät ikinä ilmoita. Ongelma tulee siitä jos ilmoittaa pääsemisensä virheellisesti jollekin muulle/muille. On helpompi toimia jos jokainen ilmoittaa realistisesti pääseekö tulemaan vai ei. Jos ei viitsi/halua tulla, niin sekin on hyvä ilmoittaa. |
Chemo 13.05.2005 19:21:17 | |
---|
On helpompi toimia jos jokainen ilmoittaa realistisesti pääseekö tulemaan vai ei. Jos ei viitsi/halua tulla, niin sekin on hyvä ilmoittaa. Totta. Joku ei välttämättä ymmärrä, että kyse ei ole siitä että "ehkä voitais alustavasti miettiä, että mentäisiin vähän soittelemaan silloin ja silloin, jos ei tuu muuta". Pitää tehdä selväksi, että kun joku ajankohta sovitaan treeneille niin se on sitten sovittu - ja siitä pidetään kiinni. Onhan niitäkin musisoijia nähty, jotka eivät pidä sanaansa. Mä olen yleensä päätynyt organisoimaan treenejä, ja tiedän mitä tuskaa se on, kun on vaivalla sumplinut aikataulut yhteen, ja sitten joku ilmoittaa alle tuntia ennen treenejä ettei olekaan tulossa. Tai ei välttämättä ilmoita ollenkaan. Noi on niitä kavereita, joita ei kutsuta kun seuraavaa kokoonpanoa mietitään. Tai jopa niitä joiden takia senhetkinen kokoonpano hajoitetaan ja jatketaan uudella poppoolla ilman heitä. En mä sano, ettei jämptimmillekin kavereille joskus voisi tulla aivan pakottavaa yhtäkkistä syytä perua sopimaansa aikaa. En nyt vaan esmes omalta kohdaltani muista yhtään sellaista tapausta. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
ozzyfani 13.05.2005 19:43:45 | |
---|
Totta. Joku ei välttämättä ymmärrä, että kyse ei ole siitä että "ehkä voitais alustavasti miettiä, että mentäisiin vähän soittelemaan silloin ja silloin, jos ei tuu muuta". Pitää tehdä selväksi, että kun joku ajankohta sovitaan treeneille niin se on sitten sovittu - ja siitä pidetään kiinni. Onhan niitäkin musisoijia nähty, jotka eivät pidä sanaansa. Mä olen yleensä päätynyt organisoimaan treenejä, ja tiedän mitä tuskaa se on, kun on vaivalla sumplinut aikataulut yhteen, ja sitten joku ilmoittaa alle tuntia ennen treenejä ettei olekaan tulossa. Tai ei välttämättä ilmoita ollenkaan. Noi on niitä kavereita, joita ei kutsuta kun seuraavaa kokoonpanoa mietitään. Tai jopa niitä joiden takia senhetkinen kokoonpano hajoitetaan ja jatketaan uudella poppoolla ilman heitä. En mä sano, ettei jämptimmillekin kavereille joskus voisi tulla aivan pakottavaa yhtäkkistä syytä perua sopimaansa aikaa. En nyt vaan esmes omalta kohdaltani muista yhtään sellaista tapausta. en pystyny olla nauramatta ku luin tota =) mutta joo voin uskoo et tympii koko homma jos kaikki ei oo mukana. sama juttu meiän pändissä, mä oon ainoo joka harjottelee uusii piisei ja osaa helkkarin monta (ei oo kirosana) mutta sitte siinä menee hermot ku tää *** skepan soittaja ei suastu opetella uusii piisei ku harrastus on muka tärkeempi ja ****** sanon minä. laiskuutta se on. ja tollasesta tilanteessa joko 1. hankkii uudet pändi kaverit tai b. lemppaa sen jonka kans ei homma vörki mut toi on varmaa raivostuttavaa.. etenki jos sovitaan joku asia nii siitä myös pitäis pitää kiinni... (toiv. ees jotain autto näitten muitten lisäks) |
etnopoju 14.05.2005 13:50:13 | |
---|
tästä tulikin mieleeni, et munkin kannattais varmaan lähtee bändistä kävelemään. |
luopio 15.05.2005 13:00:07 | |
---|
Aika tuttu fiilis, tosin huomattavasti pienemmässä mittakaavassa. Meil sentään ehitään reenit perua ennen ku joku jättää tulematta mutta vituttaahan sekin ku niitä koko ajan perutaa, ja sitten ku soitetaan on kaverit vähintään puol tuntii myöhässä. Jaa saatana ku ite on bändin paskin soittaja mutta saa kuitenkin olla koko ajan se järjestysmies joka sanoo millon soitetaan ja järjestää muunki paskan. Tossa sun tilanteessa toi kitarstin ja laulajan vaihdos voi auttaa jotai, mut kyl noi basistin ja rumpalinki "pakolliset" poissaolot tappaa teiän toiminnan. I'll throw the first rock. |
Sir Härö 16.05.2005 16:34:13 | |
---|
Jaa saatana ku ite on bändin paskin soittaja mutta saa kuitenkin olla koko ajan se järjestysmies joka sanoo millon soitetaan ja järjestää muunki paskan. Mä oon myös paskin mein päntissä... Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
oprahk 17.05.2005 21:47:09 | |
---|
