Aihe: Kuulokevahvistin / stereovahvistin 1 | |
---|---|
![]() 19.05.2005 09:08:58 | |
Kannattaako hankkia erillinen kuulokevahvistin, jos esim. stereovahvistimesta saa suoran signaalin ulos? Mulla tulee tietsikan ääni Pioneerin nupin läpi, jossa on direct-nappula. Ainakin korvakuulolta signaali tuntuisi muuttuvan "karummaksi" direct päällä, kuin ilman kyseistä nappia. Mitä kuulokevahvistin tarjoaa enemmän? Luulisi, että perinteinen stereohärveli olisi sovelias mahdollisimman monenlaisille kuulokkeille jo sinänsä. | |
![]() 19.05.2005 12:43:06 | |
Luulisi, että perinteinen stereohärveli olisi sovelias mahdollisimman monenlaisille kuulokkeille jo sinänsä. Riippuu miten siitä saa bass boostit ja muut äänensävyyn vaikuttavat vermeet pois päältä koska vahvistimen olisi hyvä olla mahdollisimman neutraali. | |
![]() 19.05.2005 12:53:06 | |
Mitä kuulokevahvistin tarjoaa enemmän? No ihan ekana mulla tulee mieleen kuuntelun mahdollistaminnen useammalle henkilölle, mikä on ihan kiva ominaisuus jos nauhottaa bändiä missä pari tyyppiä haluais soitella samaan aikaan. Eli jos on vaikka (niinkuin mulla) kahdeksankanavainen kuulokevahvistin niin siinä kyllä riittää lähdöt vaikka koko bändille ja tuottajalle ja pizzamiehelle. Sitten muut herkut riittää ihan kuulokevahvarista. Mun vahvariin saa kaks erillistä stereomixiä sisään minkä välillä voi vaihdella, volumesäädöt joka kanavalle erikseen, joka kanavalle voi myös syöttää sitten vielä erikseen takakautta kolmatta miksausta jos noi kaks ei riitä ja sitten vielä joka kanavan saa työntää monosignaalia nappia painamalla (oikein kiva ominaisuus lauluja nauhoittaessa tai kun tarkistaa et miten miksaus toimii monona). | |
![]() 19.05.2005 13:29:23 | |
Jepjep, direct päällä ei toimi edes diskantti- ja bassosäädöt, eli pitäis töötätä aika suoraa tavaraa ulos. Toi jaettavuus on tietty yks pointti, mutta useamman luurin käyttö on aika satunnaista. Mitenkähän esim. noi ohmit vaikuttaa toistoon; olen vain ollut ymmärtävinäni, että jotkut luurit heräävät eloon vasta ns. kuulokevahvistimen kanssa. | |
![]() 20.05.2005 10:11:37 | |
Minäkin yritin eräänä päivänä kuunnella josko löytyisi eroja stereovahvistimen kuulokeliitännän, Behringer mikserin kuulokeliitynnän ja Musical Fidelityn kuulokevahvistimen välillä. Erot olivat aika olemattomat. | |
![]() 20.05.2005 16:27:34 | |
Minäkin yritin eräänä päivänä kuunnella josko löytyisi eroja stereovahvistimen kuulokeliitännän, Behringer mikserin kuulokeliitynnän ja Musical Fidelityn kuulokevahvistimen välillä. Erot olivat aika olemattomat. Hehe, taisit kuunnella aika surkeilla kuulokkeilla. Ei vaan, en ole kuunnellut Musical Fidelityn kuulokevahvistinta mutta luulisi että putket yms. vaikuttaa kuitenkin jonkin verran ääneen (ei kuitenkaan välttämättä mitenkään hyvällä tavalla). Paskin juttu perusvahvistimien äänessä on kanavatasapainon heittely, varsinkin vanhoissa laitteissa. Lisäksi ääritääjudet katoavat johonkin ja todella dynaaminen musiikki ärsyttää. Ja monimutkaisesta musiikista on vaikea kuulla kaikkea yhtä aikaa. Mitään suurta eroa laitteiden välillä ei välttämättä ole mutta ei mitään hifi-laitteita kannata mennä ostaan, varsinkaan jos ei omista kunnollisia kuulokkeita. Joko ne on halpoja (n 200-400e) ja yhtä hyviä kuin muut tai järjettömän kalliita ja vähän parempia. Itse rakensin WNA MKII kuulokevahvarin enkä alkuun kuullut mitään suurta eroa muuta kuin dynamiikassa ja matalien taajuuksien napakkuudessa. Mutta kun vertasin parin viikon jälkeen entisiin laitteisiin alkoi tuntumaan niin kuin jokin olisi pahasti pielessä. Vaikka kuvittelisinkin kaikki erot niin mielestäni kyseessä oli erinomainen sijoituskohde. ~O~ | |
![]() 20.05.2005 23:34:42 (muokattu 20.05.2005 23:36:20) | |
No, kuuntelin vain Sennheiser HD600 ja AKG 240M kuulokkeilla. Tuon parempia ei sattunut olemaan. Se MF vaimentaa bassoja hiukan ja sen olin kuulevinani, en muuta. Kaipa minulla ei ole sitten kultakorvia. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)