Aihe: Meikä vetää niin pirun rennosti.. 1 2 | |
---|---|
![]() 18.05.2005 17:06:43 | |
Joopajoo, aina sitä on tullut neuvottua, että pitele rennosti vaan ja anna kapulan tehdä työ. Ei sitä tällä kertaa. : ) Joo tälleen tulee vedettyä siitäpä se ongelma tulee, kun vaihtaa rennosta nopiesiin juttuihin niin kapula vaihtaa maisemaa. Se käsien pesu kuivattaa aika paljon. Kuiva käsi + kuiva kapula = liukas. Mulla ainakin lakattu kapula pysyy paremmin kun on pieni hiki kännyssä. Lakkaamaton kapula taasen kuivattaa kättä, eli pito - ongelmia tulee. Kyllä se käsien peseminen auttaa mutta pito tulee vasta hetken päästä takaisin parempana. Käsien rasvaaminen noin tunti ennen reenejä auttaa myös. Kaikkea on tullut kokeiltua ehkä pitäisi vaan opeteella soittamaan :) Minä tiedän - siis pelkään ! | |
![]() 18.05.2005 17:28:27 | |
Älä huoli, ammattilaisiltakin lipeää silloin tällöin... mutta pro-ukkoja tuo ongelma ei näytä häiritsevän. Chad Smith jos kuka vetää rennosti ja huolettoman näköisesti - keppejä lentelee solkenaan ja kumminkin sillä on kokoajan kapulat käsissä ja soitto niin tiukkaa kuin vain.. Samoin Simon Phillips sylkee kapuloita korkeassa kaaressa, mutta ei se menoa haittaa - on tainnut tehdä siitä oikein show-numeron. Ihmeellistä! Nykäseltä lipes keppi kerran Kuustosen keikalla, eihän sillä mitään varakapulaa ollut - veteli sit yhellä kädellä aika monta tahtia kunnes roudari toi Anssille kapulan takas. Ja Rautiaisen Tommilta Leikin Varjolla lopputunnarissa - mies ei häkeltynyt, yhden käden shuffle toimi ihan jees :) | |
![]() 18.05.2005 19:39:47 (muokattu 19.05.2005 11:46:05) | |
Juu kyllä kapulan saa äkkiä takas nou hätää tai vetelee yhdellä mutta se vaan vituttaa. Paras saavutus on toiseen biisiin mennessä kapula pussi tyhjäksi( noin 15paria) siis.... Masentavinta on se että kun soittaa tri lok gurtuilla niin ne ei lipeä....damn.... Minä tiedän - siis pelkään ! | |
![]() 19.05.2005 09:59:10 | |
yksi tyhmä tähän väliin.. liimaa ne kiinni käsiin;D No tyhmä se olikin ja huono. Pitää paikkansa, mulla katosi sama ongelma Regal Tipeillä kerralla...suosittelen. Munla ei pysynyt edes Regalit tassuissa. Nyt on Pro*Markin lakkaamattomia ja ne on kyllä pysynyt ihan hyvin käsissä. "The dead swans lay in the stagnant pool. They lay, they rotted. They turned around occassionally. Bits of flesh dropped off them from time to time. And sank into the pool's mire. They also smelt a great deal." | |
![]() 19.05.2005 11:47:18 | |
Mitä itse olen ymmärtänyt niin lyömisen rentoudella tarkoitetutaan nimenomaan rentona olevia lihaksia, eikä gripin väljyyttä. Kapula tekee työn vaikka siitä pitäisi hieman tiukemmin kiinni. Mitä olen perillä toimivan lyönnin tekniikasta, niin peukalolla ja etusormella kapulalle annettava puristus ei tulisi olla niinkään "rento", vaan kyllin voimakas, jotta tämä ote kestää toimia keskiönä kapulan heiluriliikkeessä. Kapula tekee silti suurimman työn, eikä peukalon ja etusormen välinen puristus tulisi olla este sille, että varsinaiset liikkeen aloittavat lihakset toimisivat rentona. Minulle on opetettu myös, että myös nimettömän, keski-, etusormen tulisi olla kapulassa kiinni koko ajan. Tämä ymmärtääkseni lähinnä reboundin hallintaa varten. | |
![]() 19.05.2005 12:52:03 | |
Mitä itse olen ymmärtänyt niin lyömisen rentoudella tarkoitetutaan nimenomaan rentona olevia lihaksia, eikä gripin väljyyttä. Kapula tekee työn vaikka siitä pitäisi hieman tiukemmin kiinni. Mitä olen perillä toimivan lyönnin tekniikasta, niin peukalolla ja etusormella kapulalle annettava puristus ei tulisi olla niinkään "rento", vaan kyllin voimakas, jotta tämä ote kestää toimia keskiönä kapulan heiluriliikkeessä. Kapula tekee silti suurimman työn, eikä peukalon ja etusormen välinen puristus tulisi olla este sille, että varsinaiset liikkeen aloittavat lihakset toimisivat rentona. Minulle on opetettu myös, että myös nimettömän, keski-, etusormen tulisi olla kapulassa kiinni koko ajan. Tämä ymmärtääkseni lähinnä reboundin hallintaa varten. Jos sitä kapulaa pitää puristaa koko ajan peukalon ja etusormen välissä, niin kyllähän se tukkii kohta koko käden. Kaikki sormet kiinni kapulaan pikkurilliä myöten, niin ei tarvitse puristaa yhtään, kunhan pitää kiinni. Keskiönä käyttäisin ennemmin rannetta, poislukien kaikista kevyimmät jazzridekompit. Semmoinen kiertoliike vielä päälle kuin mopoa kaasuttelisi tuottaa hyvän tuloksen. Ranne ei siis ole ihan samassa asennossa kuin mopossa, mutta näin se kapula nousee iskun jälkeen suoraan omia jälkiään ylös. Siihen soittoon saa sellaista mukavaa alaspäin suuntautuvaa paineen tuntua, kun hiukan "nojaa" ranteisiin. Soitan kämmenet alaspäin enimmän osan ajasta. Herrasmiesten kahvikuppiote ei kuulu mättöön. Sormia saa ja pitää käyttää, mutta kannattaa miettiä, mitä kohtaa käyttää kädestä balanssin keskikohtana, ettei väsy iske. Minulle ei väsy iske (kovaa soittaessa), jos vain saan pidettyä gripin rentona. Se onnistuu vain pitämällä kaikki sormet kapulan ympärillä. Yksi asia mikä lisää rasitusta ja kapuloiden käsistä pomppoamista on, jos sen iskun ruttaa loppuun asti tönkkönä. Siinä saisi olla semmoista heiton makua vähän siinä iskussa. Koripallon pompottelua tms. Ennen kuin korjasin otettani, oli minulla koko ajan vain tuuman tynkä keppiä kädessä. Sitä sitten puristi kuin sitä viimeistä oljenkortta, ettei se lähtisi käsistä. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)