Aihe: Cubase LE mixdown asetukset
1
Edward
19.05.2005 12:52:09

Tämä kuuluisi ehkäpä paremminkin tuonne aloittelijoiden treadiin, mutta koetetaan nyt saada pari vastausta täälläkin.

Eli kun olen Cubase LE:ssä miksannut kappaleen ja haluan siirtää sen sellaiseen muotoon, että voin sen masteroida, niin mitenkäs nuo export to audio mixdown -asetukset oikein menevät. Sen verran tiedän, että .wav olisi hyvä olla 24-bit 16:sta sijaan.

Lähinnä tarvitsisin tietoa, että minkä seuraavista tyypeistä valitsen: Uncompressed stereo, Split stereo jne. En nyt kaikkia vaihtoehtoja tuosta valikosta pysty muistamaan, koska duunin koneelta kirjoittelen.
I'm just asking - Olen vain persekuningas
Edward
19.05.2005 14:31:35

Itselläni on Cubase SE eikä LE, mutta molemmissa varmaankin on samat asetukset. Eli Coding-kohtaan "PCM / uncompressed Waves" (tässä vaiheessa ei kannata pakata mitenkään, ettei äänenlaatu huonone), Channels-kohtaan "Stereo Interleaved" (Stereo Splitillä vasemmasta ja oikeasta kanavasta tulisi kaksi erillistä mono-äänitiedostoa, Interleavedilla tulee yksi stereotiedosto), resoluutioksi tuo 24 bittiä ja Sample Rateksi sama, millä kappaleen raidat on nauhoitettu.

Kiitämme.
I'm just asking - Olen vain persekuningas
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)