Jos meikasta joskus tulee kuuluisa ja vaikutusvaltainen monimiljardoori muusikko, joka soittaa kuin jumala ja haastattelia kysyy jotain bandien vaikeuksista, ma vastaan, etta INTTI. Meilla oli bandissa sellanen tilanne, etta about joka jatka bandissa meni inttiin eri aikaan ja sitten kun oltiin kaikki kayty intti ja huokaistu helpoituksesta, vaihtui rumpali. Ja uudella rumpalilla ei tietenkaan ole inttia viela kaytyna. Se on ihan farssi bandin kannalta, kun yks tai kaks jatkaa ei vaan pysty sanomaan varmuudella tulevista kuukausista tai sattuu olemaan ginekset eri viikonloppuina. Olo on kuin orvokilla |
Booligan 18.05.2005 12:16:31 | |
---|
meillä isoin ongelma on bändin jäsenten väliset erimielisydet musasta. mulla ja rumpalilla synkkaa hyvin mutta 2. kitaristi on aina eri mieltä eikä edes suostu opettelee rumpalin biisejä ennenkuin on muokannut niistä sellaiset että pystyy ne itse soittamaan. tästä taasen ei rumpali pidä, koska hän kutsuu biisejän "lapsikseen joita täytyy suojella ulkopuolisen kosketukselta". Doesn´t matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
IF IT`S DONE JUST HOW I SAY |
Ed_Guy 18.05.2005 12:38:49 | |
---|
Sinäpä sen sanoit. ennenkuin on muokannut niistä sellaiset että pystyy ne itse soittamaan. jos hän ei todellakaan osaa soittaa niitä rumpalin tarkoittamalla tavalla tai ajtteleeko rumpalinne sormitukset ym asiat biisejä tehdessään? Soittokavereita etsitään! Kajaanista tai läheltä. Itse soitan kitaraa. Olen huono. Kiinnostaako? |
Booligan 19.05.2005 19:48:23 | |
---|
Sinäpä sen sanoit. jos hän ei todellakaan osaa soittaa niitä rumpalin tarkoittamalla tavalla tai ajtteleeko rumpalinne sormitukset ym asiat biisejä tehdessään? ei, koska hän säveltää pianolla. minä ne yleensä teen sitten kitaralle, mutta taitaa olla enemmän nopeudesta kuin sormituksesta kiinni, ne nimittäin eivät ole hankalia sormituksia/soinnutuksia. Doesn´t matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
IF IT`S DONE JUST HOW I SAY |
Ed_Guy 19.05.2005 20:59:52 | |
---|
ei, koska hän säveltää pianolla. minä ne yleensä teen sitten kitaralle, mutta taitaa olla enemmän nopeudesta kuin sormituksesta kiinni, ne nimittäin eivät ole hankalia sormituksia/soinnutuksia. ahaa eli toinen kitaristinne ei siis viitsi edes treenata niitä teidän tavallanne... ulos semmoiset bändistä! (paitsi mikä minä olen puhumaan ku ei ole edes bändiä) "I can play everything."
-Yngwie Malmsteen |
Meilla oli bandissa sellanen tilanne, etta about joka jatka bandissa meni inttiin eri aikaan ja sitten kun oltiin kaikki kayty intti ja huokaistu helpoituksesta, vaihtui rumpali. Ja uudella rumpalilla ei tietenkaan ole inttia viela kaytyna. Se on ihan farssi bandin kannalta, kun yks tai kaks jatkaa ei vaan pysty sanomaan varmuudella tulevista kuukausista tai sattuu olemaan ginekset eri viikonloppuina. Kylläpä kuulostaa tutulta. Meidän bändissä sama homma. Ensin basisti/laulaja lähti sivariin, puoli vuotta tämän jälkeen minä lähdin inttiin, kun pääsin pois, toinen kitaristi lähti inttiin. Samoihin aikoihin laulaja/basisti keskittyi pelkkään lauluun, ja uusi basisti hommattiin. Myöhemmin laulaja lähti bändistä, rumpalin soittointo laantui päivä päivältä. No, sitten kitaristi pääsi intistä, mutta basistipa lähteekin inttiin. Saatiin uusi rumpali ja uusi laulaja, uusi rumpali lähtee inttiin kesällä. Uudella laulajallakin intti käymättä, basistilla vielä reilut puoli vuotta jäljellä, eikä ilmeisesti aio enää jatkaa bassonsoittoa. Tällaista se on, kun on monta eri vuonna syntynyttä soittajaa bändissä. "Kun mä en oikein osaa soittaa kitaraa, enkä mä niitä biisejäkään osaa tehdä, niin mä vaan koetan roikkua mukana ja olla hyvä esiintyjä." |
oprahk 20.05.2005 01:56:34 | |
---|
Kylläpä kuulostaa tutulta. Meidän bändissä sama homma. Ensin basisti/laulaja lähti sivariin, puoli vuotta tämän jälkeen minä lähdin inttiin, kun pääsin pois, toinen kitaristi lähti inttiin. Samoihin aikoihin laulaja/basisti keskittyi pelkkään lauluun, ja uusi basisti hommattiin. Myöhemmin laulaja lähti bändistä, rumpalin soittointo laantui päivä päivältä. No, sitten kitaristi pääsi intistä, mutta basistipa lähteekin inttiin. Saatiin uusi rumpali ja uusi laulaja, uusi rumpali lähtee inttiin kesällä. Uudella laulajallakin intti käymättä, basistilla vielä reilut puoli vuotta jäljellä, eikä ilmeisesti aio enää jatkaa bassonsoittoa. Tällaista se on, kun on monta eri vuonna syntynyttä soittajaa bändissä. Poliisivaltio! Mun mielesta naisten lisaksi myoskin muusikot pitais ehdottomasti vapauttaa asepalveluksesta ;D Ettei herkkyys paase karsimaan... Olo on kuin orvokilla 8-) |