Aihe: uutta Foottareilta
1 2 3 4 5 6
Cathi777
17.05.2005 13:25:27

Lopettaisivat jo, tuotanto huononee vuosi vuodelta. Tämä Best of You, mikä lienee uudelta levyltä, on huonointa Foo Fightersia sitten One By Onen. lol. Tylsempää kappaletta saa hakea.

Kyllä tuo One By One on ehdottomasti paras Foo Fighters levy. En tiedä sitten minkälainen levy uus tulee olemaan ja kyllähän sillä paineita tulee olemaan sen suhteen, että pystyykö tämän edellisen levyn lyömään, se meinaan ei helppoa tule olemaan.
Only pop music can break my heart...
barnabas
17.05.2005 20:25:24
Tuo uusi Best of You kappale ei ainaskaan vielä ole vakuuttanut, pitänee kuunella enemmän että aukenee.

Mielestäni Foo Fighters on tämän hetkin kovin ulkomainen rockbändi. One By One oli kyllä ihan huippukova levy (tosin ensimmäinen fookkari jonka ostin). Muutkaan levyt eivät pahasti jää jälkeen. Tosin ensimmäisen levyn soundit ovat niin pyllystä ettei sitä jaksa kuunnella yhtään.
Hyvin menee.
Pedroz
17.05.2005 20:48:18

Voi olla, ettei tuota tule ostettua, ainakaan ihan heti. One By One oli kova pettymys muutamaa biisiä lukuunottamatta. All My Lifen ja Come Backin lisäksi muita ei tule juurikaan kuunneltua, muuten kuin sellaisessa harvinaisessa keskitienrock-olotilassa.

The Colour and the Shape on aika selkeästi paras FF-kiekko, Nothing Left... on suurin piirtein One By Onen tasolla, joskin ehkä vähän tasaisempi kokonaisuus. Debyytti on tullut kuultua vain kerran kokonaan, kun kirjastosta joskus sen lainasin, mutta sekin taisi sisältää ihan hyviä biisejä paljonkin.

Niin, ja tuota uutta biisiä en ole kuullut. Voisihan se yllättääkin.
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
Antsa
17.05.2005 23:40:18
Kyllä tuo One By One on ehdottomasti paras Foo Fighters levy. En tiedä sitten minkälainen levy uus tulee olemaan ja kyllähän sillä paineita tulee olemaan sen suhteen, että pystyykö tämän edellisen levyn lyömään, se meinaan ei helppoa tule olemaan.

Jaa, minusta bändin levyt ovat huonontuneet julkaisu julkaisulta. Ensimmäinen levy on ylivoimaisesti paras kokonaisuus, toisella on parhaat hitti-kappaleet. Kolmannella vedellään jo viimeisiä.
Larry
18.05.2005 10:42:42
The Colour and the Shape on aika selkeästi paras FF-kiekko,

Tän voin allekirjoittaa suoralta kädeltä.

Loisto levy kokonaisuutena. Ei yhtään paskaa kipaletta löydy. Ostin platan vielä MTV:n 3 from 1 one ohjelman perusteella... Mallorcalla lököttelin kankkusessa ja kattelin aamusta telkkua ja sit tuli "monkey wrench, everlong ja walking after you" MTV:ltä ja samalta istumalta levykauppaan ja platta soittimeen ! VITUN ROK.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
Exhausted
19.05.2005 13:14:16

olen Antsan kanssa samoilla linjoilla, huonompaan suuntaan on kokonaan menty. Grohl soitti itse rummut kahdella ekalla levyllä (ekalla itse asiassa kaikki soittimet) ja myös puolella Nothing Left to Losen biiseistä. Hawkins on paljon paskempi rumpali ja se vaikuttaa heti bändin grooveen. Lisäksi biiseistä on vain yksinkertaisesti tullut tylsempiä. Asiaa ei helpota yhtään se että bändi kuulostaa livenä ihan kauhealta. Grohl laulaa aivan eri tyylillä, huutelee joka väliin YEAH ALLRIGHT COMEON ja nimenomaan Hawkins tappaa kaiken grooventapaisen. Siinä ei enää energiset lavaesiintymiset auta.
madu
19.05.2005 13:22:27
Täältä tipahtaa myös miinukset Daven livelaulannalle...
jhoik
19.05.2005 13:51:37

Samoin. ja se ääni millä se noita keikoilla huutelee on aika pepusta.
Vapaata tilaa myytävänä.
Janne F
19.05.2005 14:44:08
Hawkins on paljon paskempi rumpali ja se vaikuttaa heti bändin grooveen.

