Aihe: Uutta ilmettä ensimmäiseen kitaraan
1
jarmos
19.05.2005 09:39:33
Lakan alettua halkeilemaan ja ei värikään enää miellyttänyt, niin panin koko jutun uusiksi, tais tulla aika raju muutos ainakin väriin. Mujakin tuumas Et kai sä tollaseks sitä jätä..
No jätän!

http://jarmos.kaverit.org/jarmos01.html
ja siitä linkki Uusi pinta ja..
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Haku Robotti
19.05.2005 11:32:25

tais tulla aika raju muutos ..

WOW! Aika... Relic Rock. Varaukseton ehkä täältä. (Se musta olisi ollut nam...)
Sigut ovat lapsellisia.
Juzzu
19.05.2005 11:36:56
Meiksinkin LP:n lakka halkeilee, mutta mä annan sen relicoitua ihan rauhassa. Halkeamatkin on kyllä aika erinäköisiä kuin sulla eikä ihan noin selkeitä, suunnat ja pituudet on satunnaisia ja yleensäkin ovat niin ohuite ettei niitä näe kuin sopivassa valossa kun valo taittuu halkeamassa.

Moon ajatellu että antaa ajan tehdä tehtävänsä ja viksaillaan sitten jos alkaa vaikuttamaan soittoon.
Tonttoroi
spyykko
19.05.2005 11:43:36

tais tulla aika raju muutos

Ohan se raju, mutta jollain perverssillä tavalla mä kyllä tykkään tosta.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Tim
19.05.2005 12:09:02

Kova muutos juu. Aika kiva dirty look tossa on lopputuloksena. Mutta ei oikein itselle iske tuo keltainen.
Kullatut hardwaretkin vähän näyttää häviävän tonne.
Vois olla mustilla hardiksilla komeempi noissa väreissä.
jarmos
19.05.2005 12:23:22
Halkeamatkin on kyllä aika erinäköisiä kuin sulla eikä ihan noin selkeitä, suunnat ja pituudet on satunnaisia ja yleensäkin ovat niin ohuite ettei niitä näe kuin sopivassa valossa kun valo taittuu halkeamassa.

Jep, ei nuokaan halkeamat näkyneet myötävalossa, mutta sivuvalossa kuvatulla tavalla.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
vrajala
19.05.2005 12:24:08
No jopas. Ei paha, ei paha. Tuollaista ei ainakaan kovin äkkiä tule vastaan. Mä olisin ehkä jättänyt pikkasen enämpi tota mustaa ja vetänyt ennen keltaista ohennetun mustan ja ehkä kevyen hionnan tohon. Paitsi ettei olisi kyllä tullut mieleen alun alkaenkaan tehdä tuollaista.
Ota näistä sitten selvää
LaXu
19.05.2005 12:24:22
Näyttää kovasti siltä Joe Perry signaturemallilta. Minusta alkup. väri oli kyllä hienompi.
Juzzu
19.05.2005 12:49:11
Näyttää kovasti siltä Joe Perry signaturemallilta

http://www.guitarhangar.com/guitars/images/gibsonboneyarda.jpg
Tonttoroi
Safaweb
19.05.2005 14:47:19
Upea ja rock.
m05h & g0, 7r00 h3v4r1
kato
19.05.2005 17:31:45 (muokattu 19.05.2005 20:45:52)

Jaah! Aika vauhdikas. Täytyy sulatella!
Näkyykö nyt loimun 3 D ?
Minkä ajan kulttua lakka rupesi halkeilemaan?
Mulla on diccolla lakattu koivukantinen ollut noin
1/2 vuotta, niin ei se ole vielä ruvennut halkeilemaan.
Muistaakseni ensimmäisen lakkauksen jälkeen kuivattelin
vuorokauden verran ja sen jälkeen 3 kerrosta päivässä.
jarmos
19.05.2005 18:45:31
Jaah! Aika vauhdikas. Täytyy sulatella!
Näkyykö nyt loimut 3 D ?
Minkä ajan kulttua lakka rupesi halkeilemaan?
Mulla on diccolla lakattu koivukantinen ollut noin
1/2 vuotta, niin ei se ole vielä ruvennut halkeilemaan.
Muistaakseni ensimmäisen lakkauksen jälkeen kuivattelin
vuorokauden verran ja sen jälkeen 3 kerrosta päivässä.

Loimut näkyy hyvin, on vaan aika hankala kuvata ne näkyviin?
sain tuon ekan valmiiksi 2000 alussa ja taisin vasta vajaa vuosi sitten huomata tuon halkeilun, alussa oli ihan hiushalkeilua ja nyt loppuvaiheessa kuvan mukaista.
päänahka
19.05.2005 19:43:26
On se raju. Tulee mieleen duunarin öljyiset kädet, hoho. Joo, meikäläinenkin on miettinyt ekaan projektiin tuota mustaa petsiä, joka hiotaan niin että jää vain loimuihin. Siihen tulee kyllä tummempi väri päälle, eli ei niin dramaattinen kontrasti. Sanottiin, että tuo tekisi loimuista vähemmän elävät, eli tuo 3-D-efekti heikkenisi. Ei vissiin sitten kuitenkaan.
Soolot on perseestä.
Puavali
19.05.2005 20:34:47
Komee on. Tämä rohkaisee omaan projektiin. Eli samaa olen miettinyt minäkin, mustapetsi - hiominen - lakat/maalit ja näin uutta ilmettä.

Jep. semmonen tikrukuviovaahtera on ollu mielessä.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Juzzu
19.05.2005 20:51:48
Jep. semmonen tikrukuviovaahtera on ollu mielessä.

tarkoitus olisi itse kokeilla mustaa+jotain väriä tuon mun koivukantisen projektin kanssa. Mutta toisaalta enää en ole varma kun liimasin kannen näköjään kuitenkin väärin päin ja loimu eivät yltäkään enää koko kannen leveydeltä reunasta reunaan.. ääh.. Mutta tikrua kyllä kokeillaan joskus!

Mulla nuo halkeilut alkoivat ehkä just joskus puolen vuoden päästä lakkauksien valmistumisesta. Lakkaukset tein kyllä aika kiireessä ja kauemminkin olisi voinut/pitänyt kuivatella välissä, mutta kiirus oli :o)
Tonttoroi
kato
19.05.2005 20:51:50

Sellainen kymysys vielä, millä otit pois tallan ja
peräkappaleen pultit bodista.
Bomber
19.05.2005 21:04:06
Yks tapa on porata ne pylväsporakoneella vekeen sieltä ja hommata uudet?
R.Ock & R.Oll
jarmos
19.05.2005 21:09:46
Sellainen kymysys vielä, millä otit pois tallan ja
peräkappaleen pultit bodista.

No tavallaan ulosvetäjällä, eli pari isompaa mutteria, joissa reikä isompi kuin pultti ulkomitoilta ja sellanen iso prikka josta mahtuu samankokoinen pultti kuin jenka, ne pinoon ja jakkarilla kiertämään. Olihan hankalasti selitetty mut ihan yksinkertainen juttu, olis varmaan helpompi piirroksena.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)