Ei paskempi, mut erilainen. Vähän ku vertais Stewart Copelandia John Bonhamiin.

Täällä muuten ihan mielenkiintoinen juttu Dave Grohlin rumpaloinnista: http://www.fooarchive.com/features/moddrum04.htm

Lisäksi biiseistä on vain yksinkertaisesti tullut tylsempiä.

Kyllä mun mielestä esimerkiksi All My Life on yks 2000-luvun kovimpia rockbiisejä. Low on myös kaukana tylsästä. Times Like These on hieno biisi, varsinkin nykyisenä liveversiona. Dave sanoi itsekin, että biisistä olisi tullut ihan erilainen, jos bändi olisi ehtinyt soittaa sitä keikoilla ennen sen äänittämistä.

Asiaa ei helpota yhtään se että bändi kuulostaa livenä ihan kauhealta.

Montaks keikkaa sä oot niiltä nähnyt ja missä?
Muovinen
19.05.2005 14:59:35

Olipas mielenkiintoinen haastis Davesta. Jännää huomata että yksi suurimmista rumpuidoleistani ajattelee rytmit ja kompit niin samalla tavalla. Tarkoitan siis kohtaa jossa Dave toteaa että hänellä on vaikeaa hahmottaa "matemaattisia" aikasignatuureja ja että hän ajattelee rytmin palasina ja merkkeinä.

Nyt rupes Everlong soimaan päässä eikä haittaa yhtään. Colour and the Shape on vieläkin kova levy.

Niin, ja Taylori olisi varmaan hyvä kirvesmies. Rumpujen soitosta en olisi niin varma.
Muovinen, Viitonen.
miscage
19.05.2005 15:13:59
Mielenkiintoinen haastis, tosiaan.

Dave Grohl on myös minulle yksi suurimmista rumpaleista. Harjoittelin tuossa Nirvanan In Uteron mukana yksi päivä, ja kyllä mies on taitava ja tyylikäs soittaja. Keikkavideoista päätellen myös näyttävyys on herralla kohdallaan.
- Onx Mamba hyvä? - No on se nyt ihan kohtalainen.
Larry
19.05.2005 15:18:19

Mä taas olin Tavastian keikan jälkeen yllättynyt kuinka hyvin Dave veti. Mun mielestä ääni kesti hyvin ja pysyi nuotissakin ja veret seisauttava "Tired of You" oli laulun osalta ihan vitun hyvä.

Tiiä sitten oliko Davella hyvä päivä, mutta paha mennä sanomaan koska en ole muuta keikkaa livenä bändiltä kuullut ja mitään livevetoja en ole telkusta nähnyt.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
punk s blood
19.05.2005 17:54:04

Minusta edellinen levy oli selvästi parasta Foo:ta, sitä edeltänyt levy olikin aika surkea. Aiempikaan tuotanto ei ole hirveästi innostanut, muuta kuin yksittäisinä biiseinä: Everlong, Big me jne.

Ärsyttäähän tuo Grohlin "live"-esiintyminen minuakin, jatkuvana purkan jauhamisena (typerän näköistä) ja juuri noilla yeah-huudoilla lähes jokaisessa biisissä (tulee mieleen eräskin James Hetfield). En siis orkesteria ole livenä nähnyt, mutta dvd- ym. muita tv-esityksiä on tullut nähtyä :)
HaloOfFlies
19.05.2005 18:04:32

Kummallista miten makuasiat voivat vaihdella noin paljon yhden bändin kohdalla :)

Omasta mielestä kolme ensimmäistä levyä ovat suhteellisen tasaväkisiä, vaikea niistä on nimetä että mikä on paras. Edellinen One By One oli kieltämättä vähän tasapaksu kokonaisuus, vaikka silläkin omat hetkensä on. Uudesta materiaalista on vaikea yhden kuuntelukerran perusteella sanoa mitään.

Mitä tulee bändin livekuntoon, niin muutaman keikan dvd:ltä ja cd:ltä olen nähnyt ja kuullut. Dave Grohl on huumorimies viimeisen päälle (kuten myös bändin rumpali Taylor Hawkins) ja Foo Fighters aivan hemmetin kova livebändi.
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
Rattata
19.05.2005 18:34:04
Mitä tulee bändin livekuntoon, niin muutaman keikan dvd:ltä ja cd:ltä olen nähnyt ja kuullut. Dave Grohl on huumorimies viimeisen päälle (kuten myös bändin rumpali Taylor Hawkins) ja Foo Fighters aivan hemmetin kova livebändi.

Näin minäkin sen asian näkisin.
muurikki ei suanna sumppiva keitettyä eilissäyönä nii laetettiin kunnon tehopaskoo heelumaan ja hajos koko värkki
kyseinen
19.05.2005 21:48:24 (muokattu 19.05.2005 21:49:17)
Kummallista miten makuasiat voivat vaihdella noin paljon yhden bändin kohdalla :)

Joo, pakko kantaa omakin korsi kekoon. Kerran olen herrat elävinä todistanut, 2002 Tukholmassa. Keikka oli aivan tajuttoman hyvä, Dave Grohlin karisma oli aivan uskomaton, ja bändin esityksissä (niissä joita olen videolta nähnyt + tämä itse livenä todistettu) on keskimääräisesti munaa enemmän kuin minkään muun näissä mitoissa suositun rokkibändin esityksissä. Itse asiassa olisi todella mielenkiintoista kuulla bändin munattomuutta/groovaamattomuutta arvostelleiden kertovan joitakin paremmin rokkaavia bändejä about samasta genrestä (ja mielellään samasta suosioluokastakin, kiitos). Okei, Hawkins ei ole mikään nero, mutta kyllä hän asiansa ajaa. Ja se purukumin jauhaminen ja "oh yeah" -huutelut kuuluvat Grohlin show'hun, ja ne sattuvat uppoamaan minuun. Ymmärrän kyllä jos ne eivät uppoa ja jos vähän nöyrempi asenne on mieleen, mutta Grohl on mielestäni todella vakuuttava lavalla. Todella karismaattinen ja viileä jannu.

Ja vielä levykeskusteluun turhat kommentit: There Is Nothing Left To Lose on mielestäni about täydellinen, The Colour and the Shape aivan uskomaton, One By One kokonaisuutena suuri pettymys ja eka levy tyydyttävää tasoa.
Cathi777
19.05.2005 23:07:13

Ja vielä levykeskusteluun turhat kommentit: There Is Nothing Left To Lose on mielestäni about täydellinen, The Colour and the Shape aivan uskomaton, One By One kokonaisuutena suuri pettymys ja eka levy tyydyttävää tasoa.

Joo no toi There Is Nothing Left To Lose on ihan hyvä, mutta toi The Colour and the Shape todella tylsä. Tän keskustelun innoittaman kaivoin sen pitkästä aikaa esiin, mutta ei siinä edelleenkään ole oikeastaan kuin se yks hyvä biisi, Monkey Wrench. Muuten aika tylsää menoa ja latteaa. Kyllä sitä kuuntelee, mutta ei se herätä sellaista " Tää on jotain hienoa " fiilistä.
Only pop music can break my heart...
Errorist
20.05.2005 12:37:34
Itse pidin uudesta sinkusta yhden kuuntelun pohjalta. Ei tosin mikään maailmaa mullistava biisi, mutta sellanen peruskiva.
"Aamulla vetäsin viiskyt hermesetasta samaan kahviin. Kaverit katto kun ajoin ilman autoa töihin." Pastilli?
Exhausted
22.05.2005 13:43:24

Montaks keikkaa sä oot niiltä nähnyt ja missä?

En henkilökohtaisesti yhtään mutta videolta useita
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)